מצב הטרקלינים בנתב״ג בכי רע, אומנם, אבל אם אתם זכאים לכניסה לטרקלין ויש לכם זמן לבזבז אז בהחלט עדיף להיכנס מאשר לא. קצת להתרענן, לשתות משהו, לשבת על כורסה במקום על עוד כסא בטרמינל, לאכול משהו קל ואולי אפילו להרגיש משב רוח של של יוקרה.

בנתב״ג פועלים מספר טרקלינים וישנן מספר דרכים להיכנס אליהם. כמובן שהדרך העיקרית היא פשוט להחזיק כרטיס טיסה במחלקת העסקים – אבל זה לא רלוונטי עבור הרוב המוחלט של הנוסעים בשדה.

כמעט כל חברת אשראי בישראל מציעה כניסה חינמית או מוזלת לטרקליני דן לחלק קטן מלקוחותיה. זו לא הטבה נפוצה כיום כפי שהייתה בעבר. גם אמקס נוהגת כך ולהערכתי היא הנדיבה ביותר.

בהזדמנות זו אזכיר שאמקס מפעילה תוכנית טרקלינים גלובלית מרשימה למדי – ברמה גבוהה יותר מכל חברת אשראי – והתוכנית משמשת היטב בעיקר את מחזיקי כרטיסי הפלטינום והסנטוריון שלה שנהנים מכניסה חופשית לטרקליני אמקס, טרקליני פלאזה-פרימיום, טרקליני דלתא (לפני טיסות דלתא בלבד) וטרקלינים נבחרים אחרים. במדינות רבות מחזיקי כרטיסים אלו מקבלים גם מנוי מלא של פריוריטי-פאס שמאפשר להם כניסה חופשית ליותר מאלף טרקלינים ברחבי העולם, אבל בישראל ניתן רק מנוי הבסיס עם החזר עבור שלוש הכניסות הראשונות.

פוסטים נוספים שאולי תרצו לקרוא:

הכל על טרקלינים בשדות תעופה (יוני 2016)

מדריך: איך להיכנס לטרקלינים בשדות תעופה (יוני 2016)

כל מה שאתם צריכים לדעת על טרקליני אמקס (דצמבר 2017)

כרטיסי האשראי הטובים ביותר לנוסעים (מהדורת 2019) (מרץ 2019)

טרקליני דן בנתב״ג

הטרקלינים מופעלים ע״י רשת מלונות דן בשיתוף חברת שירותי-הקרקע QAS. כיום קיימים ארבעה טרקליני דן בטרמינל 3 בנתב״ג: אחד בזרוע B, אחד בזרוע C, אחד בזרוע E החדשה וטרקלין דן-פלוס שנמצא ליד בית-הכנסת ברחבת הדיוטיפרי (וסגור כמעט כל הזמן בחודשים האחרונים מאיזו סיבה). טרקלין דן-פלוס הוגדר כטרקלין ייעודי לנוסעי בריטיש ושימש גם את נוסעי טיסות הלילה של יונייטד.

הטרקלין החדש ביותר, בזרוע E, הוא ברמה אחת מעל השאר וסה״כ נחשב נעים ומעוצב. בהתחלה הוא היה על תקן זהה לאחיו וכל נוסע שהיה זכאי להיכנס לטרקלינים יכל לבחור בין שלושת טרקליני דן. אבל מהר מאוד המדיניות השתנתה והטרקלין החדש הוגדר כטרקלין ייעודי לנוסעי מחלקות העסקים בלבד, כך שרק שני הראשונים קיבלו נוסעים המעוניינים להיכנס באמצעות כרטיסי אשראי, שוברים, סטטוס גבוה וכיוצ״ב. לאחרונה המדיניות השתנתה שוב וכעת הטרקלין החדש מוגדר כטרקלין ייעודי לנוסעי לאטאם בלבד (עד כמה שזה מוזר כי החברה מפעילה רק שלוש טיסות שבועיות לנתב״ג).

על כל פנים, גם באתרי חברות האשראי מפורסם שלקוחות זכאים יכולים להיכנס רק לטרקליני דן בשלוחות B ו-C. לעיתים נדירות יש עומס חריג באחד מהשניים ונוסעים מופנים לאחר – אבל זה לא כ״כ משנה כי שניהם דומים מאוד ואין עדיפות אמיתית לאחד מהם מבחינת נוחות. ראוי גם לציין שהטרקלין בשלוחה C פעיל 7 ימים בשבוע ו-24 שעות ביממה – היחיד בשדה שפעיל כל הזמן – בעוד אחיו בשלוחה B סגור בשעות מסוימות.

כניסה עם כרטיס של אמקס

כמה נוח שאמקס מפרסמת טבלה מסודרת להפליא שמציגה את זכאות הכניסה של כל סוגי הכרטיסים. הטבלה כמובן מופיעה באתר אמקס הישראלי (לחצו כאן).

סיכום הטבלה בתמצית:

  • מחזיקי כרטיס סנטוריון יכולים להיכנס בחינם בצירוף אורח אחד. אין תנאים מיוחדים לגבי האורח, אין הגבלת כניסות שנתית ולא נדרש חיוב חודשי מינימלי.
    – – –
  • מחזיקי כרטיס פלטינום יכולים להיכנס בחינם. אין הגבלת כניסות שנתית ולא נדרש חיוב חודשי מינימלי. בנוסף הם יכולים להכניס איתם אורח בעלות של 199 נקודות MR (שווי ריאלי: כ-6$).
    – – –
  • להבהרה: כרטיס פלייקארד-פרימיום מוגדר ככרטיס פרימיום אומנם אבל הוא לא כרטיס פלטינום. על כן כרטיס זה אינו נהנה מההטבה לעיל.
    – – –
  • מחזיקי מרבית כרטיסי הביזנס יכולים להיכנס בחינם, עם הגבלה חודשית או שנתית, לאחר הורדת קופון מתאים באתר אמקס ובתנאי שהיה להם חיוב חודשי של 2,000 ש״ח לפחות בחודש הקודם.
    – – –
  • מחזיקי כרטיס פלייקארד-פרימיום יכולים להיכנס בעלות מוזלת של 69 ש״ח. האם זה סכום סביר? בעיניי לא.
    – – –
  • מחזיקי מרבית הכרטיסים האחרים יכולים להיכנס בתמורה ל-990 נקודות MR (שווי ריאלי: כ-30$).

לסיכום

טרקליני דן בנת״ג הם לא פאר היצירה במונחי טרקלינים, בלשון המעטה, אבל הם טובים מספיק עבור מי שהגיע לנתב״ג מהבית ורק רוצה לנוח קצת לפני טיסה או לשתות משהו. בפרט בשעות שבהן השדה לא עמוס במיוחד והטרקלין שקט.

אפשר להיכנס לטרקליני דן בדרכים שונות וגם באמצעות כרטיסי אשראי של חברות מתחרות לאמקס.

6 תגובות

  1. איתי

    מחזיקי פלי קארד עסקי יכולים להיכנס בעלות של 30 ש"ח

    הגב
  2. מוח קומבינטורי

    מה קרה למתכונת השאלות המתפרסמת מידי יום שלישי? אז אנסה לשאול זאת כאן: רציתי לשאול את החבר'ה המנוסים והממולחים כאן, האם כאשר אני מזמין מלון בישראל דרך אתר חו"ל שאז לא משולם המע"מ ואז אני מגיע למלון האם יש מצב שגם אם אני ישראלי הם יחליקו לי את זה במחיר שתפסתי באתר? בהנחה שכבר שילמתי לאותו אתר הזמנות ולא רק ששמתי אשראי לביטחון שהמלון אמור לגבות ממני, ובמילים יותר פשוטות למי שלא הבין: האם יש אופציה לאזרח ישראלי להזמין מלון בישראל דרך אתר חו"ל וגם לשלם לגמרי דרכם ואז נותר לי רק לבוא למלון לעשות טכנית את הציק אין וזהו? אני בטוח שהראש הישראלי מצא אפשרויות כאלה ואשמח לשמוע מנסיונכם

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      זה לא אמור לעבוד.

      גם אם ההזמנה הגיעה מערוץ הזמנה לא-ישראלי, וגם אם הכסף שולם מראש, המלון אמור לדרוש מע״מ אם האורח ישראלי. איך המלון יידע שהאורח ישראלי? זו כבר שאלה מצוינת. אם תזמין באתר זר, תבוא לצ׳ק-אין עם דרכון זר שברשותך ותדבר בשפה אחרת מעברית – אני מניח שיש סיכוי גבוה עד וודאי שלא יישאלו שאלות נוספות ולא יידרשו ממך מע״מ. בעבר הדרישה הפורמלית הייתה לראות חותמת כניסה לישראל בדרכון, כדי לזהות אורח כתייר ולפטור אותו ממע״מ, אם כי כיום דרכונים לא מוחתמים בכניסה לנתב״ג ובמקום זה נעשה שימוש בספח נייר – ואני מניח שמלונות מבינים שתיירים רבים מאבדים את הספחים האלו מיד לאחר היציאה מהשדה.

      אם, לעומת זאת, הפקיד במלון מניח שאתה ישראלי – ואם הוא מעוניין לעשות את עבודתו כהלכה ולא להסתכן בשם המלון שבו הוא עובד – אז הוא צריך לדרוש ממך להוכיח שאתה תייר. בהיעדר הוכחה הוא אמור לדרוש ממך מע״מ על הסכום ולא משנה אם שילמת מראש או לא.

      אז בעצם, לשאלתך, יש פה פער אמיתי בין התיאוריה לפרקטיקה. כבר קרה לי פעם או פעמיים בעבר שמלון ישראלי לא דרש ממני לשלם מע״מ כי ההזמנה בוצעה באתר בחו״ל אבל אני חושב שזה היה מקרי ולרוב כן ידרשו.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        בתכלס על המלונות לבקש מאורח שהינו תייר את ספח הכניסה שקיבל בביקורת הגבולות. רק זה מקנה להם את היכולת לפטור את האורח ממעמ. אורחים ישראלים יחויבו במעמ על ידי המלון

  3. יחזקאל

    אם יש לי גם כרטיס שמקנה כניסה לטרקלין של אל על וגם כרטיס לרשת דן.
    הטרקלין בנתב"ג של אל על עדיפה, נכון?

    הגב

השאר תגובה