שת״פ חדש בין World of Hyatt (קבוצת הייאט) ו-AAdvantage (אמריקן)

במסגרת השותפות החדשה יוכלו חברי המועדון של אמריקן לצבור מיילים משהיות במלונות קבוצת הייאט (1 מייל לכל 1$ בחיוב, מעבר לצבירה במועדון של הייאט) וכמו כן בעלי סטטוס גבוה במועדון זכאים למסלול מהיר לסטטוס גבוה במועדון של הייאט. הטבות מקבילות ניתנות לחברי המועדון של הייאט. כדי להנות מכל זה צריך לקשר בין החשבונות בשני המועדונים, בהליך קל ומהיר, וכמובן נדרשת תאימות מלאה בין השם המופיע בשני החשבונות המקושרים. מדהים אותי לראות את מקצה השיפורים הבלתי-נגמר של הייאט בשנה האחרונה.

נחתה טיסת הבכורה בקו החדש של אלעל לסן-פרנסיסקו

ברכות לנושאת הדגל על פתיחת קו נוסף לארה״ב. נכון להיום אלעל מפעילה טיסות לבוסטון, ניוארק, ניו-יורק קנדי, מיאמי ולוס-אנג׳לס. בקיץ יופעלו טיסות גם ללאס-וגאס ואורלנדו ובשנה הבאה צפוי להיפתח גם קו לשיקגו. השוק האמריקני הוא השוק הרווחי ביותר של אלעל ולכן היא עושה כל מאמץ לחזק את הפעילות שלה שם. לכבוד השקת הקו לסן-פרן אלעל יצאה בשורה חסרת-תקדים של מבצעים שנועדו, בין השאר, כדי למשוך נוסעים תכופים של יונייטד שבעצמה מחזקת את הקשר האווירי בין ארה״ב לישראל.

בעוד שלושה ימים: מכירה מיוחדת של הילטון למלונות ביפן, קוריאה וגואם

המכירה תימשך 100 שעות ובמסגרתה יציעו עשרות מלונות של קבוצת הילטון הנחה של עד 50% מהתעריף הגמיש הרגיל. ניסיון העבר מראה שהמחירים במסגרת המכירות מהסוג הזה הם הנמוכים ביותר – אבל כמובן שהתעריף המוזל אינו גמיש. המכירה תקפה לשהיות עד ה-30 לספטמבר, כך שהיא מתאימה למי שמתכנן חופשת קיץ באזור הזה של העולם.

סקייטרקס הורידה את הדירוג של טורקיש ל-3 כוכבים בלבד

מהלך תמוה, שלא לומר שערורייתי. סקייטרקס – שנחשבת לסמכות העליונה לדירוג חברות תעופה, שדות תעופה וכיוצ״ב – החליטה בצעד שנוי במחלוקת להוריד את הדירוג של חברת התעופה טורקיש ל-3 כוכבים (מתוך 5). טורקיש היא חברת תעופה מוערכת מאוד שמציעה מוצרים נוחים לצד שירות טוב, ורבים רואים בה אחת מחברות התעופה הטובות בעולם (ובפרט לטיסות במחלקת התיירים, כי מחלקת העסקים של החברה די מיושנת). ההחלטה הזאת של סקייטרקס מעוררת תהיות על אופן הדירוג וזאת לצד מהלכים תמוהים נוספים כמו העלאת הדירוג של חברת התעופה לופטהנזה ל-5 כוכבים.

מועדון התעופה MileagePlan (אלסקה) מציע כפל מיילים על טיסות היינאן

היינאן, חברת התעופה שנחשבת לטובה ביותר בסין, היא שותפה די וותיקה של המועדון של אלסקה. היא בין השאר מפעילה קוים מת״א לשנגחאי ולבייג׳ינג. מבצע חדש של המועדון מציע כפל מיילים (על צבירת הבסיס) כל כל הטיסות של היינאן בין ה-1 ליוני וה-31 לאוגוסט. המבצע תקף לכל טיסה במחלקת כרטוס המזכה בצבירת מיילים באופן רגיל והבונוס כמובן אינו תקף לסטטוס. נדרשת הרשמה!

נפתח ׳מלון TWA׳ המדובר בשדה התעופה קנדי בניו-יורק (JFK)

ב-1962 נפתח בשדה התעופה ׳הטרמינל של TWA׳, שהייתה אז חברת תעופה מובילה, אך הטרמינל נסגר ב-2001 לאחר קריסת החברה. מאז הבניין עומד נטוש, עד שלפני מספר שנים הוחלט שיוקם בשיטחו מלון חדש. מדובר במלון מיוחד מאוד שמציע רמת אירוח גבוהה לצד שמירה על העיצוב המקורי והאווירה של הטרמינל האייקוני שהיה. החדרים במלון לא זולים במיוחד אבל אין לי ספק שהשהייה בו מצדיקה את המחיר לפחות לחובבי תעופה מושבעים. אחרי שנים של עבודות הקמה וספקולציות .- המלון נפתח לקהל הרחב החודש.

בריטיש תשלח לנתב״ג את המטוס המתקדם ביותר בצי שלה

בהמשך השנה תקבל בריטיש לצי שלה את מטוס ה-A350. מטוס זה כולל את מחלקת העסקים החדשה של החברה שנראית פשוט מדהים ומהווה שדרוג משמעותי על מחלקת העסקים הנוכחית. השבוע הודיעה בריטיש שהקו שלה לת״א יהיה אחד הראשונים ברשת הקוים שלה שבו יופעל המטוס. כרגע נראה שהמטוס יופעל בטיסה יומית אחת החל מה-1 לדצמבר (טיסת הערב מלונדון, אז המראה ראשונה מת״א בטיסת הבוקר של ה-2 לדצמבר). בריטיש לא לבד בעניין הזה – וישנן מספר חברות תעופה שנכון להיום שולחות את המטוסים המתקדמים ביותר שלהן לנתב״ג. במקרה של בריטיש זו בחירה מתבקשת לאור התחרות המתגברת בקו עם כניסתה של וירג׳ן אטלנטיק (החל מספטמבר) ועם שדרוג המטוסים של אלעל (כיום מרבית הטיסות ב-789).

עד 35% הנחה במלונות קבוצת מאריוט בתאילנד, ויטנאם וקמבודיה

להזמנות עד ה-21 למאי ולשהיות עד ה-31 לאוקטובר. המבצע תקף למרבית מלונות הקבוצה בשלושת המדינות לעיל, לרבות מבחר של ריזורטים מפנקים. התעריף המוזל כמובן אינו גמיש ולכן מומלץ לנצל את המבצע רק במידה והנסיעה וודאית.

זעם בעקבות בניית שדה-תעופה בינ״ל חדש ליד מאצ׳ו פיצ׳ו

מי שביקר במאצ׳ו פיצ׳ו (פרו), אחד מהאתרים המדהימים בעולם, מכיר את הקושי להגיע לאתר. או, נכון יותר, את הקושי להגיע לעיירה שלמרגלות ההר. מרבית התיירים מגיעים ברכבת (נסיעה של מספר שעות מקוסקו) ואחרים מגיעים בטרק רגלי או במסע ג׳יפים. סה״כ המיקום די מרוחק. כעת החלו העבודות להקמת שדה-תעופה חדש בסמוך לאתר בעוד ארכיאולוגים ותושבים מקומיים חוששים מהתוצאות ההרסניות. ב-2017 ביקרו במאצ׳ו פיצ׳ו מעל ל-1.5 מיליון תיירים – מספר כפול מהמספר המומלץ ע״י אונסק״ו כדי לשמר את האתר ברמה נאותה. אין כל ספק ששדה-תעופה בינ״ל חדש יוביל לגידול משמעותי במספר התיירים שיגיעו לאתר וכתוצאה מכך האתר עלול להיפגע.

שיפורים משמעותיים לשירות UberBlack

אובר מעוניינת להגדיל את מספר ההזמנות לנסיעות בשירות הדגל היוקרתי שלה. לשם כך היא השיקה שורה של פונקציות שנועדו לשפר את חוויית הנסיעה ובעצם לתת תמורה גבוהה הרבה יותר לכסף. כל אלו מובנות כבר עכשיו באפליקציה של אובר. בין השאר יכולים נוסעים ליידע את הנהג מראש שהם ייצטרכו עזרה עם מזוודות, להגדיר ׳נסיעה שקטה׳ ללא מוזיקה או שיחה, לבקש שהטמפ׳ במזגן תכוון בהתאם להעדפותיהם, להנות מזמן המתנה ארוך יותר של הרכב ואפילו שירות לקוחות ייעודי. אובר ככל הנראה מייעדת את השירות היוקרתי שלה להיות מתחרה ישיר של שירותים מוכרים כמו בלאקליין.

בואינג לא מכרה אפילו מטוס אחד בחודש אפריל

אין ספק שחודשים קשים עוברים על יצרנית המטוסים האמריקנית לאחר שתי התרסקויות של מטוסים מדגם 737MAX. זאת לצד קריסת חברת התעופה ההודית ג׳ט-איירוויס שהחזיקה צבר הזמנות של כמה מאות מטוסים (רובם מסדרת ה-737). מתחילת השנה איבדה בואינג הזמנות ל-207 מטוסים מסדרת ה-737 (אך הוסיפה הזמנות ל-36 מטוסים, אז בשורה התחתונה צבר ההזמנות ירד ב-171 מטוסים). בחודש אפריל מסרה בואינג רק 23 מטוסים, מכל הדגמים, מתוך צבר הזמנות של למעלה מ-5,000 מטוסים.

עד 30% הנחה וארוחת בוקר בחינם במלונות קבוצת אקור

להזמנות עד ה-24 למאי ולשהיות בין ה-12 ליולי וה-1 לספטמבר (למעט במלונות באזורים אסיה והפסיפיק – אז המבצע תקף לשהיות עד ה-20 ליולי 2020). התעריף המוזל כמובן אינו גמיש אבל כולל גם ארוחת בוקר בחינם. אקור יוצאת במבצעים מהסוג הזה מספר פעמים בשנה אז לא כדאי למהר ולבצע הזמנות ספקולטיביות לתאריכים רחוקים.

פורסמה תוכנית להרחבת נתב״ג

״בשנים הבאות ברשות שדות התעופה מתכוננים לעלייה משמעותית בכמות הנוסעים שעוברים בנמל התעופה בן גוריון. בשל ההערכות, החלו תכניות להרחבתו של טרמינל 3. העלות המוערכת של ההרחבה – 3 מיליארד שקלים״.

2 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לאור העובדה שאמריקן כבר לא טסים לישראל, האם יש דרך טובה להשתמש במיילים שנצברו אצלם?
    (האם יש חנות מתנות, אופציה לקניית שוברים/מסעדות וכו?)

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אמריקן שותפה בברית וואן-וורלד אז ניתן להשתמש במיילים לרכישת מושבים בטיסות של כל השותפות האחרות בברית, ביניהן: בריטיש, איבריה, קתאי, פינאייר, רויאל ג׳ורדניאן ועוד. כמו כן, לאמריקן יש מספר חברות תעופה שותפות שאינן בברית וגם הן רלוונטיות – אבל לא כאלו שנוחתות בנתב״ג.

      הגב

השאר תגובה