פרטים ראשונים על הרענון שייקבל במרץ מועדון IHG Rewards

השינוי העיקרי שפורסם כעת נוגע לדרגות הסטטוס במועדון – במקום גולד, פלטינום וספייר יהיו החל ממרץ סילבר, גולד, פלטינום ודיימונד. סטטוס גולד הנוכחי יהיה למעשה סילבר, וסטטוס גולד חדש יתווסף, כשהסטטוס הגבוה ביותר רק משנה את שמו (כי השם המקורי נוראי). יהיו דרישות חדשות להשגת כל סטטוס ובמישור הזה תהיה פגיעה באורחים התכופים כי הסטטוס הגבוה ביותר יהפוך קשה יותר להשגה (120,000 נקודות בסיס במקום 75,000 נקודות בסיס). לא פורסמו הטבות חדשות ובמישור הזה המועדון מאכזב מאוד ביחס למתחריו כשאפילו בעלי סטטוס ספייר לא זכאים לארוחת בוקר בחינם. הטבה אחת שכנראה תעלם היא הבונוס של 25,000 נקודות בהשגת סטטוס ספייר. כלומר, בשורה תחתונה, IHGR מקבל רענון במרץ ומדובר כנראה ברענון שלילי.

וירג׳ן חזרה לישראל ומציעה גמישות גבוהה במיוחד ללקוחות

בריטניה מסירה מגבלות, כפי שציינתי מוקדם יותר החודש, ואי לכך חזרה אתמול וירג׳ן להפעיל את הקו מלונדון לת״א. בקו משרתים מטוסים רחבי-גוף שמציעים חלופה מצוינת לבריטיש ואלעל (ולא נשכח את טרקלין הבית הפנטסטי של וירג׳ן ששם בכיס הקטן את אלו של בריטיש ואלעל). אבל בתקופה זו הגמישות היא העיקר אז וירג׳ן מציעה ללקוחותיה גם פטור מדמי שינוי לתאריך ויעד, גם אפשרות להשאיר כרטיס פתוח עד דצמבר 2023 (הטבה דומה לשוברים של אלעל ובריטיש), גם גמישות למינימופ/מקסימום שהייה ביעד וגם – שימו לב – אפשרות לשינוי שם בכרטיס ללא עלות (פעם אחת). כלומר, הלכה למעשה, ניתן להזמין כרטיס של וירג׳ן ולהעביר אותו לאדם אחר במידה והנוסע המקורי לא יכול או לא רוצה לטוס.

רשות שדות התעופה בגירעון ענק אבל דואגת לעובדים

במאי 2021 כתב יובל שדה בכלכליסט: ״הכנסות הרשות ב־2020 הסתכמו בכמיליארד שקל לעומת 4.142 מיליארד שקל ב־2019. ההפסד התפעולי של רש"ת הסתכם בכ־1.5 מיליארד שקל. במשרד האוצר מעריכים שאת השנה הנוכחית הרשות עתידה לסיים בהפסד של 2 מיליארד שקל. בדיקת כלכליסט מעלה כי אף שעיקר ההפסדים נגרמו מעצירה כמעט מוחלטת של תנועת הנוסעים לישראל וממנה למשך חודשים ארוכים, ומצמצום משמעותי בהיקף הפעילות גם בחודשים שבהם השמים לא היו סגורים הרמטית – חלק מההפסד הוא תוצר של ניהול בזבזני של הנהלת הרשות שבא לידי ביטוי בעיקר בהוצאות שכר של העובדים הקבועים – כ־1,500 מתוך 4,000 עובדי הרשות. מדובר בעובדים שנחשבים לשיאני שכר במשק, ושלא הוצאו לחל״ת לאורך שנת הקורונה כולה, בניגוד לעובדי הרשות הזמניים״. כהמשך לכתבה ההיא, כתב השבוע יובל אזולאי בכלכליסט: ״גירעון של 2 מיליארד שקל לא מקרקע את ההטבות ברשות שדות התעופה. בעיצומו של המשבר העולמי רש"ת מעניקה למאות עובדים קביעות, כרטיסי טיסה חינם ליעדים שונים בעולם והגדלת דמי האש"ל […] בד בבד, הרשות החלה גם לפרסם מכרזים לקראת איוש של כ־100 תפקידים שלא אוישו זה כשנתיים — שבמהלכן תנועת הנוסעים בנתב"ג צנחה מ־24 מיליון איש ב־2019 לכ־7 מיליון איש בלבד במהלך 2021״.

מבצע למצטרפים חדשים לתוכנית אמבסדור של רשת אינטרקונטיננטל

כתבתי בתחילת החודש על מבצע לחידוש חברות במועדון וכעת מתווסף מבצע מקביל למצטרפים חדשים. עלות ההצטרפות לתוכנית היא 200$ או 40,000 נקודות של מועדון IHG Rewards. מי שיצטרף עד ה-31 במרץ וישלים שני לילות עד ה-30 באפריל יקבל בונוס של 20,000 נקודות (בשווי של כ-100$). שימו לב שאת שני הלילות יש להשלים במלונות של הרשתות אינטרקונטיננטל, ריג׳נט או קימפטון ולילות-בונוס אינם נספרים לטובת העניין. ההטבות של החברות בתוכנית רלוונטיות בעיקר למלונות רשת אינטרקונטיננטל אך במידה חלקית/פחותה גם למלונות של שתי הרשתות האחרות וגם מלונות של רשת סיקס-סנסס.

תאילנד צפויה להיפתח מחדש לתיירים במתכונת רגילה ב-1 בפברואר

במקום בידוד של שבוע במלון, כמו בתוכנית ה-Sandbox שפועלת גם כיום בפוקט, החל מה-1 בפברואר צפויה לחזור תוכנית ״Test&Go״ במסגרתה תיירים מחוסנים יוכלו להיכנס לתאילנד בכל שדה שירצו ללא חובת בידוד. נוסעים יידרשו להציג אישורים מתאימים, לעשות בדיקת קורונה בנחיתה ואחת נוספת כעבור חמישה ימים, לאפשר לעקוב אחר מיקומם באמצעות אפליקציה ייעודית, אבל לא יידרשו להיכנס לבידוד ויהיו חופשיים לנסוע בתוך המדינה ככל שירצו. התוכנית יושמה כבר אבל הופסקה לפני כחודשיים בשל עליית התחלואה במדינה.

אלעל רשמה את פעילות הנוסע המתמיד תחת חברה-בת חדשה

מהלך משמעותי נוסף לקראת מכירה של חלק מהבעלות על מועדון הלקוחות של החברה במטרה לגייס 150-100 מיליון דולר. מתוך הכתבה באתר גלובס: ״אל על מצויה במשא-ומתן עם כמה גורמים המתעניינים ברכישת חלק ממועדון הנוסע המתמיד, הנחשב לנכס מניב ובעל פוטנציאל – בהם בנק הפועלים, עמו קיימה מגעים לרכישת 30% מהמועדון לפי שווי של 250 מיליון דולר. בנק הפועלים שקל למזג את הפעילות של המועדון עם אפליקציית התשלומים ביט. גופים אחרים ששמם הוזכר בהקשר של מגעים לרכישת חלק ממועדון אל על כוללים את בזק; את שופרסל, המחזיקה במועדון חזק משלה; ואת הפניקס״.

רשת סלינה ממשיכה להתרחב ותפתח מלון חדש בחוף ת״א

התרמילאים הישראלים מכירים את סלינה כרשת של הוסטלים במרכז-אמריקה. אלו שורשיה, אומנם, אבל בשנים האחרונות גדלה הרשת משמעותית עם עשרות הוסטלים/מלונות במדינות רבות. אפשר לומר שסלינה מציעה בית חם למטיילים מכל הסוגים, לרבות כאלו שמוכנים לשלם יותר, ובהחלט לא רק חדרי דורמס בדולרים בודדים ללילה. יחד עם המלון החדש שייפתח בחוף ת״א, שיהיה בו גם מועדון גלישה ומספר מתחמים משותפים, בקרוב תפעיל סלינה סה״כ שבעה מלונות בישראל.

הירשמו למבצע התקופתי החדש של מועדון IHG Rewards

המבצע פשוט וישיר: כפל נקודות לשהיות עד ה-31 במרץ. נדרשת הרשמה מראש. כמובן הנקודות הנוספות הן נקודות בונוס בסכום שווה לצבירת נקודות הבסיס מהשהייה. מבצע חלבי למדי אבל עדיף על כלום. המבצע תקף גם להזמנות קיימות אז אין צורך להזמין מחדש.

הירשמו למבצע התקופתי של מועדון Radisson Rewards

לשהיות עד ה-30 באפריל. המבצע מקנה 30,000 נקודות בונוס לאחר כל 3 לילות עד למקסימום של 90,000 נקודות בונוס לאחר 9 לילות. כלומר, מי שישלים בדיוק 9 לילות עד סוף אפריל יקבל בונוס ממוצע של 10,000 נקודות לכל לילה (בשווי ריאלי של כ-35$). לא מבצע אטרקטיבי במיוחד, ובפרט לאור מבצעי העבר של המועדון, ובטח שלא כדאי להעביר שהיות לרדיסון רק בשביל הבונוס, אבל לא רע למי שממילא תכנן להתארח במלונות הקבוצה.

השאר תגובה