בסוף פברואר פרסמתי פוסט על תעריף אטרקטיבי שהציעה בזמנו בריטיש לטיסות מסקנדינביה לחוף המערבי של ארה״ב. כדוגמה בפוסט הצגתי כרטיס הלוך/חזור משטוקהולם ללוסאנג׳לס במחלקת תייריםפרימיום (World Traveller Plus) שמחירו היה מתחת ל-600$. די מדהים.

המחירים עלו מעט מאז אבל נשארו נמוכים יחסית. כרטיס דומה, לטיסה בחודש הבא, עולה כיום קרוב ל-760$ בלבד.

BA ARN-SJC

כמובן שזו חוכמה קטנה להסתכל רק על מחיר הכרטיסים. צריך לזכור שיש עלויות זמן (לפחות עוד קונקשיין אחד בדרך ליעד), יש עלויות הגעה לשדה המוצא וחזרה ממנו (במקרה יש טיסות ישירות מת״א לשטוקהולם) וע״פ שעות הטיסה לפעמים יש צורך לבלות לילה או שניים בשדה המוצא כדי להבטיח שהקונקשיין לא יהיה קצר מדי שהרי הוא אינו מוגן במקרה של רכישת שני כרטיסים נפרדים.

כמה טוב שבריטיש מציעה תעריפים מוזלים דומים גם לשווקים אחרים באירופה. למשל לערים בגרמניה. שם המחירים מעט גבוהים יותר ומתחילים מ-850$. עדיין זול ועדיין כדאי.

כך, לדוגמה, תוכלו לטוס בנובמבר מברלין ללוסאנג׳לס במחלקת תייריםפרימיום (בטיסות הארוכות, היכן שהיא מוצעת) תמורת קצת יותר מ-800 אירו בלבד (בערך 860$). זה אומנם 100$ יותר ממחירו של אותו כרטיס ליציאה משטוקהולם אבל עלויות ההגעה לברלין ועלויות השהייה בברלין, במיוחד בחורף, יהיו נמוכות משמעותית כך שלא רק שהפרש המחיר יתקזז אלא שהמחיר הסופי יהיה נמוך יותר כנראה.

BA TXL-LAX

טיפ: ברלין שונפלד (SXF) הוא אחד מחמשת היעדים של אפ. בחודשי החורף, החל מנובמבר, מחירי כרטיסי הבונוס נמוכים יותר. מחזיקי כרטיס פלייקארד נהנים אפילו מהוזלה נוספת. אם לדייק כרטיס בונוס הלוך/חזור מת״א לברלין יעלה סה״כ 120 נקודות ובערך 100$ במסים והיטלדלק (לא כולל תשלום עבור מסירת כבודה, בחירת מושב וכו׳למעט לבעלי סטטוס גבוה שזכאים להטבות האלו מתוקף הסטטוס).

לשדרג את הטיסות עם אוויוס

אחד השימושים הטובים ביותר לאוויוס: שדרוג מחלקות שירות בטיסות בריטיש. אמירה דומה קשה לייחס לנקודות או מיילים של מועדוני תעופה אחרים כי בדר״כ מימושם לטובת שדרוגים הוא רעיון לא כ״כ מוצלח.

תמחור השדרוג במועדון של בריטיש הוא פשוט למדי והוגן מאוד: כדי לשדרג מחלקת שירות אחת לשניה, כמו תייריםפרימיום לעסקים, תדרשו לשלם באוויוס את ההפרש בין עלויות כרטיסי הבונוס במחלקות האלו. ללא תוספת כספית כלשהי. את העלויות לכרטיסי בונוס תוכלו לחשב בקלות באמצעות המחשבון באתר החברה. מה שקצת מסבך את העניינים הוא הלו״ז של בריטיש שמחולק לזמני שיא (מעט שבועות בשנה) וזמני שפל (מרבית השנה) כשיש תמחור שונה לטיסות בזמנים השונים.

נמשיך בדוגמה.

כרטיס בונוס בכיוון אחד מלונדון ללוסאנג׳לס בחודש נובמבר (אין זמני שיא בחודש הזה) עולה 32,500 אוויוס בתוספת מסים והיטלדלק. כרטיס בונוס זהה במחלקת העסקים עולה 62,500 אוויוס בתוספת מסים והיטלדלק. כלומר, ההפרש הוא 30,000 אוויוסוזה יהיה מחיר השדרוג בין המחלקות.

BA LHR-LAX Business Class Award Price

כלומר, תמורת בערך 860$ ו-60,000 אוויוס ניתן להנות מכרטיס הלוך/חזור מגרמניה לחוף המערבי של ארה״ב כשהטיסות הארוכות מעל האוקיינוס הן במחלקת העסקים. מכיוון שלא מדובר בכרטיס בונוס הרי שניתן יהיה לצבור קרדיט מלא על הטיסות ע״פ מחלקות הכרטוס המקוריות.

מספר הערות נוספות:

  • ניתן לשדרג בדרך זו כל מחלקת כרטוס בתוך מחלקת תייריםפרימיום. אפילו את מחלקת הכרטוס T שהיא המוזלת ביותר.
  • עלות השדרוג היא לכל טיסה בנפרד ולא חלה על טיסות הזנה (ברליןלונדון, לדוגמה) או טיסות המשך.
  • כדי שהשדרוג יתקבל צריכה להיות זמינות למושבי בונוס באותה טיסה במחלקת השירות הרצויה. את הזמינות הזו ניתן לבדוק ע״י חיפוש פשוט באתר המועדון (הרשמה נדרשת).

אין לכם מספיק אוויוס לשדרוג?

אין בעיה, תוכלו לרכוש את הכמות הדרושה בהזדמנויות שונות.

בחודש שעבר פרסמתי על אפשרויות מצוינת שהייתה אז לרכוש אוויוס במחיר של החל מ-10.5 אירו לכל 1,000. אני לא מציע לרכוש אוויוס בצורה ספקולטיבית במחיר הזה אבל אם אתם יודעים שתרצו לשדרג טיסות בחודשים הקרובים זה יכול להשתלם בענק. במחיר הזה לאוויוס מחירו את השדרוג שהצעתי כאן הוא סה״כ 315 אירו לכיוון.

עד סוף החודש ישנה אפשרות, במסגרת מבצע חדש, לרכוש אוויוס יחסית בזול. מועדון IberiaPlus מציע בונוס מדורג של עד 35% ברכישת עד 100,000 אוויוס מה שמוריד את המחיר עד 13.3 אירו לכל 1,000. כדי להשיג 120,000 אוויוסהסכום הדרוש לשדרוג זוג נוסעים הלוך/חזור מעל האוקיינוסיש לרכוש 89,000 אוויוס (לפני הבונוס) במחיר כולל של קרוב ל-1600 אירו. כלומר, בדרך זו מחירו של השדרוג הוא סביב 400 אירו לנוסע לכיוון.

IberiaPlus 35% Bonus Buying vios

אני שוב מדגיש שהשדרוג תלוי בזמינות מחלקת כרטוס מסוימת, המתאימה לשדרוג, ורצוי לברר קודם כל שהיא זמינה ורק אח״כ לרכוש את האוויוס לשדרוג.

לסיכום

בריטיש מציעה כרטיסים במחירים אטרקטיביים מאוד בין ערים באירופה לערים במערב ארה״ב לטיסות במחלקת תייריםפרימיום. הכרטיסים האלו אפילו אטרקטיביים יותר לאספני מיילים ונקודות שמלבד הנוחות המשודרגת נהנים גם מצבירת נקודות משודרגת. כמה נוח שאפשר להשתמש באוויוס כדי להפוך את הכרטיסים האלו לאפילו טובים יותר ממה שהם.

4 תגובות

  1. בונוס של 50% ברכישת אוויוס – FlyingOut

    […] ניתן להשתמש באוויוס כדי לשדרג למחלקת שירות אחת גבוהה יותר. מחיר השדרוג יהיה ההפרש בין מחירי כרטיסי בונוס במחלקות השונות. המימוש הטוב ביותר מושג בשדרוג ממחלקת תיירים–פרימיום (WTP) למחלקת העסקים ובמיוחד לאור העובדה שמוצעים כ״כ הרבה תעריפים אטרקטיביים במחלקת תיירים–פרימיום – החל מ-650$ בלבד בין אירופה לארה״ב. לפרטים נוספים על שדרוגים אלו לחצו כאן לקריאת פוסט שכתבתי בנושא. […]

    הגב
  2. חמישה תעריפים במחלקת פרימיום-אקונומי – FlyingOut

    […] כרטיסים במחלקת פרימיום–אקונומי לא חייבים להיות יקרים במיוחד והם מציעים תמורה גבוהה מאוד למחיר במקרים רבים. הם מאפשרים גם לטוס בנוחות וגם לצבור קרדיט נדיב למדי במועדוני התעופה השונים. זאת ועוד, את חלק מהכרטיסים האלו קל מאוד לשדרג באמצעות מיילים או נקודות. […]

    הגב

השאר תגובה