ההמלצה על הזמנת איסוף פרטי משדה התעופה אינה המלצה גורפת. אם אתם טסים למדינה מערבית, ובפרט ליעד שכבר ביקרתם בו, הרי ששירות כזה יהיה בגדר נוחות לא בגדר צורך. באמסטרדם, לדוגמה, אני לא מזמין איסוף פרטי כי השדה מקושר היטב לעיר והכי קל זה לעלות על הרכבת לתחנה המרכזית ומשם ברכבת התחתית למלון. כמובן יש הבדל מהותי בין נוסע יחיד ללא מזוודות לבין משפחה עם מספר ילדים ומספר מזוודות גדולות.

בעיניי יש שלוש סיבות עיקריות להזמין איסוף משדה תעופה:

  1. ביטחון ובטיחות. הכוונה כאן היא לא רק לביטחון אישי וגידור הסיכון אלא פשוט בצמצום משמעותי של הסיכוי להונאות של נהגים מקומיים. התופעה הזאת לצערנו פופולרית מאוד ברחבי העולם וגם בישראל. הזמנה מראש של שירות אישי, ובפרט כשאתם יודעים מראש את שם הנהג ומספר הרכב, מעניקה שקט נפשי ורמת ביטחון גבוהה.
    – – –
  2. מחיר ידוע מראש. בשדות תעופה רבים יש הסדרה מלאה של פעילות המוניות, ויש מחירון, ולפעמים גם יש אכיפה ראויה, אבל בשדות תעופה רבים פשוט אין. או שיש מחירון אבל נהגי המוניות בכל זאת עושים כל מאמץ לרמות תיירים ולדרוש סכומים מנופחים עם כל מיני טענות מגוחכות על שעה, מסלול, מספר מזוודות וכו׳. יש גם נהגי מוניות שטורחים להתקין במונית שלהם מונה ׳מהיר׳ כדי שהתייר התמים יוכל כביכול לראות שהכל מתנהל כשורה. הזמנה מראש של שירות אישי, עם מחיר נקוב מראש, יוצרת מצב שבו לנהג אין אינטרס או אפשרות לרמות.
    – – –
  3. פינוק ונוחות. כל אחד כמובן יכול לתמחר את המרכיב הזה כראות עיניו, אבל אין ספק שיש יתרון גדול לאיסוף פרטי מהשדה ובפרט אחרי טיסה ארוכה. כל תהליך ההגעה ליעד הופך נעים הרבה יותר. כמובן שאפשר גם לבחור בשירות יוקרתי מאוד שכולל רכב מפואר להפליא – אבל הכוונה היא שגם איסוף ׳רגיל׳, אפילו עם מונית מקומית, מקנה תחושת נוחות.

לזה תוסיפו חיסכון בזמן, אפשרות לצבור נקודות במקרים מסוימים, תיעוד מלא של הנסיעה באפליקציה ועוד יתרונות אחרים שאפשר למצוא. אם כי במקרים רבים חלק מהיתרונות הם בעלי משמעות מוגבלת.

מי יאסוף אתכם בשדה התעופה?

כשמדברים על איסוף פרטי משדה תעופה לרוב הכוונה לשירות שנקרא ״Meet & Greet״. כלומר, שירות שכולל נהג ו/או מלווה שמחכים לאורח ביציאה מאזור המכס באולם הנוסעים הנכנסים. ישנן גם חברות הסעות שמספקות שירותים אחרים ובפרט השירות של כרמל במסגרתו לא מוקצה מראש נהג לכל נוסע אלא כל הנהגים מחכים בחניון סמוך לשדה והלקוח צריך להזמין נהג ברגע שהוא מוכן לאיסוף.

ישנם שלושה סוגים של נהגים שמחכים באולם הנוסעים הנכנסים: נהגי מונית שמוזמנים מראש, נהגים של חברות פרטיות ונהגים של מלונות. ככלל אלו גם מדרגות המחיר של השירות.

רוב המלונות לא מחזיקים צי רכבים עצמאי אלא משתמשים בשירותים של חברות מקומיות, תוך ניפוח משמעותי של המחיר, ולכן בדר״כ עדיף להימנע מהזמנת איסוף ישירות מהמלון או לכל הפחות לשאול מראש אם מדובר באיסוף ברכב של המלון או בשירות של חברה חיצונית. מלונות יוקרה אמיתיים לרוב כן יחזיקו צי רכבים – ולרוב רכבים יוקרתיים מאוד – ואז יתמחרו את השירות הזה במחיר פי כמה גבוה יותר מהמחיר המקובל בשוק לשירות פרטי מקביל. לפעמים, אם כי זה יחסית חריג, מלונות יציעו הנחה על השירותים האלו לאורחים בעלי סטטוס גבוה או לאורחים שהזמינו חדרי קלאב או סוויטות. שווה לברר.

כמובן שיש מגוון שירותים בשוק ברמות מחיר שונות. לא תמיד כדאי לבחור בשירות היוקרתי ביותר, והכל בהתאם לצורך. אם אתם סתם נוסעים לסופ״ש בפראג – כנראה שלא כדאי לכם לשלם פי חמש כדי לקבל רכב יוקרתי לנסיעה של 15 ק״מ. לעומת זאת בירח-דבש אפשר וכדאי להשתמש בשירות של בלאקליין.

ארבע חברות מומלצות

הרשימה לא כוללת את אובר ואת כרמל משום ששתי החברות לא מציעות שירות של ״Meet & Greet״. בשירותים של אובר וכרמל כדאי להשתמש בעיקר בשדות תעופה בארה״ב.

(1) יוקרה ללא פשרות: Blacklane

לחצו כאן.

אני אוהד נלהב של בלאקליין – חברה שבעיניי שינתה את התעשייה שלה, או לפחות מובילה אותה באופן מובהק – ואני עצמי משתדל להזמין איסוף של בלאקליין בכל הזדמנות אם המחיר הוגן. מן הסתם מדובר בשירות יקר יחסית אבל התמורה למחיר גבוהה מאוד ובינתיים לא יצאתי מאוכזב. אני לרוב מסתפק בשירות הבסיסי שנקרא ״Business״ אם כי מי שרוצה להתפנק באמת יכול להזמין את שירות ״First״. בלאקליין גם מציעה בחלק מהיעדים שירות של רכבים גדולים יותר ושירות של רכבים חשמליים/ירוקים. לפרטים נוספים ראו את הפוסט ״בלאקליין: המחיר, התמורה ומה שביניהם״ (ינואר 2018).

רוצים לחסוך 20% בעלות הנסיעה הראשונה? פיתחו חשבון, התקדמו בתהליך ההזמנה הפשוט והנוח באתר או באפליקציה, ובמסך התשלום לפני ביצוע ההזמנה הוסיפו את הקוד של הבלוג ״V93T48FL״. זיכרו שניתן להזמין מכל חשבון נסיעות עבור כל אדם אחר, ולכן אפקטיבית ניתן להנות מ-20% הנחה בכל נסיעה ע״י פתיחת חשבונות נוספים לאנשים קרובים.

(2) מתחרה מוביל: SixT MyDriver

לחצו כאן.

השירות של המותג הגרמני הבכיר פעיל כיום ביותר מ-250 ערים ביותר מ-60 מדינות בעולם. ניתן להזמין מספר סוגים של רכבים, בדרגות נוחות שונות, ובעצם MyDriver מתחרה עם בלאקליין אבל גם עם חברות מקומיות וחברות אחרות שמספקות שירותים מוזלים יותר. אבל – המחירים לא תמיד אטרקטיביים, ולכן חשוב מאוד לבצע השוואת מחיר. שימו לב שניתן לצבור נקודות ומיילים מכל הזמנה, בדומה לבלאקליין.

רוצים הנחה לנסיעה ראשונה? השתמשו בקוד ״ SAVE10UK״ כדי להוריד 10 פאונד ממחיר ההזמנה. לא מצאתי את האותיות הקטנות של הקופון, אז אולי הוא לא יעבוד, אבל הוא מופיע באתר החברה.

(3) צעיר, מעניין ומוזל: Welcome

לחצו כאן.

אני עוקב אחר הפעילות של החברה כבר תקופה, ושמעתי עליה דברים טובים, אבל טרם יצא לי לנסות את שירותיה בעצמי. וולקאם מספקת מגוון שירותים כשאיסוף מהשדה הוא רק אחד מהם – אז אתם מוזמנים להעיף מבט באתר החברה כדי לראות מה ההיצע ביעד הרצוי לכם. לאיסוף מהשדה החברה מציעה שירותים של חברות מוניות מקומיות – כולל ״Meet & Greet״ – כך שלא מדובר במשהו יוקרתי אבל בהתאם המחיר גם לא גבוה. החברה פעילה כרגע ב-50 יעדים ברחבי העולם.

לא ידוע לי על קופונים או מבצעים להוזלת המחיר – אז אם מצאתם כאלו אשמח שתשתפו בתגובות!

(4) שחקן גלובלי ענק: SunTransfers

לחצו כאן.

החברה מספקת שירותים ביותר מ-400 שדות תעופה. כלומר, מבין ארבע החברות ברשימה היא הגדולה ביותר בהיקף הפעילות. מצד שני אני לא יודע לומר באיזו מידה היא אוכפת סטנדרטים גבוהים מול כל הספקים המקומיים שהיא עובדת איתם. החדשות הטובות הן שהמחירים נמוכים מאוד בדר״כ, לפחות ביחס למחירים של חברות בינ״ל אחרות, ותהליך ההזמנה נוח ומהיר. אפשר כמובן לבחור מתוך מגוון רכבים בכל יעד ושירות האיסוף הרגיל כולל ״Meet & Greet״. שימו לב שאפשרות הביטול היא עד 48 שעות לפני האיסוף ולא עד הרגע האחרון כפי שציעות חלק מהמתחרות.

לא ידוע לי על קופונים או מבצעים להוזלת המחיר – אז אם מצאתם כאלו אשמח שתשתפו בתגובות!

13 תגובות

    • Lior@FlyingOut

      שירות מעניין מאוד. זמין כרגע ב-11 ערים בלבד בצפון-אמריקה.

      הגב
  1. uri bibi

    מה עם GETTRANSFER ? יש חוות דעת ?

    אקספדיה כמובן מציעים אבל הרבה פעמים לא זמין או לא אטרקטיבי . יש קופונים לעיתים כמו שיש כעת שפשוט עושים את העסקה ככ כדאית ממליץ בחום לסגור בימים הקרובים
    MYSTERY50 זה קוד הקופון 50 דולר הנחה על 100 דולר. השתמשתי ללונדון . מדהים !!!

    הגב
    • Ram Pardes

      לא ידעתי שיש להם קופונים של הנחה – אבל הם גם ככה מציעים מחירים טובים. בלקליין בלונדון עולה בד"כ משהו כמו 80 פאונד לקטגוריה של ביזנס (BMW 5, מרצדס E) לעומת זאת הצלחתי בגט-טרנספר להשיג ב-68 פאונד בקטגוריה של VIP – מרצדס S ארוך.

      הגב
  2. yaron guez

    באתר של skyscanner בעמודת השכרת רכב יש גם airport transfer מציעים שם הסעות במגוון אפשרויות , החל מאוטובוס ועד לימוזינה על ידי מס. חברות, השתמשתי באפשרות מס' פעמים, תמיד היה מחיר ושירות טובים

    הגב
  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי ליאור

    ניסיתי להשתמש בקוד ההנחה שלך בבלאקליין. לא עובד.
    קוד חדש?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לצערי הם הפסיקו את השימוש בקודים האלו מתישהו בשנה האחרונה. אין לי קוד חדש להציע. אני צריך להוריד את הפרסומת מהתפריט באתר. אם אתה באמת לקוח חדש – נסה אולי לכתוב להם הודעה/מייל ולשאול לגבי קוד להזמנה ראשונה ואולי הם פשוט יתנו לך אחד.

      הגב

השאר תגובה