עם מיקום מרכזי ליד שדרות רוטשילד, שירות מוקפד שלא אופייני לישראל, בריכה עם הגג וביקורות נלהבות – הנורמן נחשב לאחד המלונות הטובים בת״א ואולי הטוב שבהם. המתחרים העיקריים שלו הם הג׳פה והסטאי אבל שניהם בכלל ביפו. אפשר לומר שגם הדריסקו הוא מתחרה רציני.

לאתר המלון לחצו כאן.

ערוצי הזמנה

הנורמן הוא מלון עצמאי. הוא בפורטפוליו של וירטואוזו וגם משתייך לרשת SLH. חלק ממלונות הרשת זמינים באתר הייאט, בכסף ובנקודות, והנורמן ביניהם. המלון לא בפורטפוליו של תוכנית FHR.

כדי לענות על השאלה שבכותרת הפוסט אשווה את התעריפים לשהייה של שני לילות בסופ״ש הראשון של אוקטובר, לזוג בחדר דלוקס, בחמישה ערוצי הזמנה: האתר הבינ״ל של המלון, אתר SLH, אתר Club1Hotels, לילות-בונוס באתר הייאט ותעריף וירטואוזו.

חשוב לזכור שברוב ערוצי ההזמנה התעריפים אינם כוללים מע״מ וישראלים חייבים בתשלום המע״מ. אשקלל את זה במחיר, כי הפוסט מתייחס להזמנת הלילות קודם כל עבור ישראלים.

(1) אתר המלון

1566$ לפני מע״מ, 1832$ אחרי מע״מ. התעריף כולל ארוחת בוקר. ביטול ללא קנס עד שבוע לפני ההגעה.

(2) אתר SLH

1386$ לפני מע״מ, 1622$ אחרי מע״מ. זהו תעריף מוזל לחברי מועדון הלקוחות של SLH, שנקרא Invited וההצטרפות אליו היא חינמית, בעוד התעריף הרגיל באתר SHL הוא 1540$ לפני מע״מ. גם התעריף המוזל כולל ארוחת בוקר. ביטול ללא קנס עדד שבוע לפני ההגעה. חברי מועדון בסטטוס הבסיס זכאים לצ׳ק-אין מוקדם בשעה 12:00 וצ׳ק-אאוט מאוחר בשעה 14:00 על בסיס זמינות.

(3) אתר Club1Hotels

1545$ לפני מע״מ, 1808$ אחרי מע״מ. התעריף כולל ארוחת בוקר. תשלום מראש, אומנם, אבל ביטול ללא קנס עד חמישה ימים לפני הצ׳ק-אין. בתכנון מוקדם אפשר אולי להוזיל את המחיר הסופי ע״י רכישה של קרדיט בהנחה של 10% במסגרת מבצעים. שימו לב שאומנם מופיע באתר סכום עבור ״Tax Recovery & Booking Fee״ אך זה לא המע״מ.

(4) אתר הייאט

לילה-בונוס בנורמן עולה 40,000 נקודות. נקודה של הייאט שווה כ-1.8 סנט, או בתרגום 18$ ל-1,000 נקודות, ובמסגרת מבצעים נמכרות נקודות ב-1.85 סנט/נקודה. כלומר, רכישת 80,000 נקודות במבצע תעלה 1480$ – אבל זה דורש תכנון מוקדם, כי ברוב החודשים בשנה אין מבצע. ניתן לבטל את ההזמנה ללא קנס עד שבוע לפני ההגעה וכל הנקודות יחזרו לחשבון. לערוץ הזה שני יתרונות משמעותיים בנוסף למחיר המוזל: (א) לא נדרש מע״מ עבור לילות-בונוס. (ב) הזמנת מלון של SLH באתר הייאט, גם בנקודות, מקנה מספר הטבות כמו ארוחת בוקר זוגית בחינם ושדרוג לחדר על בסיס זמינות בצ׳ק-אין.

(5) תעריף וירטואוזו

1540$ לפני מע״מ, 1802$ אחרי מע״מ. התעריף כולל ארוחת בוקר, שדרוג על בסיס זמינות (עם קדימות על ערוצים אחרים), 100$ קרדיט לשימוש במלון, צ׳ק-אין מוקדם החל מ-11:00 על בסיס זמינות וצ׳ק-אאוט מאוחר עד 16:00 על בסיס זמינות. ביטול ללא קנס עד שבוע לפני ההגעה.

לסיכום

עבור מי שיכול לתכנן זמן רב מראש, ומוכן ׳להסתכן׳ ברכישת נקודות שאולי לא יגיעו למימוש בעקבות שינוי תוכניות, הזמנת לילות בנורמן באמצעות נקודות של הייאט זו בקלות העסקה הכי טובה בשוק. קל וחומר למי שיש נקודות בחשבון גם ככה, אם כי זהו לא מימוש חריג באיכותו.

שימוש בתעריף המוזל של SLH הוא כדאי גם כן. המחיר הסופי משמעותית נמוך יותר מהמחיר בערוצים אחרים. בדוגמה לעיל ההפרש מול תעריף וירטוזו – המקום השלישי – הוא כ-90$/לילה. אם זו הייתה שהייה של לילה בודד הרי שהיה טיעון מצוין להעדיף את תעריף וירטואוזו, בזכות הסיכוי לקבל שדרוג לחדר והקרדיט לשימוש במלון, אבל בשהיות של שני לילות ומעלה כנראה שעדיף התעריף המוזל של SLH גם אם הטבותיו חלשות יותר.

תעריף וירטואוזו מנצח בנוק-אאוט כשמדובר בשהייה של לילה בודד עבור מי שלא מחזיק יתרה זמינה של נקודות הייאט (או מתכנן חודשים רבים מראש ומוכן להמתין למבצע לרכישת נקודות). מה גם שיש יתרון אמיתי בהגעה למלון יוקרתי כשאתה מתוייג במערכת כאורח VIP. למלון יש שירות לקוחות מצוין, גם לסוכנים, ובקשות מיוחדות של סוכני וירטואוזו לרוב מתקבלות.

לצערי המלון לא מופיע כעת באתר ClassicTravel, כך שלא ניתן לבצע הזמנה עצמאית בתעריף וירטואוזו, אבל ניתן לבדוק את התעריפים באתר וירטואוזו ולפנות אלי במייל לביצוע ההזמנה: hotels@flying-out.com

5 תגובות

  1. דבי

    שאלה שמעניינת אותי כבר הרבה זמן. לאלו מאיתנו שיש דרכון זר, איך המלון יכול לאכוף את תשלום המעמ? השאלה היא באמת לידיעה ולא מעבר לזה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כשתייר נכנס לישראל הוא מקבל אשרת שהייה בצורת ספח מודפס או חותמת בדרכון. לחלק מהתיירים יש גם ויזה. צריך להציג במלון את אחד מאלו כדי לקבל פטור ממע״מ. זו חובת המלון לבדוק ואני מניח שהמלון גם שומר צילום דרכון למקרה שייצטרך לתת הסבר לרשויות המס או ההגירה. ישראלים בעלי דרכון ישראלי חייבים להשתמש בדרכון הישראלי כדי להיכנס לישראל, ואחרת זו עבירה פלילית, כך שאין אפשרות אמיתית להתחכם ולהציג דרכון זר במלון כדי לקבל את הפטור. מה גם שדרכונים זרים רבים המוחזקים ע״י ישראלים הונפקו בישראל, וזה רשום בדרכון, מה שאמור לעורר את החשד של כל מלון.

      אבל היי, לפעמים קורות טעויות. לפחות בעבר היו מלונות שהקטינו ראש והתייחסו להזמנות שהגיעו מאתר/סוכן בחו״ל כאילו היו הזמנות של תיירים בלבד ולפיכך לא דרשו מע״מ. אני מניח שהתופעה הזו כבר חלפה מן העולם כי למיטב ידיעתי הוראות החוק כיום הן מסודרות מאוד. בכל מקרה האחריות היא על המלון.

      הגב
      • דרור

        האם אזרח ישראלי שאיננו תושב ישראל מחויב במע"מ?

      • Lior@FlyingOut

        פורמלית – כן. הוראות החוק קובעות שהפטור יינתן רק למחזיקי אשרות כניסה לישראל מסוג ב2, ב3 או ב4 (כלומר דרכונים זרים) או מי שנכנס תחת היתר מיוחד כמו דיפלומטים.

        אבל מבחינה מהותית החוק מתכוון להעניק פטור ממע״מ למי שאינו גר בישראל. לכן אם אזרח ישראלי יציג במלון דרכון זר, הוכחה למגורים בחו״ל, אשרת כניסה לישראל ואולי נגיד כרטיס טיסה ליציאה מישראל – מרבית הסיכויים שכל אלו יספיקו כדי לשכנע את המלון לתת את הפטור. הרי מבחינת המלון זה כסת״ח והמסמכים מתוייקים למקרה שרשות המסים תרצה לערוך בדיקה.

        חשוב לזכור שישראלים רבים מחזיקים דרכון זר ויש הרבה ניסיונות להתחכם עם המלונות תוך הצגת הדרכון הזר בלבד וסיפור על מגורים בחו״ל. פקיד חכם אמור לבדוק את הדברים לעומק, או פשוט להתעקש עם אשרת הכניסה כאמור.

        ברמת העקרון ישראלים שגרים בחו״ל ומחזיקים דרכון זר יכולים להיכנס לישראל עם הדרכון הזר, ולקבל אשרת כניסה כאמור, ואז להנות מהפטור. הרי מגיע להם פטור אם הם באמת תיירים. אלא שבעלי דרכון ישראלי מחוייבים ע״פ חוק להיכנס לישראל עם הדרכון הישראלי בלבד – ולכן מדובר בסיכון משמעותי בעבירה פלילית כדי לחסוך את המע״מ.

      • מוריס

        יש לי חבר (באמת זה לא אני!) שהזמין לילה במלון דרך OTA (למעשה מימוש נקודות אשראי אמריקאי דרך פורטל הזמנות, בקיצור אקספדיה). לא ביקשו מע"מ למרות שהוא לא הציג דרכון זר או כל תחכום אחר.

        למעשה, רשויות המס כיום מבצעות ביקורות על המלונות בסוגייה זו. אני גם מכיר מישהו (תייר מן המניין הפעם) ששהה במלון Jaffa ולא ביקשו לראות את הפתק שמקבלים בכניסה לארץ וכמובן, לא ביקשו מע"מ. אחרי כמה חודשים, המלון שלח לו מייל בבקשה לנסות לאתר את הפתק מכיוון שהיה ביקורת והרשויות דורשות הוכחה שמעידה על פטור ממע"מ. כמובן הבעיה היא כולה של המלון בסופו של דבר, אבל נראה לי שעדיף לא להגיע למצבים כאלה.

השאר תגובה