כמעט כל חברות התעופה המובילות כיום מציעות אינטרנט אלחוטי בטיסות. השירות הזה הפך לפופולרי מאוד בשנים האחרונות והמגמה היא להציע את השירות בכמה שיותר מטוסים, לאורך כמה שיותר מזמן הטיסה ובמהירות כמה שיותר גבוהה. ישנן חברות תעופה שמציעות את השירות בחינם לכל הנוסעים או לנוסעים נבחרים (בדר״כ בעלי סטטוס גבוה או נוסעי מחלקות העסקים/הראשונה) אך לרוב השירות הוא בתשלום. כך או כך, חברת תעופה שלא מציעה אינטרנט אלחוטי ברוב מטוסיה נחשבת כיום למיושנת.


אלעל, נושאת הדגל של המדינה שזכתה לכינוי ״Startup Nation״, החלה להציע אינטרנט אלחוטי בחלק ממטוסיה לפני פחות משנתיים. בשנה הראשונה השירות הוצע בחינם במטוסי ה-739 בטיסות לאירופה וכיום השירות מוצע בתשלום בכל מטוסי ה-789 וה-739 ובחלק ממטוסי ה-738. עדיף מאוחר מלעולם לא, אני מניח.

שלוש חבילות שימוש

מתוך הבנה שמרבית הנוסעים לא באמת זקוקים לשימוש אינטנסיבי באינטרנט האלחוטי במהלך טיסה, וכפי שנוהגות מרבית חברות התעופה, מציעה אלעל חבילות שונות המיועדות לאופי שימוש שונה ובתוך כך לנוסעים שונים.

  1. החבילה הבסיסית (Basic) מאפשרת שימוש באפליקציות למסרים מידיים דוגמת ווטסאפ באמצעות מכשירים ניידים. נוח ושימושי עבור מי שסה״כ מעוניין לעדכן את יקיריו על הקרקע לקראת נחיתתו, למשל. חבילה זו מוצעת בחינם לעת עתה.
    – – –
  2. החבילה השנייה (Social) מיועדת גם היא למשתמשי המכשירים הניידים אך מאפשרת גם הורדת מיילים, גלישה באתרים ואף צפייה בתכני וידאו קצרים. חבילה זו, ככל הנראה, מיועדת ׳למשתמש הממוצע׳.
    – – –
  3. החבילה המורחבת (Business) מאפשרת גלישה חופשית באינטרנט האלחוטי מכל מכשיר. כפי שאפשר ללמוד משמה היא מיועדת בעיקר לנוסעים עסקיים שפחות אוהבים הגבלות-שימוש ולרוב לא משלמים מכיסם עבור הוצאות כאלו.

כמה עולה השירות?

המחירון הנוכחי של אלעל יישאר בתוקף עד ה-30 לאפריל. לא ידוע עדיין מה יהיו המחירים לאחר תאריך זה. ניתן לשלם על השירות בכסף או בנקודות של מועדון הנוסע המתמיד. כרגיל – יש מחיר מוזל למחזיקי כרטיסי הפלייקארד השונים.

  1. החבילה הבסיסית מוצעת כיום בחינם בכל הקוים.
    – – –
  2. החבילה השנייה עולה 10$ בטיסות לאירופה ו-15$ בטיסות לארה״ב וקנדה. ניתן לשלם בנקודות – אבל זו עסקה גרועה, למעט למחזיקי כרטיסי הפלייקארד בטיסות לאירופה בלבד.
    – – –
  3. החבילה המורחבת עולה 20$ בטיסות לאירופה ו-25$ בטיסות לארה״ב וקנדה. ניתן לשלם בנקודות – אבל זו עסקה גרועה, למעט למחזיקי כרטיסי הפלייקארד בטיסות לאירופה בלבד.

מספר פרטים שתרצו לדעת

  • כיסוי אזורי: השירות זמין בטיסות לאירופה ולצפון-אמריקה בלבד. מטוסי ה-789 טסים גם ליעדים באסיה (כיום להונג-קונג בלבד) אך לשירות אין כיסוי באסיה ולכן בטיסות מזרחה השירות מוצע בחינם אך פעיל רק בשעתיים הראשונות/האחרונות של הטיסה באזור המזרח-התיכון.
    – – –
  • זמן חיבור: בטיסות מישראל השירות מופעל כ-45 דקות לאחר ההמראה ונשאר פעיל עד הנחיתה (למעט בטיסות לרוסיה, צרפת, רומניה, אוקראינה, בולגריה ,הולנד ויוון – אז השירות נסגר בעת ההכנות לנחיתה). בטיסות לישראל השירות מופעל כבר בעת עליית הנוסעים למטוס ונסגר כ-45 דקות לפני הנחיתה בנתב״ג (למעט בטיסות לרוסיה, צרפת, רומניה, אוקראינה, בולגריה ,הולנד ויוון – אז השירות מופעל רק לאחר ההמראה).
    – – –
  • מספר חיבורים: לא ניתן להשתמש באותה חבילה ממספר מכשירים במקביל. ניתן להחליף מכשירים עם אותה חבילה אבל, כאמור, החיבור יהיה פעיל בכל עת רק ממכשיר אחד.
    – – –
  • קצב גלישה: 12 מגה-בייט בשנייה במצב אופטימלי.
    – – –
  • שיחות קוליות: כמו מרבית חברות התעופה, ואולי כולן, גם אלעל חוסמת VOIP. אז לא ניתן לבצע שיחות קוליות באפליקציות כמו ווטסאפ, סקייפ וכו׳.
    – – –
  • הטבה לסטטוס: בעלי סטטוס טופ-פלטינה בלבד נהנים מגלישה בחינם בכל הטיסות.
    – – –
  • אתר אלעל: זמין מכל מכשיר וללא צורך ברכישת חבילה כלשהי.

למידע נוסף באתר אלעל – לחצו כאן.

8 תגובות

  1. אלו גובי

    ממש לא מחבב את אל-על בשום צורה (למרות שבאמת הייתי רוצה)

    אבל אם להיות הוגן – הם היו מהחברות הראשונות בעולם להציע אינטרנט אלחוטי בטיסות (2005)
    אבל לצערנו השתמשו בשירות של בואינג (Connexion by Boeing) שפסק לפעול בסוף 2006

    הגב
  2. טירן

    החיבור ביציאה מהארץ לאחר 45 דקות הוא כתוצאה של חוסר כיסוי לוויני, במדינות בהן השרות מפסיק לפני הנחיתה ומתחיל לאחר ההמראה, מדובר ברגולציה המשתנה בין מדינה למדינה, מבחינת המחיר למשתמש על פי המחירים היום בהשוואה לחברות אחרות המחיר נחשב לזול, לצורך השוואה יוניטד נחשבים גם זולים בתחום האינטרנט המוצע בטיסה ושם משלמים בערך כ $35 על טיסות מהארץ לארה"ב.
    לא מכיר את האיכות של השרות, בכמה אחוזים מהטיסות הוא בכלל עובד ובאיזה אחוז יש תקלות בחלק מטיסה.
    ממה שהבנתי המהירות המורגשת נחשבת לטובה.
    בכל פעם שאתם טסים ומתחברים לאינטרנט, תחשבו שיש אנטנה על המטוס, שצריכה לעבוד בתנאי סביבה קיצוניים של טמפרטורות ולכוון במדוייק ללווין ולעקוב אחריו, ברוב המקרים גם להחליף לווין בדרך, בקיצור, לא כזה פשוט.

    הגב
  3. דרור

    המהירות המוצהרת היא 12 מגהביט (לא בייט) לשנייה. אשמח לשמוע איזה קצב ריאלי מקבלים.

    הגב
  4. שי

    השירות יתבצע גם במטוסים אחרים של אל על ולא רק ב789 ובכל 738/9?

    הגב
    • יואל

      עפ"י תוכניותיה, אלעל מתכננת בשנה הקרובה לחדש את פנים דגמי 777-200ER וזה כולל: החלפת מושבים, מערכת בידור והתקנת Wi-Fi.

      הגב

השאר תגובה