לא כולם יכולים או רוצים לרכוש כרטיסים יקרים במחלקת העסקים ליעדים רחוקים. נכון שבמסגרת מבצעים ניתן לרכוש כרטיסים לארה״ב ב-2,000$ ואפילו פחות, ונכון שאפשר למצוא זמינות בונוס בטיסות מתאימות אם מזמינים מספיק זמן מראש, אבל באופן שיגרתי כרטיס במחלקת העסקים לארה״ב יעלה צפונה ל-3,000$.

מצד שני, עבור רבים טיסה טרנסאטלנטית במחלקת התיירים היא סבל שקשה להתמודד איתו.

מחלקת פרימיום

הפתרון הנוח הוא לכוון למחלקת הפרימיום. קל וחומר כשטסים בזוג או בקבוצה. במחלקה זו התמורה למחיר גבוהה ויש פער משמעותי בנוחות לעומת מחלקת התיירים (רוחב המושבים, איכות ארוחות, מרווח רגליים, תאי אחסון, פחות נוסעים לכל תא שירותים ועוד). בנוסף נוסעי פרימיום נהנים גם מיתרונות אחרים כמו היתר כבודה גבוה יותר, צ׳ק-אין בדלפקים ייעודיים, צבירת נקודות גבוהה יותר, אפשרויות שדרוג כדאיות למחלקת העסקים ועוד.

מוצר הפרימיום של רוב חברות התעופה הוא דומה מאוד, בניגוד לפערים המשמעותיים שאפשר לראות בין מחלקות העסקים. במחלקת הפרימיום יש לרוב 7 מושבים בכל שורה בתצורת 2-3-2, הארוחות משופרות לעומת אלו של מחלקת התיירים, מרווח הרגליים סטנדרטי וכך גם רוחב המושב, היתר הכבודה המקובל הוא 2 מזוודות לנוסע, רוב החברות מציעות דלפקי צ׳ק-אין ייעודיים ועוד. כלומר, קשה לתעדף חברה אחת על פני אחרת מבחינת המוצר עצמו והבחירה צריכה להתמקד בעיקר בלו״ז הטיסות (ובאפשרויות השדרוג, למי שיש ברשותו מספיק נקודות).

תעריפים אטרקטיביים

אציין מספר תעריפים, עם פרטים רלוונטיים בתמצית, ובהמשך הפוסט אסביר כיצד ניתן לחפש את הכרטיסים הזולים ביותר בדרך הפשוטה ביותר (למספר יעדים במקביל ועם מספר חברות תעופה במקביל, כרצונכם).

בריטיש – החל מ-850$ בלבד למגוון יעדים

  • ליציאות עד ה-24 ליוני 2022
  • להזמנות עד ה-29 לנובמבר. ייתכן שהתעריף ישתנה אחרי מועד זה.
  • מינימום שהייה: 3 לילות, מקסימום שהייה: 12 חודשים
  • עלות ביטול: 150$, עלות שינוי: 100$ בתוספת הפרש המחיר.
  • תחת הכרטיס של בריטיש ניתן לשלב טיסות גם טיסות של איבריה, אמריקן ופינאייר, לרוב בקוד BA בלבד.

אמריקן – החל מ-870$ בטיסות ישירות לניו-יורק

  • ליציאות עד ה-15 ליוני 2022.
  • להזמנות עד ה-29 לנובמבר. ייתכן שהתעריף ישתנה אחרי מועד זה.
  • יש להשלים את הכרטוס לפחות 60 ימים לפני הטיסה הראשונה.
  • מינימום שהייה: סופ״ש ביעד.
  • עלות ביטול: 100$, עלות שינוי: רק הפרש המחיר.

וירג׳ן – החל מ-870$ למיאמי והחל מ-920$ לניו-יורק

  • למעשה מדובר בתעריף של דלתא, כשהטיסות בקוד DL, אבל אלו טיסות וירג׳ן בלבד.
  • התעריף הזה כנראה לא יעלה בתוצאות החיפוש במטריקס אז חפשו בגוגל-פלייטס (יש לבחור גם את דלתא כחברת התעופה, לא רק וירג׳ן). הרכישה באתר דלתא.

אייר-פראנס – החל מ-860$ למיאמי

  • שימו לב לאורך הקונקשיין בכיוון ארה״ב. זה חיסרון, לכל הפחות, שלא לומר דיל-ברייקר.
  • הכרטיס ללא אפשרות ביטול.
  • לא ניתן לכלול עצירה של מעל 24 שעות בפריס בתעריף זה.

איך למצוא את התעריפים הנמוכים ביותר?

את רוב התעריפים ניתן למצוא במטריקס. מעטים לא יעלו שם ויש לחפש אותם בערוצים אחרים כמו גוגל-פלייטס, סקייסקאנר, קיאק וכו׳. שימו לב שבגוגל-פלייטס אפשר לסנן את התוצאות עם פילטרים רבים וכדאי להשתמש בהם. לפעמים תוצאות מסוימות יופיעו רק לאחר סינון מתאים (וזה נכון גם למטריקס, אגב).

המטרה היא כמובן למצוא כרטיס שהוא גם במחיר נוח וגם בלו״ז נוח. כך, לדוגמה, אין הגיון לחסוך 100$ אם הכרטיס כולל עצירה של 15-5 שעות באירופה בשעות הלילה כי עצירה כזאת כנראה תחייב הזמנת לילה במלון מעבר לבזבוז הזמן והטירחה הנוספת. אידיאלית כדאי לשמור על קונקשיין של שעה וחצי עד שלוש שעות, לא יותר ולא פחות.

מה שצריך לדעת:

  1. במטריקס ניתן להזין מספר שדות תעופה כיעד. אז אם למשל היעד שלכם הוא מיאמי (הקוד של השדה הבינ״ל MIA) ניתן ללחוץ על ״Nearby״, למצוא כל שדה קרוב אחר, דוגמת פורט-לודרדייל (FLL), ולהוסיף גם אותו לרשימה. זה לא תמיד רלוונטי אבל לא יכול להזיק. בדר״כ תעריף מוגדר לעיר או אפילו מדינה שלמה ולא לשדה מסוים. ישנן ערים שיש להן קוד רבתי אחד לכל השדות כמו ״NYC״ לציון שלושת השדות העיקריים שמשרתים את העיר (קנדי, ניוארק ולה-גוורדיה).
    – – –
  2. כדי להגדיר זמן קונקשיין מקסימלי יש להשתמש בפקודה ״Maxconnet123״ כשה-123 מציין את מספר הדקות המירבי שאתם מוכנים לקבל. כך, למשל, הפקודה ״Maxconnect180״ תגביל את אורך הקונקשיין ל-3 שעות. את הפקודה הזאת מזינים לשורת הפקודות הימנית, שנקראת Extension Codes, כשהשורה משמאלה נקראת Rounting Codes ומיועדת להגדרת חברות התעופה ושדות הקונקשיין (אם אתם מעוניינים להגדיר כאלו, זה לא הכרחי).
    – – –
  3. ניתן לבחור בתאריכים מסוימים או לחפש מועדי יציאה לאורך חודש שלם. ניתן להגדיר כמה לילות תרצו ביעד בטווח של עד 7 לילות. כמובן שאין הגיון לבצע חיפוש רחב אם אתם מוגבלים ממילא בתאריכי היציאה והחזרה שלכם. חיפוש ממוקד תמיד טוב יותר מחיפוש רחב.
    – – –
  4. אל תשכחו לבחור ״Up to 1 stop״ בשורת ה-Stops בחלק התחתון. יש תעריפים שמאפשרים מספר קונקשיינים בכל כיוון ולפעמים זה יוביל לתוצאות חיפוש מבלבלות שאינן רלוונטיות.

ככה אמור להיאות מסך החיפוש לדוגמה:

לסיכום

עכשיו כשניתן לבצע קונקשיין באירופה בדרך לארה״ב, תעריפים רבים שלא היו רלוונטיים לרוב הנוסעים בשנה-שנתיים האחרונות הופכים פתאום למעניינים הרבה יותר. לטוס לניו-יורק או למיאמי בפחות מ-900$ במחלקת פרימיום זו עסקה מצוינת בעיניי בבחירת התמורה למחיר.

אם יש לכם יתרת אוויוס בריאה – התעריפים של בריטיש ואמריקן צריכים לעניין אתכם במיוחד, כי בעזרת אוויוס אפשר יחסית בקלות לשדרג כרטיסים מפרימיום לביזנס (בהינתן זמינות, וכמובן שלא תמיד יש כזאת).

11 תגובות

  1. Yohi Axelrad

    פוסט מצויין כרגיל . האם תוכל להעריך טווח ה avios שצריך כדי לשדרג מפרימיום ל ביזנס בין TLV ליעד כלשהו ב US ?
    והאם אפשר יהיה להשתמש ב pool של household account כדי לשדרג מישהו מחוץ ל pool?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      עלות השדרוג היא ההפרש בין עלות כרטיסי הבונוס בשתי המחלקות (פרימיום וביזנס). התמחור של בריטיש הוא עונתי, אז עלות השדרוג יכולה להיות שונה בין תאריך לתאריך.

      לגבי החשבון המשפחתי, ראה את הנוסח מהאתר של בריטיש –

      Once you have a Household Account, you can create a list of family and friends, so you can spend your Household Avios on more people who are important to you, and who don't live at the same address as you.

      הגב
  2. Noa

    יש כבר מחירים לאוגוסט ספטמבר במחלקות הפרימיום? אם לא בבלאק פריידי מתי כדאי לרכוש לסוף אוגוסט (בוסטון)

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      חברות תעופה מוכרות טיסות 360-330 ימים קדימה, תלוי בחברה. אז בהחלט שיש תעריפים לקיץ אבל הם יקרים משמעותית מתעריפי החורף. בגוגל-פלייטס אפשר לעשות בקלות חיפוש רחב בלי הגדרת תאריכים או חברות תעופה.

      הגב
      • איתן

        לדעתי בגוגל פלייטס ניתן לבצע חיפוש ללא תאריך רק למחלקת תיירים, לא לפרימיום או עסקים.

  3. איתן

    תודה רבה ליאור. כיף שיש פוסטים.
    האם ניתן להוסיף stopover בלונדון (כשטסים בבריטיש כמובן).

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לצערנו בתעריף המוזל לא. עצירה מקפיצה את המחיר משמעותית.

      אפשר לכפות עצירה עם הפקודה ״minconnectX״ כש-X זה מספר הדקות כמובן. כך, למשל, אם X זה 1500 אז נדרשת עצירה של 25 שעות לפחות (Stopover). אתה יכול להשתמש בפקודה הזאת בלי להגדיר חברת תעופה מסוימת, ורק לציין ״LHR או ״LON״ בשורה השמאלית, ואז יופיעו כל האפשרויות עם עצירה ארוכה בלונדון.

      הגב
  4. יניב

    אם אני זוכרטוב היה פעם כבה שלמה על איך להשתמש עם המטריקס אם אפשר להעלות את זה

    הגב

השאר תגובה