האם ניתן לבצע קונקשיין באירופה  בכרטיס בונוס של יונייטד לאסיה?

לרוב השאלה ספציפית יותר: האם המועדון של יונייטד מאפשר לבחור בטיסות במחלקה הראשונה של לופהטנזה, ובתוך כך קונקשיין באירופה, במסגרת כרטיס בונוס מישראל להודו (או יעד המשך באזור)? האם באמת ניתן לרכוש כרטיס כזה ב-45,000 מיילים בלבד לצד המסים?

התשובה היא כן. לכל הסעיפים.

ראשית – אזור מרכז-אסיה, ע״פ המועדון של יונייטד, כולל מספר מדינות וביניהן: נפאל, הודו, סרי-לנקה והמלדיביים.

המועדון של יונייטד עדיין מאפשר קונקשיין באירופה בכרטיסי בונוס מישראל ליעדים בכל רחבי אסיה ולא רק במרכז-אסיה. זו ׳הטבה׳ מצוינת של המועדון ויש לי חשש שהיא עתידה להשתנות בעתיד הקרוב (ספקולציה בלבד). אי לכך, ניתן עדיין לרכוש כרטיס בונוס מת״א לכל יעד באזור מרכז-אסיה במחיר של 45,000 מיילים במחלקה הראשונה או 35,000 מיילים במחלקת העסקים (המחירים לכיוון-אחד). מדובר במימוש נהדר למיילים כמובן. אני מזכיר שלופטהנזה פותחת מושבי-בונוס במחלקה הראשונה שלה רק כ-15 ימים לפני הטיסה וסה״כ הזמינות גבוהה. הנה כרטיס לדוגמה:

האם יש כרטיסים זולים במחלקת פרימיום של בריטיש בין אירופה לארה״ב?

לפני כשנתיים הקדשתי פוסט לתעריף מצוין של בריטיש במחלקת פרימיום מצפון-אירופה למערב ארה״ב. כרטיסים אז החלו ממחיר נמוך במיוחד של 580$ בלבד. די מדהים בהתחשב בצבירת הנקודות האיכותית ובאפשרות לשדרג את הטיסות למחלקת העסקים באמצעות אוויוס (אחד המימושים הטובים ביותר של אוויוס).

בשנתיים האחרונות הופיעו תעריפים אטרקטיביים של בריטיש גם ליציאה מערים אחרות באירופה כמו מדריד, ברצלונה, מילאנו, ציריך, דוסלדורף, אמסטרדם, וורשה ועוד. כמובן שתמיד קיימים תעריפים כאלו אבל הם לרוב פחות אטרקטיביים ולא ראוים לציון (ובפרט לאור התחרות, כי גם חברות תעופה אחרות באירופה מציעות תעריפים אטרקטיביים למוצרים דומים). ככלל אצבע – מחיר אטרקטיבי לכרטיס במחלקת פרימיום בין אירופה לחוף המערבי של ארה״ב הוא 800$ ומטה (וזה לא שכיח כ״כ…). מרבית התעריפים המוזלים הם בטווח של 900$ עד 1,100$.

נכון להיום, למיטב ידיעתי, בריטיש לא מציעה תעריפים אולטרה-מוזלים בין אירופה לארה״ב במחלקת פרימיום. מצאתי כרטיסים עם מחיר נמוך מ-900$ אבל לא הרבה מעבר לכך. אפשר רק לקוות שתעריפים מוזלים יותר ימשיכו להופיע מדי פעם כמו בעבר. הנה כרטיס לדוגמה:

האם ׳הטריק של פינאייר׳ עדיין קיים?

בקיץ 2016 פרסמתי פוסט, שהפך פופולרי, אודות מה שכיניתי ׳הטריק של פינאייר׳. מדובר בתעריפים של החברה הפינית שאיפשרו להרכיב כרטיסי הלוך/חזור בין אירופה לאסיה, כולל OJ ו-DOJ, במחירים נמוכים מאוד תוך צבירת נקודות גבוהה מאוד. הכל בזכות מה שנקרא בשפה מקצועית ״Self Dump״ (מתוך תחום ה-FD).

בשנתיים וחצי שעברו מאז פרסום הפוסט נשאלתי פעמים רבות על הטריק הזה.

לצערי הוא לא פעיל יותר.

הנה דוגמה לכרטיס דומה של פינאייר כיום – ושימו לב להיטל-הדלק (YQ):

האם עדיין ניתן לרכוש כרטיסים זולים במחלקת העסקים בכיוון-אחד מסרי-לנקה לישראל?

כן!

אבל – עד לאחרונה היו תעריפים מוזלים של רויאל-ג׳ורדניאן שאיפשרו קונקשיין בבנגקוק (ופוטנציאלית גם בקואלה-לומפור) עם שילוב טיסות של סרי-לנקן איירליינס, מלזיה איירליינס ורויאל-ג׳ורדניאן. אפשר היה למצוא כרטיסים במחלקת העסקים בפחות מ-700$ וכרטיסים במחלקת התיירים בפחות מ-350$. התעריפים האלו היו אטרקטיביים מאוד גם מבחינת צבירת הנקודות – ובפרט למועדון של בריטיש.

אני עצמי רכשתי כרטיס במחלקת העסקים, ב-680$, לטובת החזרה לארץ מהטיול שלי בסרי-לנקה בשנה שעברה.

נכון להיום, למיטב חיפושיי, התעריפים של רויאל-ג׳ורדניאן לא מאפשרים קונקשיינים במזרח-אסיה אלא רק קונקשיין בדוחא (DOH). כלומר, שילוב טיסות של קטאר איירוויס ורויאל-ג׳ורדניאן. התעריפים האלו אף נמוכים יותר – החל מ-550$ במחלקת העסקים והחל מ-240$ במחלקת התיירים. לא רע בכלל, אבל מבחינת צבירת נקודות היו עדיפים התעריפים הקודמים.

האם אפשר למצוא מושבי בונוס בטיסות של קתאי מ/אל הונג-קונג?

כן, אפשר, אבל ההיצע למושבי בונוס במחלקת העסקים הוא נמוך מאוד. אני מעריך בגסות שישנם כמה עשרות מושבים בלבד זמינים בהסתכלות של שנה קדימה. הזמינות למושבים במחלקות התיירים והפרימיום היא בריאה מאוד ברוב חודשי השנה – אבל כמובן שמדובר במימוש אטרקטיבי פחות.

בתאריכים מסוימים אפשר אפילו למצוא מספר מושבי בונוס זמינים באותה טיסה – ואפילו במחלקת העסקים. אבל, כאמור, הזמינות במחלקת העסקים נמוכה סה״כ.

ראוי גם לציין שקתאי נוטה לפתוח מושבי בונוס נוספים בשבועיים שלפני הטיסה והם לא תמיד מופיעים במנועי החיפוש של מועדוני התעופה. כלומר, אם אתם מעוניינים בהזמנה של הרגע האחרון (יחסית) אז מוטב לכם לפנות לשירות הלקוחות של מועדון התעופה ולבקש שיחפשו עבורכם מושבים כי במערכות שלהם מעודכן מלאי מושבים שלא תמיד מופיע בתוצאות החיפוש באתר.

מהו מצבה הפיננסי של אליטליה? האם החברה תחדול פעילות בקרוב?

רבים נוטים להשוות את אליטליה לחברות תעופה אחרות שקרסו בשנים האחרונות, באירופה ובכלל, וטוענים שסופה קרב. בעיניי זו טעות. חשוב לזכור שאליטליה היא נושאת-הדגל של אחת מהמדינות המפוארות באירופה עם המון היסטוריה, מוניטין והכי חשוב גם אגו. אני מתקשה להאמין שאיטליה תאפשר לנושאת-הדגל שלה להפסיק פעילות חרף כל החובות, האיומים והאזהרות. עובדה שאליטליה ממשיכה לפעול כרגיל בכל החודשים האחרונים לרבות פתיחת קוים חדשים ושינוי מדים לצוות האוויר.

עדיין ממשיכים ברקע מגעים לרכישת החברה ע״י חברות תעופה זרות. זה תרחיש סביר מאוד. ההצעה האחרונה שעל הפרק, למיטב ידיעתי, היא של לופטהנזה.

האם ניתן למצוא כרטיסי הלוך/חזור מת״א ליעדים באירופה בפחות מ-500$?

כן, בהחלט.

מספר חברות תעופה מציעות תעריפים אטרקטיביים במחלקת העסקים ליעדים באירופה. אפשר לציין את אייר-אירופה, בין השאר, שמציעה כרטיסי הלוך/חזור למדריד בטיסות ישירות ב-550$ בלבד. בעבר היו מחירים נמוכים יותר בקו הזה אבל סה״כ זה מחיר אטרקטיבי מאוד.

החברה שמציעה הכי הרבה תעריפים אטרקטיביים מישראל לאירופה היא אייר-פראנס. אפשר למצוא די בקלות כרטיסים במחיר של 500$ ומטה. בפרט ליעדים שונים בחצי האי האיברי ובצפון-אירופה, אבל גם ליעדים שונים באזורים אחרים של מערב-אירופה. ליעדים אחרים אפשר להגיע בפחות מ-600$. כמובן שחשוב לזכור שאייר-פראנס מציעה מוצר חלש במחלקת העסקים בטיסות לטווחים קצר ובינוני (לרבות בקו ת״א-פריס). אז במובן של תמורה/מחיר לא מדובר בהצעה מדהימה – אבל, עדיין, די מרשים שאפשר להנות מהנוחות של מחלקת העסקים – גם מבחינת שירותי קרקע – במחיר יחסית עממי.

הנה תוצאות חיפוש לכרטיס ת״א-מדריד מתוך אתר סקייסקאנר:

2 תגובות

  1. אלעד

    תודה על הפוסט, ובהצלחהבאתר החדש! מרשים מאוד.

    * מנסיוני האישי – כשביקשתי לבצע עצירה בפרנקפורט בדרך לדלהי בלופטהנזה, זה לא היה אפשרי – שוחחתי עם יונייטד (כרטיס בונוס דרכם), וגם עם לופטהנזה – לא הסכימו לקונקשיין מעבר ל24 שעות, היות והטיסה להודו (ושאר היעדים הרלוונטים) היא בצהריים, חייבים לקחת מישראל טיסת ערב.

    * לפני פחות מחודשיים חזרתי מסרי לנקה דרך בנגקוק בכרטיס ביזנס של rj בפחות מ-600 דולר, אז השינוי למעבר בדוחא כנראה קרה ממש לאחרונה.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      (א) קונקשיין בכרטיס בונוס, באופן שיגרתי ובכל מועדוני התעופה, יכול להיות עד 24 שעות בלבד. מעבר לזה מדובר בעצירה ופיצול הכרטיס. הסוכנים שענו לך צודקים. לא התכוונתי לרמוז שאפשר לכלול ביקור משמעותי בפרנקפורט בדרך להודו אלא רק שאפשר לעשות שם קונקשייין ולהנות מטיסות נוחות יותר. זאת המטרה.

      (ב) כן, זה ככל הנראה שינוי שנכנס לתוקף רק ב-2019.

      הגב

השאר תגובה