כל מועדון מלונות פועל במתכונת משלו. ישנם מכנים משותפים רבים, סטנדרטיים של התעשייה, אבל כל מועדון נבדל בתנאי השימוש הפרטיים שלו, בנהלים שלו ובגמישות שהוא מציע לחבריו במימוש הנקודות.

במקביל, מלונות מסוימים מגלים גמישות גבוהה יותר מאחרים. ישנם מלונות שיבואו לקראת האורחים שלהם, קל וחומר האורחים הקבועים ובעלי הסטטוס במועדון שלהם, ויגלו מוכנות רבה לפעול אפילו מחוץ למה שהוגדר עבורם כחובה ע״פ תנאי המועדון. מנגד, ישנם מלונות שמיישמים את החובות שלהם עד האות האחרונה ולא ס״מ אחד מעבר (או לפעמים אפילו לא את זה).

הזמנת לילות בונוס

ברוב המקרים יכולים חברי המועדון להשתמש בנקודות שלהם כדי לרכוש את החדרים מקטגוריית הבסיס במלון בלבד.

ישנם מועדונים שמציעים גם חדרים משודרגים בנקודות במחיר קבוע (Club Carlson, לדוגמה), ישנם מועדונים שמציעים חדרים משודרגים בתמחור דינמי הנגזר מהמחיר בכסף (HHonors, לדוגמה) וישנם מועדונים שמציעים הזמנת חדרי קלאב מבוקשים בתופסת נקודות קבועה (Gold Passport, לדוגמה). כאמור, כל מועדון והתנאים שלו – אבל כאמירה כללית לילות בונוס ׳קלאסיים׳ הם בחדרים מקטגוריית הבסיס בלבד.

club-carlson-award-nights-categories

במקרים חריגים יחסית – לא מעט פעמים בטעות – מלון יאפשר לחברי המועדון להשתמש בנקודות כדי לרכוש חדרים ממספר קטגוריות שונות. לפעמים אפילו מכל הקטגוריות הקיימות במלון על אף שכל אחת מהן מתומחרת אחרת בכסף. בעבר נתקלתי במצבים בהם מלון איפשר לרכוש באותו מספר נקודות חדרים מקטגוריית הבסיס, חדרי קלאב ואפילו סוויטות – אבל מצבים אלו, להערכתי, אכן מקורם בתקלת מערכת ולא במהלך מכוון.

אגב, לפעמים תמחור דינמי (אוטומטי) מייצר תוצאות פחות סבירות. הנה דוגמה:

hilton-moscow-leningradskaya-random-rates

הוספת שדרוגים, ארוחות וכיוצ״ב

ע״פ ניסיוני כל המלונות מאפשרים לחברי המועדון להוסיף תשלום כספי כדי לשדרג את החדר שרכשו בנקודות, כדי להוסיף ארוחות בוקר, כדי לרכוש כניסה לטרקלין וכמעט כל תוספת אחרת שמוצעת לרכישה באתר בתעריפים רגילים. אבל – זה לעולם לשיקול דעתו של המלון ויש להפנות את הבקשות האלו ישירות למלון ולא לשירות הלקוחות של המועדון.

מלונות פופולריים למימוש נקודות, בדר״כ מלונות בדרגות אירוח גבוהות במרכזי ערים גדולות, מתורגלים היטב בנושא ובמקרים רבים יפנו מיוזמתם לחברי מועדון שהזמינו לילה בנקודות עם הצעה אטרקטיבית מספיק לשדרוג החדר או להוספת שירותים שונים. ההצעה תהיה ע״פ מחירון קבוע מראש שעליו החליט המלון (כאמור, הכל לשיקול דעתו) ולכן לפקידים השונים תהיה מידה מועטה מאוד של גמישות במחיר אם בכלל.

המלצתי היא להשוות את התעריפים הרגילים בכסף ולגזור מהם את שווי השדרוג או השירות הנוסף הרצוי – ורק אז לבקש הצעת מחיר מהמלון. במידה והצעת המחיר גבוהה יותר מהשווי הנגזר מתוך התעריפים הרגילים כדאי להפנות את תשומת הלב לכך ולבקש לשלם בהתאם להפרש. לרוב המלון יסכים, כי זה רק הוגן, אבל יש מלונות שמתעקשים על מחירון השדרוגים.

נמשיך בדוגמה בקצרה. למטה התעריף הגמיש הרגיל לחדר מקטגוריית הבסיס (25,000 נקודות ללילה) במלון קראון פלאזה לומפיני פארק בבנגקוק:

cp-lumpini-park-bangkok-random-rates

כפי שניתן לראות המלון דורש תוספת כספית של 500 באט (~ 14$), לפני מסים, עבור ארוחת בוקר לשני אורחים. לחברי מועדון הוא אפילו מציע תעריף מוזל במעט של 475 באט. כלומר, אם הייתי מזמין את החדר הזה בנקודות ומעוניין להוסיף ארוחת בוקר – מחיר המקסימום הסביר בעיניי היה 500 באט. אם המלון היה מבקש ממני מחיר גבוה יותר הייתי כנראה מתעקש לשלם את ההפרש הזה או מסרב על בסיס עקרוני (שהרי בנגקוק אינה יקרה וקל למצוא ארוחת בוקר מפנקת במיוחד במחיר הזה).

אותו כנ״ל יהיה תקף לגבי שדרוגים. יש לבדוק את הפרש המחיר בתעריף הגמיש הרגיל בין חדר מקטגוריית הבסיס לבין החדר מקטגוריה הרצויה ולהתעקש לשלם את הסכום הזה (או סכום נמוך יותר אם הוצע לכם).

שימו לב שמלונות רבים מאפשרים לרכוש גישה לטרקלין שלהם, המציע גם ארוחת בוקר כמובן, שלא בהכרח צמוד לרכישת שדרוג לחדר בקומת הטרקלין (משודרג). כלומר, תוכלו להישאר עם החדר מקטגוריית הבסיס עליו שילמתם בנקודות ולהוסיף כסף עבור הגישה לטרקלין. אני אישית מעריך גישה לטרקלין הרבה יותר משדרוג לחדר, אפילו לסוויטה, ולכן מוצא הצעות מהסוג הזה כדאיות בדר״כ. אבל לא להשתגע במחיר – גישה לטרקלין, טוב ככל שיהיה, בדר״כ לא שווה יותר מ-100$ ללילה (וגם המחיר הזה נכון בעיקר למלונות יוקרה בערים יקרות בלבד, בעוד ברוב המקרים האחרים לא אשלם אפילו יותר מ-50$ ללילה).

בכל מקרה זיכרו שכל התוספות האלו נתונות לשיקול דעתו הבלעדי של המלון אבל המחירים גמישים במידה מסוימת וסה״כ פתוחים למו״מ. במיוחד אם אתם מתכוונים לרכוש מספר תוספות למספר חדרים.

שדרוגים בנקודות

מספר מועדוני מלונות מאפשרים לחבריהם להשתמש בנקודות כדי לשדרג חדר שהוזמן בכסף. במקרה כזה לא מדובר בלילה-בונוס, וזה בעיקר יתרון גדול, אבל בכל זאת מדובר בשילוב כסף ונקודות על מנת להיכנס לחדרים משודרגים. שדרוג כאמור דורש מספר קבוע של נקודות – ולכן חשוב תמיד להשוות בין שווי הנקודות הנדרשות לשדרוג לבין הפרש המחיר בכסף בין קטגוריות החדרים הרלוונטיות.

מועדון SPG (קבוצת סטארווד), לדוגמה, מציע שדרוגים תמורת החל מ-1,000 נקודות ללילה בלבד (~ 25$ בשווי) והמחיר שונה מעט בין מלונות מהקטגוריות השונות (עד למקסימום של 2750 נקודות ללילה). המועדון גם מציע שדרוגים לסוויטות תמורת 3,000 עד 35,000 נקודות ללילה כתלות בקטגוריה של המלון.

spg-upgrade-with-points

מועדון גולד פספורט (קבוצת הייאט) מציע תוכנית שדרוגים נדיבה מאוד על פיה תדרשו לשלם רק 3,000 נקודות ללילה עבור שדרוג לקומת הקלאב ו-6,000 נקודות ללילה עבור שדרוג לסוויטה (מקטגוריית בסיס לסוויטות, לרוב עם גישה לטרקלין גם כן). מחירי השדרוגים האלו זהים למלונות מכל הקטגוריות אבל כדאי לשים לב לתנאי התוכנית.

hgp-upgrade-with-points

ישנם מועדונים נוספים שמאפשרים לחבריהם לרכוש שדרוגים באמצעות נקודות. ציינתי רק שתי דוגמאות בולטות.

לסיכום

המימוש הקלאסי לנקודות הוא לחדרים מקטגוריית הבסיס במלון וללא תוספות. זה לרוב גם המימוש המשתלם ביותר מבחינת הערך המתקבל מהנקודות – וכמובן שהכדאיות שונה בין מלון למלון.

אבל בהחלט שניתן וכדאי להוסיף שדרוגים ושירותים אחרים תמורת תשלום הוגן כדי להפוך את השהייה ל׳מלאה׳ יותר ולקבל בעצם את המוצר שאתם מעוניינים לקבל.

אם תרצו חוות דעת על הצעה שקיבלתם ממלון, בבחינת הכדאיות שלה, אתם מוזמנים כמובן לפנות אלי עם הפרטים ואשמח לייעץ.

3 תגובות

השאר תגובה