תעריפים בשפל: טיסות ישירות הלוך/חזור לתאילנד החל מ-330$ בלבד

תאילנד ממשיכה עם תוכנית ה-Sandbox שלה אבל סה״כ פתוחה לתיירים מחוסנים. כעת אלעל מציעה טיסות לתאילנד במחירים נמוכים מאי פעם עם תעריף לייט שמתחיל מ-400$ בלבד לרכישה באתר אלעל והחל מ-330$ בלבד באתרי הזמנות מסוימים. כל הפרטים באתר ׳טיסות סודיות׳ שכרגיל פרסם ראשון את המבצע. שימו לב שתעריף לייט לא כולל מזוודה או הושבה בחינם וסביר להניח שרוב הנוסעים ירצו להוסיף לפחות מזוודה אחת.

המועדון של הילטון מוכר נקודות בחצי המחיר עד ה-9 בפברואר

המבצע כולל בונוס של 100% ברכישת 15,000 נקודות ומעלה. זהו הבונוס המקסימלי שמציע המועדון ומבצע מהסוג הזה חוזר מספר פעמים בשנה. המחיר, בשקלול הבונוס, הוא 5$ לכל 1,000 נקודות. המועדון מאפשר לרכוש עד 80,000 נקודות בשנה קלנדרית, לפני כל בונוס, כך ניתן להכניס לחשבון עד 160,000 נקודות באמצעות המבצע הנוכחי. זיכרו שבמועדון של הילטון ניתן להעביר נקודות בין חשבונות ללא עלות כך שלמעשה אין ממש מגבלה שנתית. כמו תמיד אני ממליץ שלא לרכוש נקודות בצורה ספקולטיבית לגמרי.

יוזמה מגניבה של רשת SLH: על כל שהייה שתשלימו – יינטעו בשמכם שלושה עצים

בשילוב עם עמותה בשם TreeSisters, שנטעה מעל 20 מיליון עצים בעשור האחרון ויש לה גם אג׳נדה פמיניסטית, SLH מבטיחה לממן את נטיעתם של שלושה עצים חדשים עבור כל הזמנה שישלים חבר מועדון Invited של הרשת. מדובר כמובן במועדון חינמי שבדר״כ דרכו ניתן למצוא את התעריף הזול ביותר במלונות SLH (כך שאין ממש סיבה לא להירשם). בעיניי זוהי יוזמה מבורכת, חכמה וחדשנית. הייתי מצפה ליוזמה כזאת מרשתות מלונות בעלות פוקוס על סביבה וקיימות כמו סיקס-סנסס או אמאן.

סין ממשיכה עם מדיניות קיצונית של בידודים וסגרים

מתוך הכתבה באתר N12: ״תיעוד מטריד מהסגר ההדוק שהוטל על מחוזות וערים בצפון סין התפרסם היום (רביעי) ברשתות. לקראת אולימפיאדת החורף 2022, שתתחיל במדינה בחודש הבא, נוקט המשטר הסיני במדיניות "אפס הדבקה", והקים מחנות הסגר בהם נראים ביתני מתכת קטנים וצפופים. על פי עדויות הועברו אליהם גם ילדים, נשים הרות וקשישים שיש חשד שנדבקו בקורונה״ […] ״20 מיליון סינים מרותקים היום לבתיהם לאחר שתושבי הערים אניאנג ויוז'ו הצטרפו ל-13 מיליון תושבי שיאן שכבר נמצאים בהסגר, ולמעט נציג בודד מכל משפחה – הם לא יוצאים מביתם אפילו כדי לקנות מזון״.

המלון המצוין Párisi Udvar (קבוצת הייאט) מציע מבצע ׳לילה שלישי בחינם׳

ללא ספק אחד משלושת המלונות הטובים בבודפשט, לצידם של הריץ-קרלטון והפור-סיזנס, ולדעת רבים הטוב מהשלושה והוא עוד לא חגג יום-הולדת שלישי. עד סוף 2021 הציע המלון מבצע דומה עם לילה רביעי בחינם, שגם הזכרתי בבלוג בהזדמנות, אבל כעת המבצע משופר ותקף להיות עד סוף מרץ בלבד. מדובר במבצע בלעדי לסוכני פריבה כך שמלבד הלילה החינמי יהיו גם הטבות רבות כמו שדרוג מראש, ארוחת בוקר ו-85 קרדיט לשימוש במלון. בשקלול הלילה החינמי אפשר להגיע בתאריכים מסוימים למחיר ממוצע של כ-250 אירו ללילה בלבד. זה אחד המלונות העירוניים הטובים והיפים ביותר שהתארחתי בהם אי פעם.

כל אחד יכול להירשם למסלול מהיר לסטטוס פלטינום של מועדון IHG Rewards

ההרשמה תיסגר ב-12 במרץ ולא נראה שיש תנאים מיוחדים כך שכל חבר מועדון יכול להירשם. במסגרת המסלול המהיר יש להשלים 5 לילות בלבד בתוך 90 ימים ממועד ההרשמה. לילות-בונוס אינם תקפים למסלול המהיר, אומנם, אבל חוץ מזה כמעט שאין מגבלה על התעריפים שניתן להשתמש בהם ובתנאי שמדובר בהזמנה ישירה כמובן. ההטבות של סטטוס פלטינום מוגבלת יחסית, וזה הסטטוס השני הכי גבוה במועדון, אבל סה״כ להשיג את הסטטוס הזה כבר אחרי 5 לילות בלבד זה בהחלט אטרקטיבי.

הנוכחות של קבוצת הייאט בלונדון תגדל משמעותית בקרוב

בעבר הלא רחוק ניהלה קבוצת הייאט רק שני מלונות בלונדון. אח״כ נוסף מלון ליד הית׳רו. ואז אחד נוסף – קרוב יותר לשדה, בטווח האוטובוס החינמי. אח״כ נפתח מלון Great Scotland Yard שהוא ללא ספק ספינת הדגל של הקבוצה בעיר. אבל בקרוב יהיו עוד מלונות רבים אחרים כפי שמפרט הפוסט של הבלוג הבריטי המעולה HfP. המלונות שיתווספו אינם מלונות יוקרה, או במיקומים יוצאי דופן, אבל בכל זאת מדובר בבשורה מצוינת לחובבי הייאט שרוצים לראות את הנוכחות של הקבוצה גדלה בלונדון בפרט ובאירופה בכלל.

7 תגובות

  1. איתן

    שלום ליאור,
    איך אתרי הזמנות מוכרים כרטיסים במחירים זולים יותר מחברת התעופה? לפעמים ההפרש גדול כמו בדוגמא של אל-על לתאילנד.
    תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      יכולות להיות לכך מספר סיבות. לדוגמה –

      > חברת התעופה נותנת עמלה לסוכנים. על כרטיסי אקונומי זה בדר״כ 5% ומטה (עד כדי 0%) אבל יש חריגים. לפעמים יש עמלה מוגדלת לזמן קצר כדי לעודד הזמנות ולפעמים יש בונוס שנתי לפי יעדי מכירות. אתרי הזמנות (=סוכנים) לפעמים מוכנים לחתוך בעמלה שלהם, או לוותר עליה לגמרי, כדי לגרום ללקוח להזמין כרטיס. זה מגדיל את היקף המכירות שלהם, זה מחזק את המותג, זה מסייע להם לנצח מתחרים באתרי השוואת-מחיר כמו סקייסקאנר וזה מאפשר להם למכור אח״כ ללקוח מוצרים משלימי-טיסה כמו מושבים/מזוודות/שדרוגים במחירים גבוהים יותר מהמחירים של חברת התעופה. כלומר, אתרי ההזמנות יכולים למכור את הכרטיס בזול – עד כדי הפסד קל – כדי להרוויח אח״כ בדרכים אחרות.

      > אתרי הזמנות לפעמים מוסיפים עמלות גבוהות לשינוי או ביטול הכרטיס. מותר להם כל עוד העמלות האלו מוצגות בתהליך הרכישה והלקוח מסכים להן. אחוז מסוים מהלקוחות נדרשים לשנות/לבטל, יש הרי סטטיסטיקות ברורות בנושא, אז אתרי ההזמנות יכולים להרשות לעצמם להרוויח פחות על הכרטיס – עד כדי הפסד קל – בידיעה שבהמשך הדרך הם ירוויחו בחזרה דרך העמלות הנוספות כי סטטיסטית לפחות חלק מהלקוחות יידרשו לשלם אותן. לפעמים אתרי הזמנות אפילו לוקחים כרטיס שהוא בר-ביטול ומוכרים אותו בתור Non-Refundable ובעצם מאפשרים ללקוח רק לשנות את הכרטיס אבל לעולם לא לקבל החזר (על אף שמבחינת חברת התעופה ההחזר אפשרי, אבל הכרטיס לא בשליטתה).

      הגב
  2. המגהץ המתמיד

    ליאור שלום
    קראתי סקירה שלך שבה אתה מעריך 1000 נקודות של הילטון ב 4$.
    האם ניתן להסיק מכך שלא משתלם לקנות נקודות במבצע הנוכחי?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      נכון. אני מעריך נקודות של הילטון באזור 0.4 סנט/נקודה, אבל כמובן במימוש חכם אפשר לחלץ מהן ערך גבוה הרבה יותר ובפרט לחבר מועדון בעל סטטוס שמקבל לילה חמישי בחינם (כלומר, צריך גם שהייה של חמישה לילות בדיוק וגם סטטוס, מה שלא רלוונטי לרוב האנשים ברוב המקרים). זאת גם הסיבה שאני ממליץ שלא לרכוש נקודות באופן ספקולטיבי כי המחיר לא אטרקטיבי מספיק. אבל יש מקרים – בעיקר מלונות יוקרה ביעדים אקזוטיים – בהם ניתן בקלות לחלץ באופן שיגרתי ערך גבוה יותר מ-0.5 סנט/נקודה, ואז רכישת נקודות הגיונית.

      הגב
  3. רונן

    איך טיסות לתאילנד כשאי אפשר להיכנס לבנגקוק כרגע? או שלא מדובר על טיסות לבנגקוק אלא לפוקט??

    הגב
      • רונן

        אז חשוב לצין את זה כי בקישור לטיסות סודיות מופיעה גם בנגקוק.

השאר תגובה