ב-25 ליוני, וללא הודעה מוקדמת, פורסם השת״פ החדש בין חברת Sands China לקבוצת IHG. במסגרת השת״פ הצטרפו שני מלונות יוקרה של חברת סנדס במקאו – הפריסיאין והוונישן – לרשת המלונות InterContinental Alliance Resorts. מלון שלישי – לונדונר – יצטרף לרשת בשנה הבאה לאחר שייפתח.

InterContinental Alliance Resorts, אפשר לומר, היא תת-רשת של רשת אינטרקון. עד לפני כשבועיים נכללו ברשת שני מלונות בלבד – הוונישן והפלאזו בלאס-וגאס – שבעצם עבורם היא הוקמה ב-2010 מתוך הבנה שמדובר במלונות עם אופי פעילות שונה מהותית ממלונות ׳רגילים׳. הוונישן בלאס-וגאס הודיע על הארכת החוזה שלו עם IHG עד 2027.

הקמת תת-הרשת זאת איפשרה למועדון IHGR להחריג את שני המלונות בלאס-וגאס מכל מיני בחינות אבל יחד עם זאת לאפשר לחברי מועדון לרכוש לילות-בונוס בהם ולצבור נקודות משהיות בהם. הטבות מסוימות, גם של מועדון IHGR וגם של תוכנית אמבסדור, לא ניתנות במלונות InterContinental Alliance Resorts באופן זהה כפי שהן ניתנות במלונות רשת אינטרקון. בתנאי השימוש של מועדון IHGR אין פרק שמתייחס ספציפית לשני המלונות האלו, אבל את ההחרגות ניתן למצוא אד-הוק בסעיפים הרלוונטיים.

מימוש נקודות בשני מלונות במקאו

מועדון IHGR מחלק את כל מלונות הקבוצה בעולם ל-13 קטגוריות מימוש. החל מ-10,000 נקודות/לילה ועד 70,000 נקודות/לילה בקפיצות של 5,000 נקודות/לילה לכל קטגוריה. כצפוי רבים מהמלונות היוקרתיים ביותר של הקבוצה, או כאלו שנמצאים בערים יקרות במיוחד, נמצאים בקטגוריות 13-11 ודורשים בין 60,000 ל-70,000 נקודות/לילה. זה נכון למלונות רשת אינטרקון בניו-יורק, סן-פרנסיסקו, פריס, אמסטרדם, לונדון, הונג-קונג ועוד.

לכן זה כ״כ מפתיע ששני המלונות במקאו דורשים בין 75,000 ל-100,000 נקודות/לילה. ולא מדובר בחדר משודרג או במספר לילות בודדים בשנה בהם הביקוש קיצוני – אלא בחדר הבסיסי ובכל תאריך בלו״ז. הנה מספר דוגמאות:

בלילה של ה-10 לאוקטובר:

בלילה של ה-26 לאוקטובר:

בלילה של ה-30 לספטמבר:

בלילה של ה-31 לדצמבר:

ראוי לציין שבוונישן אין חדרים רגילים אלא רק סוויטות, ע״פ הגדרת המלון, אז ב-75,000 נקודות/לילה אפשר לרכוש סוויטה בשטח 70 מ״ר שיכולה לארח אררבעה מבוגרים. לא זול, אבל עדיין יתרון נראית סוויטה נחמדה.

מה זה בעצם אומר?

לא ברור בשלב זה. המועדון לא הודיע על שינוי כלשהו בקטגוריות המימוש שלו. בבדיקה מדגמית לא מצאתי אף מלון בעולם ששינה את הקטגוריה שלו.

ייתכן שמדובר בהחרגה פשוטה. אולי זה היה תנאי בהסכם עם חברת סנדס, לאור העובדה שהתעריפים בכסף במקאו לפעמים מרקיעי-שחקים (בתאריכים נבחרים ובהחלט לא באופן שיגרתי). כלומר, ההחרגה הזאת נועדה להגן על המלונות האלו בתאריכים של ביקוש גבוה – אם כי הפתרון החלופי הוא לחסום את הזמינות ללילות-בונוס בתאריכים האלו (וזה מותר ע״פ תנאי המועדון, אז, לא ברור לי למה לא להעדיף את הפתרון הזה בהנחה שזו הבעיה…). יהיה מעניין לראות האם ההחרגה הזאת תדלג גם ללס-וגאס ונראה את שני המלונות שם מתמחרים חדרים ביותר מ-70,000 נקודות/לילה.

ייתכן גם שמדובר בהשקה-רכה, או רק פיילוט, לתמחור דינמי במועדון ו/או קטגוריות מימוש חדשות. אני קצת סקפטי לגבי האפשרות של תמחור דינמי כי לא היו שמועות בנושא בכלל. קטגוריות מימוש חדשות הן אפשרות ריאלית מאוד ובפרט משום שבקרוב תצטרף לקבוצת IHG באופן מלא רשת מלונות היוקרה Six-Senses. בתוך כך יוכלו חברי מועדון IHGR לצבור נקודות בשהיות במלונות הרשת וכמו כן להשתמש בנקודות כדי לרכוש לילותב-בונוס במלונות הרשת. אבל חלק ממלונות הרשת האולטרה-יוקרתית הזאת דורשים מעל 1,000$/לילה באופן די שיגרתי אז פחות סביר לאפשר לילות-בונוס בתעריף של 70,000 נקודות/לילה בלבד (שווי ריאלי של 315$). לשם השוואה: המלונות היוקרתיים ביותר של קבוצת הילטון דורשים 120,000 נקודות/לילה (שווי ריאלי של 480$) והמלונות היוקרתיים ביותר של קבוצת מאריוט דורשים 85,000 נקודות/לילה (שווי ריאלי של 635$).

(הערכים לעיל מבוססים על הערכת השווי שלי לנקודות של המועדונים השונים, וכמובן זו סה״כ הערכה סובייקטיבית).

לסיכום

מצוין שיש שתי אפשרויות חדשות למימוש נקודות של מועדון IHGR ביעד פופולרי שהופך יקר להחריד בתאריכים מסוימים בשנה. אבל האפשרויות האלו רלוונטיות כנראה רק למי שבחשבונו יתרת נקודות גבוהה מאוד ויש לו רגישות נמוכה מאוד למחיר (כי התמורה למחיר לא תהיה גבוהה מדי).

בכל מקרה מעניין לראות תעריף מקסימלי חדש בקבוצה, ואפשר לקוות שמדובר בחריג שלא יהפוך לכלל.

3 תגובות

  1. הונג קונגי

    אנטי קליימקס: הלונדונר המדובר , זה הסבה של ההוליגיי אין הגנרי

    הגב
  2. שי

    אגב אינטרקונטיננטל, למה אתה נוהג להמליץ באמסטרדם בדרך קבע על האמסטל ולא נותן בדר"כ המלצות על מלונות אחרים שם?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      הוא אחד המלונות הטובים בעיר. אולי הטוב ביותר. ללא ספק האייקוני ביותר ואחד הוותיקים ביותר.

      הגב

השאר תגובה