הלוך/חזור לניו-יורק במחלקת העסקים ב-1340$ בלבד!

טאפ הפורטוגלית פרסמה השבוע תעריף מוזל במיוחד במחלקת העסקים מת״א לניו-יורק. לטיסות בחודשים מרץ, אפריל ומאי. בקו ליסבון-ת״א פעלו בעבר מטוסי A321 חדישים עם מחלקת עסקים מצוינת אבל שימו לב שהם בינתיים הוחלפו במטוסים צרי-גוף ישנים יותר עם מחלקה פנים-אירופית כשבעצם מדובר במושבים זהים לאלו של מחלקת התיירים (כשהמושב האמצעי חסום). בין ליסבון וניו-יורק פועלת מחלקת עסקים טובה ונוחה. סה״כ מדובר בתעריף מצוין שמאפשר לצבור הרבה נקודות במועדוני התעופה של ברית סטאר. מי שרוצה יכול לעשות עצירה בליסבון באחד הכיוונים ללא עלות נוספת – וזו בהחלט עיר ששווה ביקור קצר. כמובן שהתעריף המצוין הזה פורסם בערוצים של ׳טיסות סודיות׳.

אלעל וארקיע בדרך למיזוג

מתוך הכתבה באתר כלכליסט: ״המפץ הגדול בתעשיית התעופה הישראלית יוצא לדרך עם חתימת מזכר הבנות למיזוג בין אלעל וארקיע, שעדיין מותנה בהסכמת העובדים ובאישור הממשלה ורשות התחרות. ארקיע צפויה להפוך לזרוע התיירות והלואו קוסט של אלעל. בכיר באלעל: "הדרך עוד ארוכה". אתמול נרשם מחזור מסחר גבוה במניית אלעל״.

בשבוע הבא ייפתח בפראג מלון יוקרתי חדש: Andaz Prague

מהתמונות הראשונות המלון נראה מצוין, גם מבחוץ וגם מבפנים, אבל המחירים בשמיים: חדר רגיל נמכר ברוב התאריכים במחיר של 500-450 אירו ללילה וסוויטות מתחילות מ-1300 אירו ללילה. עם המחירים האלו המלון מבקש להתחרות רק בשני מלונות בעיר: הפור-סיזנס היוקרתי והפופולרי והמנדרין-אוריינטל המצוין בצד השני של הנהר. לכבוד הפתיחה המלון מציע תעריף מוזל (כ-25% הנחה) ובנוסף יש מבצע ללילה שלישי חינם בלעדי לסוכנים מועדפים של הייאט. כלומר, גם בשקלול המבצע המחיר ללילה לא יורד מ-300 אירו.

יונייטד מעוניינת למכור 15% מהבעלות על מועדון התעופה שלה

לא מדובר בהשתלטות של גורם זר על המועדון אלא בחיפוש אחר משקיע אסטרטגי שגם יכניס כסף ליונייטד עבור חלקו במועדון (בהערכה גסה כ-3 מיליארד דולר…) וגם יוכל לספק למועדון ערך מוסף כלשהו כמו יכולות מתקדמות לייצר הכנסות מהדאטה שנצבר במועדון. מהלך דומה קורה בימים אלו באלעל אלא שבישראל מדובר במכירה של אחוז ניכר מהבעלות על מועדון הנוסע המתמיד, אולי אפילו 50%, והשותף החדש עתיד להיות מעורב באופן מלא בניהול המועדון וקביעת האסטרטגיה מול אלעל (דבר שעלול יצור בעיות אינסוף). כשאייר-קנדה מכרה את המועדון שלה לפני מספר שנים זה נגמר באסון כלכלי למשקיעים, ובמידה מסוימת גם לחברי המועדון, אז נקווה שגם יונייטד וגם אלעל לא מתכננות צעד מוגזם שיקנה שליטה במועדונים שלהן לגופים בעלי אינטרסים שונים בתכלית.

כמה שווה שדה תעופה גדול? השדה של סידני נמכר ב-17 מיליארד דולר

הימור מרשים מצד משקיעים פרטיים לטובת עתיד התעופה האזרחית באוסטרליה ובכלל. כ-79% מבעלי המניות בשדה, המחזיקים ב-96% מכלל זכויות ההצבעה, אישרו את מכירת השדה תמורת 23.6 מיליארד דולר אוסטרלי במזומן (כ-16.85 מיליארד דולר אמריקני). חלק מבעלי המניות הנותרים לא היו מרוצים מהמכירה כי רצו לשמור על אחזקותיהם בשדה אבל כעת נאלצים להיפרד מהן ע״פ החלטת הרוב המוחץ. השדה של סידני הוא כמובן הגדול ביותר באוסטרליה ולפני הקורונה עברו בו קרוב ל-30 מיליון נוסעים בשנה.

המלון היוקרתי בשחרות, מרשת Six Senses, זמין כעת להזמנה בנקודות של IHG Rewards

לבינתיים, מסיבה לא ברורה, המלון לא מופיע בתוצאות החיפוש באתר IHG אלא רק באפליקציה או באתר הסלולרי (המקושר כאן). נראה שהמחיר הכי נמוך ללילה הוא 135,000 נקודות – אותן ניתן לרכוש ב-675$ במסגרת מבצעים – כך שמדובר בעסקה מצוינת ביחס למחירים בכסף. ברוב התאריכים המחיר ללילה הוא 150,000 נקודות (750$). כמובן שיש זמינות נמוכה יחסית ללילות-בונוס במלון לאור מספר הסוויטות הקיימות והעובדה שהשימוש בנקודות אפשרי כרגע רק להזמנת הסוויטה הבסיסית ביותר. חשוב להבהיר שבאתר המלון מופיעים המחירים בדולרים ולפני תוספת המע״מ החלה על כל אזרח ישראלי (כולל תושבי-חוץ המחזיקים בדרכון ישראלי!) בעוד הזמנת לילה באמצעות נקודות אינה גוררת תשלום מע״מ.

תגובה אחת

  1. ya-ya

    בפתיחה של הניוזלטר שאלת לגבי טיסות בזמן קורונה, טירחה או שגרה –
    לדעתי זה מאוד תלוי. ראשית כמובן שלטוס למקום שנמצא בסגר או הגבלות קשות, זה די בזבוז, מי רוצה להסתגר בחדר משעה 18:00.
    שנית עלויות וזמן, אם נדרשת בדיקת PCR לפני הטיסה ואין באזור שלך בדיקה מוזלת , לקחת בחשבון את העלויות,
    טסתי ללוס אנגלס בתחילת אפריל ברגע שאושר למחוסנים להכנס והוסרו ההגבלות של מחוז LA על תיירים, היה מושלם, מעט תיירות, תענוג בשדות התעופה בשל תורים קצרצרים..
    אבל אז נדרשה בדיקת PCR לפני החזרה לישראל , ודרשו 180$ לבדיקה עבור טיסה, עלות משמעותית, בזבזתי הרבה זמן מהחופשה למצוא לבסוף פירצה שאיפשרה לעשות את הבדיקה בחינם במקום ציבורי.
    בסתיו הייתי בברלין, שוב היה צריך להקדיש זמן לבדיקה לפני החזרה. לפחות אושר האנטיגן שהוא זול יותר.
    ושוב בדצמבר לפאריס, בדיוק בשבוע שהחליטו על הכנסת כל החוזרים לבידוד של 10 ימים.
    למי שעובד זו גזרה קשה. ויש לקחת בחשבון כל מיני החלטות משונות של השלטונות.
    דבר נוסף, קציני ההגירה הפכו לבודקי ממכים , יש תורים הזויים בכניסה למדינות. בפאריס עמדנו שעה בתור לדרכונים לקצין אחד לטיסה שלמה!
    גם ביציאה שוב היה תור בלתי הגיוני בגלל האיטיות שלהם בבדיקת מסמכים.
    ודבר אחרון – מה עושים אם לפני הטיסה חזרה מתגלים חיוביים בבדיקה?
    לא כל מלון מאפשר כניסה לבידוד, עלויות נוספות , מי הגיבוי שלך לדאגה לאספקת מזון, משיכת כסף, וכדומה.
    נקודת האור היתה שבגלל שלא איפשרו נסיעה בתחב"צ מנתב"ג , החניונים היו בחצי מחיר, בנתיים המחיר חזר למחיר מלא.

    הגב

השאר תגובה