הפוסט הזה לא עוסק במחלקות ביזנס/פירסט ובכרטיסים במחירים של ארבע ספרות בדולרים. להפך. בפוסט הזה אציג מספר תעריפים מעניינים, שמאפשרים להגיע לעשרות יעדים ברחבי העולם ובעיקר באירופה, בכרטיסים של מאות דולרים בלבד. אסביר מדוע כל תעריף הוא אטרקטיבי בעיניי – וזה לא בהכרח בגלל היעד או חברת התעופה.

על הדרך הוספתי כמה טיפים מעניינים שטוב להכיר.

עם בריטיש ללונדון

בסוף ספטמבר תצטרף חברת התעופה הצבעונית וירג׳ן-אטלנטיק לתחרות בשוק הפופולרי ת״א-לונדון. בשוק כבר פועלות אלעל, בריטיש, איזיג׳ט, וויזאייר וארקיע (שחלקן טסות לשדות נוספים מלבד הית׳רו). וירג׳ן-אטלנטיק תשלח לת״א מטוסים רחבי-גוף, מדגם A330 של איירבאס, בקונפיגרציית שלוש מחלקות שירות (אקונומי, פרימיום וביזנס).

אולי זו הסיבה לתעריפים החדשים של בריטיש לטיסות החל מספטמבר. או שאלו תעריפים שממילא בריטיש הייתה משווקת לחודשים שאחרי שיא עונת הקיץ.

כרטיס הלוך/חזור באקונומי עולה החל מ-420$. לבריטיש אומנם יש תעריף-רזה באקונומי (Basic) אבל היא לא משווקת אותו בקו לת״א כך שהכרטיס במחיר לעיל כולל מזוודה. אבל זה לא מחיר באמת אטרקטיבי אז הייתי נמנע.

כרטיס הלוך/חזור בפרימיום עולה החל מ-720$. זה כבר מחיר מצוין. עבור פרמיה של 150$ לכיוון בלבד אפשר לקבל שדרוג משמעותי בחוויית הטיסה – ובפרט אם בוחרים במטוסי ה-789 שמפעילים בדר״כ את אחת הטיסות היומיות.

מחלקת הכרטוס היא T שמאפשרת לצבור קרדיט בריא במועדוני תעופה שונים. במועדון של בריטיש כרטיס הלוך/חזור יצבור 180 נקודות סטטוס (TP) וכ-4450 אוויוס. כלומר, אחרי שתי נסיעות בלבד כבר תגיעו לסטטוס ברונזה ואחרי שתי נסיעות נוספות תגיעו לסטטוס סילבר (עם הוצאה כוללת של פחות מ-3000$, וזה לא רע). על הדרך גם לצבור יותר מ-20,000 אוויוס (כולל בונוסים) שיספיקו בערך לשדרוג שתי טיסות עתידיות מפרימיום לביזנס בקו הזה.

אבל יש אפשרות שנותנת תמורה גבוהה יותר לכסף.

המראות משדות תעופה בבריטניה בכל מחלקת שירות מלבד אקונומי גוררות עמלה גבוהה. זו הדרך של ממשלת בריטניה לקנוס את אלו שיכולים להרשות לעצמם לשלם יותר. לכן, אם אתם מוכנים לחזור באקונומי – ובעצם לטוס פרימיום רק בהלוך – מחיר הכרטיס יירד משמעותית. בפועל תשלמו פרמיה של פחות מ-100$ כדי לשדרג את טיסת ההלוך מאקונומי לפרימיום – וזה משתלם מאוד, קל וחומר בשקלול צבירת הנקודות העדיפה. כרטיס הלוך/חזור כזה יעלה כ-520$.

עם אתיופיאן לאסיה

מאז ומעולם – כלומר, מאז שהחלה לנחות בת״א – הציעה אתיופיאן תעריפים די אטרקטיביים ליעדים באפריקה ואסיה. התעריפים האלו באים והולכים.

יעד אחד שבאופן עקבי זוכה לתעריף נוח הוא בנגקוק (BKK). לצערנו בשל לו״ז הטיסות של אתיופיאן זה אומר קונקשיין ארוך בשני הכיוונים, וזה בטח דיל-ברייקר עבור נוסעים רבים. אם כי השמועה אומרת שאדיס-אבבה היא דווקא עיר ששווה לבקר בה. בכל מקרה, לטיסות בחודשים הקרובים אפשר למצוא כרטיסים במחירים גבוהים יחסית אבל אלו המעוניינים לתכנן מראש יוכלו למצוא כרטיסים לטיסות בשנה הבאה במחיר של החל מ-580$.

המחיר עצמו הוא לא שובר-שוק. אפשר להגיע לבנגקוק במחיר דומה ובנוחות גבוהה יותר. אז למה אני טורח לחזור לתעריפים של אתיופיאן פעם אחר פעם, וגם הפעם?

התעריפים המוזלים האלו של אתיופיאן הם תחת מחלקת כרטוס T. המשמעות היא שניתן לצבור המון נקודות מהכרטיסים האלו ובפרט במועדון המצוין של איג׳יאן שנותן קרדיט של 100% ממרחק הטיסה. כרטיס הלוך/חזור מת״א לבנגקוק מכסה מרחק של כ-11,600 מייל – ואם אתם מסכימים להערכת השווי שלי למיילים של איג׳יאן (2 סנט/מייל) זה אומר שאתם מקבלים נקודות בשווי של בערך 230$ על כרטיס שעולה כ-580$ בלבד. החזר מרשים מאוד לכרטיס אקונומי ולנוסע בלי סטטוס גבוה. זאת ועוד, בשילוב כרטיסים זולים של איג׳יאן לאירופה – למי שזה מתאים ללו״ז הנסיעות שלו – אפשר להגיע לסטטוס גולד במועדון כבר אחרי שלוש נסיעות לאסיה בלבד במחיר כולל של פחות מ-2000$ (כולל שני כרטיסים של איג׳יאן מ/אל/בתוך אירופה).

בעיניי יש פה פוטנציאל יפה של החזר על הוצאה. כמובן שאפשר לטוס עם אתיופיאן גם לעדים אחרים ולא לחזור לבנגקוק שלוש פעמים בשנה – ובדר״כ יש מחירים נוחים גם ליוהנסבורג, קייפטאון, סאו-פאולו, מנילה ועוד. השתמשו בגוגל-פלייטס כדי לחפש בצורה גסה תאריכים עתידיים למגוון יעדים במקביל.

עם וירג׳ן-אטלנטיק לניו-יורק

אם אתם עוקבים אחרי הפרסומים של קהילת ׳טיסות סודיות׳ – ואני מקווה שכן, כי יניב ואריאל עושים שם עבודה נהדרת – אז אולי ראיתם את הפרסום על התעריפים המצוינים של וירג׳ן-אטלנטיק לטיסות בשנה הבאה מת״א לניו-יורק. בשלב מסוים היו כרטיסים בפחות מ-400$ באתרי הזמנות כאלו ואחרים, וכעת אני רואה מחירים של החל מ-425$. בפרט בחודש אפריל – כולל המראות ממש לפני ערב הסדר.

מה שחשוב להדגיש בשלב זה הוא שוירג׳ן-אטלנטיק משווקת תעריף-רזה (Light) כמעט בכל הקוים שלה לרבות הקוים לת״א ולניו-יורק. כלומר, ב-425$ אתם רוכשים כרטיס מוזל שלא כולל מזוודה או אפשרות לבחור מושב מראש בטיסה. בהחלט מגבלה בעייתית עבור רוב הנוסעים כי מדובר ביעד רחוק שבדר״כ נוסעים אליו לתקופה ארוכה – בניגוד לטיסות קצרות לאירופה שאפשר וכדאי להגיע אליהן עם כבודת-יד בלבד.

אבל יש פתרון יצירתי.

המועדון של וירג׳ן-אטלנטיק, Flying Club, מציע תוכנית השוואת-סטטוס במסגרתה ניתן לקבל גם את הסטטוס הגבוה במועדון (גולד). בין הטבות הסטטוס: מזוודה אחת נוספת ללא עלות בכל טיסה, לרבות טיסות בתעריף Light, וכמו כן האפשרות לבחור מושב רגילים ומועדפים ללא עלות מראש. לאור כניסתה הקרובה לשוק הישראלי וירג׳ן-אטלנטיק פרסמה שהיא תאפשר השוואת-סטטוס גם לבעלי סטטוס גבוה במועדון הנוסע המתמיד – וסטטוס פלטינום אמור להיות המקביל לסטטוס גולד שלה. כלומר, במידה ויש לכם סטטוס גבוה במועדון תעופה מוביל כלשהו, לרבות של אלעל, תוכלו לבקש השוואת-סטטוס במועדון של וירג׳ן-אטלנטיק ובמידה ותקבלו סטטוס גולד תוכלו לנצל את התעריפים המוזלים האלו כדי לטוס לניו-יורק בנוחות ובעלות נמוכה מאוד. כדאי!

עם אייר-פראנס לאירופה

כבר תקופה ארוכה מאוד שאייר-פראנס מפרסמת תעריפים סופר-נמוכים בביזנס מת״א ליעדים רבים באירופה. החל מ-475$ בלבד ליעדים מסוימים, והחל מ-550$ ליעדים רבים אחרים. עם התעריפים האלו אפשר להגיע לכל קצוות אירופה: מספרד ופורטוגל בדרום, לצ׳כיה במזרח ולפינלנד בצפון. בנוסף, ניתן לכפות עצירה בפריס באחד הכיוונים כמעט ללא שינוי במחיר.

בשל לו״ז הטיסות של החברה הצרפתית – שמפעילה בדר״כ שלוש טיסות יומיות לת״א – ישנה זמינות די גבוהה של כרטיסים במחירים נמוכים וניתן ליצור קונקשיינים באורכים שונים ובזמנים שונים של היום. אפשר וכדאי לשחק עם האפשרויות באמצעות המטריקס – אבל התעריפים האלו כמובן יופיעו בתוצאות החיפוש של כל מנוע כולל גוגל-פלייטס.

בהוספת עצירה בפריס אתם בעצם יכולים להנות מביקור בשני יעדים בכרטיס אחד. זאת ועוד, תעריפים אלו מאפשרים כרטיסי Open-Jaw – לדוגמה הלוך למדריד וחזור מברצלונה – כך שניתן לבקר אפילו בשלושה יעדים בנסיעה אחת (עם רכישת טיסת קישור אחת בנפרד).

מחלקת העסקים של איירפראנס בקו לת״א היא לא משהו לכתוב עליו הבייתה. מחלקה פנים-אירופית רגילה שמורכבת ממושבי אקונומי עם מושב אמצעי חסום. השירות סביר, יש ערכת נוחות קטנה וכמובן מוגשות ארוחות בטיסה. אין ספק שזו חוויה משמעותית טובה יותר מאקונומי, אבל חוויה נחותה ביחס למוצרים טובים אחרים שנוחתים בנתב״ג. ראוי גם לציין שאלעל שולחת לפריס את מטוסי ה-789 שלה בחלק מהטיסות.

בתוצאות המטריקס הכרטיסים האלו הם תחת מחלקת כרטוס O. זו מחלקת כרטוס מוזלת-במיוחד בה משתמשת אייר-פראנס ולצערנו היא לא מאפשרת קרדיט באף מועדון תעופה מלבד FlyingBlue. כביכול מדובר בבעיה אמיתית. החדשות הטובות: ניתן להתקשר למוקד המכירות של דלתא בארה״ב (שהוא גם מוקד המכירות של אייר-פראנס וק.ל.מ) ולכרטס דרכם במחלקת כרטוס J כמעט באותו מחיר. מחלקת כרטוס זו היא הגבוהה ביותר במחלקת העסקים של אייר-פראנס ולכן עם כרטיס כזה תזכו לקרדיט נדיב במיוחד בכל מועדון תעופה. למה האנומליה הזאת קיימת? אין לי מושג, אבל תהנו.

This ticket cost only 503$ and earned 14,000 miles with SkyMiles

7 תגובות

      • אלעד

        תודה על הפוסט.
        איך אפשר לכפות עצירה בפריז בכרטיסי אייר פראנס? לא מצליח באתר או בגוגל פלייטס, להתקשר?
        האם יש סיכוי שוירגין תעשה השוואת סטטוס לאמריקן (לכאורה היא קשורה בברית מתחרה סקייטים בגלל הקשר לדלתא)?

      • Lior@FlyingOut

        אפשר עם גוגל-פלייטס. באמצעות מולטי-סיטיכ כמובן. פשוט שחק עם התאריכים, וזכור שהמחיר הנמוך לא זמין בכל התאריכים ולכל היעדים.

        אפשר גם עם המטריקס. אז אפשר לקבוע מינימום זמן לקונקשיין – שיכול להיות מעל יממה – בציון מספר הדקות בפקודה. זה כלי למתקדמים. ראוי לציין שלפעמים זה כן מעלה את המחיר בצורה משמעותית (עשרות דולרים).

        אפשר כמובן גם לפנות לסוכן נסיעות, או ישירות לחברת התעופה, ולבקש שימצאו לך כרטיס מתאים. עדיף לסוכן.

  1. חמד

    חבל שאת כל הכתבות על הזהב של אייגאן שקל להשיג קראתי אחרי שכבר יש לי כרטיס חזור לארץ אבל יש נסיעה לברזיל ושוב לתאילנד אז נראה לי אפשרי אם אפשר למצוא זמן לאיזו חופשה קטנה ביוון.
    תודה 🙂

    הגב

השאר תגובה