התקלות שהתגלו במטוסי ה-787 כנראה יעלו לבואינג מיליארדים

בשנה שעברה החלו להתגלות תקלות שונות במטוסי הדרימליינר של בואינג (מעבר לתקלות במנועים – שאינם מיוצרים ע״י בואינג). באוקטובר הפסיקה החברה למסור מטוסי 787 ללקוחות עד שיתברר היקף הבעיה. כעת, לאחר הבדיקות, מתחילה בואינג לתקן את התקלות שהתגלו במטוסים האחרונים שיוצרו וע״פ הערכות התיקונים הנדרשים יעלו ליצרנית מעל למליארד דולר וימשכו מספר חודשים. במפעל בואינג הראשי בסיאטל חונים עשרות מטוסי דרימליינר שטרם נמסרו ללקוחות אך ייתכן שיידרשו תיקונים גם במטוסים שכבר נמסרו.

בלאגן ועדת החריגים וטענות קשות לקומבינות כדי לעבור בנתב״ג

תחקיר של N12, שפורסם במהדורה המרכזית בשישי בערב, מציג מצב מקומם לפיו נוסעים חרדים מקבלים היתרים לטוס באמצעות קומבינות, שימוש בפרוטקציות ואפילו מסמכים מזוייפים (ובפרט מקרה של שתי משפחות חרדיות שהגיעו מניו-יורק). מתוך הכתבה: ״הטיפול בסגירת השמיים הוא אולי התמצית של כל מה שרע בניהול משבר הקורונה. זה החל בסגירה המאוחרת, בלי בדיקות מתאימות – ורכבת אווירית של מוטציות כבר נכנסה לארץ. ואחרי שסגרו – התחילה השערורייה האמיתית: ועדת החריגים שצריכה לקבל את ההחלטות עברה ממשרד למשרד, והחלה חגיגה של מאכערים, קומבינות ופרוטקציות. מצד אחד, ישראלים שמתחננים להיכנס כדי להיות ליד המיטה של קרוב משפחה שעומד למות, ומקבלים סירוב – ומצד שני – מטוסים מלאים בכאלו שמכירים את מי שצריך להכיר״. מנגד טוען כתב התיירות שרון עידן שהכל שטויות, אם כי הוא לא מציג כל נתון או ראייה כדי לתמוך בטענה שלו.

אלעל תפטר בקרוב כשליש מכלל עובדיה

צעד משמעותי בתוכנית הבראת החברה יוצא לדרך – וזאת בשעה שהחברה מחכה לקבל הלוואה בסך 300 מיליון דולר. המהלך היה צפוי והוא בעצם תוצאה ישירה של הסכמי העבודה שנחתמו בקיץ כשכבר היה ברור שהחברה תצטרך תוכנית הבראה. ברקע הדברים מתחדשת לה הנהלת החברה עם מנכ״ל חדש, מספר סמנכ״לים חדשים ומספר מנהלים בכירים חדשים. עדיין לא ידוע לי מי יחליף את ליאור טנר כמנהל מועדון הנוסע המתמיד.

הירשמו למבצע התקופתי החדש של מועדון World of Hyatt

המבצע תקף לשהיות בין ה-1 למרץ וה-15 ליוני (לפי מועד הצ׳ק-אאוט). לא משנה מתי בוצעה ההזמנה. במסגרת המבצע יצברו חברי המועדון 2,000 נקודות בונוס לאחר כל שני לילות ללא קשר למספר ההזמנות או השהיות (כלומר – צבירה מצטברת). לילות-בונוס נספרים. בנוסף יצברו חברי המועדון שובר ללילה-חינם אם ישלימו לפחות עשרה לילות בתקופת המבצע. השובר יהיה תקף למשך 180 ימים מיום הנפקתו וניתן יהיה להשתמש בו בכל מלון של קבוצת הייאט עד קטגוריה 4. שימו לב: חובה להירשם למבצע עד ה-15 למאי וכל לילה שיושלם לפני ההרשמה לא ייספר – אז אין סיבה לא להירשם כבר עכשיו.

ישראלים המתגוררים בחו״ל יכולים לצאת מהארץ ללא אישור ועדת חריגים

מתוך הכתבה בגלובס: ״עדכון למבקשים לצאת מן הארץ: אזרחים שמבקשים לצאת מן הארץ למקום מגורים קבוע בחו"ל יוכלו לצאת מישראל מבלי לקבל אישור של ועדת חריגים בכפוף להצהרה כי הם מתחייבים שלא לשוב לישראל בפרק זמן של 60 ימים. הנוסעים הללו יצהירו כי מטרת נסיעתם מישראל היא לצורך מעבר למקום מגורים קבוע והם כאמור מתחייבים שלא לשוב ארצה משך חודשיים״.

8 תגובות

  1. איתן

    ליאור, התחקיר של ערוץ 12 הוא פוליטיקה נטו… ולא הבנתי למה הוספת את ההסתייגות מהציוץ של עידן שרון. אתה סתם מכניס את הבלוג הנהדר שלך לביצה מאוסה.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      ציינתי את התחקיר כי הוא עורר דיון חריף, שלא לומר סערה, וכל הסיטואציה הנוכחית היא משמעותית מאוד לשוק התעופה המקומי.

      לא טענתי שהתחקיר הוא אמת לאמיתה. לא עמדתי ביציאה מנתב״ג כדי לראות מי יוצא, ולצערי התוצרים של ועדת החריגים אינם מפורסמים בפומבי. מצד שני אני גם מתקשה להאמין שאין בכלל אמת בתחקיר וכל כולו נעשה למטרה פוליטית בלי כל בסיס. האמת היא שם באמצע כנראה. את התגובה של שרון עידן הוספתי כדי להעיר שיש גם אחרים, שאפשר לקרוא להם מומחים בתחום, שחושבים אחרת.

      הגב
      • רועי

        אני מסכים שכל ההתנהלות סביב ענף התעופה היא בושה, אבל מה שעידן טען זה שאין שחר לשיוך המגזרי (מה שגם בהגיון פשוט לא מתקבל על הדעת כיון שאין דרך לועדה, עם כל מגרעותיה, לדעת את השתייכותו המגזרית של מבקש האישור). ההסתייגות שלך, לעניות דעתי, אינה במקומה כיון שבכתבה עצמה לא הובאו נתונים או ראיות לנכונות טענותיה.
        העתונאי אורי משגב, שהתמחותו היא בכלל מוזיקה וספורט ולא תעופה, טען שהחרדים הם "בין שני שליש לשמונים אחוז", ועובד אלמוני מחברת תעופה אלמונית טען בכלל ש"החרדים הם 99 אחוז מהטסים".

        בקיצור, טוב שהוא עורר סערה כי כל ההתנהלות סביב הענף היא בעייתית ביותר, אך הטענות הספציפיות מריחות ריח חריף של נטו פוליטיקה ואינן קשורות לענף התעופה.

  2. yair F

    הי ליאור
    תודה על המידע על מבצע אמקס,
    פעם שנייה שהזמנתי בזכותך דרכם, מלון עם הנחה של 300+ ש"ח .
    איך אתה מקבל עדכונים של מבצעי אמקס?
    אני משום מה אף פעם לא רואה מבצעים שלהם.

    תודה נוספת על המידע לגבי כרטיס ביט קארד עם מתנת הצטרפות 250 ש"ח. ( למלוא המתנה צריך חיוב של 555 ש"ח בחודש אחד) .
    אגב, לא מצאתי על זה שום פרסום באתר שלך או בקבוצה בפייסבוק וגם לא ברשת.
    רק בניוזלטר.
    שימו לב רק שחייבים שבאפליקצייה יהיו מעודכנים פרטי חשבון בנק, בכדי שתהיה האופציה של הזמנת כרטי אשראי ביט קארד.
    לא מספיק רק כרטיס אשראי לחיוב כמו שהיה אצלי

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כלקוח אמקס אני מקבל דיוור במייל ובהודעות טקסט. אבל אני גם מוקף באנשים שעוסקים בתחום ומקבל עדכונים מהם או אפילו ישירות מאנשי אמקס/סמארטאייר. נדיר מאוד שאני לומד על מבצע מסוים לפני שהוא פורסם בפומבי.

      לגבי הכרטיס של ביט – אתה צודק, ואולי אקדיש לו גם פוסט בהמשך השבוע. הוא לא כרטיס ייעודי לנוסעים ולא. כרטיס טוב במיוחד באופן כללי, אבל מתנת ההצטרפות שלו מצדיקה את הטירחה של הוצאתו (ומה גם שלא צריך לריב עם דמי השימוש החודשיים שהם 0 ש״ח לשנתיים הראשונות). תודה על ההערה לגבי חשבון הבנק.

      הגב
  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חבל שאתה מכניס דעות אישיות בלוגו הנהדר שלך לגבי החרדים

    הגב
  4. yashir

    מקצועית נטו: N12 לא הציגו תחקיר או נתון *כלשהו* אלא התרשמות סובייקטיבית, די חרפה עיתונאית אפילו בסטנדרטים הנמוכים של התקשורת הישראלית

    הגב
  5. יצחק

    צר לי
    ליאור נכנסת לביצה של לכלוך נטו
    אגב קלמן ליבסקינד גם ביצע תחקיר שהראה שלב אחר שלב
    איך שאין שום בסיס עובדתי לפייק הזה
    הכתב הנ"ל ידוע ברדיפה אובססיבית כלפי חרדים אם זה היה נגד ערבים/אתיופים כל יפי הנפש היו נזעקים, נגד חרדים הכל מותר
    אני מכיר אישית משפחות חרדיות שנותרו מנותקות כאשר אחד מההורים תקוע בניו יורק שבועות
    אגב בטיסה האמורה בכתבה מתוך 245 נוסעים 68 בלבד היו חרדים
    ומי שנוסע קבוע יודע שקו ניו יורק תמיד יש 40% חרדים
    אסתפק בזה
    ליאור אנא השאר את הבלוג נקי מפייק ניוז
    הבלוג הזה ראוי ליותר

    הגב

השאר תגובה