עד מחר: מבצע 1+1 של אלעל, כולל במחלקת פרימיום

במסגרת המבצע, שתקף לטיסות לעשרות יעדים לרבות יעדים בארה״ב, ניתן להנות מכרטיס שני בהנחה משמעותית. בפועל מה שקורה זה שהתעריף הייעודי למבצע חותך ב-50% את תעריף הבסיס של הכרטיס לשני נוסעים בהזמנה אבל כמובן ששני הנוסעים משלמים את התוספת הכספית המלאה (מסים והיטל-דלק). כלומר, זה בהחלט לא ״כרטיס שני בחינם״ אך במקרים מסוימים זה אטרקטיבי מאוד ובפרט לטיסות במחלקת הפרימיום ליעדים כמו פריס, לונדון וניו-יורק. כך, לדוגמה, שני כרטיסי פרימיום לפריס עולים רק 740$ – מחיר מציאה! – במידה ותצליחו למצוא זמינות לשני מושבים במחלקת כרטוס P באותה טיסה בתקופת המבצע (חיפוש פשוט במטריקס…). אלעל עדיין מאפשרת להמיר בקלות כרטיסים לא-רצויים לשוברים בערך מלא כך שהסיכון של רכישת כרטיס אלעל הוא די נמוך.

בונוס של עד 100% ברכישת נקודות של IHG Rewards

המבצע הזה חוזר מספר פעמים בשנה. הפעם בתוקף עד ה-18 במרץ. רוב חברי המועדון זכאים לבונוס של 100% אבל יש כאלו שמקבלים הצעות לא כדאיות עם בונוס של 80% או 60% בלבד. ניתן לרכוש בין 5,000 ל-150,000 נקודות, לפני הבונוס, אבל משתלם תמיד לרכוש לפחות 26,000 נקודות כי החל ממדרגה זו המחיר יורד לרמתו הנמוכה ביותר – 0.5 סנט לנקודה (ובתרגום 5$ לכל 1,000 נקודות בשקלול הבונוס). כרגיל אני ממליץ שלא לרכוש נקודות בצורה ספקולטיבית לגמרי אם כי במקרה של IHG Rewards אפשר בהחלט לחלץ מהנקודות ערך גבוה יותר במימוש נכון.

רשות שדות התעופה מייקרת עמלות ואגרות לחברות תעופה ולנוסעים

אסם תיכננה להעלות את המחיר של חלק ממוצריה בשיעור של כמעט 5%. הזעם הציבורי היה רב והמהלך נדחה. בינתיים רש״ת העלתה את המחיר של מספר אגרות ועמלות – שחלקן מוטלות ישירות על הנוסעים – בשיעור של כ-10%. מחאה חברתית צריכה להיות אבל אינה. אגב, האגרות והעמלות האלו נקובות בדולרים כך שעליית שער הדולר מעלה עוד יותר את הנטל בתרגום לש״ח. מדובר בסכום של כ-36$ לכל נוסע שעובר בטרמינל 3 בנתב״ג – וכמובן שלחברות התעופה אין ברירה אלא לגלגל את העלות הנוספת על הנוסעים ולייקר את כרטיסי הטיסה. בנוסף, ב-2019 הוחלט על פטור מתשלומים מסוימים בשדות התעופה רמון וחיפה, כמובן מתוך מטרה לעודד פעילות בשדות אלו, אבל למרות שאנחנו עדיין במהלכו של המשבר החמור ביותר אי פעם בתעופה האזרחית, ועל אף ששדה התעופה רמון לא ראה נוסע בינ״ל אחד ב-2021, החליטה רש״ת לבטל את הפטורים שניתנו ב-2019. החלטה זו היא עונש רציני בעיקר לארקיע וישראייר ששולטות בשוק הטיסות הפנימיות שכ״כ רלוונטי לישראלים רבים ובפרט לתושבי אילת. ארגון התעופה יאט״א פנה למשרד התחבורה כדי שינסה למנוע את העלאות המחירים – אבל אין אופטימיות רבה מדי לגבי מסוגלות המשרד לכפות את רצונו על רש״ת.

פינאייר הציגה את המוצרים העתידיים שיותקנו בכל המטוסים רחבי-הגוף שלה

פינאייר, אחת מחברות התעופה הטובות באירופה שלא זוכה להערכה מספקת לדעתי, מפעילה כבר היום מחלקת עסקים נוחה מאוד במטוסיה החדשים. לישראל לצערנו שולחת החברה מטוס צר-גוף עם מחלקת עסקים פנים-אירופית מאכזבת (כפי שנוהגות רוב חברות התעופה האירופיות כך שפינאייר רק מיישרת פה קו). השבוע פרסמה החברה מידע על מחלקת העסקים החדשה והחדשנית שלה – שנראית מצוין – אשר תותקן בשנתיים הקרובות בכל צי רחבי-הגוף של החברה (מטוסים מדגמי A330 ו-A350 של איירבוס). בעיניי זו בשורה מצוינת, על אף שהחברה פחות רלוונטית לשוק הישראלי לאור הקונקשיין הרחוק-מאידיאלי בהלסינקי בדרך לאסיה או ארה״ב. ראוי גם לציין שפינאייר מציעה לפעמים תעריפים מעולים מאירופה לאסיה, בכל מחלקות השירות ובפרט במחלקת העסקים, וניתן לצבור לא מעט נקודות מטיסותיה במועדונים השונים של ברית וואן-וורלד.

מגפה מאכזבת: לאחרונה מבטלת אלעל עשרות טיסות בכל שבוע

מדובר בכ-40% מכלל הטיסות של החברה ובעיקר ליעדי אירופה. ״הקורונה״ היא כמובן התירוץ אבל בפועל כנראה מדובר בהחלטות מסחריות של אלעל שלא רוצה להפעיל טיסות עם אחוז תפוסה נמוך מדי. הביטולים מגיעים בתקופה בה רוב מדינות אירופה דווקא מורידות מגבלות על כניסת תיירים ובכלל. חשוב לציין שע״פ החוק הישראלי אלעל מחוייבת במקרים רבים להציע לנוסעים גם טיסות חלופיות וגם פיצוי כספי במידה והביטול לא נגרם כתוצאה מכוח עליון שהיה מחוץ לשליטת חברת התעופה – והביטולים האלו הם לחלוטין מבחירה של אלעל – אבל מהדיווחים שאני מקבל נראה שאלעל מסרבת להציע פיצוי לנוסעים כנדרש בחוק ומתעקשת להציע רק טיסות חלופיות (לרוב טיסות אלעל אחרות אך נוסעים שמתעקשים מועברים גם לטיסות של חברות אחרות). מוקדם יותר בתקופת הקורונה קיבלו חברות התעופה פטור מפיצוי, כלומר החוק הוקפא, ואלעל מבקשת להחזיר את הפטור הזה ואפילו להחיל אותו רטרואקטיבית כך שלא תצטרך לפצות נוסעים על הביטולים הנוכחיים. נחיה ונראה.

סקירה: חברות תעופה שמציעות מחלקות עסקים מלאות לטיסות פנים-אירופיות

הבלוג הבריטי המעולה Head for Points פרסם סקירה מצוינת של כל הקוים הפנים-אירופיים בהם תוכלו לטוס בנוחות מירבית עם מחלקות עסקים מלאות. תוכלו למצוא ברשימה גם חברות תעופה מעולות כמו סינגפור איירליינס ואמירטס שמפעילות טיסות חופש חמישי באירופה. חשוב לזכור שיש הרבה מאוד שינויי-לו״ז בשנתיים האחרונות, לרבות החלפות מטוסים ברגע האחרון, אז רמת הוודאות נמוכה יחסית. בכל זאת סקירה שווה לקרוא.

3 תגובות

  1. BOAZ WEISS

    הלינק של בונוס של עד 100% ברכישת נקודות של IHG Rewards מעביר אותך לאתר שהוא לא של IHG, ומחלץ ממך את פרטי המשתמש והסיסמא שלך ב IHG. ממליץ להיזהר מפישינג

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      הלינק תקין. אבל תודה על התגובה ותשומת הלב!

      המועדון של IHG, כמו מועדונים רבים אחרים בתעשייה, משתמש בשירותים של אתר פוינטס.קום שהוא האתר המוביל למסחר בנקודות. אז נכון, המשתמש עובר לאתר חיצוני ומזין את הפרטים שם אבל הכל בסדר גמור. המועדון לא מטפל ברכישת נקודות באופן עצמאי.

      הגב
      • יוחי

        אתה צודק כרגיל. מניסיון טוב עם האתר לרכישת מיילים ביונייטד ונקודות במריוט. וגם אפשר להוסיף cashback ב topcashback,אז בכלל טוב.

השאר תגובה