בפוסט הזה אנסה לענות על מספר שאלות:

  • האם ניתן להיכנס לטרקלינים ללא כרטיס במחלקות שירות מתאימות ובלי סטטוס גבוה בחברת תעופה?
  • האם ומתי כדאי לשלם עבור כניסה לטרקלין במידה ואינה חינמית?
  • כיצד יכול כל אחד להיכנס למאות טרקלינים ברחבי העולם במחיר הוגן?

בדיקת זמינות

צפוי לכם קונקשיין ארוך? התחילו מלבדוק אילו טרקלינים קיימים באותו שדה ואיך ניתן להיכנס אליהם. 

האפשרות הטובה ביותר היא לבדוק באתר או באפליקציה של LoungeBuddy. אני ממליץ בחום להוריד את האפליקציה בכל מקרה כי היא כלי שימושי מאוד לנוסעים תכופים. השימוש באפליקציה הוא חינמי אבל דורש רישום. LoungeBuddy נרכשה לאחרונה ע״י אמקס אז ייתכן ונראה בקרוב שת״פ כלשהו או שדרוג לאפשרויות הכניסה לטרקלינים של לקוחות אמקס. לכניסה לאתר לחצו כאן.

אפשרות אחרת היא פשוט לחפש בגוגל. כן, כמה טריוויאלי – ככה פשוט. בתוצאות החיפוש של גוגל תוכלו לא רק לגלות אילו טרקלינים קיימים בכל שדה, לפחות כשמדובר בשדה בינוני או גדול, אלא גם תוכלו לקרוא ביקורות של נוסעים אחרים שעברו בטרקלינים האלו.

אחרי שיעורי הבית – הנה שש דרכים להיכנס לטרקלינים בחינם או בעלות נמוכה:

אפשרות ראשונה: כרטיס אשראי של דיינרס

זו אפשרות שאני אוהב במיוחד כי בחלק מהמדינות בעולם הכניסה לטרקלינים עם כרטיסי דיינרס היא זולה מאוד.

חשוב לזכור שכרטיסי דיינרס אינם מכובדים בבתי עסק רבים בעולם. לפחות ביחס לכרטיסי ויזה או מאסטרכארד. לכן אני ממליץ בחום שלא לבחור בכרטיס של דיינרס ככרטיס יחיד אלא תמיד לשמור לצידו גם כרטיס כלשהו של ויזה או מאסטרכארד שניתן יהיה להשתמש בו במקרה הצורך. בפרט לנסיעות לחו״ל.

אבל יש גם יתרונות לכרטיסי דיינרס. אחד מהם הוא שדיינרס מפעילה תוכנית טרקלינים שכוללת כיום למעלה מ-850 טרקלינים ברחבי העולם אליהם ניתן להיכנס עם כל כרטיס של דיינרס. הכניסה היא בתשלום והמחיר תלוי במדינה שבה נמצא הטרקלין ובמחירון של מנפיקת הכרטיס. כך, לדוגמה, כרטיסי דיינרס מסוימים בארה״ב מאפשרים כניסה חינמית. כניסה לטרקלין עם כרטיס דיינרס ישראלי עולה בין 9$ ל-28$ (במדינות רבות 14$).

לחיפוש טרקלינים באתר דיינרס לחצו כאן. האתר מספק פירוט בסיסי על השירותים המוצעים בכל טרקלין.

כמה עולה כניסה לטרקליני דיינרס? הנה המחירון המעודכן מהאתר של חברת האשראי כאל:

אפשרות שניה: כרטיס אשראי של אמקס

אמריקן אקספרס ממשיכה לשדרג את תוכנית הטרקלינים המצוינת שלה שכיום מאפשרת למחזיקי כרטיסי הפרימיום של החברה להיכנס ליותר מ-1,200 טרקלינים ברחבי העולם. אמקס מפעילה אוסף של טרקלינים עצמאיים, רובם תחת השם ׳Centurion Lounge׳, ובנוסף מקיימת שת״פים עם מספר תוכניות טרקלינים וחברות תעופה.

אבל – כל הטוב הזה זמין רק למחזיקי כרטיסי הפלטינום והסנטוריון של אמקס. אלו לא כרטיסים זולים או עממיים.

מלבד הכניסה לטרקלינים שמפעילה אמקס בעצמה יכולים מחזיקי הכרטיסים הללו להיכנס גם למספר טרקליני לופטהנזה (לפני טיסות של הקבוצה), לטרקליני דלתא (לפני טיסות של דלתא), לטרקליני פלאזה-פרימיום ועוד. מחזיקי הכרטיסים גם זכאים למנוי פריוריטי-פאס, אבל כרטיסי הפלטינום הישראלים לא מקבלים את המנוי המלא אלא את המנוי הרגיל בלבד (עם החזר כספי עבור שלושת הכניסות הראשונות).

לחיפוש טרקלינים באתר העולמי של אמקס לחצו כאן.

> למידע נוסף: כל מה שאתם צריכים לדעת על טרקליני אמקס (דצמבר 2017)

אפשרות שלישית: מנוי פריוריטי-פאס

תוכנית הטרקלינים של פריוריטי-פאס מאפשרת כניסה ליותר מ-1,200 טרקלינים. חברת פריוריטי-פאס לא מנהלת את הטרקלינים האלו אלא רק בהסכם איתם כדי לאפשר כניסה למנוייה. 

ישנם שני סוגי מנויים הזמינים לקהל הרחב: מנוי רגיל (Standard) ומנוי מלא (Prestige). משווק גם מנוי תחת השם ״Standard Plus״ אבל זהו בעצם המנוי הרגיל שנמכר בצמוד לכרטיסיה ל-10 כניסות ראשונות ללא עלות נוספת. המנוי הרגיל עולה 99$/שנה, פורמלית, אבל יש דרכים רבות לקבל אותו בחינם אז באמת שאין סיבה לשלם. המנוי המלא מאפשר כניסה חופשית לכל הטרקלינים במשך שנת החברות.

לפעמים מתקיימים מבצעים במסגרתם ניתן לרכוש מנוי בהנחה של 40%-20% מהמחיר הרגיל.

כל כניסה לטרקלין, כפי שניתן לראות לעיל, עולה 32$. לא משנה באיזה שדה הטרקלין ומה הוא מציע לאורחיו. 

מוקדם יותר השנה פרסמתי סקירה מקיפה של כרטיסי האשראי המתאימים ביותר לנוסעים תכופים ומזדמנים. בפוסט ההוא ציינתי שחלק מכרטיסי האשראי מעניקים למחזיקיהם, כהטבה, מנוי של פריוריטי-פאס ואף מספר כניסות בחינם. רוב הכרטיסים מעניקים את המנוי הרגיל בלבד כך שמדובר בהטבה ששווייה די אפסי. באופן טבעי הוא הטבה נפוצה בכרטיסי פרימיום וכרטיסי קורפורייט ופחות בכרטיסים ׳רגילים׳. שלוש דוגמאות בולטות:

  • כרטיס הפלטינום של אמקס מגיע עם מנוי רגיל שמתחדש כל שנה ושלוש כניסות ראשונות בחינם.
  • כרטיס הפירסט של מקס מגיע עם מנוי רגיל שמתחדש כל שנה ושתי כניסות ראשונות בחינם בכל שנה.
  • כרטיס וורלד-עילית, המשווק ע״י ישראכרט וע״י מקס, מגיע עם מנוי מלא המתחדש כל שנה.

ניתן לחפש טרקלינים של פריוריטי-פאס בקלות באתר – לחצו כאן.

אפשרות רביעית: אפליקציית LoungeBuddy

האפליקציה השימושית הזו, שהתחילה את דרכה ב-2013, הפכה לכלי מוביל לחיפוש טרקלינים בשדות תעופה וביקורות עליהם. האפליקציה מאפשרת גם רכישת כניסות לטרקלינים. כל טרקלין ומחירו שלו.

נראה שכיום LoungeBuddy לא מציעה אפליקציה למכשירי אנדרואיד. ניתן כמובן להיכנס לאתר של LoungeBuddy שמציע את כל אפשרויות כמו באפליקציה (מה שלא היה נכון בעבר). משתמשי אייפון יכולים להוריד את האפליקציה מהאפסטור, בחינם כמובן.

LoungeBuddy Marketing

חיפוש פשוט באתר או באפליקציה יגלה לכם אילו טרקלינים זמינים בכל שדה ומה מחיר הכניסה לכל אחד מהם. ע״פ העמוד הראשי באתר מחיר הכניסה מתחיל מ-25$ אבל זה לא נכון כי ישנם טרקלינים זולים יותר.

LoungeBuddy נרכשה לאחרונה ע״י אמקס, כפי שציינתי מוקדם יותר, ולהבנתי אמקס שוקלת לאפשר רכישות באפליקציה רק באמצעות הכרטיסים שלה. בשלב זה אין לי פרטים נוספים אבל זה יכול להיות מהלך מעניין.

אפשרות חמישית: פשוט לשלם בכניסה

טרקלינים רבים מאפשרים גם כניסה בתשלום. בלי הזמנה מראש, בלי מנוי כלשהו ובלי כרטיס אשראי מסוים. לפעמים תוצע הנחה אם מבקשים לרכוש כניסה למספר אורחים יחד, ובדר״כ ילדים מתחת לגיל מסוים יהנו מכניסה חינמית בצמוד להורה בתשלום.

ישנן חברת התעופה המציעות לנוסעים שלהן כניסה לטרקלין במחיר מוזל, בכסף או בנקודות, שאפשר לרכוש מראש. ההצעה בדר״כ תופיע באתר של החברה בכניסה לפרטיי ההזמנה (באמצעות קוד ההזמנה). פינאייר, לדוגמה, מציעה כניסה לטרקלין המצוין שלה בהלסינקי במחיר של 48 אירו או 29 אירו ו-1,000 מיילים (לחברי המועדון שלה).

אפילו חברות לואוקוסט, כמו וויזאייר, מציעות לנוסעיהן אפשרות לרכוש כניסה לטרקלינים במחיר מוזל.

אפשרות שישית: לרכוש שוברי כניסה באיביי

אני מעט מסתייג מההמלצה הזאת אבל אכתוב אותה בכל זאת כי מדובר באפשרות חוקית ופשוטה.

טרקלינים רבים, ובפרט אלו של חברות התעופה האמריקניות, מאפשרים כניסה עם שובר (Lounge Pass). שוברים כאלו מוצעים למכירה ע״י חברות התעופה עצמן, אבל גם מחולקים כהטבה לבעלי סטטוס גבוה במועדוני התעופה שלהן, ללקוחות של החברה או ללקוחות של השותפים העסקיים של החברה. ישנם שוברים פיסיים וישנם שוברים דיגיטליים. כל שובר, בדר״כ, תקף לשנה אחת מיום הנפקתו ומאפשר כניסה לכל טרקלין של אותה חברת תעופה. מכיוון שהשוברים אינם נקובים בשם הרי שאפקטיבית אפשר לסחור בהם – גם אם חברות התעופה טוענות שלא.

חברות התעופה בדר״כ מוכרות שוברים כאלו בכ-50$. באתרים כמו איביי, ובזירות מסחר אחרות כמו גם בפורומים רלוונטיים, ניתן למצוא שוברים כאלו למכירה במחירים נמוכים משמעותית של 20$-10$ בלבד. כמובן שמומלץ לרכוש ממוכר עם דירוג גבוה או כזה שיש איתו היכרות קודמת.

בפועל לא נעשית כל בדיקה נוספת בכניסה לטרקלין כל עוד השובר בתוקף.

לסיכום

ישנם המון טרקלינים טובים, שיהפכו כל קונקשיין לנסבל ואפילו נהנה, והם אינם נחלתם הבלעדית של הנוסעים העסקיים התכופים. גם הנוסע המזדמן, עם כרטיס במחלקת התיירים, יכול להנות מארוחה טובה או משקה מרענן בטרקלין איכותי לפני המראתו – ולא בהכרח לשלם על כך ביוקר.

אפילו במחיר של 32$, לדוגמה, כניסה לטרקלין יכולה להיות כדאית מאוד. למשל במהלך קונקשיין ארוך שבו ככל הנראה ממילא נאלץ להוציא כסף על אוכל, שתייה, חיבור לאינטרנט ועוד.

בהצלחה!

7 תגובות

  1. שי

    אולי זאת הזדמנות טובה לרענן את הפוסט הכל על טרקלינים בשדות תעופה? אני בטוח שישנם כמה טרקלינים שביססו את מקומם ברשימה של הטרקלינים האהובים עליך.

    הגב
    • אריק

      חיפשתי לאשתי וואצ'ר ללופטהנזה באיביי. יקר יחסית ונמכר בזוג, 350 ש"ח… ועוד לטרקלין ביזנס, שמעט יותר נחות מהטרקלין סנטור

      הגב
  2. אלעד

    סקירה מעניינת, לא ידעתי שאפשר לקנות ואוצרים מחוץ לחברת תעופה…
    שאלת המשך- האם מותר להכנס ל2 לאונג'ים שונים של חברת התעופה ביום הטיסה? למשל pier + the wing בהונג קונג?
    תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      זה לפעמים עובד ולפעמים לא.

      נגיד קתאי מחלקת הזמנות בצ׳ק-אין ובכניסה לטרקלין אוספים את ההזמנות האלו מכל מי שנכנס. הם מבקשים אותן. אם אין לך הזמנה, כי נגיד לא עברת בצ׳ק-אין, אז הם רושמים אותך בדרך אחרת. לכן, כעקרון, אתה לא אמור להיות מסוגל להיכנס לשני טרקלינים של קתאי לפני אותה טיסה. בפועל אני בטוח שאפשר להתחכם ולעקוף את המגבלה הזאת ובפרט אם יש לך סטטוס גבוה בברית.

      כאמירה כללית עם סטטוס גבוה בברית אתה יכול להיכנס למספר טרקלינים לפני כל טיסה. רק במקרים מיוחדים ינסו לעצור את זה.

      הגב

השאר תגובה