אלעל נפרדה ממטוס נוסף מתוך צי מטוסי ה-744 שלה

המטוס הוותיק, הנושא את השם ׳חיפה׳, שירת בצי של אלעל במשך 25 שנים (מאז 1994). הוא השלים למעלה מ-11,000 המראות ונחיתות עם למעלה מ-90,000 שעות טיסה מצטברות. המטוס שירת בעיקר בקוים לניו-יורק אם כי בשנים האחרונות גם בקוים ליעדים באירופה כמו פריס, לונדון וברצלונה. אלעל דואגת אומנם לתחזק היטב את מטוסיה, מבחינת מצבם המכני ובטיחות הטיסה שלהם, אבל מצב מחלקות השירות בתוך המטוס היה בכי רע ונוסעים רבים התלוננו שאלעל פשוט נמנעת במכוון מלתקן מושבים תקולים מתוך ידיעה שעלות התיקון תהיה גבוהה יותר מעלות פיצויים של נוסעים ממורמרים שחוו טיסה נוראית. בצי של אלעל נותרו שלושה מטוסים מדגם 747-400 שעתידים לעזוב את הצי בחודשים הקרובים.

בריטיש ומאריוט ישלמו קנסות-ענק על הפרות תקנות ה-GDPR

ה-GDPR הן התקנות האירופיות הראשיות העוסקות בהגנה על מידע פרטי של אזרחי אירופה. בפרט מול חברות בינ״ל גדולות שעושות שימוש במידע כזה לצרכיהן העסקיים. התקנות נכנסו לתוקף במאי 2018, אחרי שנים של עבודה והכנות, ומאז הקהילה העסקית במתח כדי להבין אם, איך ומתי יקנסו חברות על הפרות שונות. ובכן, הנה זה הגיע: חברת תעופה בריטיש קיבלה קנס עצום של 230 מיליון דולר על פריצת אבטחה שהתרחשה במערכותיה בחודשים יוני-ספטמבר בשנה שעברה וקבוצת מאריוט קיבלה קנס של 124 מיליון דולר מסיבות דומות (במערכות שמקורן, לכאורה, בקבוצת סטארווד). שתי החברות לא קיבלו את הקנס המקסימלי האפשרי בתקנות שהוא 4% מסך ההכנסות השנתי של החברה.

טיסות נון-סטופ מסיישל לישראל החל מנובמבר הקרוב

חברת התעופה אייר-סיישל, שנמצאת בבעלות חלקית של אתיהאד (40%), הודיעה כי תפעיל קו סדיר לת״א עם טיסה שבועית אחת (המראות מת״א בימי רביעי). בקו החדש ישרתו מטוסי A320neo, כי לחברה אין כיום מטוסים רחבי-גוף, והטיסה תארוך כ-6 שעות בכל כיוון (מרחק של כ-2850 מייל). כרטיסים במחלקת התיירים מתחילים ממחיר של 800$. איי סיישל, למי שלא מכיר, נמצאים במערב האוקיינוס ההודי – כ-1,000 ק״מ מחופי קנייה וכ-1,000 ק״מ מחופי מאוריציוס – והם נחשבים לגן-עדן לחובבי הנופש האקזוטי והצלילות. תחליף מצוין עבור מי שרוצה בטן-גב מושלם בלי לשלם את המחירים המופקעים של המלדיביים.

היכנסו להגרלה של ויזה כדי לזכות בפרס של 40,000 ש״ח

זהו מבצע של השלוחה האירופית של ויזה ולא של אחת מחברות האשראי הישראליות. המבצע מיועד ללקוחות שיבצעו במהלך הקיץ רכישות בכרטיס של ויזה בסכום מצטבר של 500$ ומעלה. במסגרת המבצע ייערכו שלוש הגרלות שבכל אחת מהן ייבחר זוכה אחד בפרס של 40,000 ש״ח (הגרלה אחת כבר התקיימה, אז נותרו עוד שתיים: ב-15 לאוגוסט וב-1 לספטמבר). ניתן להשתתף בהגרלה פעם אחת לכל כרטיס, אבל אדם אחד יכול להשתתף עם מספר כרטיסים שונים במידה וכל אחד מהם זכאי כאמור. פרטים נוספים בעמוד המבצע ובתקנון המקושר לו.

פרסום ב׳טיסות סודיות׳: כרטיסי הלוך/חזור מת״א לאוסקה החל מ-380$ בלבד

מחיר כזה לא ראינו בעבר. מדובר בכרטיסים המשווקים ע״י ק.ל.מ שבחלקם טיסות המשך של אול-ניפון. אוסקה עצמה היא עיר מעט משעממת, אם נודה על האמת, אבל היא שווה ביקור והיא סמוכה לקיוטו הנהדרת. באופן כללי יפן היא מדינה פשוט מדהימה שאסור לפספס.

אלעל הגיעה להסדר-פשרה במסגרתו תפצה נוסעים בכ-5.9 מיליון ש״ח

ההסדר הוא תוצאה של תביעה ייצוגית בגין הצגה שגויה של תנאי כרטיסי הטיסה באתר החברה במשך שנים. במילים אחרות: אלעל הציגה ללקוחות דבר אחד ובפועל דרשה דבר אחר כשרצו לבטל או לשנות את כרטיסם. ע״פ ההסדר אלעל תפנה מיוזמתה לכ-37,000 לקוחות שנפגעו מפעולות אלו ותפצה כל אחד בסכום שיכול להגיע ל-1,500 ש״ח. בנוסף לפיצוי לקוחות אלו, אלעל תקצה כ-2.5 מילון ש״ח לקרן שתכליתה להוזיל חלקית או בצורה מלאה את עלות הביטול והשינוי של נוסעים בחודשים הקרובים (עד גמר הסכום בקרן) ותקצה 950,000 ש״ח לקרן אחרת במסגרתה יינתנו הטבות שונות לכלל לקוחות החברה. בין השאר, אם הדברים אכן כפי שפורסם עד כה, יוכל כל חבר מועדון הנוסע המתמיד לבקש פיצוי בסך 40 נקודות בלי הוכחת נזק כלשהי.

מייסד ומנכ״ל חברת הלואוקוסט נורוויג׳ן פורש מתפקידו לאחר 17 שנים

ההיסטוריה של חברת התעופה נורוויג׳ן מתחילה עוד ב-1993, אומנם, אך היא נולדה למעשה רק ב-2002 כשמיתגה את עצמה מחדש והפכה רשמית לחברת לואוקוסט בצפון אירופה. מאז נמצא ביורן קג׳וס בתפקידו כמנכ״ל החברה. בתחילת דרכה היו לחברה מטוסים בודדים והיא הפעילה מספר מצומצם של קוים בטיסות קצרות. ב-2007 עשתה החברה את קפיצת המדרגה המשמעותית שלה כשהזמינה 42 מטוסים חדשים מבואינג. החברה המשיכה לצמוח, להשתפר, להשתכלל ולבנות לעצמה מוניטין כאחת מחברות הלואוקוסט המובילות בעולם – וכיום יש בצי שלה למעלה מ-150 מטוסים.

אתר הקאשבק Ebates משנה את שמו ל-Rakuten

רקוטן, למי שלא מכיר, היא חברת-ענק יפנית שעוסקת בעיקר במסחר מקוון. ׳האמזון של יפן׳, אם תרצו. אתר הקאשבק המוביל Ebates נמצא בבעלותה כבר תקופה אבל רק השבוע הוא שינה את שמו רשמית. כדי לחגוג את השינוי יציע האתר ליום אחד, ב-15 ליולי, החזר נדיב של 15% על רכישות במגוון אתרים שונים (הרשימה לא פורסמה). כדאי בהחלט לנצל את זה. אם אין לכם עדיין חשבון באתר תוכלו להירשם באמצעות הקישור של הבלוג ולהנות מבונוס של 10$ לאחר שתצברו החזר ראשוני מינימלי (להרשמה לחצו כאן).

תביעה חריגה בארה״ב נגד מלונות שגבו היטל-נופש

מדובר בתביעה של התובע הכללי של וושינגטון נגד קבוצת מאריוט. התביעה אינה כנגד השימוש הכללי בהיטל-נופש ע״י מלונות אלא כנגד הצגת החיוב הנוסף הזה כחלק מתהליך ההזמנה – ובעצם לטענת התביעה ישנם לקוחות שמגלים את העמלה הזאת רק במהלך השהייה במלון, וזה בניגוד לחוק. בעבר השימוש בכלי הזה היה מוגבל למדי, ובפרט בלאס-וגאס, אבל כעת מאות מלונות בארה״ב גובים עמלה כזאת ואפילו שאינם ריזורטים או בכלל לא נמצאים ביעדי נופש. בעיניי מדובר בעמלה פסולה, לא-הוגנת ולא-ידידותית שצריכה להיעלם מהעולם ויפה שעה אחת קודם. אישית אני משתדל להימנע ממלונות שמרשים לעצמם לגבות עמלה כזאת.

חגיגות השכר ברשות שדות התעופה גדלות משנה לשנה

ב-2018 עלו הוצאות השכר ברש״ת ב-170 מיליון ש״ח לעומת השנה הקודמת (לא כולל פנסיות). ב-2018 גם הוקצה סכום של כ-22 מיליון ש״ח לתוכנית פרישה מרצון במסגרתה פרשו 34 עובדים שכל אחד מהם קיבל בממוצע כ-650,000 ש״ח. אגב, גם גימלאי הרשות חוגגים עם שי לחג בסך כ-2,000 ש״ח לגמלאי. השבוע הוגש דו״ח המבקר על השכר במשרד האוצר (אשר רש״ת כפופה לו בהיותה רשות ציבורית) והוא מצא חריגות שכר משמעותיות בשכרם של בכירים רבים בראשות שגם ככה נמצאים באופן עקבי ברשימת שיאני השכר במגזר הציבורי. כמה עשרות מראשי הרשות משתכרים למעלה מ-40,000 ש״ח בחודש וביניהם, איך לא, יו״ר וועד העובדים פנחס עידן שמרשה לעצמו לשתק את הפעילות בנתב״ג, חלקית או לגמרי, בכל הזדמנות שמישהו פותח פה על שכר העובדים (וכך היה גם השבוע כשהוא הורה לעובדים לקיים ״אסיפות הסברה״ במהלך שעות העבודה כי לשבות אסור להם ללא התראה מראש). לרש״ת יש סה״כ 1,900 עובדים קבועים ועוד כמה אלפי עובדים ארעיים ועובדי קבלן. רש״ת היא גוף נוראי ורקוב שצריך לפרק.

7 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    טסנו עם "חיפה" מבנקוק לנתב"ג בקיץ 2017. פלא שהגרוטאה המעופפת הזו לא התפרקה באויר. השירות, אגב היה תואם לעולב הכללי.

    הגב
  2. אבי

    תודה על העידכונים!
    האם יש בבקשה לינק למבצע של ויזה? (האם זה כולל כרטיס ויזה אמריקאי או רק ישראלי/אירופי??)

    האם יש בבקשה לינק או הסבר לפיצוי של אלעל להסכם פשרה בתביעה ייצוגית, על איזה תקופה מדובר שרכשו כרטיסים?

    ושוב תודה!

    הגב
  3. חמד

    אין משהו מיוחד ברקוטן היום ובהשוואה לטופ קאשבק הוא די פרווה, כל ההחזרים פחות מחצי מהמתחרה ממה שבדקתי במלונות

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כן, ההייפ שעשו לקראת היום היה מוגזם. קיוויתי לפחות לראות את IHG ב-15%, אבל לא.

      הגב

השאר תגובה