אני לא פעיל באינסטגרם, שזו הדרך הקצרה לומר שאני צורך תוכן באפליקציה אבל לא מפרסם תוכן בעצמי. יש כיום אינספור אינסטגרמרים שעוסקים בטרוול ולצערנו רובם חושבים את עצמם מומחים למרות שיש להם קרוב לאפס ניסיון ותוכן שטחי. אני עוקב בינתיים אחרי שתי בלוגריות בלבד שראו כבר חצי עולם ויוצרות תוכן מעניין – אז קבלו המלצה.


קודם כל אציין שאני אחרון הטירונים באינסטגרם. אני בקושי מבין מה קורה באפליקציה הזאת, אני לא משוכנע שאני יודע להסביר מה ההבדל בין ׳ריל׳ לבין ׳פוסט׳ ואני עושה לייקים בטעות כל הזמן. את החשבון פתחתי לאחרונה בעיקר כדי לעקוב אחר הפרסומים של רשתות מלונות יוקרה כמו אמאן, דורצ׳סטר, קמפינסקי, LHW, פנינסולה ואחרות, וגם אחר הפרסומים של עסקים רלוונטיים כמו טיסות סודיות, בלאקליין ואמקס. אחרי הכל אני עוסק בתחום.

בנוסף לעסקים האלו, התחלתי לעקוב גם אחרי שתי בלוגריות שממשיכות לפרסם תוכן מעניין באופן יום-יומי. ברור לי שהן לא היחידות שעושות עבודה טובה באינסטגרם, ואשמח להכיר עוד בלוגרים ובלוגריות שהתוכן שלהם איכותי ומבוסס ניסיון אישי – אז תרגישו חופשי להגיב לפוסט עם המלצות על כאלו, אך ממה שאני רואה בינתיים הרוב המוחלט של ׳יוצרי התוכן׳ באינסטגרם הם בדיחה. אי אפשר לטוס לפראג ליומיים, להצטלם קצת באתרים מוכרים ואז לפרסם פוסט כמו ״עשרה דברים שחייבים לעשות בפראג״ כאילו גרת שם עשור ואתה מכיר כל סימטה. תוכן יש בשפע אבל תוכן טוב הוא נדיר.

ואחרי ההקדמה הזאת…

קולינריה, לייפטייל ומלונות שווים: Traveliri

לאינסטגרם של לירי לחצו כאן.

לאתר של לירי לחצו כאן.

אם אתם פעילים באינסטגרם ואוהבים לטייל בחו״ל אז כנראה שאתם כבר מכירים את לירי. היא וותיקה בתחום, הופיעה בתוכניות טלויזיה, יש לה קהל גדול ואיכותי (75K+ נכון להיום), התוכן שלה ברמה מקצועית גבוהה ויש לה אינסוף טיפים לאינספור יעדים שמצטלמים טוב מדי. היא כותבת על מלונות, יעדים מיוחדים, מסעדות שף, חופים ועוד. לירי מתפרנסת מהבלוג שלה ועושה את זה 24/7, אז כעוקבים כדאי שתהיו מוכנים לתכנים בקצב גבוה, עדכונים שוטפים על כל מה שחשוב למטיילים ומענה שיגרתי לשאלות מהקהל. הבחורה מקצוענית.

אגב: לירי מטיילת בימים אלו בתאילנד, וכרגיל מעלה תכנים שמוציאים את העיניים מהמקום, אבל חכו לשבוע הבא כשהיא תראה לכם שניים מהמלונות הטובים ביותר בבנגקוק. יהיה מעניין.

תרמילאות, יעדים אקזוטיים וים: OfreeSpirit

לאינסטגרם של עפרי לחצו כאן.

לאתר של עפרי לחצו כאן.

הרבה לפני שהתחלתי להתעניין במחלקות עסקים ומלונות יוקרתיים, גם אני טיילתי כתרמילאי ביעדים כמו נפאל, ניו-זילנד, טנזניה, ויטנאם ועוד. ישנתי בהוסטלים/בקתות יותר פעמים ממה שאני מוכן להודות. אבל אם חשבתי שאני הספקתי לראות הרבה עם תיק על הגב – עפרי כנראה לא סופרת את הקילומטראז׳ שלי כי היא טיילה בכל קצוות תבל. בבלוג שלה לא תראו מלונות חמישה כוכבים, אומנם, אבל תוכלו למצוא את הטיפים הכי נכונים והכי מדויקים לטיול ביעדים אקזוטיים כמו אינדונזיה, דרום-אפריקה, פנמה, אוסטרליה, בליז ועוד. בפרט אם אתם חובבי ים. הבלוג שלה גרם לי לגעגועים לימים רגועים יותר ולטיולים פשוטים יותר – כי, אם אודה על האמת, עוד לא מצאתי מלון ששימח אותי כמו גסטהאוס בגובה 4,000 מ׳ בנפאל.

אגב: עפרי מציעה קורס לתכנון טיולים שמיועד בעיקר לתרמילאים שרוצים ללמוד לבנות נכון טיול בחו״ל, מה לארוז, איך להתנהל במהלך הטיול וכו׳. זה ידע יקר מפז למטיילים לא-מנוסים, אז אם אתם מכירים כאלו כדאי להפנות את תשומת ליבם.

השאר תגובה