פוסט אורח: לפני כחודש ניצב בפני אתגר של הפיכת שהייה אחת בת חמישה לילות במלון של רשת המפטון לשלוש או ארבע שהיות. מדוע? כי היו דרושות לי ארבע שהיות לשימור סטטוס גולד במועדון Hilton Honors שקיבלתי במסגרת השוואת-סטטוס (Status Match) לשלושה חודשים בראשית השנה. מטרה ראויה לכל הדעות.


יתרה מזאת, המבצע הנוכחי של המועדון מקנה 2,000 נקודות בונוס על כל שהייה.

החלטתי לנסות לפצל את השהייה בשתי דרכים. האחת – לגיטימית אך מעיקה – היא לעבור בלילה הרביעי למלון אחר של הקבוצה המרוחק פחות משני ק"מ מהמלון הראשון ולחזור בלילה החמישי. השנייה – הפחות לגיטימית – היא לנסות ולפצל את שלושת הלילות הראשונים בדרך של הזמנת חדר מסוג אחר לאחד הלילות מה שיחייב צ׳ק-אאוט וצ׳ק-אין מחדש (לפחות בתיאוריה).

הכל עבד כשורה. צוות המלון לא התרגש מזה שאני עובר חדר ועושה צ‘ק-אאוט ומיד צ׳ק-אין, נתן שתי חשבוניות נפרדות והתייחס אלי יפה ללא כל חשדנות. לאחר מכן עברתי למלון השני כמעט ללא קושי – ואפילו זכיתי להעברות לשם וחזרה ללא תשלום. בסה“כ זה היה קצת מעיק לארוז ולפרוק שוב אבל בהחלט לא סיפור נורא. זה גם היה די משתלם: 4,000 נקודות יותר מאשר אם הייתי נשאר במלון הראשון בלבד, ושתי שהיות נוספות לקראת ארבע השהיות הרצויות.

הבעיה התגלתה רק אחרי שחזרתי לארץ. ה׳תרגיל׳ שלי במלון הראשון לא צלח: שלושת הלילות נרשמו כשהייה אחת למרות כל מאמציי. פנייה לשירות הלקוחות של המועדון הובילה להסבר מנציג השירות שלפי תקנון התוכנית לילות עוקבים/רצופים באותו המלון ללא 24 שעות ׳הפסקה׳ ביניהם מאוחדים אוטומטית לשהייה יחידה. לא משנה אם אתה יוצא, נכנס, מחליף חדרים או רוקד את ריקוד הגשם – לא תצליח לחלץ מהם שהייה נוספת (ניסיתי פעמיים, שני נציגים שונים, שלא תגידו שלא השתדלתי). כך נשארתי תקוע עם שלוש שהיות בלבד – מה שלא כל כך נורא משום שמתוכננת לי עוד שהייה במלון של הקבוצה בקרוב, אבל כנראה שיגרום לי להפסיד את בונוס ה-10,000 הנקודות שמקנה המבצע הנוכחי של המועדון לאחר השלמת חמש שהיות.

לסיכום

הגדרות דומות של ״שהייה״ כאוסף לילות עוקבים/רצופים קיימות בתקנונים של רוב מועדוני המלונות אם לא בכולם אבל הן לא תמיד נאכפות. לרוע המזל המערכת של הילטון דווקא אוכפת את ההגדרה בהצלחה ונציגי השירות מודעים גם הם לעניין.

אם יש לכם ניסיון אחר הסותר את תוצאות הניסוי שלי – אשמח אם תשתפו!

שלכם החסכן.

12 תגובות

  1. יוסי

    אם זיכרוני אינו מטעה אותי, אתה מחזיק אמקס פלטינום. למה הצורך *לשמר* סטטוס גולד כאשר הוא כבר קיים מבחינתך?

    הגב
  2. אודי

    וואי וואי כמה שהתשמשתי ב"טריק" הזה במשך השנים..עזר לי לא מעט להגיע ללייפטיים פלטינה בסטארווד – ועכשיו לייפטיים טיטניום בתוכנית Bonvoy החדשה של מריוט (:

    הגב
  3. החסכן

    אין לי אמקס פלטינום. חסכן או לא חסכן…
    אבל השנה יש לי סטטוס ב- Wyndham, Choice, Hyatt, וגם הילטון – כולם מ- status matches למיניהם…

    הגב
    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      אוייש .. רק עכשיו שמתי לב שלא *ליאור* הוא זה שכתב. סורי

      הגב
  4. ארבע עונות

    נאמר כאן כבר ש"הסטטוס צריך לעבוד בשבילך, ולא אתה בשביל הסטטוס".
    מילא פיצול שהיה ומעבר חדר באותו המלון, עם זה אני יכול לחיות (אם זה היה עובד). אבל דילוג בין מלונות רק למטרות איסוף קרדיט? שם אני מעביר את הגבול…

    הגב
  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה הכוונה ל- Status match?
    איך עושים את זה ומה זה נותן?

    הגב
  6. מיכאל

    אני דווקא חושב שהצלחת. התוצאה שקיבלת היא חד משמעתי ולכן הניסוי הצליח! אולי זה לא התוצאה שיחלת אליה אבל נוצר ידע חדש מהניסוי – כל הכבוד!
    הניסוי נכשל רק אם אי אפשר ללמוד ממנו כלום.

    הגב
    • החסכן

      תודה! כמובן שאשתדל לתרום לידע של קוראי הבלוג ע"י ניסוי (ןלפעמים טעיה) גם בעתיד.

      הגב

השאר תגובה