קוונטס משלימה היום טיסת-מבחן ללא עצירה מניו-יורק לסידני

באוגוסט 2017 השיקה החברה האוסטרלית את ״Project Sunrise״. מטרת התוכנית היא לאפשר טיסות נון-סטופ מהחוף המזרחי של אוסטרליה (סידני, מלבורן ובריסבן) לשלושה יעדים עיקריים: ניו-יורק, לונדון ופריס. באותה עת לא היה מטוס שמסוגל לבצע את הטיסות האלו, לפחות עם נוסעים, ובעצם קוונטס יצרה תחרות יוקרה בין בואינג לאיירבאס כדי לראות מי מהיצרניות תספק ראשונה את המטוס המתאים למשימה. הסופ״ש נעשה צעד חשוב נוסף במסגרת התוכנית השאפתנית כשמטוס חדש של קוונטס, מדגם 787-9 של בואינג, עתיד להשלים טיסת נון-סטופ מניו-יורק (JFK) לסידני (SYD). במטוס יהיו כ-50 נוסעים ואנשי צוות לרבות מהנדסים ורופאים שמטרתם למדוד את השפעות הטיסה האולטרה-ארוכה. בואינג עדיין לא ׳זכתה בתחרות׳ כי איירבאס מציעה לקוונטס דגם משופר של ה-A351. קוונטס מקווה להשיק את הקוים לניו-יורק וללונדון ב-2022 או ב-2023. נחיה ונראה.

25% הנחה ביותר מ-150 מלונות קבוצת IHG באסיה, אפריקה והמזרח-התיכון

להזמנות עד ה-10 לנובמבר ולשהיות עד ה-31 למרץ. התעריף המוזל כמובן לא-גמיש אבל כולל ארוחת בוקר. כאמירה כללית במסגרת המבצעים האלו אפשר לקבל את המחירים הנמוכים ביותר במלונות הקבוצה אבל תוך ויתור על אפשרות הביטול, ולכן המבצעים האלו מתאימים בעיקר למי שמסוגל להתחייב לתאריכי השהייה או מוכן לקחת את הסיכון. אפשר וכדאי גם לעבור באתר קאשבק לפני ההזמנה ולקבל כמה אחוזים מהחיוב בחזרה (האתר הבריטי של TCB נותן 9% החזר עד מחר).

ניתן כעת להזמין טיסות בקו העתידי של אמריקן מדאלאס לת״א

אמריקן מאפשרת הזמנת טיסות עד 330 ימים קדימה. המשמעות היא שהטיסות בימים הראשונים של הקו החדש כבר זמינות. מצאתי מספר תעריפים סבירים מארה״ב לישראל אבל תעריפים יקרים יותר בכיוון ההפוך. אני מאמין שאמריקן כן תפרסם תעריפים מוזלים יותר בהמשך במטרה לשווק את הקו בצורה טובה יותר לישראלים. בקו ישרתו מטוסי 787-9 בתצורה של שלוש מחלקות שירות עם מוצר טוב מאוד במחלקת העסקים (טוב יותר מהמוצרים של יונייטד ודלתא, לטעמי).

עסקת ענק בלאס-וגאס: קבוצת MGM מוכרת את הבלאג׳יו ואת סירקוס-סירקוס

הבלאג׳יו הוא אחד המלונות הפופולריים ביותר והיוקרתיים ביותר בעיר עם מיקום פנטסטי במרכז הסטריפ המפורסם. זו כמובן העסקה הגדולה מבין השתיים כשהמלון נמכר בסכום אסטרונומי של 4.25 מיליארד דולר לקבוצת בלאקסטון. קבוצת MGM תמשיך להפעיל את המלון, לבינתיים, תחת חוזה חכירה ללא בעלות. העסקה השניה, למכירת מלון סירקוס-סירקוס, תכניס לקבוצת MGM כ-825 מיליון דולר ׳בלבד׳.

מסתבר שהנוסע הישראלי לא שוקל שיקולים פוליטיים-מדיניים בהזמנת כרטיסי טיסה

"כל עוד אתה מוזיל לי את הטיסה ב-20 דולר ועוד בחברת תעופה טובה, ממש לא אכפת לי דרך איפה לטוס" – זו הגישה של הנוסעים כפי שמציג אותה יניב שולדנפרי, מנכ"ל משותף באתר Alice.co.il. גישה זו, לדבריו, לא השתנתה גם בימים האחרונים לאור התקיפה הטורקית של יעדים כורדיים בסוריה והקריאות ברשתות החברתיות להחרים את טורקיה בזירה התיירותית […] גם בביקוש לטיסות דרך אירופלוט הוא לא מזהה שינוי בביקוש בעקבות קריאות אחרות שלא לטוס דרך רוסיה ואליה על רקע גזר הדין החמור שניתן לנעמה יששכר בבית המשפט ברוסיה. יששכר, נזכיר, טסה לישראל מהודו עם עצירת ביניים במוסקבה, שם נעצרה ונשפטה ל-7.5 שנות מאסר על החזקה של 9.5 גרם סמים״. עצוב מאוד בעיניי שישראלים ממשיכים לטוס עם שתי חברות התעופה האלו.

בשבדיה ייפתח בקרוב שדה תעופה חדש ללא מגדל פיקוח

״מדובר באחד מראשוני נמלי התעופה החכמים, בהם הפיקוח האווירי נשען על שורת חיישנים ומצלמות, כשהבקרים עצמם יושבים במרכז פיקוח שנמצא בסאנדסוואל, 300 ק"מ משם״.

מבצע תקופתי די מגוחך של מועדון Bonvoy (מאריוט)

המבצע דורש הרשמה עד ה-31 לדצמבר. לאחר שתי שהיות ייתקבל בונוס צנוע של 2,000 נקודות בלבד (בשווי כ-15$) ותיפתח הצעה נוספת שאינה ידועה מראש. כלומר, המועדון מנסה לגרום ללקוחות להסתקרן ולהשלים שתי שהיות רק כדי לגלות מהו המבצע התקופתי באמת. לשהיות עד ה-14 לינואר.

כרטיסי בונוס מוזלים במיוחד במועדון FlyingBlue

המועדון הצרפתי-הולנדי פרסם גירסה מיוחדת של המבצע התקופתי PromoAwards במסגרתו אפשר להנות מכרטיסי בונוס בתעריפים מוזלים במיוחד. לרבות ליציאה מישראל, אבל הזמינות נמוכה. להזמנה עד מחר בלבד – ה-20 לאוקטובר – ולטיסות עד ה-20 למרץ. פוטנציאלית כרטיס בונוס בכיוון-אחד לארה״ב במחלקת העסקים יכול לעלות 32,000 מיילים בלבד (בתוספת כמה עשרות/מאות דולרים במסים והיטל-דלק, תלוי בחברות התעופה ובשדות התעופה בכרטיס).

״מחקר: הפסד של כמעט 6 מיליארד דולר בשנה מהונאות בהזמנת מלונות״

״על פי נתוני AHLA, אחד מכל ארבעה אנשים המזמינים חדר במלון באמצעות גורם חיצוני למערכת ההזמנה של המלון, חווה סוג של בעיה. “23% מהצרכנים מדווחים על כי הולכו שולל על ידי גורם שלישי בתחום התיירות בין אם בטלפון ובין אם און ליין”, הצהיר הארגון המייצג רשתות מלון, מלונות עצמאיים ומקומות אירוח של bed and breakfasts. “נתון זה מגיע ל-5,7 מיליארד דולר בהונאות והטעייה בעסקאות של הזמנת חדרי מלון בשנת 2018 לבדה”. ארגון AHLA מזהיר כי כמה מההונאות כוללות חיקוי של אתרי מלונות ומרכזים טלפוניים ומופיעים במקומות גבוהים במנועי החיפוש באינטרנט. האתרים המטעים מציעים גם הנחות מזויפות ומייצרים ללקוח תחושת דחיפות כוזבת בכותבם שיש מספר מצומצם של חדרים זמינים״.

מועדון MileagePlan (אלסקה) ביטל את האפשרות לעצירה בכרטיסי בונוס בתוך אסיה

שינוי שלילי ומאכזב למדי. השינוי הגיע ללא התראה אבל יש לכך הסבר: בלוג אסייתי פופולרי מצא ופרסם טעות-תמחור של כרטיס בונוס מסוים הכולל טיסות ארוכות במחלקה הראשונה של סינגפור איירליינס. כדי לכבות את השריפה במהירות הטמיע המועדון כלל שאוסר על עצירות (Stopovers) במסגרת כרטיס בונוס בתוך אסיה. הכלל נכון גם לכרטיסי בונוס בטיסות של קתאי, ג׳אל, קוריאן והיינאן – כמובן גם סינגפור איירליינס. כעת אפשרי לכלול רק עצירות של עד 24 שעות.

5 תגובות

  1. יוסי

    ליאור, כתבת ש ה 787-9 הוא מוצר טוב מאוד במחלקת העסקים (טוב יותר מהמוצרים של יונייטד ודלתא, לטעמי). האם בקו לישראל זה איכשהו מעניק להם יתרון? ז״א, האם ל 2 החברות המתחרות יש סיכוי לאבד לקוחות לטובת אמריקן ומחלקת העסקים הטובה, או שהיתרון זניח לעומת טיסה ישירה וחיסכון של טיסת פנים נוספת?

    הגב
    • Uri Goren

      ההנחה שטיסה דרך דאלאס מוסיפה קונקשן נכונה אם היעד הוא ניו יורק. אני מניח שמעטים מאוד יטוסו לניו יורק דרך דאלאס.
      אבל לרוב היעדים אין טיסות ישירות, אז קונקשן בדאלאס הוא אפשרות סבירה. גם אם יש טיסות ישירות, לא תמיד זה מסתדר, משיקולי זמינות/מחיר/שעות/ימים (אל על…), ואז אמריקן גם אופציה.
      ואם מחלקת העסקים טובה, אז זה יתרון (אולי קטן, אבל יתרון).

      הגב
  2. hemedr

    עד היום לא טסתי דרך רוסיה מכל מני שיקולים אבל עכשיו זה קצת מלחיץ ונראה לי אוותר גם אם יהיה זול יותר

    הגב
  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חבל רק שאמריקן רוצה 155 אלף מיילים+ מיסים לכיוון…

    הגב
  4. רון

    לא בטוח שזה המקום, ובכל זאת –
    יש אתר/שירות שאפשר לקבל ממנו דילים רק של סטאר-אליאנס?
    רוב הפורומים/אתרים שופכים הרבה הזדמנויות למי שמחפש רק בברית אחת.
    תודה!

    הגב

השאר תגובה