אלעל תפעיל טיסות למיקונוס במהלך אוגוסט

יש הרבה איים ביוון אבל נראה שמיקונוס הוא החביב ביותר על הקהל הישראלי. בהתאם הודיעה אלעל כי במהלך אוגוסט תפעיל לראשונה טיסות ישירות למיקונוס. כרטיסים עולים החל מ-200$ במחלקת התיירים (תעריף Lite, ללא אפשרות ביטול) ו-580$ במחלקת העסקים (לא מעט לטיסה כ״כ קצרה…). במיקונוס יש שפע של מלונות שנראים יוקרתיים ונוחים – אבל חשוב לקרוא היטב את הביקורות ולזכור שמלונות יוונים רבים סובלים מרמת שירות נמוכה ובפרט בתקופת הקורונה. קצת כמו בישראל.

משבר בענף המלונות בישראל? ישרוטל מחלקת בונוסים שמנים

בשנה האחרונה כמעט ואין כניסת תיירים לישראל. מלונות רבים נותרו סגורים או נפתחו חלקית בלבד. המלונאים כמובן בוכים על מר גורלם ומבקשים את עזרת המדינה, ובמקביל מעלים מחירים לשיאים חדשים בכל הזדמנות. רשת ישרוטל, למשל, קיבלה עד כה מהמדינה קרוב ל-30 מיליון ש״ח במענקים ובנוסף לכך כמעט כל 5,500 עובדיה היו בחל״ת בשלב מסוים. אז מה עושה הרשת בשיא עונת הקיץ? מחלקת אופציות לאחוזון העליון של עובדיה, 55 במספר סה״כ כולל המנכ״ל, בשווי כולל של כ-26 מיליון ש״ח. הרי הם עשו עבודה כ״כ טובה בלעשוק את המדינה והציבור. אבל חשוב להבהיר שזהו לא סכום שיוצא מקופת החברה אלא הקצאת מניות שיימכרו בשוק החופשי.

קתאי חזרה להפעיל טיסות נוסעים לת״א – בתדירות של טיסה שבועית בלבד

הטיסות ימריאו בימי חמישי, בעוד טיסות אחרות של החברה לת״א ימשיכו להיות טיסות מטען בלבד. לבינתיים מוצעות טיסות בחודש יולי אבל בתקווה שיפורסם בקרוב לו״ז טיסות גם לחודש אוגוסט והלאה. תיירים מחוסנים יכולים להיכנס להונג-קונג, אומנם, אבל בכל זאת מחוייבים לשהות בבידוד במלון למשך 14 ימים (רק במלונות מסוימים). ניתן לעשות קונקשיין בהונג-קונג, אם כי רוב היעדים באסיה עדיין סגורים לתיירים. נוסעי מחלקת העסקים של קתאי יכולים להוריד את המסיכה במהלך הטיסה כשהמושב במצב מיטה.

מעתה ניתן לרכוש לילות במלון הירושלמי American Colony עם נקודות של הייאט

עשרים מלונות נוספים של רשת SLH זמינים כעת להזמנה הייאט – בכסף ובנקודות – והמלון בירושלים הוא אחד מהם. זו בשורה משמחת לחברי מועדון World of Hyatt בישראל. הזמנת הלילות באתר הייאט בתעריף רגיל תאפשר צבירת נקודות – אבל כדאי לדעת שהמחיר באתר הייאט לפעמים גבוה משמעותית מהמחיר בערוצים אחרים. יחד עם זאת, חברי מועדון יכולים מעתה להשתמש בנקודות שלהם להזמנת לילות-בונוס במלון אמריקן קולוני בעלות של 25,000 נקודות ללילה (425$-450$ בערך ריאלי לנקודות).

תחקיר נוסף שמציג את רמת ההגיינה הנמוכה להחריד של המלונות בישראל

התמורה לכסף בשוק המלונות הישראלי היא מביכה ברמה הבינ״ל. המחירים גבוהים בצורה מטרידה, השירות לרוב בינוני בשיאו, החדרים מיושנים ברוב המלונות, האוכל ממוחזר כדבר שבשיגרה ורמת הניקיון מתחת לכל ביקורת גם במלונות היוקרתיים ביותר. באמת שקשה להצדיק חופשה בישראל. אז הנה קיבלנו כתבה נוספת, הפעם של לי אברמוביץ בחדשות 12, שמוכיחה שגם במלונות שמוכרים חדרים באלפי ש״ח ללילה אפשר למצוא כתמי דם על הסדינים, שטיחים שלא נוקו ואסלות מטונפות. המלונאים כמובן יתרצו את זה במחסור בכוח אדם שהם סובלים ממנו בגלל הקורונה, כי לקחת אחריות על ניהול כושל זה משהו שלא קיים במחוזותינו.

2 תגובות

  1. יוסי

    עצוב שאנחנו (הישראלים), שכל כך מבקרים את העולם, ומבקשים תמורה לכספינו מוכנים לשלם סכומים שערורייתיים על ארוח שהוא, בלשון עדינה, תת-רמה. בעלי המלון מכירים את הקלישאה ״מה לעשות, הילדים בבית״, ״חייבים לנפוש, ובחו״ל מסוכן״, ״אין ברירה״, וכו׳. יש ברירה. בימי הסגר בעלי בתי המלון ייללו שמצבם קשה. עכשיו הזמן ללמד אותם שכדי שהמצב יהיה קשה פחות, הם חייבים לתת תמורה הולמת לכסף. זה בידיים שלנו.

    הגב
  2. Tom Lev-Ronen

    חייב להודות שבדיוק מהסיבה הזו (בנוסף לעוד כמה סיבות…) אני נמנע ממלונות גדולים בישראל. לא סומך על רמת הנקיון שלהם.
    אבל לפחות מניסיוני האישי, במלונות הבוטיק בתל אביב שמכבדים את עצמם (דה וורה, נורדוי, נורמן, פבריק) רמת הניקיון גבוהה ומספקת אפילו אסטניסט כמוני.

    הגב

השאר תגובה