רואנדה-אייר תפעיל קו סדיר לת״א מבירת רואנדה קיגלי (KGL)

הידיעה הזאת פורסמה מוקדם יותר החודש, וזאת לאחר שנחתם הסכם תעופה בין ישראל ורואנדה לפני מספר חודשים. הטיסות מוזנות כבר במערכות ההזמנה והטיסה הראשונה תנחת בישראל בבוקר של ה-26 ליוני. באופן תמוה המטוס, מדגם 737-800 של בואינג, יחנה בנתב״ג למשך כ-15 שעות עד שימריא חזרה לרואנדה בטיסת לילה. רואנדה מרוחקת כ-2400 מייל מת״א כך שמשך הטיסה בכל כיוון יהיה קרוב ל-6 שעות (לא מעט במטוס מדגם 737…). באופן מוזר בין התעריפים שפרסמה רואנדה-אייר אפשר למצוא גם תעריף לדובאי שהוא יעד שלא ניתן להיכנס אליו עם דרכון ישראלי. בהצלחה.

מניית אלעל ממשיכה לצלול – ושווי החברה מתקרב ל-400 מיליון ש״ח בלבד

השבוע פרסמה אלעל את הדו״ח הרבעוני הגרוע בתולדותיה כשבשורה התחתונה הפסד של כ-55 מיליון דולר. בששת החודשים האחרונים השלימה מניית החברה ירידה של יותר מ-30% ובחודש מאי לבדו ירדה המנייה ביותר מ-7%. שווי השוק הנוכחי של אלעל עומד על כ-419 מיליון ש״ח בלבד (כ-155 מיליון דולר, שזה כמחצית ממחיר המדף של מטוס דרימליינר בודד). אין ספק שהחברה בצרות, והמנכ״ל מבקש מהעובדים שינסו לחסוך כל דולר.

חילופי רשת: מלון Viceroy NYC נקרא מעתה מלון Le-Meridien Central Park

רשת ויסרוי כוללת כעת 16 מלונות ברחבי העולם וכביכול מדובר במלונות יוקרה. בשבוע האחרון החליף המלון בניו-יורק את שמו ועזב את הרשת לטובת הצטרפות לרשת לה-מרידיאן של קבוצת מאריוט. נכון להיום הוא מקוטלג כמלון מקטגוריה 5 במועדון Marriott Bonvoy אם כי סביר להניח שזה עתיד להשתנות במהרה כי פורמלית המלון ממותג כמלון יוקרתי והוא נהנה ממיקום מצוין במידטאון מנהטן. צד מעניין נוסף של הסיפור הוא שעד לא מזמן היה לרשת לה-מרידיאן מלון בעיר שעזב את הרשת ועבר לקבוצת הייאט (Parker) – והמלון הזה היה שכן של מלון ויסרוי. כלומר, שני מלונות החליפו שמות וחברות ניהול – ורשת לה-מרידיאן קיבלה מלון חדש שנמצא 50 מטר מערבית מהמלון שהפעילה בעבר. המלון שוכן ברחוב 57 בין השדרות ה-6 וה-7.

תעריפים מוזלים במחלקת העסקים של סוויס

ליציאות החל מה-1 לאוגוסט. הטיסות במחלקת כרטוס P. תעריפים לדוגמה: 1800$ לבייג׳ינג ושנגחאי, 2000$ לבנגקוק, הונג-קונג וריו, 2200$ לטוקיו. ראוי לציין שבעבר כל טיסות סוויס לישראל היו במטוסים רחבי-גוף עם מחלקת עסקים בינ״ל טובה אם כי כיום חלק מהטיסות הן במטוסים צרי-גוף עם מחלקת עסקים פנים-אירופית – אז שימו לב בבחירת הטיסות.

קבוצת הילטון חוגגת מאה שנים להיווסדה!

בהחלט אבן-דרך לתעשיית המלונות העולמית כולה. קבוצת הילטון נוסדה ב-31 למאי 1919 עם פתיחתו של מלון קטן בטקסס. מייסד הקבוצה הוא היזם קונראד הילטון שעל עמו נקראות שתיים מהרשתות הבכירות של הקבוצה. כיום הקבוצה מנהלת יותר מ-5,600 מלונות ב-113 מדינות ברחבי העולם הכוללים למעלה מ-900,000 חדרים וסוויטות. אם אתם מעוניינים ללמוד עוד על ההיסטוריה של הקבוצה – קחו שלוש דקות הפסקה וצפו בסרטון שעלה היום ליוטיוב.

20% הנחה על טיסות אליטליה מת״א ליעדים באיטליה

להזמנות עד ה-4 ליוני ולטיסות עד ה-10 למרץ (עם החשכה בתקופת שיא הקיץ, אמצע יולי עד סוף אוגוסט, וכמו כן בתקופת החגים). ההנחה תקפה גם למחלקת התיירים וגם למחלקת העסקים, אך רק ליעדים באיטליה. את ההזמנה יש לבצע באתר החברה.

מבצע: טיסת מסוק מ/אל מנהטן יכולה לעלות רק 70$ לנוסע

בלייד (Blade) היא חברת מסוקים מניו-יורק המספקת שירותי העברה בין שלושת שדות התעופה של העיר (JFK / LGA / EWR) לאחד משני המנחתים שלה במנהטן. אחד מיתרונות השירות של בלייד הוא שאין צורך להזמין את המסוק כולו, אלא רק מושב אחד בו, והטיסות פועלות לאורך כל היום בלו״ז פחות או יותר קבוע. כלומר, אפשר להזמין טיסת מסוק כאילו שמדובר ברכב של אובר. המחיר הרגיל לטיסה הקצרה הוא 195$. בשילוב קרדיט להזמנה ראשונה ומבצע חדש ניתן להוריד את המחיר עד 70$ בלבד! רק שימו לב לאותיות הקטנות ובפרט להגבלת המשקל של בלייד שאפקטיבית לא מאפשרת לנוסעים רבים להשתמש בשירות.

רוצים חופשה אבל גמישים לגבי היעד? לאלעל יש פתרון עבורכם…

החברה השיקה השבוע מנוע חיפוש חדש בשם Where to Fly. מנוע החיפוש מאפשר למשתמש להגדיר משתנים גמישים לחיפוש – למשל להגדיר יבשת במקום יעד או חודש במקום תאריך – והתוצאות מסודרות לפי המחיר הנמוך ביותר בהתאם למשתנים. שימו לב שניתן גם להגדיר תקציב לכרטיס הלוך/חזור וכך לסנן אוטומטית תוצאות יקרות מדי. לא ברור לי כמה גדול הקהל שעבורו נוצר מנוע החיפוש הזה – אבל בהחלט צעד חדשני וחיובי בעיניי.

תגובה אחת

השאר תגובה