ביטוח ביטול נסיעה

לא מזמן השיקה שופרסל, בשיתוף ענקית התיירות גוליבר, את אתר שופרסלטרוול. לא מדובר בבשורה גדולה מדי אבל נראה שבינתיים המחירים באתר מוזלים מעט ביחס למחירי השוק המקומי (ככל הנראה כחלק ממאמצי השיווק של האתר החדש). זאת ועוד, רכישות באתר מזכות בקרדיט (קאשבק, כביכול) בצורת תוויקנייה של שופרסל (שבישראל, לאדם הממוצע, טובים כמעט כמו כסף).

בין תנאי האתר חבוייה לה הטבה מעניינת: בזכות שת״פ עם חברת טריפגרנטיהמציעה ׳ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה׳לקוחות המשלמים באמצעות כרטיס האשראי של שופרסל זוכים להנות מהבטיח של טריפגרנטי ללא עלות נוספת. ביטוח כזה עולה לרוב 5%-10% מעלות הכרטיס כך שמדובר בחיסכון יפה. איך לכם את כרטיס האשראי של שופרסל? הוא מוצע בחינם לשנה אחת.

אוויוס מטיסות יונייטד

אוויוס הוא המטבע של מועדוני התעופה של חברות התעופה מקבוצת IAG ובראשן בריטיש ואיבריה. שתי אלו שותפות בברית וואןוורלד. יונייטד, מנגד, שותפה בברית סטאר. אז איך ייתכן שניתן לצבור אוויוס מטיסות של יונייטד? התשובה היא: איירלינגוס.

חברת התעופה האירית הייתה בעברה שותפה בברית וואןוורלד. ב-2006 החל תהליך ההפרטה שלה וב-2007 היא עזבה את הברית. במהלך השנים נוצר שת״פ עם יונייטד, שבין השאר טסה לאירלנד, אשר איפשר לחברי מועדון התעופה של איירלינגוס לצבור נקודות מטיסות של החברה האמריקנית. ב-2015 נרכשה איירלינגוס ע״י קבוצת IAG אבל השת״פ עם יונייטד המשיך כרגיל. איירלינגוס השיקה מועדון תעופה חדש, AerClub, שהמטבע שלוכמו של כל מועדוני התעופה בקבוצההוא כמובן האוויוס. לא רק זה אלא שגם ניתן להעביר את האוויוס בין המועדונים. כלומר, הלכה למעשה, ניתן לטפח חשבון של בריטיש, לדוגמה, מטיסות יונייטדאבל כמובן מדובר על צבירת אוויוס בלבד ולא נקודות לסטטוס (TP).

כרטיסים מוזלים במחלקת התיירים, אגב, יצבור לפי 50% ממרחק הטיסה. לא רע. לפרטים נוספים לחצו כאן.

שירותי VPN

נוסעים עסקיים רבים מכירים את הצורך בשירותי VPN. בדר״כ לטובת תקשורת מאובטחת עם מערכות הארגון בארץ. אבל גם תייריםובפרט אלו הנוסעים לסיןלפעמים יעדיפו להשתמש בשירותי VPN כדי לשדרג משמעותית את חוויית הגלישה שלהם ברשת. לפעמים זו הדרך היחידה לגשת לאתרים רבים אם מתחברים ממדינות מסוימות. שירותי VPN גם יכולים להתגבר על מגבלות-IP בכל הנוגע לשירותים כמו הזרמת וידאו, גישה לחשבונות, אתרי פוקר ועוד.

באופן טבעי שירותי ה-VPN האיכותיים ניתנים בתשלום שמתחיל מדולרים בודדים לחודש ומיע לעשרות דולרים בחודש (כתלות במאפיינים של השירות ומספר המכשירים מהם ניתן להתחבר). מה שרבים לא יודעים זה שהתחרות הרבה בשוק ה-VPN הביאה כמה מהאתרים המובילים להציע חודש ׳חודש חינם׳ לשימוש בשירותיהם. לדוגמה: אתר ExpressVPN מציע החזר כספי מלא במסגרת 30 ימים מהתחברות ראשונהוהכסף אכן חוזר במלואו במידה ומבטלים. כך, בעצם, התייר הממוצע אשר נדרש לשירותי VPN באופן מזדמן לגמרי יכול להנות מהם בחינם.

לצבור נקודות מהזמנת שולחן במסעדה

אחד האתרים המובילים בעולם להזמנת שולחנות במסעדות הוא OpenTable. האתר הוותיק, שהחל את דרכו ב-1998, נרכש ב-2014 בעסקתענק ע״י קבוצת פרייסליין. לאתר יש תוכנית נאמנות אבל היא לא אטרקטיבית במיוחד.

החדשות הטובות הן של-OpenTable יש שת״פים עם גופים רבים וביניהם מועדון המלונות IHG Rewards. משמעות הדבר היא שניתן לצבור נקודות עבור הזמנת שולחנות במסעדותוצבירת הנקודות אינה נגזרת מהחשבון שתשלמו במסעדה (אם כי קיים מינימום). אפילו יש בונוס של 500 נקודות להזמנה ראשונה. בת״א, אגב, יש רק מסעדה אחת בשירות של OpenTable – והיא מציעה כעת 300 נקודות בלבד עבור הזמנה.

בנוסף, למועדון IHG Rewards יש גם תוכנית מסעדות משל עצמו (מעל 10,000 מסעדות, רובן המוחלט בארה״ב) וגם שת״פ עם אתר המשלוחים Grubhub. בשני הערוצים האלו תוכלו להנות מנקודות בונוס נוספות על הזמנה ראשונה. שימו לב לתנאים כמובן.

לפרטים מלאים לחצו כאן.

ביטול הזמנה בתוך ארבעה חודשים

רבים יודעים שחוק הגנת הצרכן מאפשר לבטל עסקאות תיירות שנעשו בישראל, לרבות באתרי אינטרנט, בתוך 14 ימים ובהתאם לתנאים מסוימים. זו בשורה צרכנית משמעותיתשכמעט אין לה אח ורע בעולם כולואבל היא עולה הון לסוכני הנסיעות בישראל. ביטול עסקה עולה ללקוח סה״כ 5% מעלות העסקה או 100 ש״ח לפי הנמוך מביניהם.

מה שרבים לא יודעים זה שאזרחים וותיקים (מעל גיל 65), עולים חדשים (עד 5 שנים מיום הנפקת תעודת עולה) ואנשים עם מוגבלויות נהנים מהטבה ייחודית שנכנסה לתוקף ב-2016 ומאפשרת להם לבטל את אותן עסקאות בתוך 4 חודשים במקום בתוך 14 ימים. כמובן שישנם תנאים נוספים ואותיות קטנות, ולא ברור לגמרי מה הדין של עסקה שבוצעה באתר אינטרנט כי התוספת לחוק מתייחסת לעסקה טלפונית, אבל סה״כ מדובר בהטבה משמעותית מאוד. למידע נוסף בכתבה שפורסמה בימים האחרונים לחצו כאן.

2 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הזמנתי היום כרטיס טיסה שהייתי צריכה לעשות עליו ביטוח ביטול נסיעה.
    המחיר המירבי שלוקחים על ביטוח ביטול נסיעה הוא 9.5% ממחיר הכרטיס.
    המחיר של הכרטיס בשופרסל הוא ב16.5 אחוז יותר יקר… אז לא בטוח שההטבה משתלמת

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      זה מקרי. במספר בדיקות אקראיות שביצעתי דווקא מצאתי את המחיר של שופרסל הנמוך ביותר.

      הגב

השאר תגובה