הפעם החלטתי להקדיש פוסט לבעיה שקשורה למועדוני מלונות רק באופן עקיף – איך לצמצם את הסיכון של רעש שיפגע באיכות השינה במלון.

מלונות רבים, ובמיוחד אלו מדרגות אירוח גבוהות, מנסים להרשים את האורחים עם חדשנות ופאר. הם מציעים חדרים גדולים ומעוצבים אך לפעמים שוכחים את המצרך הבסיסי ביותר מבחינת הלקוח: איכות השינה בחדר. הרשתות הגדולות מבינות זאת היטב, כמובן, ומשקיעות במזרנים איכותיים ובכריות בדרגות שונות של קושי וגודל שתאפשרנה התאמה אישית לכל אחת ואחד (יש אפילו מלונות עם תפריט כריות שניתן להזמין ממנו בדיוק את הסוג והגודל שאוהבים). כתוצאה מכך נדיר מאד להיקלע למלון של רשת בינ״ל, אפילו זול במיוחד, ולמצוא בחדר מזרן עם קפיצים שדוקרים את הגב או כריות בלתי נסבלות.

מה שמלונות מתקשים להבטיח לאורחיהם הוא שקט. אחת הבעיות בלישון במלונות היא רעשים שיכולים להקשות בהירדמות או להעיר משינה (שנוטה להיות פחות עמוקה במקום לא מוכר). כמובן שיש אנשים שפחות רגישים לרעש מסיבות שונות (חירשות חלקית, יכולת לישון עם אטמי אוזניים על הצד בלי ש׳יברחו׳ מהאוזן, או נטילת כדורי שינה חזקים).

ניתן לחלק את הרעש במלונות (כמו דיאלוגים בספרים) לשני סוגים: חיצוני ופנימי.

רעש חיצוני

כביש הומה תנועה יכול להיות מטרד, אך בליינים של סופ״ש יכולים להיות גרועים הרבה יותר (צעקות של שיכורים על רקע שקט כללי בשלוש לפנות בוקר יכולות להעיר כמעט כל אחד). מלונות שבחרו להתקין זכוכית כפולה בחלונות או שהייה בקומות גבוהות יכולים להגן מרעש חיצוני אבל אם המלון ממוקם באזור חיי לילה תוסס סכנת הרעש היא גדולה מאוד (כן, לפעמים שומעים צעקות גם בקומה ה-20…) . אם אתם בעלי שינה קלה שמופרת בקלות ע"י רעש, כדאי לכם לשקול מיקום קצת יותר שקט, גם אם פחות מרכזי, או לפחות לבדוק ביקורות של מטיילים קודמים על אותו מלון המתייחסות לסוגיית הרעש (או השקט) באופן מפורש. כדאי לכם גם להימנע ממלונות היסטוריים שיש להם המון אופי משום שהמבנה הוא ארמון מראשית מאה ה-19 והחלונות אולי לא הוחלפו מאז. יש הרבה כאלה באירופה ואני מודע לקסם שלהם אבל באופן אישי מעדיף תמיד לישון במלון אולטרה מודרני ולשמור את האווירה לשעות העירות.

אם בכל זאת אתם חייבים ללון במלון החשוף לרעש חיצוני ניכר (למשל אם המלון הוזמן ע"י מישהו אחר ולא התייעצו אתכם בבחירתו) וחשוב לכם לישון טוב בלילה, יש לי כמה טיפים עבורכם:

  1. שילחו מראש מייל למלון (או הוסיפו הערה להזמנה) ובקשו חדר שקט שאינו פונה לרחוב. לפעמים אני נוהג לציין מפורשות ש"השקט קריטי ונוף לא משנה" וכבר קיבלתי חדרים שקטים מאד שפונים לחצר פנימית (במקרה הטוב) או לפיר אוויר (מכוער אבל שקט כמו קבר).
    – – –
  2. הורידו אפליקציית רעש לבן שתשמיע רעש קבוע ומרגיע. כן, כזה של ׳גלי ים׳ או ׳שדה שיבולים ברוח׳. רמה מסוימת של רעש לבן תגן עליכם מרעשים פתאומיים בלילה שאינם חזקים כשלעצמם אך על רקע של שקט מוחלט בולטים וכנראה מתפרשים ע"י המוח כסכנה ולכן מעירים מהשינה. תחליף מסורתי לרעש לבן הוא מזגן במצב אוורור אבל לפעמים הוא רועש מדי ותמיד מייבש מדי את האוויר בחדר.

רעש פנימי

טלוויזיה שנדלקת בקולי קולות בחדר הסמוך, טריקות דלתות בשעות הקטנות של הלילה ומישהו שכיוון את השעון המעורר שלו ל-04:00 בחדר הסמוך לשלכם ולוקח לו חמש דקות לקום ולכבות אותו – כל אלו יכולים בקלות להעיר אתכם משנתכם.

גם מלונות המבודדים היטב מרעשים חיצוניים לא תמיד נבנו עם בידוד אקוסטי פנימי מוצלח ולרוב החדרים אינם מבודדים מרעש שמקורו במסדרונות. מה בכל זאת אפשר לעשות בנידון?

  1. בקשו מהמלון חדר שקט ורחוק מהמעלית. רוב המלונות אינם בתפוסה מלאה וההנחה של המערכת היא שאנשים מעדיפים להיות קרובים למעלית כדי לא להיגרר רחוק עם מזוודות. הבעיה בלהיות קרובים למעלית היא כמובן שכל מי שקם בשעה-לא-שעה כדי להספיק לטיסה יגרור את המזוודות שלו ולפעמים גם ידבר בקול רם מול הדלת שלכם. זה חמור במיוחד במלונות שקרובים לשדות תעופה בהם כחצי מהאורחים, ובכללם אנשי צוותי אוויר, ממשיכים מהמלון ישר לטיסות שלהם בשעות שונות ומשונות.
    – – –
  2. שדרוגים לסוויטות או מלונות של ׳סוויטות בלבד׳ (Staybridge suites, Candlewood suites Embassy suites ודומיהם). אלו מפחיתים מאוד חשיפה לרעש פנימי. גם אם אתם נוסעים לבד ואין לכם ממש צורך בסלון, חדר השינה יהיה בחלק הפנימי של הסוויטה ולכן מוגן הרבה יותר מרעשים מפנים (וכמובן גם מחוץ) והסלון יחצוץ ביניכם לשכנים שלכם לפחות מצד אחד.

ואיך כל זה מתקשר למועדוני מלונות?

מצד אחד סטטוס יכול לעזור להבטיח שינה נעימה ע"י שדרוגים לסוויטות. מצד שני, וכפי שכבר כתבתי בעבר, המרדף אחריו מחייב לעיתים להחליף מלונות שלא לצורך כדי לפצל שהיות וזה יכול להקטין את הסיכוי לשינה טובה ורצופה.

בכל פעם שאנו מוצאים עצמנו בסביבת שינה חדשה זה מקשה עלינו להירדם ומגדיל את הסיכויים שאם נתעורר בלילה יהיה לנו קשה יותר לחזור לישון. קיימת אפילו טענה שבאופן טבעי בלילות רבים אנו מתעוררים לשבריר שנייה ונרדמים מיד ולא שמים לב לכך, אך בסביבה לא מוכרת ההתעוררות הזו הופכת למשהו מורגש שמצריך דקות של הירגעות והירדמות מחדש. עוד ׳צרה של עשירים׳ שמגיעה עם סטטוס גבוה ונתקלתי בה לא פעם היא שדרוג ביוזמת המלון לחדר דלוקס עם נוף. בבירה אירופאית מסוימת זה חשף אותי לסירנות של אמבולנסים משך כל הלילה בעוד שכל מה שבאמת רציתי הוא כוך שקט וחשוך שמזכיר דירת מרתף. זו הסיבה שהפכתי לנודניק שמצרף הערות להזמנות חדרים (ראו לעיל), בעיקר אם בבוקר למחרת אני צריך להיות במיטבי. אז אם אתם מאלה שממילא מתקשים להירדם במלונות – לפעמים עדיף לוותר על הנקודות והסטטוס וכשתקומו רעננים בבוקר תרגישו שבחרתם/ן בדרך הקלה וההגיונית.

שינה מתוקה היכן שתהיו,
החסכן

השאר תגובה