הערב יתקיים בחוף ת״א אירוע ההשקה לכרטיסי הפלייקארד החדשים אשר ישווקו ע״י כאל. כל הפרטים כבר סה״כ ידועים אבל אני צופה שיהיו כמה הפתעות.

כרטיסי הפלייקארד החדשים

פלייקארד, כמותג נפרד ממועדון הנוסע המתמיד, הוא הלכה למעשה מועדון הצרכנות הגדול בישראל עם יותר מ-325,000 כרטיסי אשראי מונפקים ומחזור חיוב שנתי מצטבר של מעל ל-25 מיליארד ש״ח. תופעה של ממש.

ההצלחה של הפלייקארד כמותג נובעת בעיקר מעיצוב נכון של הטבות הכרטיס ושיווק נכון שלו לשלושה קהלים עיקריים: נוסעים מזדמנים שחולמים להגיע לכרטיסי בונוס על הוצאות שהם ממילא מוציאים, נוסעים תכופים של אלעל שרוצים לקצר את הדרך לסטטוס גבוה ובעלי-עסקים שיכולים להעביר את החיובים העסקיים לכרטיס אשראי כדי לצבור המון נקודות שייכנסו לכיסם הפרטי בסופו של תהליך. האחרונים הם האחראים העיקריים למחזור החיוב השנתי העצום של כרטיסי הפלייקארד ורבים מהם מוכרים את הנקודות שצברו לסוכנים/מתווכים תוך ניצול העובדה שמועדון הנוסע המתמיד כלל לא אוכף את האיסור על סחר בנקודות שמופיע בתקנון שלו.

כרטיסי הפלייקארד הושקו בספטמבר 2014 תחת חוזה ל-5 שנים. יש כרטיס רגיל (FlyCard), יש כרטיס עסקי (FlyCard Business) ויש כרטיס פרימיום (FlyCard Premium). מרבית הכרטיסים הם חוץ-בנקאיים אבל חלקם בנקאיים. לקראת תום החוזה נפתח מו״מ עיקש לחוזה חדש, כשחוזקו של המותג כבר היה מבוסס, ואכן אלעל ומועדון הנוסע המתמיד בניהולו של ליאור טנר הצליחו להגיע לעסקת-ענק פנטסטית עם כאל ומאסטרכארד במסגרתה תקבל אלעל ע״פ ההערכות כ-2 מיליארד ש״ח בהכנסות לאורך העשור הקרוב. כאל ומאסטרכארד נתנו יד ורגל כדי לשמור את המותג שכבר החל להיחלש משמעותית בשנה האחרונה – ולשמחתנו הם מגינים על ההשקעה באמצעות הטבות נוספות למחזיקי הכרטיסים.

הערב ייערך בת״א אירוע ההשקה, שנדחה בשבועיים לאור המצב הביטחוני באזור הדרום, בו אמורים להיחשף הפרטים המלאים על כרטיסי הפלייקארד החדשים ופרטים על השת״פ עם שופרסל. כרטיסים ראשונים הגיעו בשבועות האחרונים ללקוחות במסגרת ׳השקה שקטה׳ ומידע על הכרטיסים החדשים מוצג באתר כאל. רבים מקהילת הבלוג והלאונג׳ כבר מחזיקים בכרטיס פלייקארד-פרימיום חדש שהוא כרטיס מאסטרכארד.

פוסטים שאולי תרצו לקרוא:

פלייקארד: הטוב והרע וה-TBD (דצמבר 2018)

ארבע סיבות טובות לוותר על הפלייקארד (ינואר 2019)

פרטים ראשונים על כרטיס הפלייקארד-פרימיום החדש (נובמבר 2019)

שיתוף-פעולה חדש עם שופרסל

עד חודש ספטמבר, כחמש שנים לאחר השקת כרטיסי הפלייקארד, היה לאלעל שת״פ עם חברת דור-אלון שמפעילה בין השאר תחנות דלק וחנויות נוחות. תחת השת״פ הזה יכלו מחזיקי פלייקארד לממש נקודות בערך גבוה יחסית לרכישת תווי-קנייה של דור-אלון שהם בגדר שווי-כסף ללקוח הממוצע שנדרש לתדלק את הרכב שלו מדי פעם. במרץ 2018 המימוש הזה היה נותן לנקודת אלעל שווי ריאלי של 43 סנט – שהוא משמעותית גבוה יותר מהשווי הנוכחי שלה, להערכתי.

הערב תחשוף אלעל את השת״פ הגדול הבא שלה והפעם עם שופרסל.

עיקרי השת״פ:

  • צבירת נקודות ביחס צבירה כפול למחזיקי כרטיסי פלייקארד ברכישות ברשת שופרסל, באתר שופרסל-אונליין וברשת הפארם Be. בעלי כרטיס פלייקארד יצברו נקודה לכל 125 ש״ח בחיוב ובעלי כרטיס פלייקארד-פרימיום יצברו נקודה לכל 95 ש״ח בחיוב. ההטבה תיכנס לתוקף כבר ב-1 לדצמבר.
    – – –
  • מחזיקי כרטיס האשראי של שופרסל ייהנו ממסלול תעופה חדש במסגרתו ייצברו נקודות אלעל ביחס מועדף. ברכישות בערוצי שופרסל לעיל יצברו נקודה לכל 175 ש״ח וברכישות שלא בערוצי שופרסל יצברו נקודה לכל 350 ש״ח. מדובר בהשקה של כרטיס חדש שיגיע בעוד כמה חודשים ולא בהטבה שתופעל אוטומטית על כרטיסים קייימים. הכרטיס החדש אמור לעלות 16 ש״ח לחודש, אם כי ייתכן שיהיו פטורים או הנחות.

כך אמר ליאור טנר, מנכ״ל מועדון הנוסע המתמיד, על השת״פ החדש: ״מזון ופארם הם בין ההוצאות הגבוהות ביותר בכרטיס האשראי עבור כל משק-בית בישראל, וככרטיס התעופה המוביל בישראל היה חשוב לנו לאפשר ללקוחותינו ליהנות מיחס הצבירה האטרקטיבי בישראל גם על מרכיב חשוב זה בהוצאות מסוג אלו. כך לקוחות פלייקארד יוכלו להפוך את הקניות שלהם בקלות יתרה לטיסות באלעל״.

הטבה לא-משמעותית בעליל

שופרסל היא רשת הסופרים הגדולה בישראל ויש לה שת״פים עם גופים רבים. לקוחות רבים חברים גם במועדוני לקוחות שונים – חבר, הוט, הסתדרות המורים, הייטק-זון, קרנות השוטרים וכיוצ״ב – ובמסגרת החברות שלהם זכאים להנחה קבועה ברכישות בשופרסל או בגישה לכרטיסים-נטענים כלשהם שדרכם מושגת אותה הנחה. כלומר, לרוב הלקוחות בשוק בפועל יש אפיק טוב יותר לעבור דרכו לרכישות כאלו ויוטב להם שלא להעדיף את כרטיסי הפלייקארד לעניין זה.

חבל שהשת״פ החדש עם שופרסל מצומצם כ״כ ולא הגיע למחוזות אחרים. כך, לדוגמה, אולי היה אפשר לספק למחזיקי כרטיס פלייקארד-פרימיום הנחה קבועה באתר שופרסל-טרוול או אולי הטבה של ביטוח ביטול נסיעה בחינם כפי שמקבלים כיום מחזיקי כרטיסי האשראי של שופרסל (אם כי הטבה כזאת תפגע בהם בכך שתהפוך את ההטבה שהם זכאים לה כיום ללא-בלעדית). לחילופין ניתן היה להציג אפשרות של מימוש נקודות אלעל לתווי-קנייה של שופרסל ביחס המרה משתלם במיוחד (נניח 50 סנט/נקודה).

מה שכן, חייבים להעריך את המאמץ של אלעל לדחוף את הפלייקארד לכל פינה. עבור לקוחות פלייקארד שממילא משתמשים בכרטיס לרכישות בשופרסל השת״פ החדש הוא כמובן ברכה גדולה.

21 תגובות

  1. איתי

    האם הכרטיס הישן של הדיינרס יפסיק לצבור? אני צריך להחליף? או שאפשר להמשיך להשתמש בו

    הגב
  2. שאול

    אני בהחלט חושב שזו בשורה. אנחנו עושים כל שבוע קניה שבועית בשופרסל דיל בערך 600 ש"ח בשבוע שזה (לפי יחס המרה 95:1 בפרמיום) שווה על בסיס שנתי מעל 300 נקודות!!
    ועכשיו לשאלת המחץ: נקודות בסיס או אקסטרה?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כמו כל החיובים של הכרטיס – הנקודות הן אקסטרה, אבל 20% נחשבות כנקודות בסיס (עד לתקרה שנתית) למחזיקי כרטיס הפרימיום.

      הגב
  3. הארי הצעיר

    שם המשחק זה נוחות. לרוץ להטעין כרטיס בשביל חיסכון של כמה שקלים לעומת צבירה אוטומטית לנקודות שגם נחשבות חלקית לססטוס? הדילמה נפתרה.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      יש כרטיסים בשוק עם הנחה אוטומטית בחיוב ברכישות בשופרסל ויש כרטיסים-נטענים עם הנחה משמעותית שאפשר לטעון בקלות אונליין בכל פעם שהיתרה מתרוקנת. כלומר, יש חלופות טובות יותר. אני מסכים איתך שיש יתרון מובנה לכרטיסים עם הנחה בחיוב או צבירת נקודות מוגברת.

      הגב
  4. מגהץ קיטור

    פרסמתי (אצלך!) בעמ' הפייסבוק של הבלוג. היה נחמד לתת קרדיט (pun intended).

    הבעיה עם תוכניות צבירה שוות-כסף ("מטבעות" כפי שאתה מכנה אותן) היא שמאפשרת ניתוק זיקה מהערך הכלכלי האמיתי של המוצר הנמכר וצימודו לתוכנית בעל שווי משתנה, ובקושי לאמוד את השווי האמיתי של הצעת המכר, בגלל ריבוי מימדי תמחיר.

    זה בדיוק העניין בשיתוף הפעולה עם שופרסל: לוקחים נאמנות לחברת תעופה אחת (שממילא לא מתחייבת לתמחור האטרקטיבי ביותר בנמצא, וכברירת מחדל דורשת כסף עבור הכבוד המפוקפק שכולל גם ניתוח, מעקב וניתור אחרי הרגליה הצריכה של חבריה), ומחברים אותה לנאמנות לרשת קמעונאות אחרת – אף היא לא הזולה ביותר בנמצא, אף היא לרוב כרוכה בתשלום, ואף היא עוקבת אחרי צרכניה וכו') וכך בנגזרת שנייה מאבדים הן את הזיקה לשווי האמיתי של מחיר כרטיסי טיסה מצד אחד ושל מחיר סל הקניות מצד שני.

    רוב מועדוני הלקוחות שמנית כלל אינם משתפים פעולה עם שופרסל; למעשה, ככל שידוע לי, ברשימה נמצאת רק חבר (דרך של הטענה בניכיון). המתכונת דומה גם בהתקשרות עם לשכת עוה"ד (בעונות החגים), אך שיעור הניכיון זניח (חד-ספרתי בינוני-גבוה) ובכל מקרה בטל בשישים מול עלות המימון (הנטייה להטעין ביתר ולפרוס את סכום הטעינה לתשלומים) ומול ההשוואה לרשתות מתחרות וזולות יותר (בעין בלתי מזוינת, הפער יכול להגיע גם ל-15%). להו"ט הנחה במגה בעיר (רשת יקרה אף יותר משופרסל) וככל הנראה גם לאשמורת. מעניין לראות כיצד שיתופי הפעולה הללו מסתדרים יפה ביחד עם חברת האשראי שמאחורי המועדונים: כא"ל עומדת מאחורי שופרסל ו-Fly Card, ישראכרט עומדת מאחורי הו"ט (אשמורת) ו-Daily, כרטיס האשראי של מגה בעיר.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      מתנצל על היעדר הקרדיט לפוסט שלך בלאונג׳. לא שמתי לב. הבוקר קיבלתי מסמך עם פרטים מלאים על השת״פ ולכן פרסמתי את הפוסט.

      כרגיל, תודה על הניתוח המרתק והמידע הנוסף שאתה מביא! תענוג לקרוא וללמוד.

      הגב
    • רועי

      תגובה נבונה, מדויקת וכתובה נפלא.
      רוצה להוסיף משהו מימד אחר לגבי שופרסל ובפרט לקהל היעד של הפליי קארד פרימיום.
      רבים מן האנשים שמגהצים מעל 10,000 שח בחודש, קונים ברשת הנוחה ולאו דווקא על בסיס שיקולי מחיר, וזה מבלי להכניס למשוואה שום שיקול של נכיון / נקודות וכו. אצלי למשל, קניות עושים רק און ליין על אף שברור לי היכן הסניף הקרוב של רמי לוי ומה הפערים. ללקוחות אלו, ההטבה הזו היא מעין יש מאין, ואני מניח ללא שום ביסוס שזה לא מיעוט המחזיקים בכרטיס. רוצה לומר, השיקול היבש מדויק אבל מעט פחות רלבנטי כשמתסכלים על הקהל הרלבנטי לדעתי.
      דבר נוסף – הנכיון ברכישת תו הזהב לעו״ד ורו״ח הוא 7% לפחות, וניתן לרכוש כל כמות פעמיים בשנה. כדי להגיע לאיזון נדרש מימון בעלות של 14%, אבל לידיעתי בשופרסל ניתן לחלק גם לתשלומים בלי ריבית (לא ניסיתי).

      הגב
      • מגהץ קיטור

        היי רועי,
        אתחיל מהסוף.

        אני לא מצליח לאתר באתר לשכת עוה"ד את ההודעה על רכישת תווי הזהב כדי לחלץ את שיעור הניכיון (הרכישה אכן אפשרית פעמיים בשנה, בעונות החגים) אבל נניח שאכן מדובר ב-7%. אתה צודק שאפשר לפרוס את עצם הרכישה (הטעינה) לתשלומים ללא ריבית, אבל זה מצב נוח פחות להעריך את שווי הקניות לחצי השנה הקרובה מראש ומראש להתחייב לעסקה שתישא בתשלומיה. המודל של הנחה אוטומטית במעמד החיוב הרבה יותר נכון (מבוסס Pay As You Go, קרי צריכה בפועל). עם זאת, צריך להודות שלפחות בשלב המימוש (בקניות השוטפות המשולמות ע"י תו הזהב הטעון) נצברות נק' מועדון שופרסל (למי שחבר)).

        אסייג ואומר שיחס הצבירה מזעזע (ללא כרטיס אשראי של המועדון, המפתח הוא החזר של 30 ש"ח לכל 4,000 נק' לפי 2 ש"ח לנק' – לקבל בדיעבד 30 ש"ח על רכישות של 8,000 ש"ח שקול להטבה בשווי של כשליש אג' לכל שקל הוצאה, וזה עוד מבלי לתת בחשבון שאת ההטבה אתה מקבל בעתיד ואת ההוצאה אתה משלם לכל המאוחר בהווה (ברכישת תווי הזהב כאמור אתה משלם בעבר), ועל זה יש להוסיף את הזמן שלוקח לשופרסל להוציא שובר זיכוי ולגרוע את הנק' – רוצה לומר, אתה עוד מממן לשופרסל ימי אשראי ששוחקים עוד יותר את ערך הנק'.

        נאמן למענה מהסוף להתחלה, אני "עולה" לפסקה הקודמת שלך.

        נתת כדוגמה רכישה מקוונת כהעדפת הרכישה ואף אזכרת את רמי לוי. זו דוגמה מעולה, שכן לרמי לוי יש שירות משלוחים והרשת אכן בולטת בפערי המחירים המשמעותיים שלה מול שופרסל; רוצה לומר – זו השוואה רלוונטית ("תפוחים לתפוחים") שמאפשרת לייצר מדד ייחוס לערך של ההטבה, לשווי של עלות המוצר, לפירוק הסבסוד הצולב שמעלים את מימדי התמחיר השונים: אם רמת המחיר ברמי לוי נלקחת כמדד ייחוס (bench mark) ניתן להשוות את עלות הסל המקביל בשופרסל, ועליו לעשות כל מיני התאמות, כמו רכישת תווי הזהב (על שיעור הניכיון מצד אחד ועל ימי האשראי מצד שני) או צבירת נק' (שופרסל/Fly Card). להערכתי, גם לאחר התאמות, שווי הסל ברמי לוי ינצח, ובאופן משמעותי יחסית. כלומר, הצעת הערך בשופרסל פחות טובה – מבלי להיכנס בכלל ל"עלות" ה"חשבונאית" של הטרחה בשקלול הזה.

        יכול להיות שיש מתאם, כדבריך, בין צרכנים בעלי הוצאות גבוהות לבין רכישה מנותקת משיקולי מחיר. ככל שזה נכון, זה מאוד מצער אותי. אני קורא את הפוסטים בבלוג ובעמ' הפייסבוק שלו וברור לי שהמגיבים הם משתמשים מתוחכמים. חורה לי שדרך מניפולציה פשוטה של ריבוי מימדי תמחיר מצליחים לנתב אותם לשיח חד-מימדי של נק' ויחס צבירה ולא לתחשיב כולל של "מה יוצא לי מזה". הרי מה עשינו פה? רצינו לחסוך, לא? לקבלת הצעת ערך משתלמת? ואז מה שקורה בסוף שהסיטו אותנו לעולם שלם של "שווי-ערך" ולמי כבר יש כוח או חשק לתת לדברים אלה תג מחיר בכלכלה הריאלית.

        רק השבוע, לדוגמה, נתקלתי ב-Fly Card Premium (הדור החדש) והזדעזעתי משיעורי ריבית האשראי הנקובים בו. אז נכון, הכרטיס מיועד לאוכלוסיית ה-Heavy Spenders ("מבזבזים" כבדים) וככזה בחו"ל בוודאי היה מונפק ככרטיס גבייה בהקפה (Charge Card), שבו אין אפשרות ממילא לצבור ולשלם ריבית. ועדיין – כרטיס כזה מונפק בהגדרה לקרם דה לה קרם, לאוכלוסיית עלית, לאנשים שאם במתאם עסקינן, כנראה אמידים דיים ומכאן בעלי איתנות פיננסית ודירוג אשראי גבוה. והנה, שיעורי הריבית הנקובים התגודדו להם בקצה הסקאלה שמותיר להם החוק. למה? כי בגלל "נוחות" אותם אנשים ממש ייחשפו לפרסומת של כא"ל להלוואה לחופשה ואז זו תלכוד אותם ברשת של ריבית שנתית בשיעור דו-ספרתי? כי אותם לקוחות אולי נעדרי אוריינות פיננסית-צרכנית מפותחת כך שבמירוץ עכברים לעמוד בתנאי הכרטיס (הוצאה ממוצעת של 10,000 ש"ח בחודש) ייקלעו להוצאות מעל יכולתם אותן יצטרכו לממן בפריסת החיוב החודשי בריבית נשך?

        וזה מסביר הרבה דברים. למה בכא"ל שיעור הריבית הממוצעת היא הגבוהה ביותר, ומתוכה בכרטיסי דיינרס היא אף גבוהה ממנה; למה הכרטיס רווחי ומשתלם כל כך; למה ממילא הכרטיס מבוסס בעיקרו מודל הכנסה קבועה (דמי כרטיס) ממנו נהנות אל על, חברת האשראי המתפעלת* ולעיתים גם הבנק המנפיק (הגם אם צרכנים מתוחכמים יעקפו אותו ע"י סטטוס גבוה במועדון הנוסע המתמיד). ההתעלמות ממודלי תמחיר קשיים לאומדן היא הטייה קוגניטיבית מנוצלת היטב המוכרת בכלכלה ההתנהגותית ובעולם השיווק. חשבתי שנהיה חכמים יותר מאשר ליפול בפח.

        *ולא בכדי, בתור ברירת מחדל חברת האשראי המתפעלת היא זו שגורפת לידה (לפני שהיא מתחלקת בשלל) את מלוא הכנסות הכרטיס – גם בצד ההנפקה וגם בצד הסליקה, במותגים כמו דיינרס ואמקס (שבאופן טיפוסי אינן נסלקים ע"י יותר מחברה אחת בכל מדינה). אומנם בדור החדש ישנם כרטיסים משולבי מסטרקארד, אבל המותג נוגע לרכישות בחו"ל, שם ממילא ההכנסות מסליקה מתחלקות עם ארגון האשראי הבינ"ל ועל כך מפצה גם עלייה בעמלת הסליקה בכרטיסי הדור החדש ובקיצור ימי האשראי בחינם שניתנים למחזיק הכרטיס.

      • רועי

        תודה על התגובה. ככלל, אני מסכים עם הדברים, וחושב שהטיית צרכנים בשיטה זו הינה נפוצה הרבה מעבר למצב אידיאלי. יחד עם זאת, בתור צרכן "מוטה", אבל ביודעין, ישנו עדיין תג מחיר שאני מעניק לנוחות שלי.
        אם בדוגמת רמי לוי עסקינן, אז סל זול משמעותית (150 שח בממוצע בתקופה שבה השתמשתי בשירות), שנובע מחוסרים קבועים של מוצרים קבועים (לך תשלים אחכ בסופר השכונתי) + פערי מחיר על מרבית הסל שנשלח. עם זאת, החבילה הזו מגיעה בחלק גדול מהמקרים עם ירקות שמוצאים את עצמם בפח תוך 24 שעות (קפוץ לירקן השכונתי להשלמות) או ביצים שבורות. זה לא קורה לי בשופרסל, וכשקרה בדקה אחת באפליקציה פותחים תלונה ומתקבל זיכוי. האם המחיר מצדיק? כנראה שלא, אבל עדיין בחרתי במודע לשלם. אגב גם מרצדס עולה פי 8 מטויוטה קורולה וכנראה לא מציעה ערך גבוה פי 8, אבל על פרימיום הצרכן משלם.
        נחזור לעולם שלנו – אמרנו שלנוחות יש מחיר. טיסה במחלקת עסקים לחופשה של סופשבוע ארוך – נוחות בפעמיים כפול 4:30 שעות מהחופשה, יכולה להעלות בעשרות אחוזים את מחיר החופשה. מחוץ לבלוג הזה, רבים יחשבו שאין פה ממש הצעת ערך, אלא גביית מחיר מופקע (פי 2-5 ממחיר בתירים) על "כמה שעות ואני ממילא נרדם", אבל רובנו כאן בבלוג יאמרו שוודאי שיש הצדקה לתוספת, אך יחד עם זאת ינסו למזער אותה בדרכים של צרכנות מתוחכמת (נקודות, קאשבק, טיסה מורכבת וכו').
        לעניין תווי השי של שופרסל – 7% לפני פסח וראש השנה (בד"כ כחודש וחצי לפני כל חג ועד ממש סמוך לחג).
        לסיכום, מסכים עם דבריך על המניפולציה הצרכנית, רק אומר שישנם אנשים שמודעים להתנהגות הצרכנית הזו, ועדיין בצורה מודעת, בוחרים באותו מוצר מטעמים אחרים ולא ממקום של נפילה למלכודת.

  5. G

    האם יש טבלת השוואה של כל סוגי הכרטיסים והצבירות עם תרגום לעלות כרטיס טיסה?

    הגב
  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שאלה חשובה: (אני בעל פליי קארד לרוב הרכישות ושופרסל – לשופרסל)
    האם חברי מועדון שופרסל שמקבלים הנחות והטבות גם כחברי מועדון וגם כמחזיקי כרטיס שופרסל, יקבלו את אותן הנחות והטבות בתשלום בכרטיס פליי קארד???

    הגב
    • ארז

      לא. הנחות בלעדיות של כרטיס השופרסל יינתנו למשלמים בכרטיס השופרסל. לכרטיס השופרסל החדש שיושק בתחילת השנה הבאה תתווסף האפשרות לצבור בו נקודות של אלעל, ביחס לא רע, בנוסף להטבות הכרטיס השונות.
      מי שיבחר לשלם על הקניות בשופרסל באמצעות כרטיס הפלייקארד יהנה מיחס טוב עוד יותר, אבל לא יהנה מהבמצעיים היחודיים של השופרסל.
      ואפשר לפצל את הרכישות בין שני הכרטיסים בהתאם…

      הגב
      • ארז

        רק מוסיף- הנחות/הטבות של מועדון השופרסל – שבלי קשר לתשלום בכרטיס האשראי – כן יינתנו, בלי קשר לאמצעי התשלום.

        ועוד נקודה- עד היום, בהזמנות באתר שופרסל אונליין מתקבלת ההנחה של כרטיס אשראי שופרסל גם אם לא משתמשים בו (ולמרות הודעה קופצת שמעדכנת כמה היית יכול לחסוך אם תשתמש בכרטיס של שופרסל)…

    • Lior@FlyingOut

      לא לא, ימשיך להתקיים בנפרד מועדון הלקוחות של שופרסל עם כרטיס האשראי שלו. כרטיס פלייקארד לא יבטיח לך הטבות של מועדון שופרסל.

      הגב
      • ישראל

        תודה רבה על כל המידע.
        שאלה כללית לגבי כרטיסי הפליי קארד, ציינת באיזה מקום בדרך אגב שיש פטור 50% בדמי כרטיס ללקוחות מסויימים, חברי ארגונים וכדו'. למיטב ידיעתי זה נקרא כרטיס פליי קארד "עסקי" שיש לו הטבות נוספות, כמו צבירצ נקודות מטיסות של 15% ועוד, רק שההטבות של כרטיס עסקי אינם מופיעות בכלל באתרים באופן רשמי.
        אולי תוכל לפרט מהן?

  7. ישראל

    מה קרה בסוף עם כרטיס השופרסל החדש שדובר עליו?

    הגב

השאר תגובה