היכנסו להגרלה ותוכלו לזכות ב-30,000 מיילים

קמפיין מעניין של מועדון התעופה Miles+Bonus (איג׳יאן) לכבוד קריסמס וסוף השנה האזרחית. במסגרת הקמפיין יזכו 200 חברי מועדון למתנה של 30,000 מיילים כל אחד – וסה״כ 6,000,000 מיילים שיחולקו – וכל מה שנדרש כדי להשתתף בהגרלה זה לכתוב משאלה לשנה החדשה. המשאלות הזוכות אף יזכו לככב במטוסי החברה בטיסות בימים הראשונים של שנת 2019. ההרשמה אורכת פחות מדקה והיא תסתיים בצהריים של ה-2 לינואר. ההגרלה תתקיים ב-3 לינואר.

בונוס הצטרפות של 15,000 מיילים בכרטיס Miles&More

כמו בשנה שעברה, וכמו בשנה שלפניה, גם בדצמבר 2018 כאל מציעה בונוס הצטרפות נדיב לכרטיס הממותג של מועדון התעופה Miles&More (לופטהנזה ושות׳). באופן רגיל הבונוס הוא 5,000 מיילים בלבד אבל במסגרת המבצע הנוכחי הבונוס מוכפל בשלוש. אבל שימו לב לאותיות הקטנות ולסך החיובים הנדרש כדי לקבל את הבונוס – כך שלא מדובר בבונוס שמקבלים מיד עם הוצאת הכרטיס. לקוחות המחזיקים את הכרטיס כעת או החזיקו אותו בעבר הלא-רחוק לא זכאים לבונוס.

חברת תיירות היוקרה Belmond נמכרה ב-3.2 מיליארד דולר

רבים מכירים את בלמונד כמותג-על בשוק המלונות. אכן, לחברת בלמונד יש 35 מלונות יוקרה ברחבי העולם – שרובם מהסוג היוקרתי ביותר והיקר ביותר שתמצאו. כולל, אגב, את המלון היחיד שנמצא ממש בכניסה לאתר המאצ׳ו-פיצ׳ו בפרו ואת מלון היוקרה האמיתי היחיד בחוף קופקבאנה בברזיל. אבל לחברת בלמונד יש גם 7 רכבות, 3 קוי שייט ומספר מסעדות יוקרה. בחודשים האחרונים החברה עמדה למכירה ובשלב מסוים הייתה שמועה שקבוצת הייאט תרכוש אותה. אבל בסוף רכשה אותה חברת LVMH הצרפתית שמתמחה במוצרי יוקרה. החברה הצרפתית הוקמה ע״י מיזוג של חברת לואי ויטון עם חברת מואט הנסי (שבעצמה הוקמה ממיזוג של יצרנית השמפנייה מואט ושנדון ויצרנית הקוניאק הנסי).

אלעל הודיעה על קו ליעד חדש בארה״ב: לאס-וגאס (LAS)

הקו החדש צפוי להתחיל לפעול ב-14 ליוני 2019 בתדירות של טיסה שבועית אחת בלבד. בקו ישרתו מטוסי הדרימליינר החדשים של אלעל. כחודש קודם לכן, ב-13 למאי, צפוי להתחיל לפעול הקו החדש של אלעל לסן-פרנסיסקו (SFO). אין לי ספק שפתיחת הקו לסן-פרנסיסקו זו החלטה טובה, אבל אני קצת מפקפק בכדאיותו של הקו ללאס-וגאס. בעונת הקיץ אין ספק שיהיה קל למלא מושבים – אבל מה לגבי שאר חודשי השנה? נחיה ונראה.

ארגון חברות התעופה יאט״א (IATA) מפרסם נתונים מעניינים

במסגרת כנס תעופה שהתקיים מוקדם יותר החודש בג׳נבה נחשפו נתונים מספריים על פעילות חברות התעופה בשנת 2018 ועל התחזיות ל-2019. סה״כ חברות התעופה הכניסו מעל 800 מיליארד דולר ונשארו עם רווח של קצת יותר מ-32 מיליארד דולר. לאור העובדה שחברות התעופה הטיסו כ-4.3 מיליארד נוסעים סה״כ הרי שהן הרוויחו סה״כ כ-7.5$ בממוצע לכל נוסע.

כנראה שיהיו שינויים משמעותיים בתוכנית אמבסדור של רשת אינטרקונטיננטל

לא מדובר בהודעה רשמית עדיין אבל עושה רושם שיש אמת בשמועות שצפויים להיות מספר שינויים משמעותיים בתוכנית אמבסדור ב-2019. השינויים נוגעים גם לחברים הרגילים בתוכנית וגם לחברים בסטטוס רויאל-אמבסדור. LoyaltyLobby יצר פוסט המסכם את השינויים הצפויים – והוא סה״כ מקור אמין לידיעות כאלו. בין השאר חברי התוכנית יזכו לארוחת בוקר חינם במלונות הרשת (ליחיד, לא לזוג) שזו הטבה נהדרת שכיום לא קיימת. שימו לב שקיימת שמועה לפיה עלות החברות השנתית תעלה ל-250$ לשנה הראשונה ו-200$ לחידוש.

הושק הקו החדש של לאטאם מסנטיאגו לת״א

למעשה זוהי טיסה ישירה שאינה טיסת נון-סטופ כי הטיסות הקו, בשני הכיוונים, עוצרות בסאו-פאולו להורדה והעלאה של נוסעים. כלומר, אם תרצו, מדובר בעצם בקו חדש של לאטאם מסאו-פאולו לת״א עם אפשרות להמשיך לסנטיאגו. זהו הקו היחיד שפועל כעת בין ישראל לדרום-אמריקה. הטיסה אורכת קרוב ל-15 שעות בכיוון מערב ובקו משרתים מטוסי בואינג 787-8 בקונפיגרציה של שתי מחלקות שירות (תיירים ועסקים). עבדכם הנאמן היה על טיסת הבכורה שהמריאה מת״א.

5 תגובות

  1. יואל

    מזל טוב על המעבר לפלטפורמה החדשה. העבודה הנהדרת שלך בהחלט ראויה להערכה.

    אשמח לפוסט המנתח את נתוני יאט"א. למשל האם 7.5$ רווח לנוסע, הוא מספיק רווחי לחברות תעופה? זהו נתון ממוצע, האם חברות לאו קוסט מרוויחות יותר או פחות? מה יחס הרווח בין הטסת נוסעים למטען (זוכר שבעבר כתבת על כך)? האם ארגון יאט"א גם אחראי על הגברת התחרות בדגש על החברות האמריקניות?

    הגב
    • Lior

      יכול להיות פוסט מעניין. אחכה לתחילת ינואר כדי לראות אם יאט״א תפרסם דו״ח לסיכום 2018. המספרים שעלו בימים האחרונים הם חלקיים ונמסרו כחלק מכנס תעופה.

      הגב
  2. שלום בוקאשובקי

    לא כל כך קשור לפוסט הספציפי הזה, אבל כן עניין חשוב לדעתי:
    העיצוב החדש חביב מאוד, אבל יש אולי אופציה להחזיר את מונה התגובות לעמוד הראשי מהעיצוב הקודם?
    היה מוצג מתחת לכותרת על פוסט מספר התגובות שהיו לו.

    הגב
    • Lior

      האתר עבר שרתים וכתוצאה מכך נוצרו מספר בעיות בעיצוב. אלו תקלות לא מכוונות שחלקן כבר נפתרו. לצערי מונה התגובות טרם חזר ולא יודע להבטיח מתי הוא יחזור.

      לאור הבעיות הנ״ל אני שוקל להחליף תבנית לאתר ובתוך כך להציג מספר שיפורים. אעדכן בהמשך. מתנצל על חוסר הנוחות הזמנית.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        וגם את התקלה שתגובות לתגובות לא מדורגות אז קשה לדעת לאיזו תגובה הייתה ההתייחסות

השאר תגובה