פוסטים קודמים שאולי תרצו לקרוא:

תעודת זהות: סטטוס ספייר של מועדון IHG Rewards (ינואר 2019)

התוכנית לשימור סטטוס ספייר (דצמבר 2019)

הוארך בחודש המבצע התקופתי של מועדון IHG Rewards – והוא אטרקטיבי מאוד (דצמבר 2019)


בתחילת דצמבר היו בחשבוני במועדון IHG Rewards בדיוק 46,730 נקודות בסיס. על מנת לשמר את הסטטוס הגבוה במועדון – Spire – הייתי צריך להגיע ל-75,000 נקודות בסיס עד סוף השנה. ישנן שתי דרכים לצבור נקודות בסיס: חיובים במלונות (צבירת הבסיס היא 10 נקודות לכל 1$, לא כולל המסים) ורכישת ׳חבילות נקודות׳ במסגרת ההזמנה.

ארבעה לילות בוורשה

התוכנית הייתה לצבור את נקודות הבסיס החסרות – 28,270 – בשהייה אחת. לטובת העניין הזמנתי ארבעה לילות בחדר קלאב במלון אינטרקונטיננטל בוורשה עם תעריף הכולל בונוס של 5,000 נקודות לכל לילה (והנקודות האלו נספרות כנקודות בסיס בהיותן חלק מחבילת-נקודות). לפי אישור ההזמנה צבירת הבסיס היא 7,363 נקודות ובנוסף 20,000 נקודות בזכות התעריף. כלומר תכננתי לצבור 27,363 נקודות בסיס מההזמנה עצמה לפני חיובים נוספים במלון שגם הם מזכים בצבירת נקודות בסיס (באותו יחס: 10 נקודות בסיס לכל 1$ בחיוב, לא כולל המסים).

אם כן, לאחר הצבירה מההזמנה עצמה היו חסרות לי 907 נקודות בסיס. המשמעות היא שעלי לייצר חיובים נוספים במלון בסך 91$ לפני מס שיבטיחו צבירה של 910 נקודות בסיס נוספות לכל הפחות. לא אתגר גדול כשמדובר בשהייה של ארבעה לילות במלון יוקרתי כשבחוץ חורף צפון-אירופי.

המחשבה הראשונה שלי הייתה על הספא. אבל זה התברר כערוץ לא-רלוונטי כי הספא של המלון נחשב ׳ספק חיצוני׳ ואומנם ניתן לחייב את החדר, עם תשלום בצ׳ק-אאוט, אך לא תהיה צבירת נקודות. זה סטנדרטי סה״כ והרבה מלונות נוהגים כך.

אז הבנתי שיהיה עלי להגיע לחיוב הנדרש באמצעות הזמנת שירות חדרים, הוצאת פריטים מהמיני-בר או ביקור בבר של המלון. וכך עשיתי. הזמנתי שתי ארוחות מלאות, הוצאתי שני פריטים מהמיני-בר והזמנתי שלושה משקאות בבר – וכל הנ״ל עלו יחדיו כ-95$ בלבד, כולל העמלות, כי בכל זאת מדובר בוורשה שבה הכל די זול. אגב, זו לא הייתה משימה קלה מדי כי הייתה לי כניסה לטרקלין שמציע ארוחת בוקר, כיבוד לאורח היום וארוחת ערב לצד בר אלכוהול פתוח. בנוסף המלון דאג לתת לי בקבוק יין כמתנת הגעה לצד שוקולדים, כיבוד קל ועוד איזו עוגה שהגיעה לכבוד הקריסמס. קשה קשה.

בצ׳ק-אאוט, בלי ששמתי לב, הפקיד הסיר את החיוב שהיה בבר (בערך 20$). כוונתו הייתה טובה, כמובן, והוא לא ידע שרציתי בכוונה להגדיל את החיוב הסופי כדי לצבור מספיק נקודות בסיס. אבל זה לא היה אמור לשנות.

החשבון הסופי מראה סכום של 3,414 זלוטי כולל המסים ו-3,155 זלוטי ללא המסים.

בתרגום לדולרים, ע״פ השער היציג ביום שבו קיבלתי את הקרדיט לחשבון, 3,155 זלוטי הם כ-827$. כלומר, הייתי אמור לצבור סה״כ 28,270 נקודות בסיס מהשהייה. בדיוק, אבל בדיוק על הנקודה, מה שהיה חסר לי.

בשלב הזה הייתי מאוד גאה בעצמי.

הקרדיט נכנס לחשבון

להפתעתי החישוב של המלון היה אחר לגמרי וקיבלתי רק 27,432 נקודות בסיס. פער לא קטן.

פניתי לשירות הלקוחות כדי שיתקנו את הטעות. קיבלתי תשובה מהירה שהקרדיט נכון בעיניהם אבל כמחווה של רצון טוב, בהיותי לקוח וותיק ובעל סטטוס, הפקידו בחשבוני את 838 נקודות הבסיס שהיו חסרות לי לסטטוס לאחר הקרדיט השגוי. כלומר, שירות הלקוחות הביא אותי ליעד: 75,000 נקודות בסיס בחשבון.

מצד אחד – המטרה הושגה. מצד שני – נותר טעם רע בפה, כי הקרדיט של המלון שגוי ובפער גדול. חשוב גם לזכור שצבירת הבסיס משפיעה ישירות על צבירת נקודות הבונוס וסה״כ הפסדתי כ-3,400 נקודות.

אז עניתי, הסברתי, הדגשתי את מה שיש להדגיש, הצגתי צילום של הקבלה בה מופיעים הסכומים – אבל כלום, שירות הלקוחות התעקש שהקרדיט נכון ואין מה לעשות. זו טעות, ובעיניי שירות הלקוחות כשל במקרה הזה.

הפער מול הקרדיט הנכון אינו ברור לי. המלון נתן 7,432 נקודות בסיס על החיוב במקום לתת 8,270 נקודות בסיס. זה כמעט 10% הפרש – ואי אפשר להצדיק כזה הפרש בהסבר על המרת מט״ח או כל שקר דומה. אני מהמר שזו פשוט ׳שיטת מצליח׳ קלאסית שבה מלון נותן באופן שיטתי קרדיט נמוך יותר עבור השהיות, בפער גדול מספיק כדי ליצור לעצמו חיסכון לאורך זמן אבל לא גדול מדי שלקוחות יתלוננו או בכלל ישימו לב. חבל שזה כך וחבל ששירות הלקוחות לא הסכים להיות בצד שלי במקרה הזה.

עלות סופית וצבירת נקודות

סה״כ השהייה עלתה 3,414 זלוטי שהם כ-897$ כאמור. אני צפויי לקבל כ-87$ חזרה בקאשבק.

מהשהייה צברתי לא מעט נקודות, ובפירוט:

  • 7,432 נקודות מהחיוב
  • 7,432 נקודות כבונוס לסטטוס
  • 20,000 נקודות מחבילת-נקודות
  • 22,293 נקודות מהמבצע התקופתי
  • 838 נקודות משירות הלקוחות
  • 25,000 נקודות משימור סטטוס ספייר

סה״כ צברתי כ-83,000 נקודות בשווי כ-415$. בקיזוז הנקודות והקאשבק, אם כן, עלות הנטו של השהייה הייתה 395$ בלבד (לארבעה לילות בחדר קלאב במלון יוקרתי כולל שתי ארוחות מלאות בשירות חדרים, שני פריטים מהמיני-בר ושלושה משקאות בבר של המלון…).

עסקה לא רעה לסוף השנה.

6 תגובות

  1. דניאל

    עסקה מצויינת!
    אני כבר הרבה זמן רוצה לחזור אל ורשה לחופשה חורפית, החורף הזה כבר fully booked מבחינתי, מקווה למצוא לזה זמן חורף הבא, אתה ממליץ על האינטרקונ' בהתחשב בעובדה שאין לי שום עניין בצבירה ב ihg?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      הוא אחד המלונות הטובים ביותר בעיר, אם כי בוורשה יש היצע מוגבל מאוד של מלונות טובים באמת. הרוב בינוניים להחריד (אבל במיקום נוח).

      הגב
  2. החסכן

    העובדה שהפער הוא בדיוק 3% מעוררת חשד שלחישוב הנקודות מועדון IHG או המלון משתמשים בשער מכירה של דולר מול זלוטי שגרוע ב- 3% מהיציג שלפיו אתה חישבת. זה קרה לי כבר פעם כשחוייבתי בליש"ט אם כי במקרה שלי זה לא היה חשוב כל כך אז לא טרחתי לפנות לשירות לקוחות בשביל 3%.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      למה 3%? כמעט 10%. זאת הבעיה. במקום שאקבל נקודות לפי 827$ (הסכום ששילמתי לפני מסים) קיבלתי נקודות לפי 743$ בלבד.

      עם 3% הייתי חי בשלום. זו עמלת המרה גבוהה אבל מתקבלת על הדעת.

      הגב
      • roey

        בתור מישהו עם מעל שני מיליון נקודות אני מכיר את כל מה שכתבת.
        זה בדרך כלל קורה במלונות ורשה, קייב ובעצם בכל מקום שבו ההזמנה הראשונה היא ביורו, תשלום במטבע מקומי ואז המרה לדולר במערכת שלהם לצורך חישוב הנקודות. אתה יכול גם לראות את זה כשתיכנס לפרטי השהייה ואז אתה תבין איפה הטעות בצד שלהם. (תסתכל על הQUALIFIED SPENDING)
        הם לרוב לא מבינים ואז צריך להסביר להם. אגב, העניין הוא הרבה יותר קריטי כשאתה רודף אחרי סטטוס "חסר קריטריון מובהק" כגון רויאל אמבסדור, שאתה צריך להגיע בערך ל12K דולר השקעה במלונות אינטרקונטיננטל.

  3. החסכן

    טעות שלי, חישבתי לפי כלל הנקודות שקיבלת ולא לפי נקודות בסיס בלבד.

    הגב

השאר תגובה