לקריאת הפוסט של השנה שעברהלחצו כאן.


1

מספר הימים שארך הביקור היחיד שלי בדרוםאפריקה. אומנם הזמנתי חדר במלון לטובת הביקור אבל זה היה בתעריף לשימושיומי (Day Use). הנה מה שקרה: נחחתי ביוהנסבורג בסביבות 9:30 בבוקר, נסעתי לעיר כדי לנוח כמה שעות במלון, יצאתי לארוחת ערב במסעדה האהובה עלי והמראתי לקראת שעה 23:00. ביקור בלי להחליף תאריך.

2

מספר הפעמים שטסתי במטוס שלא הייתה בו מחלקת תיירים כלל. הפעם הראשונה: טיסה BA1 במטוס A318 קטנטן של בריטיש שכולו מחלקת עסקים. הפעם השנייה: טיסה SQ22 – הארוכה בעולםבמטוס A359-ULR שבו מחלקות פרימיום ועסקים.

3

מספר הביקורים שלי בדרוםאמריקה. פעם בינואר, פעם באוקטובר ופעם בדצמבר. כלומר, כל הביקורים היו בחודשי הקיץ של היבשת.

4

מספר שדות התעופה בהם נחתתי יותר מפעמיים במהלך השנה. שדות התעופה: GRU (חמש), HKG (ארבע), LHR (ארבע) ו-SCL (ארבע).

5

מספר הטיסות שטסתי במחלקה ראשונה בטיסה בינ״ל. עם חברות התעופה: בריטיש, קתאי, מלזיה איירליינס ולופטהנזה (פעמיים).

6

מספר הפעמים שביקרתי בעיר מסוימת כשנחתתי בשדה אחד של העיר והמראתי משדה אחר. זה קרה פעמיים בניויורק, פעמיים בבואנוסאיירס, פעם אחת בלונדון ופעם אחת בריו דה ג׳נרו.

8

מספר הטיסות שטסתי עם מרחק טיסה של פחות מ-500 מייל. לא כולל המקטע הראשון של טיסה BA1 מלונדוןסיטי (LCY) לשאנון (SNN). הטיסה הקצרה ביותר: עמאן לת״א עם רויאל ג׳ורדניאן, עם מרחק טיסה של בקושי 70 מייל.

13

מספר המדינות בהן ביקרתי. הכוונה למדינות בהן ביליתי לפחות יום אחד ולא לקונקשיין גרידא. מלבדן 8 מדינות נוספות שנחתתי בשטחן ו/או נכנסתי אליהן אבל לא באמת התרחקתי משדות התעופה במדינה. המדינות בהן ביקרתי: ארה״ב, אוסטריה, אנגליה, גרמניה, יוון, דרוםאפריקה, סרילנקה, סינגפור, תאילנד, הונגקונג, יפן, ברזיל וארגנטינה.

17

מספר הפעמים שטסתי עם לאטאם השנה. כן, המון, וחלקן במחלקת התיירים.

18

מספר חברות התעופה איתן טסתי השנה. זה כולל את אפ, כביכול חברת הלואוקוסט של אלעל, איתה הספקתי לטוס הלוך/חזור לברלין בחודש מרץ לפני שנסגרה. היא גם חברת הלואוקוסט היחידה ברשימה השנה.

25

מספר כרטיסי הטיסה שרכשתי לטיסות במהלך השנה. אני תמיד נשאל כמה מהכרטיסים הם בנקודות וכמה בכסף, אז הנה המספרים המלאים: אומנם מרבית הכרטיסים הם כרטיסי בונוס (14 מ-25) אבל זה נתון מטעה כי מרבית הטיסות היו דווקא תחת הכרטיסים בכסף (38 מ-61) וכך גם מרבית מרחק הטיסה המצטבר (טסתי כ-84,400 מייל במסגרת הכרטיסים בכסף וכ-52,100 מייל במסגרת כרטיסי הבונוס). כלומר, אני משתמש בנקודות בעיקר כדי לרכוש טיסות קצרות ומעט טיסות בכל כרטיס.

61

מספר הטיסות שטסתי השנה סה״כ. אני סופר את BA1 כטיסה אחת.

9,530 מייל

באוקטובר החל לפעול (בשנית) קו הטיסות הארוך בעולםהמחבר את סינגפור וניויורקכשהטיסה בכיוון ניויורק מכסה מרחק של כ-9,530 מייל עם זמן טיסה של קרוב ל-18 שעות (על הנייר קרוב יותר ל-19 שעות). אני זכיתי לטוס בטיסה זו כשבועיים לאחר פתיחת הקו. במחלקת העסקים כמובן.

136,600 מייל

המרחק המצטבר של כל טיסותיי השנה. זה כ-220,000 ק״מ, בערך 5.5 פעמים אורכו של קו המשווה וכמעט 60% מהמרחק בין כדור הארץ לירח. סה״כ ביליתי בתוך מטוסים קרוב לשבועיים מהשנה. נשמע יותר מדי? אז השנה טסתי כ-20% פחות מבשנה שעברה.

ואיך הייתה השנה שלכם? שתפו במספרים!

8 תגובות

  1. Bucket List

    8 טיסות, כולן ביזנס
    5 שדות תעופה
    4 חברות תעופה (לופטנזה, סוויס, בריטיש, יונייטד)
    4 ארצות (גרמניה, שוויץ, אנגליה, ארה"ב)
    3,786 מיילים שנצברו מפעילות שאינה טיסות (קניות בפורטל של יונייטד, העברת נקודות מלאומי קארד)
    הטיסה הנוחה ביותר: תל-אביב לסן-פרנסיסקו בביזנס של יונייטד
    הטיסה הכי פחות נוחה: מינכן לתל-אביב
    הפתעת השנה: מעבר נוח מאד מגרמניה לשוויץ בעזרת אוטובוס!
    ההטבה המועילה ביותר: כשטסים ביזנס בבריטיש להית'רו יש מעבר מיוחד באימגריישן שחוסך את התור!

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      יפה לו לנוסע שמסיים שנה בלי לטוס פעם אחת במחלקת התיירים. (:

      התור במהיר בהית׳רו הוא בהחלט להיט. לפעמים העומס בשדה הזה מטורף. אבל גם בתור המהיר יצא לי כמה פעמים לעמוד יותר מרבע שעה.

      הגב
  2. יואב

    טיסות 30
    75,637 מיילים
    שדות תעופה 13 (8 פעמים היתרו)
    סוגי מטוסים 11 (5 פעמים על 359)
    חברות תעופה 6 (8 פעמים אלעל)
    ארצות 10
    6 תיירים 23 עסקים 1 ראשונה
    טיסה הכי ארוכה – LHR LAX
    טיסה הכי קצרה – TLV LCA

    הגב
  3. איתן

    הזדמנות טובה לומר תודה רבה על כל הפוסטים!

    שאלה אישית (שכמובן אינך חייב לענות): כמה כסף הוצאת על הטיסות? וכמה "קיבלת בחזרה" כהטבות?

    הגב
      • Lior@FlyingOut

        הסיכוי לצאת ברווח הוא אפסי. זה אולי אפשרי מבחינה תיאורתית, עבור מישהו שלא משנה לו מתי הוא נוסע, איך ולאן – אבל ברמה המעשית זה לא קיים. לפחות לא לאורך שנה או כל תקופת זמן ארוכה אחרת.

        יש בלוגרים-בגרוש שאוהבים לפרסם כותרות כמו ״איך טסתי בחינם ל…״ או ״Travel is Free״. כביכול לטעון שאם תעשה דברים כמו שצריך אז לא תצטרך לשלם יותר על הנסיעות שלך. זה קשקוש מא׳ ועד ת׳. אין חינם. אנחנו לא מתעסקים פה בחינם. אנחנו מתעסקים פה במיקסום היחס שבין העלות לחוויה, זה הכל. המטרה היא שקוראיי הבלוג הזה יקבלו תמורה גבוהה יותר לכסף שלהם – אבל כסף הם יוציאו כך או כך.

        אני עצמי טס עשרות טיסות בשנה במחלקות הפרימיום ובסופה של שנה ההוצאות שלי נראות כאילו טסתי הכל באקונומי. זו החוכמה.

    • Lior@FlyingOut

      אני לא כ״כ עושה את החישוב הזה האמת. אני בוחן כל ׳עסקה׳ בנפרד ושואל את עצמי האם היא כדאית בהתחשב בעלות, בצבירת הנקודות, בחוויה עצמה, בצורך, בלו״ז וכו׳. לפעמים פרמטר מסוים משמעותי יותר מאחרים ואז היחס עלות/צבירה, למשל, מקבל משקל נמוך בחישוב.

      בגסות אני מעריך שכל הכרטיסים בכסף השנה עלו במצטבר כ-6,500$. אין ספק שצברתי השנה הרבה יותר נקודות מאלו שהוצאתי אז בשקלול ערך הנקודות המספר הזה יירד משמעותית.

      הגב

השאר תגובה