שירות פריים

בעוד שבוע, ב-15 ליולי, אמזון חוגגת את Prime Day. למי שלא מכיר: שירות פריים הוא שירות הדגל של אמזון שמכוון לצרכנים תכופים ובפרט לתושבי ארה״ב (אם כי ניתן להירשם לשירות עם כתובת מגורים בכל מדינה וכמו כן יש מדינות בהם פועל השירות מקומית). שירות פריים מציע יתרונות רבים ומגוונים ובפרט משלוח מהיר בתוך ארה״ב ללא עלות נוספת (יתרון חשוב לנוסעים תכופים), מבצעים ייעודיים ותכני בידור רבים באתר אמזון בחיבור משרת אמריקני (כלומר בגלישה בארה״ב ו/או באמצעות VPN).

המחיר הרגיל לשירות פריים הוא 13$/חודש או 119$/שנה (לא קלנדרית אלא מעת ההצטרפות). ישנה הנחה לסטודנטים בארה״ב ואולי לאוכלוסיות מאוד מסוימות אחרות. אפשר גם להנות מהחזר של 15$ על המנוי השנתי במעבר דרך אתר הקאשבק TCB.

אבל – אמזון מציעה את שירות הפריים לתקופת ניסיון של 30 ימים בחינם. כלומר, הטבה בסך 13$ אבל חשוב לזכור לבטל את המנוי בתוך חודש. וכן, ניתן להנות מההטבה הזאת עם כתובת מגורים בישראל וחשבון ישראלי לכל דבר ועניין. למיטב ידיעתי ההטבה הזאת לא מוגבלת לפעם אחת בלבד בחיי החשבון אבל נדרשת ׳תקופת צינון׳ כלשהי לפני שהיא תוצע שוב לאותו חשבון.

למי כדאי להירשם לחודש חינם בשירות פריים? בעיקר למי שטס לארה״ב הקיץ ומעוניין להזמין מספר מוצרים באתר ו/או להנות מתכני הבידור של אמזון במהלך הנסיעה. כשמזמינים חבילות למלון, לדוגמה, עדיף להשתמש במשלוח מהיר שיבטיח את מועד קבלתן – וכאן בעצם נכנס היתרון של שירות פריים.

מבצעיי Prime Day

בכל שנה, ב-15 ליולי, אמזון חוגגת. בתוך כך יוצאים מבצעים רבים בחצות הלילה שבין ה-14 וה-15 ליולי (שעון מערב ארה״ב, כ-10 שעות אחורה לשעון ישראל). החגיגה נמשכת לאורך 48 שעות. חלק מאותם מבצעים חלים על מלאי מוגבל או מוגבלים בזמן – ולכן כדאי לשים לב מוקדם יותר ממאוחר.

בשבוע הקודם לתחילת המבצעים – כלומר, החל מהיום – מתחילים להתפרסם חלק מהמבצעים שייצאו ב-15 ליולי אז כדאי לעקוב. בנוסף, מוכרים פרטיים וגם אמזון עצמה לפעמים יוצאים במבצעים מוקדמים בשבוע שלפני אבל זה יחסית שולי.

למידע נוסף לחצו כאן.

איך לחסוך על רכישות באמזון

אמזון, כענקית בתחום של מסחר מקוון, מציעה אינספור כלים ומערכות במטרה לעודד רכישות נוספות ושימוש נוח באתר ובאפליקציה. בין השאר בכל הנוגע לתשלומים. מי שמוכן לנסות את הכלים השונים ולנצל את התמריצים השונים יוכל לחסוך לא מעט כסף על הזמנות עתידיות. שימו לב שחלק מאפשרויות אלו מוגבלות לתושבי ארה״ב – אז מי שרוצה יכול להשתמש בכתובת של חבר בארה״ב כדי להנות מהכל.

הנה לכם עשרה טריקים והצעות:

(1) קבלו 5$ קרדיט בטעינת 20$ לחשבון AmazonCash

ההצעה זמינה גם לחשבונות ישראלים אבל רלוונטית רק למי שמגיע לארה״ב. שירות AmazonCash בעצם מאפשר ללקוחות אמזון להגיע לחנויות נבחרות בארה״ב כדי לטעון כסף לחשבון באמזון. בדרך זו יכולים לקוחות אמזון להימנע משמירת פרטי אשראי בחשבונם באתר וכמו כן יש להם הזדמנות להיפטר מכל מיני כרטיסי-מתנה ושאר אמצעי תשלום שפחות נוח להחזיק. כדי להנות מהקרדיט במתנה, אם כן, עליכם להיכנס לאחת החנויות המשתתפות ולטעון לחשבונכם באמזון לפחות 20$. במנהטן, לצורך האומדן, יש למעלה מ-100 חנויות כאלו כך שלא תצטרכו ללכת רחוק מדי כדי למצוא אחת. בעיקר מדובר על סניפים של 7Eleven ו-CVS.

(2) קבלו 10$ קרדיט בטעינת 100$ לחשבון אמזון

ההצעה זמינה למנויי שירות פריים בלבד. פשוטה כמו שהיא נשמעת.

(3) קבלו 25$ בהורדה ושימוש באפליקציה של אמזון

ההצעה זמינה רק לחשבונות אמריקנים, רק למשתמשים חדשים באפליקציה ורק למנויי שירות פריים (לא כולל אלו בחודש ניסיון). במסגרת ההצעה ניתן קרדיט של 10$ לאחר הורדת האפליקציה והתחברות ראשונה, 10$ נוספים לאחר רכישה ראשונה באפליקציה ו-5$ נוספים לאחר שימוש ראשון בפונקציות המצלמה או אלקסה.

(4) פיתחו חשבון משפחתי כמנויי פריים

אמזון מציעה כבר שנים חשבונות משפחתיים (עד שני מבוגרים וארבעה ילדים). אם אחד מבני-המשפחה הוא מנוי פריים – במסלול משלם רגיל, ללא הנחות – אז גם כל שאר בני-המשפחה יכולים להנות מכלל ההטבות. בתנאים הפורמליים לא כתוב ששני בני-הזוג, המבוגרים בחשבון המשפחתי, חייבים להיות בעלי אותו שם משפחה – אז אני יכול רק להניח שאפשר לקשר כל שני חשבונות, וזה כמובן רלוונטי עבור זוגות שאינם נשואים, ורק צריך לזכור שמדובר בגישה הדדית לחשבונות לרבות אמצעי תשלום.

ההטבה הזאת שימושית מאוד לזוגות ומשפחות שנוסעים בתדירות גבוהה לארה״ב, ביחד או לחוד, וכך יכולים לשלם עבור מנוי פריים יחיד ולנצלו היטב. למידע נוסף לחצו כאן.

(5) השתמשו באתרי קאשבק לפני כל רכישה

אתרי הקאשבק המובילים לרוב מציעים 2% עד 10% החזר לרכישות באמזון. באופן כללי ישנם מוצרים שברכישתם ניתן לקבל החזר גבוה יותר באופן שיגרתי ובפרט המוצרים של אמזון עצמה (לרבות שירות פריים כפי שציינתי קודם). בין מוצרי אמזון השונים אני ממליץ בחום על FireTV Stick (מוצר שאף חילקנו כפרס בתחרות בקבוצת הלאונג׳).

אני ממליץ בעיקר על TCB ועל Ebates.

(6) נצלו קרדיט באתרי קאשבק לטעינת חשבון אמזון

אתרי קאשבק מאפשרים למשוך את הכסף בדרכים שונות. רבים מעדיפים להשתמש בפייפאל, על אף העמלות, כי פסיכולוגית יש משהו בנוח בכסף שמגיע ישירות לחשבון הבנק בסופו של תהליך. אבל אני ממליץ להעדיף אפשרויות אחרות כמו קרדיט באמזון או כרטיסי חיוב נטענים (E-giftcards, אם כי אפשר בעקרון להפוך אותם לכרטיסים פיסיים).

אתר TCB, לדוגמה, מאפשר למשוך את הכסף באמצעות כרטיסים של ויזה או אמקס. כרטיסי ויזה לא דורשים כתובת בארה״ב וכוללים בונוס של 5% על היתרה – ולכן זו האפשרות הטובה ביותר. בכרטיסים אלו ניתן להשתמש כדי לטעון כסף לחשבון אמזון או כמובן לשלם על הרכישות באתר ע״פ הצורך (אפשר להשתמש בחלק מהיתרה בכרטיס).

(7) השתמשו בתוכנית No-Rush Shipping

התוכנית זמינה למנויי פריים בלבד אשר זכאים, כאחת מהטבות פריים, למשלוח מהיר ללא עלות נוספת (48 שעות). בחלק מההזמנות אמזון תציע אוטומטית אפשרות לבחור במשלוח איטי יותר (שישה ימי עסקים) ובתמורה אפשר לקבל הנחה מיידית על ההזמנה או קרדיט שבו ניתן להשתמש למגוון מסוים של רכישות הרלוונטיות למנויי פריים כמו תכני בידור ומשלוחי PrimeNow. המשתמש בממוצע כנראה יעדיף את ההנחה המיידית אבל אין אפשרות בחירה אלא הצעה אחת בכל מקרה.

זו אפשרות מצוינת עבור מי ששולח חבילות לכתובת של חבר בשבועות לפני הגעתו לארה״ב, למי שמבלה תקופה ארוכה יחסית במלון אחד וגמיש במועד קבלת החבילה ולמי שמתארח במלון שמוכן לקבל עבורו חבילה בימים שלפני הצ׳ק-אין ולשמור עליה ללא עלות נוספת (שימו לב שרוב המלונות בערים הגדולות דורשים עמלה על קבלת חבילות, וכתבתי על כך פוסט בעבר).

לפרטים נוספים לחצו כאן.

(8) קבלו 10$ לאחר שימוש ראשון בתוסף של אמזון

ההצעה זמינה רק למנויי פריים ורק למי שלא השתמש בתוסף Amazon Assistant בשנה האחרונה. פשוט התקינו את התוסף ותהנו מהנחה של 10$ על הזמנה אחת בסך 50$ ומעלה עד ה-2 לאוגוסט. שימו לב שההנחה תקפה רק להזמנות של מוצרי אמזון ולא להזמנות של מוצרים הנמכרים ע״י מוכרים אחרים ו/או הזמנות שכוללות כרטיסי-מתנה כלשהם.

למידע נוסף לחצו כאן.

(9) השתמשו בנקודות של הילטון

שימו לב: האפשרות הזאת כדאית אך ורק למי שמחזיק יתרה נמוכה יחסית של נקודות בחשבון כלשהו ולא רואה דרך אחרת להשתמש בהן בצורה אפקטיבית. זאת משום שבמימוש נקודות בדרך זו מתקבל ערך קבוע של 0.2 סנט/נקודה בלבד – בערך חצי מערכן הריאלי של נקודות הילטון – ולכן זו אפשרות נוראית עבור מי שיכול להגיע למימוש איכותי של הנקודות בחשבונו (לילות-בונוס באופן אידיאלי). זאת ועוד, יש לזכור שניתן להעביר נקודות של הילטון בין חשבונות בחינם.

אבל אם משום מה יש לכם כמה אלפי נקודות בחשבון כלשהו, ואין לכם צורך או רצון להעביר אותן לחשבון אחר, אז תוכלו לקשר את אותו החשבון לחשבון באתר אמזון ולהשתמש בנקודות האלו, על האחרונה, במהלך רכישה באתר. כאמור הערך המתקבל הוא 0.2 סנט/נקודה בלבד (כלומר 2$ לכל 1,000 נקודות במימוש).

לקישור החשבונות לחצו כאן.

(10) ריכשו כרטיסי-מתנה של אמזון בהנחה

זה טריק עם דגל אדום גדול. אמזון עצמה לא מוכרת כרטיסי-מתנה בהנחה, באופן הגיוני, אבל בהחלט לא חסרים מוכרים פרטיים שמוכרים כרטיסי-מתנה פיסיים או כרטיסי-מתנה מקוונים (בפועל פשוט קוד שאפשר להזין לחשבון באתר). ראוי לציין שחלק מאותם מוכרים משיגים את הכרטיסים האלו בדרכים לא כשרות בעליל כמו פריצה לכל מיני חשבונות. כמובן שאחרים הם אנשים מן המניין שברשותם כרטיסים שנרכשו טבין ותקילין. לשיקולכם.

אפשר למצוא כרטיסים כאלו באיביי ובאתרים רבים המתמחים במסחר בכרטיסי-מתנה. אין לי המלצות קונקרטיות לאתרים כאלו כי אני לא משתמש בהם בעצמי. בשנים האחרונות הופיעו גם אתרים שרכישה בהם מבוססת ביטקון ובדר״כ באתרים אלו אפשר למצוא את ההנחות הגבוהות ביותר על כרטיסי-מתנה (בדר״כ עד 30% הנחה במקרה של אמזון). מצאתי המלצה על אתר בשם Redeem שמציע כרטיסים של אמזון בהנחה של עד 20% ומאפשר רכישה באמצעות ביטקוין או פייפאל.

אנקדוטה: מה לקוחות ממדינות שונות רוכשים באמזון

באתר אמזון נתקלתי במידע על המוצרים הפופולריים ביותר שנרכשו ע״י לקוחות אמזון ממדינות שונות במהלך 2018. במבט חטוף שעשע אותי לנסות להבין את הקשר שבין כל מוצר לכל מדינה.

לפניכם חלק מהמדינות:

בארה״ב רוצים לאכול, בקנדה רוצים לנקות מים, במקסיקו רוצים מוצרים זולים, בבריטניה רוצים לבנות דברים חדשים, בספרד עצלנים מדי בשביל לנקות בעצמם, באיטליה רוצים להיראות טוב, בצרפת צריכים חיבור טוב יותר לאינטרנט, בגרמניה יעילות היא מעל לכל, בבלגיה קונים את מה שמוכרים הכי זול בסין, בהולנד רוצים לחסוך באנרגיה, בלוקסנבורג רוצים לבשל כמו שצריך וביפן מתעניינים בעיקר בבריאות.

מתאים בול למוניטין של המדינות האלו או מה?!

לסיכום

קשה להימנע מרכישות באמזון, וגם לא צריך להימנע כי זה אתר מצוין עם שירות לקוחות מוביל בתחומו, אבל אפשר וכדאי לחסוך על הרכישות באתר לאורך זמן. אפשר וכדאי לנצל מבצעים, לעקוב, לשלם פחות כשאפשר, להשתמש באתרי קאשבק ולהיות צרכנים מתוחכמים יותר. כמובן שלא תמיד כדאי לטרוח יותר מדי בשביל חיסכון של דולרים בודדים – אז אני לא ממליץ להגזים עם המרדף אחרי החיסכון – אבל סה״כ יש הרבה הזדמנויות קלות ופשוטות לחסוך.

7 תגובות

    • Lior@FlyingOut

      הייתי רוצה לראות עוד מבצעים כאלו, אז במובן הכללי אני מעודד למרות שאיני לקוח של לאומי, ורק חבל שהמבצע מחייב משלוח לישראל. במקרים רבים המשלוח מטרפד את כדאיות העסקה בעיניי ולכן אני, וגם נוסעים תכופים רבים אחרים, מעדיפים לרכוש באמזון ולשלוח לחבר/מלון בארה״ב. מצד שני, אם המשלוח הוא לא לארה״ב אז המיסוי נמוך יותר וזה חיסכון מסוים כנגד עלות המשלוח.

      תודה על אזכור המבצע.

      הגב
    • משה

      לגבי האתר Redeem פייפאל לא מבטחת עסקעות למוצרים שהם לא ממשיים (קופונים, סיריאלים וכו')
      אז שזה לא יטעה אותכם אם האתר לא ישלח לכם את הקודים פייפאל לא תחזיר לכם את הכסף.

      הגב

השאר תגובה