הסופ״ש יחל לפעול שדה התעופה החדש של איסטנבול

טורקיש, שנמצאת בשליטתו של רודן שונא-ישראל, היא חברת התעופה הפעילה ביותר בנתב״ג וחברת התעופה שמפעילה טיסות ישירות ליותר יעדים בינ״ל מכל חברת תעופה אחרת. נוסיף לכך מחירים נמוכים ושירות טוב – וטורקיש הפכה לחביבת הלקוח הישראלי הממוצע. אבל שדה הבית של החברה, אטאטורק (IST), ידוע כאחד הגרועים והעמוסים באירופה. טרקלין הבית של טורקיש בשדה מתואר ע״י ישראלים רבים כאחד מהטרקלינים הטובים בעולם למרות שהוא רחוק מלהיות אחד הטובים באירופה אפילו. החדשות הטובות הן שלאחר דחיות רבות שדה התעופה החדש של איסטנבול מוכן לפעילות וטורקיש תעביר את טיסותיה אליו בימים הקרובים. אם לא יהיו תקלות מיוחדות, משמעות הדבר היא חוויית קונקשיין טובה הרבה יותר וטרקלין טוב יותר. נחיה ונראה.

3,000 מיילים של לופטהנזה בונוס לאחר שלוש שהיות במלונות קבוצת בסט-ווסטרן

באופן רגיל יכולים חברי מועדון Miles&More (לופטהנזה) לצבור 500 מיילים עבור כל שהייה במלון של קבוצת BW. במקום צבירת הנקודות במועדון של הקבוצה, כמובן. במסגרת המבצע החדש יינתן בונוס של 500 מיילים לשהייה הראשונה, בונוס של 1,000 מיילים לשהייה השנייה ובונוס של 1,500 מיילים לשהייה השלישית. כלומר, חברי מועדון ייצברו 4,500 מיילים סה״כ לאחר שלוש שהיות – וזו כבר צבירה יפה. זהו מבצע גלובלי והוא בתוקף עד ה-30 ליוני. הרשמה נדרשת!

מהדורה חדשה למבצע יום-הולדת של מועדון הנוסע המתמיד

אם אתם חוגגים יום-הולדת בחודש אפריל תוכלו במהלך החודש לרכוש כרטיס בונוס מוזל במיוחד, עם פטור מהיטל-דלק, בצמוד לכרטיס בכסף לאותן טיסות. זו אחת ההטבות הטובות ביותר של המועדון. היעדים הפעם: מדריד, מינכן, בוקרשט, מומבאיי, בייג׳ינג וסן-פרנסיסקו. ליציאות עד ה-31 ליולי.

פסיקה מעניינת בנוגע לביטול הזמנה במלון

״בדצמבר 2017 הזמין מרדכי וייס באמצעות אתר התיירות בוקינג חדר במלון העונות בנתניה. באתר האינטרנט צוין במפורש כי לאור התעריף הנמוך של החדר, אין אפשרות לקבל את הכסף בחזרה. […] באישור ההזמנה שקיבל וייס נרשם כי התשלום יהיה ישירות למלון עצמו ולא לאתר האינטרנט. חמש שניות לאחר מכן, החליט וייס לבטל את ההזמנה מכיוון שהוא הזמין בטעות חדר ליחיד במקום חדר זוגי. […] לעניין ההתקשרות נקבע כי העובדה שהמלון קיבל ישירות את הכסף ואף הוא זה שהוציא את הקבלה, יצרה "זהות גורמים בין המלון לבין בוקינג". עוד נקבע כי מאחר שקיום העסקה יבוצע בישראל, יהיה יותר נכון והגון לאכוף את הדין הישראלי שמאפשר ביטול״.

חברת התעופה ההודית ג׳ט-איירוויס על סף קריסה

החברה ממשיכה לקרקע עוד ועוד מטוסים בשל חובותיה. רבים ממטוסיה אינם בבעלותה, אלא בבעלות חברות ליסינג שונות, ומטוסים אלו כמובן קורקעו ראשונים. מתוך צי של כ-120 מטוסים החברה מפעילה כיום בפועל כ-20 מטוסים בלבד. ייתכן שהחברה תפסיק את פעילותה במסגרת השבועיים הקרובים. ההמלצה הגורפת היא שלא לרכוש טיסות שלה בשלב זה.

מועדון התעופה MileagePlus (יונייטד) משנה את מועדון תמחור כרטיסי הבונוס

שינוי משמעותי מאוד – ובעיקר שלילי – במועדון התעופה הפופולרי של יונייטד. השינוי תקף לטיסות החל מה-15 לנובמבר ועד אז טבלאות המימוש הנוכחיות יישארו בתוקף. לאחר מועד זה לא יהיו יותר טבלאות מימוש קלאסיות, לפחות לטיסות יונייטד עצמה, וכל טיסה תתומחר באופן דינמי וללא מחיר מינימום או מחיר מקסימום. לכאורה משמעות הדבר היא שחלק מכרטיסי הבונוס דווקא יוזלו, אם כי בפועל מרביתם ייתקיירו. דלתא נוהגת כיום במודל דומה שבעיניי הרס את המועדון שלה עוד יותר. עוד הרבה ייכתב על השינוי הזה ומוקדם מדי לצאת בהצהרות – אבל סה״כ, להערכתי, מדובר בשינוי שלילי מאוד שיגרום לרבים לעזוב את המועדון.

9 תגובות

  1. בן

    מה נשמע ליאור
    קראתי בדיוק הרגע שפותחים תרמינל פרטי בנתב״ג?!
    מה דעתך בנושא והאם זה הכרחי להשקיע בדבר כזה ולא בדברים אחרים
    אשמח לתשובה… בן

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      הם קוראים לזה ״טרמינל פרטי״ אבל זה בעצם טרקלין גדול שהוא חלק מהמבנה של טרמינל 1. הוא נועד לשרת את המאיון/אלפיון העליון ובכלל זה את אלו שטסים במטוסים פרטיים (לרבות אח״מים) ונוסעים עסקיים עם תקציב מנופח שממריאים בטיסות מסחריות. הטרקלין כולל מסלול מלא לנוסעים יוצאים, מסלול מלא לנוסעים נכנסים, הסעות מ/אל המטוס, חדרי מקלחת ואפילו חדרי שינה. העלות היא כמה מאות דולרים לנוסע – תלוי בשירות הרצוי.

      האם זה הכרחי בנתב״ג? כמובן שזה לא הכרחי, אבל בהחלט שעוברים בנתב״ג מספיק נוסעים שרוצים/צריכים את השירות הזה. עד כה שירות דומה – ברמה נמוכה יותר, אומנם – ניתן באמצעות טרקליני ארבל/מצדה. אז פתאל הרימו את הכפפה ושדרגו את המתקנים כדי להציע ׳מצוין׳ במקום ׳טוב פלוס׳. בעיניי מתקנים כאלו הם עניין נדרש בכל שדה תעופה בסדר גודל כזה. בנתב״ג יש תנועה ענפה של טיסות פרטיות, חשוב לזכור.

      הגב
  2. שי

    שלום ליאור.
    מבקש המלצה לשירות הסעות מירושלים לנתבג. אבקש שיהיה כמו אובר ובלאקליין ולא כמו מוניות נשר.
    אם ההמלצה היא אובר, איך להזמין?
    תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      בישראל אין שירות של אובר-בלאק או אפילו אובר רגיל. בישראל אפשר להזמין רק מוניות רגילות דרך אפליקציית אובר (כלומר, אובר-טקסי בלבד). המחיר דומה למחיר של מונית רגילה.

      לצערי אני לא מכיר שירות הסעות טוב בפועל בישראל. כלומר, יש כאלו – אבל הם יקרים להחריד. הסעה פרטית מירושלים לנתב״ג בטח תעלה צפונה מ-200$ בניחוש מושכל (בלאקליין למשל).

      הגב
  3. MohelTravel

    השינוי של יונייטד די מבאס… משערת שאם יש אפשרות לנצל את המיילים לפני השינוי, זה מומלץ?
    לא תכננתי לעשות זאת, אבל עכשיו נראה שאחרת המיילים יילכו לאיבוד כי יהיה קשה עד בלתי אפשרי לממש אותם :/
    אלא אם המימוש בחברות אחרות בברית עתיד להישאר ללא שינוי?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      נכון לעכשיו אין שינוי לטבלאות המימוש בטיסות חברות שותפות. השינוי חל לגבי טיסות יונייטד – ובקוים של החברה מישראל לארה״ב ממילא קשה עד בלתי אפשרי למצוא מושב בונוס בביזנס.

      הגב
  4. חמד

    הפסיקה של בוקינג מעניינת מאוד, מקווה שימשיך ככה לטובת הצרכן

    הגב

השאר תגובה