הירשמו למבצע התקופתי החדש של IHG Rewards

לשהיות בין ה-20 לינואר וה-31 למרץ. המבצע מקנה בונוס של 2,000 נקודות לכל שהייה של שני לילות ומעלה – והנקודות האלו ייספרו כנקודות בסיס לטובת סטטוס גבוה (כנראה ללא בונוס נוסף לסטטוס כנגזרת). ל-2,000 נקודות יש שווי ריאלי של 10$ בלבד, כך שמדובר בבונוס אנמי למדי וכתוצאה מכך למבצע תקופתי חלש, אבל יש יתרון בכך שהנקודות נספרות לסטטוס. בניגוד למועדוני מלונות מתחרים שחתכו את דרישות הסטטוס ב-50%, המועדון של קבוצת IHG בחר להוריד את הדרישות בכ-25% בלבד וב-2021 יידרשו 55,000 נקודות בסיס להשגת סטטוס ספייר (במקום 75,000 נקודות בסיס, או לחילופין יידרשו 55 לילות במקום 75 לילות).

חברות הלואוקוסט וויזאייר תפעיל טיסות מאבו-דאבי לת״א

החברה פתחה לאחרונה בסיס פעילות בשדה התעופה של אבו-דאבי (AUH) והודיעה על מספר קוים חדשים. אחד מהם, הקו לת״א, יחל לפעול ב-12 לפברואר בתדירות של ארבע טיסות שבועיות. החל מה-1 למרץ התדירות צפויה לעלות לטיסה יומית. בקו ישרתו מטוסי איירבוס A321neo חדישים. מחירי הכרטיסים מתחילים מ-89 ש״ח בלבד לכיוון-אחד (או 49 ש״ח בלבד לחברי מועדון).

הטבה חדשה לכרטיס הפלטינום של אמקס: סטטוס גולד של מאריוט

לאחרונה כתבתי פוסט בו הסברתי מדוע ביטלתי את כרטיס הפלטינום שבו החזקתי במשך תקופה ארוכה. הסיבה העיקרית היא שמרבית ההטבות המשמעותיות ביותר של הכרטיס, לדעתי, באות לידיי ביטוי רק כשנוסעים לחו״ל באופן תכוף. כעת נוספה לכרטיס הטבה חדשה שגם היא רלוונטית רק בנסיעות לחו״ל: סטטוס גולד במועדון Marriott Bonvoy. ראוי לציין שמדובר בסטטוס חלש למדי עם הטבות כמעט חסרות-ערך, בניגוד לסטטוס גולד של הילטון, אבל טוב שאמקס מצליחה להוסיף הטבות לכרטיס האשראי עליו היא גובה 27$ בחודש.

אושר סופית ההסכם לפטור מויזות לישראלים בכניסה לאיחוד האמירויות

עד כה, וכך יהיה גם בשבועות הקרובים, בעלי דרכון ישראלי נדרשים להוציא ויזה כדי להיכנס לאיחוד האמירויות. עלות הויזה עצמה היא 90$, אם כי בפועל הנוסעים נדרשים לשלם 110$ עד 150$ כתלות בסוכן המבצע והעמלה שהוא דורש. השבוע אושרר ההסכם בין המדינות, המקנה פטור הדדי מויזה לתיירים, ובעל דרכון ישראלי שינחת באיחוד האמירויות החל מה-13 לפברואר יוכל להיכנס למדינה ללא ויזה.

סיישל מאפשרת כניסת תיירים שקיבלו חיסון לקורונה

החל מהשבוע סיישל מאפשרת כניסת תיירים שיכולים להציג תעודה רשמית שקיבלו חיסון לקורונה (שתי מנות) וכמו כן בדיקת קורונה שלילית שבוצעה במסגרת 72 שעות לפני הגעתם. הם לא יידרשו לבידוד במדינה. מדובר בצעד משמעותי – ההכרה בתעודת החיסון – ואני מאמין שמדינות רבות נוספות יילכו בעקבות סיישל בעניין זה ובפרט מדינות שכלכלתן נשענת בכבדות על תיירות חוץ. באותה נשימה כדאי לציין שמספר מדינות אירופיות מביעות כעת התנגדות משמעותית להסכם בינ״ל בדבר ׳דרכונים ירוקים׳ שיאפשרו חופש תנועה לאלו שהתחסנו. המדינות טוענות שדרכונים כאלו יהוו הלכה למעשה פגיעה בזכויות הייסוד של אלו שייבחרו שלא להתחסן (או לא יוכלו להתחסן מסיבה בריאותית כלשהי).

מועדון התעופה MileagePlan (אלסקה) צפוי להציג סטטוס חדש בקרוב

נכון להיום הסטטוס הגבוה ביותר במועדון נקרא MVP Gold 75K. כפי ששמו מרמז – לשם השגתו יש לצבור לפחות 75,000 מיילים לסטטוס (EQM), בטיסות אלסקה או השותפות שלה, וכשלפחות 6 טיסות חייבות להיות של אלסקה עצמה. אלו הדרישות החדשות ל-2021 ולא הדרישות שהיו קיימות ב-2020 ובשנים קודמות. לאחרונה פרסם המועדון שבקרוב יוצג סטטוס חדש, שידרוש 100,000 מיילים לסטטוס (EQM), אך לבינתיים אין מידע נוסף על הסטטוס הזה, על הדרישות להשגתו ועל המשמעות הנגזרת לסטטוסים האחרים במועדון. נחכה ונראה.

נזקי הקורונה: דלתא הפסידה לא פחות מ-12.4 מיליארד דולר ב-2020

מדובר בנתון מרשים משום שדלתא נחשבת לחברת התעופה הטובה ביותר על הנייר מבין שלושת חברות התעופה הגדולות (כשסאות׳ווסט, הרביעית בגודלה בארה״ב, הייתה מאז היווסדה סיפור הצלחה שאפשר לכתוב עליו ספרים ולכן היא בכלל לא בתחרות עם שלושת הראשונות). ב-2019, לשם השוואה, הכניסה דלתא קרוב ל-50 מיליארד דולר ויצרה רווח נקי של קרוב ל-5 מיליארד דולר. על אף הסיוע הממשלתי דלתא הצליחה למחוק בשנה אחת רווחים של שלוש שנים. כדאי לחכות לדיווחים הרשמיים של יונייטד ואמריקן כדי לראות איך הן סיכמו את השנה הנוראית בתולדות התעופה.

פרטים ראשונים על המבצע התקופתי הבא של מאריוט

ההרשמה טרם נפתחה – וכמובן אעדכן כשתיפתח – אבל ידוע כעת שהמבצע יהיה תקף לשהיות בין ה-16 לפברואר וה-27 לאפריל. המבצע יקנה בונוס של 100% לצבירת הנקודות (על הבסיס) וכמו כן קרדיט כפול של לילות לסטטוס. לא תהיה הגבלה על מספר נקודות הבונוס שניתן יהיה לצבור במהלך המבצע.

9 תגובות

  1. דרור

    כרגיל, צביעות מוחלטת מצד אירופה בנושא החיסונים.
    חצי מהמדינות באפריקה לא מאפשרות להיכנס אליהן ללא הוכחת חיסון לקדחת צהובה, ולא זכורה לי התנגדות מאירופה למדיניות הזו.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אני חייב להסכים. אני גם תוהה איך ייראה המשך הדרך בעניין הזה והאם האירופים יוכלו להרשות לעצמם להמשיך להתנגד.

      הרי מדינות עולם שני/שלישי שנשענות על תיירות יירצו לפתוח את הדלת בהקדם האפשרי. תאילנד, פיליפינים, ויטנאם, הודו, נפאל, סרי-לנקה, ברזיל, ארגנטינה, פרו ואחרות – לא יוכלו לשרוד תקופה ארוכה מדי עם אפס הכנסות מתיירות. או יוכלו אבל הפגיעה תהיה אנושה כי אחוז ניכר מהתמ״ג שלהן מגיע מתיירות בניגוד לרוב המדינות המערביות. אז הן ימהרו לקבל כל תייר מחוסן, גם בלי שיהיה דרכון ירוק בינ״ל כלשהו, ובעצם כל תיירי העולם המערבי ינהרו לאותן מדינות בשעה שהם לא יכולים לטייל באירופה הסרבנית. בשלב מסוים הכוח הכלכלי הזה יהיה חזק מספיק כדי להתגבר על הכל.

      הגב
      • דרור

        ניתן לקוות. בסוף הפרנסה מנצחת (כמעט) את הכל. אולי גם יגלו פתאום בברצלונה ואמסטרדם שתיירות זה לא רק צפיפות וצרות, אלא גם הרבה מאוד כסף ופרנסה שנכנסים.

  2. אמיר

    אהלן
    לגבי מאריוט רשמת שניתן לנצל את סטטוס גולד רק בחו"ל?
    למאריוט יש כ 7 בתי מלון בישראל, האם הם לא מכבדים את הסטטוס?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      צודק. מתנצל על הבלבול. הסטטטוס בהחלט תקף גם למלונות בישראל – כמו לכל מלון אחר של הקבוצה בעולם – ואתה יכול להנות ממנו גם בחופשות בישראל. אבל כאמירה כללית זו הטבה שפונה לנוסעים תכופים לחו״ל.

      הגב
    • בנצי

      שבעה בתי מלון?
      לפי מה שבדקתי יש כרגע חמשה בתי מלון תחת הרשת בארץ, זאת לאחר שבשנה שעברה המלון בזכרון יעקב יצא או שעזב את מאריוט

      הגב
  3. kozmo

    לגבי הסכם הויזה לאמירויות – קראתי שהוא נדחה בחצי שנה (עד יולי) לבינתיים. אולי זה יקוצר.

    הגב
  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כרגיל אני נהנית לקרוא את העדכונים שלך ואני כולי תקווה כי הכל יפתח בקרוב ונוכל לטוס ולהנות בקרוב מאוד.
    יש לי סטטוס פלטינה בלא מעט מלונות ובחברת אל על ומקווה כי התנאים לא ימחקו בגלל שאין טיסות היום.

    הגב
  5. סיכום חדשות ומבצעים מהשבוע האחרון - FlyingOut

    […] בתחילת השנה פרסמתי שהמועדון הפופולרי של אלסקה יציג סטט…. בזמנו לא פורסמו ההטבות של הסטטוס או התנאים המלאים להשגתו. התנאי העיקרי הוא השלמת 24 טיסות של אלסקה עצמה במהלך שנת הסטטוס – ובכך, למעשה, אלסקה מבטיחה שהסטטוס החדש יהיה נחלתם הבלעדית של נוסעיה התכופים ולא של חברי מועדון הטסים בעיקר עם חברות שותפות (ואזכיר שאלסקה בברית OneWorld). ההטבות של הסטטוס החדש משמעותיות יחסית ועיקרן: בונוס של 150% לצבירת מיילים ו-2 שוברי שדרוג של אמריקן (בתקווה זהים באיכותם ל-SWU). […]

    הגב

השאר תגובה