אמירטס מצילה את פס הייצור של המטוס הגדול בעולם

אחרי מו״מ ארוך ומלא תהפוכות נכנעה חברת התעופה מהמפרץ הערבי וחתמה על הסכם עם איירבאס לרכישת 20 מטוסים מדגם A380 עם אופציה ל-16 מטוסים נוספים. מבחינת מחיר המדף של המטוסים מדובר בעסקה בשווי של כ-16 מיליארד דולר וזו עסקה חשובה עבור איירבאס כי כבר מעל שנתיים שלא התקבלה הזמנה למטוסי הענק. ההזמנה של אמירטס תשמור על פס הייצור לפחות לעשור הקרוב.

לשבוע הקרוב: עד 40% הנחה במלונות רשת פיירמונט

להזמנות עד ה-25 לינואר. במסגרת המבצע מציעים כמה עשרות ממלונות הרשת ברחבי העולם הנחות של עד 40% בהזמנה של שני לילות ומעלה. כמובן שהתעריף המוזל אינו גמיש ונדרש תשלום מלא מראש.

אמקס תפתח טרקלין סנטוריון חדש בשדה התעופה קנדי (JFK)

הטרקלין החדש, שעתיד להיפתח בטרמינל 4 בשדה ברבעון הראשון של 2019, יהיה הגדול ביותר מבין טרקליני אמקס בעולם. טרמינל 4 הוא הטרמינל העמוס ביותר ב-JFK, דרכו עוברים בכל שנה מעל 20 מיליון נוסעים (יותר מבנתב״ג), ובין השאר הוא ביתה של דלתא.

׳3 לילות במחיר 2׳ במלונות סטארווד ללקוחות מאסטרכארד

המבצע הזה התקיים גם בשנה שעברה והוא בעצם מוארך ל-2018. במסגרת המבצע מציעים עשרות רבות ממלונות קבוצת סטארווד באזורים אירופה, אפריקה והמזרח-התיכון לילה נוסף חינם ללקוחות מאסטרכארד. חלק מהמלונות מציעים את הלילה השלישי בחינם, חלק מציעים את הלילה הרביעי בחינם וחלק מציעים את הלילה החמישי בחינם – והכל בתנאי שהאורח משלם עם כרטיס מאסטרכארד. חשוב לציין שהתעריף זמין לאורך כל 2018, אם כי לא בכל התאריכים, והוא אינו גמיש ודורש תשלום מראש. קראו היטב את תנאי המבצע לפני ההזמנה.

קתאי משדרגת את הקו מהונג-קונג לת״א

החברה המצוינת מהונג-קונג החלה לטוס לישראל לפני פחות משנה. בתחילת הדרך היא הציעה שלוש טיסות שבועיות אך מהר מאוד הבינה שהביקוש לטיסותיה מרקיע שחקים ובין השאר משום שהחברה בחרה לשלוח לנתב״ג את המטוס המתקדם ביותר בצי שלה דאז האיירבאס A350-900. קתאי הגדילה בינתיים את תדירות הטיסות בקו, פתחה משרד עצמאי בת״א והודיעה שבקרוב היא תפעיל טיסה יומית בקו. כן, יותר מהכפלת התדירות המקומית כשהקו עוד לא בן שנה. לא מספיק? קתאי הודיעה שהקו לת״א יהיה השני לקבל את המטוס החדש ביותר בצי שלה כיום, האיירבאס A350-1000, והחל מאוקטובר שש מתוך שבע הטיסות השבועיות יופעלו עם המטוס הזה. פינוק אמיתי.

המועדון של הילטון מציע מסלול מהיר לסטטוס גבוה

ככל הנראה ההצעה זמינה עד ה-31 למרץ לכלל חברי מועדון Hilton Honors המחזיקים בסטטוס גבוה במועדון מלונות מתחרה. ע״פ שיקול דעתו המועדון ישווה למבקשים את הסטטוס לגולד או פלטינום כתלות בסטטוס במועדון המתחרה. מי שקיבל השוואה לסטטוס גולד יצטרך להשלים 4 שהיות בתוך 90 ימים על מנת לשמור על הסטטוס. מי שקיבל השוואה לסטטוס פלטינום יצטרך להשלים 8 שהיות בתוך 90 ימים על מנת לשמור על הסטטוס. ראוי לציין שמסלול מהיר לסטטוס, גם כזה שפתוח לכל מבקש, הוא לא דבר חריג במועדון של הילטון.

שדות התעופה באסיה ממשיכים לגדול בקצב מהיר

חמישה שדות תעופה באסיה הגיעו ב-2017, לראשונה בתולדותיהם, לרף של 60 מיליון נוסעים בשנה: בנגקוק (BKK), דלהי (DEL), גואנגז׳ו (CAN), סיאול אינצ׳ון (ICN) וסינגפור צ׳אנגי (SIN). הם מצטרפים לארבעה שדות אסייתיים אחרים שהגיעו לרף הזה בשנים קודמות: בייג׳ינג קפיטול (PEK), טוקיו הנדה (HND), הונג-קונג (HKG) שנגחאי פודונג (PVG). נכון לסוף השנה שעברה 9 מתוך 20 השדות בעולם בהם עברו יותר מ-60 מיליון נוסעים ב-2017 הם שדות אסייתיים.

מועדון התעופה LifeMiles משנה את מדיניות תפוגת המיילים

החל מה-15 לאפריל מיילים במועדון יהיו בתוקף לשנה אחת לאחר פעולת צבירת המיילים האחרונה בחשבון. לא משנה מהו מקור צבירת המיילים – טיסות, קניית מיילים, המרה ממועדון אחר וכיוצ״ב – וכל פעולה כאמור תאריך את תוקפם של כל המיילים באותו חשבון. פעולה של מימוש מיילים – כמו הזמנת כרטיס בונוס – לא תשפיע כלל על תוקף שאר המיילים בחשבון. זו כמובן הרעת תנאים ובפרט כי מדובר במועדון שרבים נוהגים להשתמש בו בצורה ספקולטיבית.

בואינג מסרה יותר מטוסים מאיירבאס ב-2017, אבל…

היצרנית האירופית, איירבאס, מסרה ׳רק׳ 718 מטוסים בשנה שעברה לעומת 763 מטוסים שמסרה יריבתה האמריקנית בואינג, ונשארה במקום השני העולמי בשוק ייצור המטוסים, אבל במובנים מסוימים הפער דווקא לטובתה. בזכות מספר עסקאות שנסגרו בדצמבר, ובפרט העסקה הגדולה ביותר בהיסטוריה של תעשיית התעופה (430 מטוסים תמורת סכום כולל של כמעט 50 מיליארד דולר), סיימה איירבאס את השנה עם הזמנות חדשות ל-1109 מטוסים וזאת לעומת הזמנות חדשות ל-912 מטוסים של בואינג. אחת הסיבות לפער במסירת המטוסים היא שאיירבאס סבלה השנה מעיכוב בקבלת מנועים והתוצאה הייתה שמעל 50 מטוסים של החברה – שבנייתם הושלמה – זכו להמתין שבועות וחודשים בחניות המפעלים בהמתנה להתקנת המנועים.

השאר תגובה