בפוסט הזה לא אסביר שוב על סטטוס גולד בברית סטאר ולא אסביר שוב על הדרישות להשגת סטטוס גבוה במועדון של איג׳יאן. בפוסט הזה פשוט אציג מספר תעריפים אטרקטיביים – במחלקות הקידמיות – שבעזרתם ניתן להגיע לסטטוס המיוחל גם בלי לגעת עם הברכיים במושב שמלפנים. חלק מהתעריפים אולי אוזכרו בבלוג בעבר.

> לקריאת הפוסט הקודם לחצו כאן.

לטוס במחלקת פרימיום-אקונומי של סאס (SK)

מבחינת היחס של תמורה/מחיר זו כנראה הדרך המהירה ביותר לסטטוס גולד במועדון M+B, והמוצר של סאס הוא אחד המתקדמים באירופה כך שמדובר בדרך נוחה יחסית.

באופן כללי למועדון של איג׳יאן יש טבלת צבירת מיילים נדיבה מאוד לטיסות סאס:

החדשות הטובות הן שסאס משווקת באופן שיגרתי תעריפים אטרקטיביים במחלקת הפרימיום (מחלקת כרטוס A, כמעט תמיד). לרוב אלו תעריפים מאירופה ליעדים שונים בארה״ב ובאסיה אבל לפעמים אפשר למצוא גם תעריפים בכיוון ההפוך במחירים דומים. התעריפים האלו לרוב נמצאים בטווח שבין 900$ לבין 1,100$, כתלות במוצא וביעד כמובן, אבל לפעמים במסגרת מבצעים הם יורדים עד אזור 800$. בהתחשב במוצר האיכותי של סאס, בשדות-הבית הנוחים של החברה בסקנדינביה, בלו״ז הטיסות ובאיכות צבירת המיילים – בעיניי מדובר בעסקה פנטסטית.

לצערנו סאס לא מפעילה כיום קו לנתב״ג.

הנה מספר תעריפים לדוגמה:

לטוס במחלקת העסקים של אייר-אינדיה (AI)

מחלקת העסקים של החברה ההודית היא לא בדיוק חלומו של כל נוסע. בצי של החברה יש לא מעט מטוסי דרימליינר, והם גם משרתים בקו מדלהי לת״א, אבל אלו מטוסים מהדור הראשון של הסדרה עם רמת תחזוקה די נמוכה. ועדיין – זה מוצר טוב יותר ממה שאלעל מציעה בקו שלה למומבאי, לצורך ההשוואה.

בצד החיובי של הדברים, אייר-אינדיה משווקת לא מעט תעריפים נוחים מאוד לטיסה במחלקת העסקים שלה. בעיקר מיעדים באסיה לאירופה אבל לפעמים גם בכיוון ההפוך. התעריפים המוזלים הם לרוב במחלקת כרטוס Z, והמועדון של איג׳יאן מציע צבירת מיילים לפי 200% ממרחק הטיסה.

הנה, לדוגמה, תעריף אטרקטיבי של החברה לטיסות מבנגקוק לת״א:

לטוס במחלקת העסקים של טאפ (TP)

לחברה הפורטוגלית, שבקרוב תפעיל קו לת״א, יש מחלקת עסקים טובה למדי. בתקופה האחרונה החלה החברה תהליך הצטיידות משמעותי – הכולל בעיקר מטוסי A330-900neo ומטוסי A321LR – כשבמטוסים החדשים יש מחלקת עסקים מצוינת.

המועדון של איג׳יאן לא מציע צבירת מיילים אטרקטיבית מדי לטיסות של טאפ במחלקת התיירים, ברוב מחלקות הכרטוס, אבל טיסות במחלקת העסקים צוברות קרדיט לפי 200% ממרחק הטיסה. ספציפית מחלקת כרטוס J המשמשת את טאפ לכרטיסים מוזלים כמעט בכל המקרים.

כבר שנים שטאפ מציעה תעריפים נמוכים בין אירופה לארה״ב. ספציפית מצפון-אירופה (ARN/OSL/CPH) לחוף המזרחי של ארה״ב (NYC/BOS/ORD). התעריפים האלו הם במחלקת כרטוס J, כאמור, והם זמינים גם בכיוון-אחד וגם הלוך/חזור. הנה כרטיס לדוגמה:

לטוס במחלקת העסקים של סאות׳-אפריקן (SA)

נכון, מעט איזוטרי ולא כ״כ שימושי לנוסע הישראלי הממוצע – אבל החלטתי לכלול את האפשרות הזאת ברשימה המצומצמת של הפוסט. בעיקר משום שזול יחסית להגיע מישראל לדרום-אפריקה וכפי שאראה מיד גם זול יחסית להגיע מדרום-אפריקה לדרום-אמריקה.

המועדון של איג׳יאן נדיב מאוד בקרדיט שהוא מציע לטיסות של סאות׳-אפריקן. אפילו במחלקת התיירים אבל בעיקר במחלקת העסקים. משזה נאמר, ראו את מחלקות הכרטוס המוחרגות.

לסאות׳-אפריקן אין יותר מדי תעריפים אטרקטיביים בשוק – לפחות ממה שאני רואה באופן שיגרתי – אבל מדי פעם אפשר למצוא מציאות. כך, לדוגמה, החברה מציעה באופן די שיגרתי תעריף אטרקטיבי מאוד בין קייפטאון לסאו-פאולו עם מחירים שמתחילים בפחות מ-950$. ראוי לציין שמרחק הטיסה בין יוהנסבורג לסאו-פאולו – הטיסה הארוכה בכרטיס – הוא קרוב ל-5,000 מייל. כלומר, כרטיס הלוך/חזור יצבור בערך 22,000 מיילים לסטטוס במועדון M+B.

לסיכום

המועדון של איג׳יאן הוא אחד המעניינים ביותר והכדאיים ביותר בברית סטאר. בפרט לאור הדרך הקצרה שהוא מציע לסטטוס גולד והקלות של שימור הסטטוס הזה לאחר השגתו.

אבל צריך לשים לב שאין אחידות בקרדיט שהמועדון מציע לטיסות של חברות תעופה שונות בברית ויש אפילו מקרים בהם טיסה במחלקת העסקים לא תאפשר צבירת קרדיט כלל או תאפשר קרדיט לפי 100% ממרחק הטיסה ׳בלבד׳. מנגד, כפי שהצגתי בפוסט זה, טיסות אחרות – אפילו במחלקת פרימיום-אקונומי – יזכו לקרדיט לפי 200% ממרחק הטיסה. מדובר בפער משמעותי.

30 תגובות

  1. אורי

    שבוע טוב ליאור. קורא קבוע בבלוג, תמיד מעניין. אני טס כמה פעמים בשנה לארהב באקונומי. רציתי לדעת באיזה מועדון כדאי לי לקרדט את הטיסות.
    תודה, אורי. יש לציין שאני מעדיף מועדון החבר בברית תעופה כלשהי.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אהלן אורי,

      מתנצל שלא עניתי לך קודם.

      קצת קשה לתת תשובה על בסיס הנתונים המועטים האלו. כמה פעמים אתה טס בשנה? לאילו יעדים? עם אילו חברות תעופה? באילו מחלקות כרטוס? עם תשובות לשאלות האלו אפשר יהיה למקד תשובה טובה יותר. כאמירה כללית המועדונים של איג׳יאן או יונייטד יוכלו לשרת אותך אם אתה מעדיף את ברית סטאר, המועדון של בריטיש אם אתה מעדיף את ברית וואן-וורלד והמועדונים של אייר-פראנס או דלתא אם אתה מעדיף את ברית סקיי.

      הגב
      • אורי

        קודם כל תודה רבה על התגובה. אני טס במחלקת כרטוס y אך זה משתנה. בערך חמש פעמים בשנה. אני טס עם בריטיש, אמריקן, יונייטד ודלתא(עם אל-על בקושי).

      • אורי

        טס עם אמריקן, בריטיש, יונייטד ודלתא. כמעט אף פעם עם אל-על. מחלקת כרטוס לרוב y בערך חמש פעמים בשנה.

      • Lior@FlyingOut

        אם המטרה שלך היא להגיע לסטטוס גבוה במועדון תעופה כלשהו אז אתה לא יכול להרשות לעצמך לטוס עם חברת תעופה אחרת בכל נסיעה. כלומר, זה טרייד-אוף. כדי להגיע לסטטוס גבוה תאלץ לבחור באותה חברת תעופה פעם אחר פעם – גם במקרים בהם הכרטיס שלה יהיה מעט יקר יותר או נוח פחות משל המתחרות. עם חמש נסיעות בשנה עם יונייטד, לדוגמה, תוכל כנראה להגיע לסטטוס גולד של איג׳יאן – ובפרט אם אתה יכול לטוס עם איג׳יאן מדי פעם, כפי שמוסבר בפוסט.

      • אורי

        תודה על ההסבר. אתמקד בחברה אחת, אך איזה מועדון מומלץ לי? אציין שלרוב אני טס עם בריטיש ומחליף לאמריקן

      • Lior@FlyingOut

        אז לך על המועדון של בריטיש (Executive Club).

  2. דרור

    שאלה לגבי המועדון של אג'יאן.
    אמנם המחירים (במיילים) לטיסות לאירופה מאוד נמוכים יחסית, אבל כשאני מחפש טיסות מארה"ב (חוף מערבי) לישראל אני רואה מסים מאוד גבוהים לעומת אותם כרטיסים דרך המועדון של יונייטד (הפרש של מאות דולרים לכרטיס).
    האם יש כלל אצבע (או מספר כללים) לגבי עם איזה מועדון כדאי להזמין מסלול מסוים?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אין ממש כלל אצבע. צריך לבדוק כל מקרה לגופו. המועדון של איג׳יאן אכן דורש היטל-דלק על כרטיסי בונוס רבים, וכאמירה כללית מועדוני תעופה אירופים דורשים היטל-דלק בדר״כ ומועדוני תעופה אמריקנים לא.

      הגב
  3. איתן

    מת על הבלוג שלך, מספר שאלות כי הפוסט הזה והקודם גרם לי לפתוח עיניים על המועדון:
    1)מרגע קבלת מעמד גולד דרך איגאן – האם הוא תקף עד סוף השנה האזרחית או שנה ממועד קבלת הסטטוס?
    2)מה נותן סטטוס סילבר?
    3)כתבת שקל לשמר את הסטטוס – תוכל לפרט?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      (1) שנה מרגע השגתו. לא שנה קלנדרית.

      (2) מעט מאוד עד כדי כלום.

      (3) כדי לחדש את הסטטוס: מרגע שהשגת סטטוס גולד יש לך שנה אחת – שנת הסטטוס שלך – לצבור 12,000 מיילים לסטטוס ו-4 קטעי טיסה עם איג׳יאן או 24,000 מיילים לסטטוס ללא 4 קטעי טיסה עם איג׳יאן. כלומר, בעצם, חצי מדרישת השגת הסטטוס.

      הגב
      • איתן

        בהחלט מרשים ותודה על התגובה המהירה.
        שאלה נוספת – נניח ויש לי גולד באיגאן(סטאר) ואני טס הרבה בלופטהאנזה וסוויס – האם אני נהנה משדרוגים וכו בחינם ?

      • Lior@FlyingOut

        שדרוגים – בסבירות נמוכה מאוד, אם בכלל. כאמירה כללית זו לא הטבה של הסטטוס אבל אם הטיסה באובר-בוקינג וצריכים לחפש את מי לשדרג תפעולית אז כיום חברות התעופה לא בוחרות מדגמית אלא מתעדפות בעלי סטטוס גבוה ובעל סטטוס גולד בברית הסיכוי שלך לשדרוג כאמור גבוה משמעותית משל הנוסע הממוצע (אבל עדיין די נמוך).

        אבל בכל הטיסות עם הברית תזכה להטבות אחרות כמו צ׳ק-אין בדלפקי הביזנס, מסלול מהיר לבידוק הביטחוני אם קיים, מושבים מועדפים, כניסה לטרקלין ועוד.

      • Lior@FlyingOut

        כשטסים עם לופטהנזה – מעט הטבות, כן. כשטסים עם שאר הברית – לא כ״כ.

      • איתן

        תוכל לפרט?
        הסיבה שאנישואל היא כי אני טס בסה"כ בעיקר לגרמניה ושוויץ(לא יותר מ-3-4 פעמים בשנה ובאקונומי) ופעם בשנה טיסה ארוכה לארהב.מזרח – השאלה היא האם כדאי לי לנסות להגיע לסטטוס גולד באיגאן או לנסות להגיע לסטטוס סילבר במיילס אנד מור(אציין שאני משתמש בכרטיס אשראי של מיילס אנד מור)?

  4. מיטל

    מאחר ולאחרונה יש באז סביב אג׳יאן, ולכבוד השנה החדשה, החלטתי לבדוק האם כדאי לי לעבור מM&M.
    לקחתי טיסה מתוכננת שיש לי – ת״א טוקיו עם סוויס בהלוך ואוסטריאן בחזור (נקנה דרך LH) במחלקה K.
    כרגע אמורים להצבר בערך 3K מיילים בM&M. לפי wheretocredit, באג׳יאן לא אקבל אף מייל. שאלתי כזו:
    א. האם פיספסתי משהו?
    ב. על פניו אין פה Clear Cut שאג׳יאן עדיפים, אז לא ברור כל כך למה יש סביבם באז. משהו במאמר קצת מבלבל…

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כל מועדון תעופה קובע את טבלאות צבירת הנקודות שלו. מחלקת כרטוס K היא אחת הנמוכות בקבוצת לופטהנזה ולכן מועדוני תעופה זרים רבים לא מאפשרים קרדיט עליה – כמו המועדון של איג׳יאן – בעוד המועדון של קבוצת לופטהנזה עצמה כן מאפשר, כי, ובכן, זה מתבקש. אז במקרה המסוים הזה המועדון של איג׳יאן לא יעזור.

      כאמירה כללית המועדון של איג׳יאן עדיף על זה של לופטהנזה לרוב הנוסעים. לא לכל הנוסעים, אבל לרוב.

      הגב
  5. גדי

    שלום ליאור. איזה מועדון מומלץ מכל ברית תעופה ולמה? תודה, גדי

    הגב
  6. רונן

    עוד יתרון קטן בקשר לחידוש – ברגע שאתה גולד אתה מקבל 4 שוברי שדרוג לביזנס בטיסות אגיאן (לא תופס במחלקות הכי זולות – U,P,T).
    זה אומר שאת 4 הקטעים עם אגיאן שצריך לעשות כדי לשמר את הסטטוס (אם רוצים את המסלול של 12,000 נק) אפשר לעשות בביזנס במחיר של טיסת אקונומי.

    בתור סילבר מקבלים 2 שוברים כאלה, מה שאומר שגם בתהליך השגת הגולד אפשר לעשות 2 מקטעים בביזנס במחיר אקונומי.

    הגב
  7. איתן

    שאלה נוספת – באתר של המועדון של איגאן מופיע עניין של מינימום מיילס ואקיורל פקטור – תוכל להרחיב על אלו?

    איתן

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      מועדוני תעופה רבים מבטיחים מינימום נקודות לכל טיסה. אם טיסה קצרה מאותו מינימום אז ׳מעלים למעלה׳ למינימום הזה. על בסיס המינימום מופעלים בונוסים אם יש. ככה נהוג.

      הגב

השאר תגובה