סטטוס גולד  – הגבוה מבין שני הסטטוסים של ברית סטאר – הוא מטרה עבור נוסעים רבים. הסטטוס הזה מציע הטבות משמעותיות בטיסות עם הברית לרבות צ׳קאין בדלפקי מחלקת העסקים, תיוג פריוריטי למזוודות, מושבים מועדפים ללא עלות, מסלול מהיר לבידוק הביטחוני בשדות תעופה נבחרים, כניסה לטרקלינים, עלייה מוקדמת למטוס ועוד. אין כל ספק שהחזקת סטטוס גולד משדרגת משמעותית את חוויית הנסיעהוזה נכון לכל ברית תעופה.

החדשות הטובות: בשידוך נכון בין מועדון תעופה לבין כרטיסים של חברות תעופה מסוימות, במחלקות כרטוס מסוימות, ניתן להגיע לסטטוס הזה מהר יחסית. הדוגמה שאתן בפוסט הזה אולי לא פרקטית במיוחדבמובן הזה שאני לא מצפה שמישהו יגשים אותהאבל היא מאירה היטב על שידוך מוצלח במיוחד.

מועדון התעופה Miles+Bonus

איגי׳אן (A3) היא חברת תעופה יוונית קטנהיחסית המפעילה טיסות ברחבי אגן היםהתיכון. בין השאר היא מפעילה מספר קוים לנתב״ג. אין בצי שלה אפילו מטוס רחבגוף אחד משום שהיא לא טסה ליעדים רחוקים. כבר שנים שאיג׳יאן אוספת פרסים בינ״ל כחברת תעופה אזורית מצטיינת והיא שותפה בברית סטאר מ-2010.

מועדון התעופה של איג׳יאן נקרא Miles+Bonus, או בקיצור M+B, והוא נחשב לאחד מועדוני התעופה הפופולריים ביותר בברית סטאר. מדוע? משום שהוא מציע מסלול מהיר יחסית לסטטוס גבוה וכמו כן טבלאות מימוש אטרקטיביות למדי (ובפרט לישראלים). אני לא טוען כאן שהוא מועדון התעופה הטוב ביותר בברית אבל סה״כ הוא בחירה טובה.

בפוסט הזה הפוקוס הוא על טבלאות צבירת המיילים ולא על טבלאות מימוש המיילים. לשמחנו גם אלו אטרקטיביות למדי והמועדון מאפשר, במקרים רבים, לצבור מיילים לפי 100% ממרחק הטיסה גם עבור כרטיסים מוזלים במחלקת התיירים. זו הנורמה שהייתה נהוגה פעם ע״ מרבית מועדוני התעופה אבל היא נשחקה ונעלמה ככל שהשוק יצא מהמשבר הכלכלי הקשה של 2008. כיום המועדונים המובילים בשוק מאפשרים קרדיט מוגבל מאוד, אם בכלל, על כרטיסים מוזלים.

לטבלאות צבירת המיילים של מועדון M+B – לחצו כאן.

צבירת המיילים מטיסות של מרבית חברות התעופה בברית אינה גבוהה במיוחד. לדוגמה ראו את טבלת צבירת המיילים מטיסות יונייטד:

כל מחלקות הכרטוס המוזלות מאפשרות קרדיט לפי 50% ממרחק הטיסה בלבד. זה אולי טוב יותר ממה שמציעים חלק ממועדוני התעופה המתחרים אבל סה״כ לא יחס צבירה ראוי לציון. זאת ועוד, M+B לא מציע בונוס לסטטוס (מטיסות של חברות תעופה שותפות).

לטוס עם אתיופיאן

כעת נבחן את טבלת צבירת המיילים מטיסות של אתיופיאן:

ניתן לראות שמספר מחלקות כרטוס מוחרגות – אבל אלו מחלקות כרטוס שמשמשות לכרטיסי בונוס, שדרוגים וכיוצ״ב כרטיסים שממילא אינם רלוונטיים בדר״כ (למעט מחלקת כרטוס P שהיא מחלקת כרטוס מוזלת של מחלקת העסקים).

כל מחלקות הכרטוס המוזלות של מחלקת התיירים נמצאות בטבלה ומאפשרות צבירת מיילים לפי יחס צבירה נדיב של 100% ממרחק הטיסה. לרבות מחלקות כרטוס שכיחות במיוחד כמו E, Q ו-T.

כדי להוסיף על כיףאתיופיאן באופן שיגרתי מפרסמת תעריפים אטרקטיביים במיוחד ליציאה מת״א גם במחלקת התיירים וגם במחלקת העסקים למגוון רחב של יעדים. לצורך הפוסט בחרתי בתעריף מצוין של פחות מ-700$ בין ת״א וסאופאולו. המטריקס מציג מחיר של כ-675$ אבל במעבר דרך מנועי חיפוש כמו סקייסקאנר ניתן למצוא את הכרטיסים האלו גם בפחות מ-640$.

הכרטיס הנ״ל, לסאופאולו דרך אדיסאבבה, מכסה מרחק של כ-15,550 מיילים לפי אתר GCM.

לטוס עם איג׳יאן

חברת התעופה היוונית מפרסמת תעריפים אטרקטיביים מאוד ברחבי אירופה באופן שיגרתי. בנוסף ישנם מבצעים שיגרתיים שמורידים את המחירים עוד יותר. זה נכון גם ליציאה מת״א. כרטיס הלוך/חזור מת״א לאתונה, לרנקה או סלוניקי (יעדי החברה) עולה לפעמים פחות מ-100$ וכרטיס הלוך/חזור ליעדיהמשך ברחבי אירופה עולה לפעמים פחות מ-150$ (ובאופן שיגרתי יותר פחות מ-200$). הנה, לצורך הדוגמה, שני כרטיסים כאמור:

מרבית מחלקות הכרטוס המוזלות של איג׳יאן, לרבות P, מאפשרות צבירת מיילים לפי 75% ממרחק הטיסה עם מינימום מובטח. זה יחס צבירה יחסית נדיב לאור מחיר הכרטיסים. כרטיס הלוך/חזור מת״א לאתונה, אם כן, יצבור כ-1,100 מיילים בעוד כרטיס הלוך/חזור מת״א לברלין יצבור כ-2,800 מיילים. יש גם תעריף אטרקטיבי במיוחד לבוקרשט כשכרטיס במחיר של כ-130$ יצבור כ-2,400 מיילים.

הדרך לסטטוס גולד

מועדון M+B מנסה, כביכול, להבדיל בין חברי מועדון שטסים עם איג׳יאן באופן שיגרתי לבין אלו שלא. אז הוא מציע שני מסלולים לסטטוס: אחד שמצריך טיסות עם איג׳יאן ואחד שלא. הישראלי הממוצע יכול בקלות לטוס עם איג׳יאן באופן מזדמן, אם רק ירצה, אז לצורך המשך הפוסט נניח שזה המסלול המועדף.

אם כן, אלו השלבים להשגת סטטוס גולד:

  1. פתיחת חשבון חדש במועדון. ישנה מתנתהצטרפות בסך 1,000 מייליםוהמיילים האלו תקפים לטובת סטטוס.
  2. השגת סטטוס סילבר בדרך הקצרה. לשם כך יש לצבור 12,000 מיילים לסטטוס (כולל מתנתההצטרפות) ולפחות שני קטעי טיסה עם איג׳יאן בתוך 12 חודשים עוקבים. מיילים עודפים ייספרו לטובת השלב הבא.
  3. השגת סטטוס גולד בדרך הקצרה. לשם כך יש לצבור 24,000 מיילים לסטטוס ולפחות ארבעה קטעי טיסה עם איג׳יאן בתוך 12 חודשים מהשגת סטטוס סילבר.

עכשיו נחבר את כל המספרים וכל הכרטיסים יחדיו. אפשר:

  • לפתוח חשבון חדש ולקבל 1,000 מיילים לסטטוס.
  • לטוס הלוך/חזור לאתונה ולצבור 1,100 מיילים לסטטוס. סה״כ בחשבון: 2,100 מיילים לסטטוס ו-2 קטעי טיסה עם איג׳יאן.
  • לטוס הלוך/חזור לסאופאולו ולצבור 15,550 מיילים לסטטוס. סה״כ בחשבון: 17,650 מיילים לסטטוס ו-2 קטעי טיסה עם איג׳יאן.
  • החשבון מתעדכן לסטטוס סילבר ונמחקים ממנו 12,000 מיילים לסטטוס ו-2 קטעי טיסה עם איג׳יאן. סה״כ בחשבון כעת: 5,650 מיילים לסטטוס ו-0 קטעי טיסה עם איג׳יאן.
  • לטוס הלוך/חזור לברלין ולצבור 2,800 מיילים לסטטוס. סה״כ בחשבון: 8,450 מיילים לסטטוס ו-4 קטעי טיסה עם איג׳יאן.
  • לטוס הלוך/חזור לסאופאולו ולצבור 15,550 מיילים לסטטוס. סה״כ בחשבון: 24,000 מיילים לסטטוס ו-4 קטעי טיסה עם איג׳יאן.
  • החשבון מתעדכן לסטטוס גולד.

ארבעת הכרטיסים לעיל יכולים לעלות פחות מ-1500$ דרך הסוכנים המתאימים או בערך 1630$ במחירי המטריקס (להזמנה דרך סוכנים כמו פרייסליין). כמובן שיש עלויות נוספות של מלונות וכיוצ״ב. כמובן שרצוי באמת לבקר ביעדים האלו ולא רק לטוס לשם צבירת המיילים.

לסיכום

אני לא באמת ממליץ לעשות ריצותמיילים לדרוםאמריקה ואירופה רק כדי להשיג סטטוס גולד בעלות יחסית נמוכה. זה אומנם אפשרי אבל לא כ״כ שפוי. אני כן ממליץ לשים לב לתעריפים של אתיופיאן אם המטרה שלכם היא להגיע לסטטוס גולד בברית סטאר באמצעות המועדון של איג׳יאן. השילוב הזה, בין המועדון לתעריפים של אתיופיאן, יוצר מסלול מהיר מאוד לסטטוס. בנוסףאתיופיאן היא חברת תעופה מוצלחת למדי, ואפשר אפילו לבקר באתיופיה בדרך.

22 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה על הפוסט.
    לכמה זמן הסטטוס תקף? שנה מהצבירה?

    הגב
  2. מוריס

    אייג'אן הוא המועדון המועדף שלי בדיוק לסיבות אלו! הייתי בדרך לזהב (כרגע סילבר) עד לשינוי בלתי צפוי בטיסות עבודה… אולי כדאי לציין את הדובדבן על הקצפת: שנדרשים פחות מיילים לשמר את הסטאטוס לאחר השגתו! (וכמובן 20% בונוס צבירה לטיסות אייג'אן)

    הגב
  3. עידו

    טיסת עבודה ללונדון – היית הולך על בריטיש או אל על?
    יש חשבון בשניהם כך שמבחינת צבירה שניהם טובים עבורי. השעות פחות או יותר דומות וגם העלות.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      בגדול,

      אקונומי – בריטיש.
      פרימיום – אלעל.
      ביזנס – אלעל, אלא אם טסים שניים ביחד ואז בריטיש.

      הגב
  4. Gb

    אני חושב שאחד הדברים הפופולריים לעובדי ההייטק היא הטיסה הישירה לSFO
    לפי הנכתב בפוסט בשלוש טיסות בקלאס Q (שבד״כ קביל במקומות עבודה בארץ) + שתי טיסות אירופאיות בAeagan (מהסוג שנכתב עליהן בפוסט) אפשר להגיע לגולד
    אני אישית מכיר לפחות חמישה אנשים שעושים את המסלול הזה בשנה ולאף אחד מהם אין Gold

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אני לא יודע איפה הבעיה.

      כרטיס הלוך/חזור בטיסות הישירות של יונייטד ל-SFO, במחלקת כרטוס Q, אמור לצבור כ-14,800 מיילים. זה אומר סטטוס סילבר לאחר נסיעה אחת וסטטוס גולד לאחר שלוש. כמובן בצמוד לטיסות מזדמנות עם איג׳יאן לאירופה. אם מישהו אומר שהוא טס חמש פעמים ל-SFO ולא קיבל סטטוס – אז סביר להניח שהוא לא מקפיד לרשום את מספר חבר המועדון שלו בהזמנה ולא מקבל מיילים, כי אחרת אין הסבר מניח את הדעת.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        התכוונתי בתגובה שאנשים לא מכירים את היכולת לצבור באיגאן, אלא פשוט צוברים ביונייטד או בלופטהנזה

  5. אלעד

    היי ליאור,
    תודה על הפוסט.
    אשמח אם תוכל להסביר האם חייבים "לאפס" את המיילים מסילבר לגולד? לדוגמא- טיסה בביזנס של תאי לפסיפיק שתניב בנסיעה אחת מעל 24 אלף מיילים + 4 קטעים עם אאיגן לא תספיק?
    תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אתה חיייב קודם כל לצבור סילבר. כשזה קורה נמחקים מהחשבון שלך המיילים וקטעי הטיסה הדרושים לסטטוס הזה. רק אח״כ מתחילה הספירה לגולד.

      הגב
  6. אורי

    שלום ליאור, קורא קבוע בבלוגת תמיד מעניין לקרוא. שאלה לי אליך:
    אני טס כמה פעמים לארה"ב, כל שנה(תיירים). רציתי לשאול עם איזה מועדון כדאי לי לקרדט את הטיסות שלי?
    תודה מראש, אורי

    הגב
  7. החסכן

    יש גם טיסות ב50$ לכל כיוון מנתב"ג לקפריסין למי שרוצה להוסיף מקטעים בזול…

    הגב
  8. איתן

    כתבה מעולה. דבר אחד אני לא מבין. כל הרעיון פה הוא לקבל נקודות במטרה להשיג סטטוס גבוה יותר על ידי כרטיסים בחברות תעופה אחרות בברית.
    מצד שני כתבת "זאת ועוד, M+B לא מציע בונוס לסטטוס (מטיסות של חברות תעופה שותפות)." – אז איך בדיוק הנקודות האלו נחשבות לסטטוס?

    תודה,
    איתן

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      ההערה התייחסה לאחת ההטבות המקובלות לכל סטטוס גבוה – בונוס נקודות (למימוש) כתוצאה מסטטוס גבוה. ברוב המועדונים הסטטוס הגבוה נותן בונוס לכל צבירה ובמועדון של איג׳יאן הבונוס הוא רק לטיסות של איג׳יאן.

      הגב
  9. חמד

    היי ליאור, אני שוקל לנסות להשיג זהב אצל היוונים, שנה הבאה אני טס לקרנבל כמו בדוגמה שלך והבנתי שאפשר בסילבר לצרף משפחה (חשבתי אבא ואם אפשר מטפל שלו אבל לא נראה לי אפשר גם אם אותה כתובת) השאלה שלי היא מכיוון שהטיסות של אבא שלי בברית ולא באיגאן האם יחשבו לי אותם להשגת הסטטוס גולד ולשימורו אח"כ?
    לפי הדוגמה שלך אם אני טס כל שנה טיסה ארוכה עם אתיופיאן (תאילנד) וקצרה ליוון אז הסטטוס נשמר, נראה שווה

    חמד

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      התוכנית המשפחתית של איגיאן מאפשרת העברת מיילים למימוש בלבד. הטיסות היחידות שיצברו לך מיילים לסטטוס הן הטיסות שלך.

      הגב
      • חמד

        רק לחדד בשבילי, המימושים הם לטיסות באייגאן ובנוסף לטיסות בכל החברות האחרות בברית? מימושים כלומר להזמין טיסות בחברות אחרות או לשדרג לפרמיום כלשהו איתן

      • Lior@FlyingOut

        כן, עם מיילים של איגיאן (או כל מועדון תעופה אחר בברית) אתה יכול לרכוש מושבים בטיסות של כל חברת תעופה בברית, כולל איגיאן, בהינתן זמינות. לשדרג זו אפשרות משמעותית יותר מוגבלת – אז אל תבנה על זה.

השאר תגובה