לצבור נקודות של אלעל ברכישת ביטוח דירה או רכב

שירות חדש שמוצע באתר אלעל, ומכוון לבעלי סטטוס גבוה במועדון הנוסע המתמיד ולמחזיקי כרטיס פלייקארד, מאפשר לקבל הצעות אטרקטיביות לביטוחי דירה ורכב (או לפחות כך נטען בפרסום) וגם לצבור נקודות ביחס מועדף. השירות מוצע בשיתוף חברת אורן-מזרח מקבוצת הפניקס והוא נשען על מנוע חדש להשוואת מחירי ביטוח. בעלי סטטוס גבוה במועדון הנוסע המתמיד, כולל סטטוס כסף, יכולים לצבור נקודה אחת לכל 190 ש״ח בעלות הביטוח וזה במנותק מצבירת הנקודות באמצעות חיוב כרטיס פלייקארד.   מבולבלים? הנה הסרטון הפרסומי.

העסקה המוזרה והגאונית של איירבאס ובומברדייה

יצרנית המטוסים הקנדית בומברדיה מצאה את עצמה בצרה. היא פיתחה סדרת מטוסים מצוינת שזוכה לביקורות חיוביות מאוד מכל מי שמבין חצי דבר במטוסי נוסעים ואז מצאה את עצמה במערכה נגד בואינג שעשתה הכל כדי לטרפד את מכירות המטוסים. בואינג, בין השאר, דאגה שממשלת ארה״ב תטיל מס יבוא בגובה 300% על מטוסים של היצרנית הקנדית (מתוך ניסיון ברור להגן על מכירות מטוסים שיוצרו בארה״ב – קרי, של בואינג). כתוצאה מכך היצרנית הקנדית פשוט לא הצליחה למכור מטוסים. החודש היא חתמה על הסכם חסרת תקדים עם יריבתה המושבעת של בואינג, הלא היא איירבאס, במסגרתו תקבל היצרנית האירופית 50.1% מהבעלות על סדרת המטוסים המדוברת, סדרה C, בחינם. קראתם נכון – בחינם. לאיירבאס יש מעתה תמריץ משמעותי למכור את המטוסים שהיא עצמה לא השקיעה כסף בפיתוחם. לאיירבאס יש מפעל ייצור בארה״ב והתקווה היא לעקוף בכך כל מס היבוא האמריקני האנטי-תחרותי בעליל. בואינג מצידה עוד לא אמרה את המילה האחרונה.

הטרקלין החדש של קוונטס בהית׳רו צפוי להיפתח בחודש הבא

החברה האוסטרלית חתומה על כמה מטרקליני העסקים הטובים בעולם. אם הייתה תחרות לחברות תעופה על הקמת טרקלינים איכותיים בצורה עקבית קוונטס כנראה הייתה מקבלת מקום על הפדיום. אולי את המקום השני אחרי קתאי פסיפיק. בכל מקרה, בתחילת השנה הודיעה קוונטס על כוונתה לפתוח טרקלין בטרמינל 3 בהית׳רו (LHR) והשבוע נודע שהטרקלין אמור להיפתח במהלך נובמבר. בטרקלין כבר קיימים מספר טרקלינים מצוינים – ראויים לציון זה של קתאי פסיפיק וזה של וירג׳ן אטלנטיק – כך שעם התוספת החדשה היצע הטרקלינים של הטרמינל לנוסעי ברית OneWorld יהיה פנטסטי.

הסכם קודשייר חדש בין אלעל לחברה הפורטוגלית טאפ

ההסכם החדש ייכנס לתוקף ב-29 לאוקטובר ובמסגרתו יציעו החברות טיסות מת״א לליסבון דרך שש-עשרה נקודות קישור באירופה שאליהן טסות שתי החברות. כלומר, אין כרגע תוכנית להפעיל טיסות נון-סטופ בין הערים. מנכ״ל חברת אופן-סקיי, המייצגת את טאפ (TAP) בישראל, מכתיר את ההסכם כ״היסטורי״ אבל אני חושב שמדובר באחד ההסכמים המיותרים ביותר והפחות משמעותיים שחתמה אלעל לאחרונה. עם כל הכבוד.

הלוואת גישור נוספת להמשך פעילותה של אליטליה

מוקדם יותר השנה הודיעה חברת התעופה האיטלקית על קשיים כלכליים חמורה שככל הנראה יאלצו אותה לפשוט רגל. זו לא הפעם הראשונה שהחברה מצאה את עצמה במצב כזה. בחודש מאי העבירה ממשלת איטליה הלוואת גישור בסך 600 מליון אירו כדי למנוע את קריסת החברה ולהבטיח את המשך פעילותה עד שיימצא עבורה משקיע חדש. השבוע העבירה הממשלה הלוואת גישור נוספת בסך 300 מיליון אירו שתבטיח את המשך פעילות החברה ככל הנראה עד סוף המחצית הראשונה של 2018. נכון להיום המועד האחרון להגשת הצעות לרכישת החברה הוא ה-30 לאפריל 2018.

אייר ברלין והחברה-הבת ניקי יעזבו את ברית OneWorld

פורמלית העזיבה תיכנס לתוקף ב-28 לאוקטובר אם כי שתי החברות כבר החלו בתהליך את הפסקת הפעילות שלהן בשל פשיטת רגל. זאת ועוד, חלק מנכסי החברות כבר נמכרו לקבוצת לופטהנזה שצפויה גם לגייס לשורותיה מעל 3,000 מעובדי שתי החברות. ברית OneWorld מדגישה כי לעזיבת החברות תהיה השפעה מועטה על הנוכחות של הברית במרכז אירופה, ובפרט בגרמניה ואוסטריה, משום שמספר חברות אחרות בברית מפעילות טיסות למגוון רחב של יעדים בשתי המדינות. אבל, נו באמת, וודאי שמדובר בפגיעה משמעותית בנוכחות של הברית במרכז אירופה.

טריפל אוויוס משהיות בקבוצת הילטון עד ה-30 לינואר

הרשמה נדרשת. המבצע תקף רק להזמנות שהוקמו לאחר ה-15 לאוקטובר ורק לחברי מועדון שביצעו הרשמה למבצע לפני הצ׳ק-אאוט. במסגרת המבצע יכולים חברי מועדון Executive Club להנות מפי שלוש אוויוס – כלומר, 45 אוויוס לכל 10$ בחיוב – ומבצע מקביל קיים גם לחברי מועדון IberiaPlus. זיכרו שיש לבחור באפשרות דאבל-דיפ ולסמן את המועדון הרלוונטי כמועדון התעופה המועדף.

אמירטס עומדת לקבל את המטוס ה-100 שלה מדגם איירבאס A380

החברה צפויה לקבל לידיה את המטוס המאה מהדגם הענקי ב-3 לנובמבר. אני חושב שמעולם לא הייתה דומיננטיות כ״כ גבוהה לחברת תעופה אחת במטוס מדגם פופולרי ברמה הזאת. למה הכוונה? מאז המסירה הראשונה בשנת 2008 איירבאס מסרה 216 מטוסים מדגם A380 מתוכם 98 לאמירטס. זה אומר שיותר מ-45% מכלל המטוסים מדגם זה בעולם שייכים לחברת תעופה אחת. בקרוב תקבל החברה שני מטוסים נוספים וכך תגיע לצי כמעט דמיוני של מאה מטוסי ענק שיטוסו לכל קצוות תבל. מזל טוב!

השאר תגובה