סינים אוהבים זיקוקים. הם המציאו אותם. סינים אוהבים את הונג-קונג. הם המציאו גם אותה. אז לא פלא שהונג-קונג אחראית למופעי זיקוקים יוצאים מן הכלל שמתקיימים מספר פעמים בשנה, לשמחתו של הקהל הסיני. רוצים לצפות באחד מבלי להידחס ברחובות העיר?


נתחיל מהפאנצ׳-ליין, ככה זה נראה:

באופן מסורתי מופעי הזיקוקים האלו מתקיימים לפחות שלוש פעמים בשנה: ביום הלאומי הסיני (ה-1 לאוקטובר), בערב השנה האזרחית החדשה (ה-31 לדצמבר) ובראש השנה הסיני (משתנה, בדר״כ בסוף ינואר).

הזיקוקים משוגרים מסירות שעוגנות במרכז מפרץ ויקטוריה איפשהו בתוך המשולש של צ׳ים שה צ׳וי, וואן צ׳אי וקוסוואיי ביי (אין ספק שהשמות של האזורים בהונג-קונג הם סיפור הצלחה בפני עצמו).

חשוב לי להבהיר שהמופעים האלו מעולים לא רק בזכות הזיקוקים עצמם אלא גם, ואולי בעיקר, בזכות קו הרקיע של הונג-קונג והאווירה בעיר. התפאורה חשובה.

hong-kong-chinese-national-day-fireworks

נקודת התצפית המועדפת על תיירים בעיר הייתה במשך שנים רבות ׳שדרות הכוכבים׳ שנמצאת בקצה הדרומי של צ׳ים שה צ׳וי. זו טיילת ארוכה, על קו המים, אבל היא סגורה לכמה שנים של שיפוצים מקיפים ולמעשה חלקה פורק בינתיים. עדיין נותר מתחם שמאפשר צפייה באזור שבין המזרח לבין מוזיאון האומנות. אין ספק שהאזור הזה צפוף מאוד בשעות המופעים האלו, כמו גם נקודות עיקריות אחרות ברחבי העיר.

ראיתי מספר מופעי זיקוקים בהונג-קונג לאורך השנים. הם תמיד מרשימים מאוד אבל לא תמיד נחמד להידחס בין אלפי אנשים כדי לצפות בהם מנקודה טובה מספיק. לכן, למי שרוצה ומוכן לשלם קצת יותר בשביל התענוג, ישנה האפשרות נוחה…

לראות הכל ישר מהחדר במלון

המבקרים הקבועים בהונג-קונג נחלקים לשתי קבוצות: אלו שמעדיפים להיות באזור קאולון (צפונית למפרץ) ואלו שמעדיפים להיות על האי (דרומית למפרץ). יש טיעונים משכנעים לטובת כל אחד מהאזורים האלו.

אבל ככל שהדבר נוגע לצפייה במופעי הזיקוקים כדאי להעדיף את אזור קאולון משום שקו הרקיע של האי הוא בהחלט רקע מרשים יותר לאירוע. זאת למרות שישנם מלונות רבים בצד הזה של המפרץ שהם בבחינת קו ראשון למים. גם הם, אם כן, מציעים נקודת צפייה מצוינת למופעים – אבל הרקע יהיה פחות מרגש.

InterContinental Hong Kong Lobby Bar

קצת חוטא למטרה לבחור מלון שאינו בקו ראשון למים או לפחות שחלק מחדריו לא מציעים נוף פתוח למפרץ. אז באלו מלונות תוכלו לבחור?

כל האפשרויות יקרות למדי, אז אנסה לסדר את המלונות הפוטנציאליים לפי סדר המחיר הכללי:

שרתון הונג-קונג

המלון נמצא בצד הצפוני של דרך סלסבורי מול האינטרקונטיננטל. רוב החדרים שלו פונים למפרץ ונהנים מנוף כמעט ללא הפרעה, על אף שהמלון לא גבוה במיוחד. האינטרקונטיננטל מסתיר חלק מקו החוף אבל הזיקוקים ממילא גבוהים יחסית.כך שלא צריכה להיות בעיה.

באופן שיגרתי אפשר למצוא במלון חדר ב-200$/לילה. זה אולי נשמע יקר אבל יחסית למיקום ויחסית לאיכות המלון מדובר במציאה אמיתית בהונג-קונג, לפחות לדעתי. חפשו הזדמנויות ל-BRG כדי להוריד את המחיר לאזור 150$/לילה.

רק זיכרו להבטיח לעצמכם חדר עם נוף למפרץ.

הייאט רג׳נסי צ׳ים שה צ׳וי

מלון הבית שלי בהונג-קונג. שוכן בקומות 24-3 של אחד הבניינים הגבוהים ביותר בדרום קאולון ומתחתיו קניון K11. אבל לא נמצא בקו ראשון למים אלא במרחק כמה דקות הליכה משם, אבל, חלק מהחדרים בקומות הגבוהות של המלון מציעים נוף מרשים למפרץ. אז ההמלצה שלי כאן היא לא פשוט להזמין חדר במלון אלא להבטיח מראש חדר עם נוף למפרץ בתקשורת ישירה מול המלון.

למלון יש גם טרקלין מצוין שממנו, בעקרון, אפשר לצפות במופעי הזיקוקים עם נוף כמעט ללא הפרעה. אבל הטרקלין עמוס בזמנים האלו ואני לא יכול להמליץ עליו כאפשרות ראשונה. עדיף מהחדר, במידת האפשר.

באופן שיגרתי אפשר למצוא במלון חדר ב-250$/לילה. חדר עם נוף למפרץ, ובפרט בקומת הקלאב, יעלה לפחות 100$/לילה יותר. זה מלון מקטגוריה 4 במועדון של הייאט ועל כן דורש 15,000 נקודות ללילה בלבד כשברוב הלילות מוצע גם תעריף כסף ונקודות.

אינטרקונטיננטל הונג-קונג

עוד מלון שאני מתארח בו מדי פעם בעיר. הנה ביקורת שכתבתי.

אפשר להתווכח האם זה המלון הטוב ביותר בהונג-קונג או לא, אבל, כמעט אין ספק שהוא המנצח הגדול בתחרות על המיקום הטוב ביותר. זהו המלון היחיד ששוכן בצד הדרומי של דרך סלסבורי ומכאן שהוא המלון הקרוב ביותר למים. כיום אפילו סגרו ופירקו את שדרת הכוכבים, הטיילת המפורסמת על קו המים של הונג-קונג, כך שבערך חצי מחדרי המלון רואים את המים ורק את המים.

InterContinental Hong Kong

חשוב להדגיש: לא משנה באיזה סטטוס אתם מחזיקים או כמה שילמתם על החדר – המלון לא ייתן לכם שדרוג חינמי לחדר עם נוף למפרץ. אז אם אתם רוצים אחד כזה תצטרכו לשלם עליו, וזה בהחלט כדאי.

באופן שיגרתי אפשר למצוא במלון חדר עם נוף למפרץ ב-350$/לילה.

הפנינסולה

עוד מתמודד בכיר על תואר המלון הטוב ביותר בעיר. שוכן במיקום מובחר על דרך סלסברי מעבר לכביש ממלון שרתון ומול מוזיאון החלל. כלומר, אין שום מבנה גבוה שחוסם את הנוף לכל חדריו הפונים למפרץ.

Hong Kong Tsim Sha Tsui

לא לכל החדרים במלון יש נוף מושלם למפרץ אז בהחלט כדאי לבחור בחדר מהקטגוריה המתאימה (ולא לקוות לשדרוגים, אני בספק רב שהמלון הזה אי פעם מגיע לתפוסה מלאה).

באופן שיגרתי אפשר למצוא במלון חדר עם נוף למפרץ מעל 800$/לילה. כשאין מגבלות תקציב זו בחירה מצוינת, אבל, קשה לי לראות איך המחיר מצדיק את היתרונות במקרה הזה.

לסיכום

מופעי הזיקוקים של הונג-קונג הם חוויה אמיתית. משהו שכל חובב נסיעות מושבע חייב לעצמו לפחות פעם אחת. באופן אישי אני מעדיף את המופע של ערב השנה האזרחית (NYE) לעומת שתי האפשרויות האחרות.

אתם יכולים לבחור גם באחד המלונות על האי לטובת האירוע. יש מבחר לא מבוטל של מלונות טובים, חלקם במחירים שפויים מאוד, שמציעים נוף למפרץ ללא הפרעה. גרנד הייאט הוא דוגמה מצוינת. אבל, כאמור, בעיניי כדאי יותר לבחור מלון בצד השני של המפרץ.

בכל מקרה… אל תתפתו לאחד המלונות בחלקה המזרחי של דרך סלסברי משום שהמלונות האלו נהנים מנוף מוגבל מאוד של מרכז המפרץ. הכוונה כאן בעיקר למלונות אינטרקונטיננטל סטנפורד והשגנרי-לה. זה נכון בחזקת קל וחומר כיום כשמתקדמת הבנייה במגדלים העומדים לקום לצד האינטרקונטיננטל.

השאר תגובה