76 מלונות של קבוצת הייאט ישנו קטגוריה במועדון ב-22 במרץ

מדובר במהלך שקורה אחת לשנה והפעם הוא בעיקרו שלילי. תשעה מהמלונות יעזבו את קטגוריה 7 (הגבוהה ביותר עד כה למלונות של הקבוצה עצמה) ויעברו לקטגוריה 8 (שכוללת כיום רק מלונות מסוימים ויקרים במיוחד של SLH). לילה-בונוס בקטגוריה 8 יעלה 35,000 עד 45,000 נקודות, תלוי בתאריך, כי החל מחודש מרץ יפעיל המועדון תמחור דינמי מוגבל של נמוך/רגיל/גבוה לכל קטגוריה (ולא תמחור דינמי מלא כמו מועדונים אחרים). מלונות מוכרים רבים עולים קטגוריה אחת אך אחרים יורדים קטגוריה. בפרט ראוי לציין שהמלונות של הרשת ליד שדות התעופה לונדון הית׳רו ופרנקפורט יירדו מקטגוריה 2 לקטגוריה 1 ובעצם יהפכו לאופציה נוחה מאוד וזולה מאוד עבור לקוחות הייאט לבלות לילה ליד השדות האלו.

נמשך משבר הטיסות לדובאי

מאז נפתחו הקוים הישירים, פועל בשדה של דובאי מערך אבטחה ישראלי מקיף כמקובל בשדות זרים ועל בסיס הבנות משותפות עם שירותי האבטחה המקומיים בדובאי. לאחרונה התגלו חילוקי דעות משמעותיים שיצרו משבר, שהפך לאירוע תקשורתי שלא לצורך, ובתוך הדברים דרש השב״כ שיפעלו בדובאי כ-50 מאבטחים ישראלים חמושים עם גישה בלתי מוגבלת בשדה. האמירתים כמובן לא מוכנים לקבל את הדרישה הזאת ובין השאר משום שהיא כביכול מציגה את מערך האבטחה של השדה היוקרתי כלא-מספק (על אף שאין שדה אחד בעולם שישראל לא מציבה בפניו דרישות אבטחה מיוחדות). חברות התעופה הישראליות הודיעו מוקדם יותר החודש כי כנראה יאלצו לבטל טיסות רבות מאוד לדובאי בעתיד הקרוב בגלל סוגיות אבטחה. המשבר החריף עוד יותר השבוע כשישראל העלתה דרישה לצמצם את הפעילות של פליי-דובאי בין המדינות כמהלך פרופורציונלי לצמצום הפעילות של חברות התעופה הישראליות.

שת״פ חדש בין אובר למאריוט (מועדון Bonvoy)

לפני מספר שנים היה שת״פ דומה בין אובר לסטארווד, שהתמזגה לתוך מאריוט, וכעת סיבוב נוסף. במסגרת השת״פ יכולים חברי המועדון של מאריוט לצבור נקודות מהזמנות של אובר: 3 נקודות לכל 1$ בהזמנת נסיעות (לא כולל UberPool), 2 נקודות לכל 1$ בהזמנת משלוחי אוכל של UberEats ו-6 נקודות לכל 1$ בהזמנת משלוחי אוכל של UberEats למלונות של קבוצת מאריוט. לכבוד תחילת השת״פ המועדון מציע בונוס של 1,000 נקודות לכל מי שישלים פעולה ראשונה עד ה-20 במרץ.

משרד הבריאות ממליץ על הסרת הדרישה לבדיקת קורונה לפני הטיסה לישראל

בשלב זה מדובר בהמלצות שעברו לאישור הממשלה אך טרם אושרו או נכנסו לתוקף. ההמלצות כוללות צמצום משמעותי במגבלות שונות, שחלקן כלל לא נוגעות לתיירות או נסיעות לחו״ל, אך בין השאר ממליץ משרד הבריאות להסיר את הדרישה לבדיקת קורונה לפני הטיסה חזרה ארצה למי ששהה בחו״ל למעלה מ-72 שעות. הסרת הדרישה הזאת, להערכתי, תוביל לעלייה דרמטית במספר הנוסעים לחו״ל משום שכיום יש חשש משמעותי להידבקות בחו״ל שתגרור בידוד ארוך ויקר בחו״ל וכמובן אובדן ימי עבודה/לימודים לנוסעים רבים.

מועדון Hilton Honors מוכר נקודות בחצי המחיר

המבצע הזה חוזר מספר פעמים בשנה אז בהחלט לא מדובר במשהו מיוחד, אבל תמיד טוב שיש הזדמנות לרכוש נקודות בזול. המבצע הנוכחי תקף עד ה-11 במרץ וניתן לרכוש במסגרתו בין 5,000 ל-80,000 נקודות (לא כולל בונוס של 100%). המחיר, בשקלול הבונוס, הוא 5$ לכל 1,000 נקודות. סה״כ מדובר במחיר הוגן לנקודות של הילטון, ואפשר לחלץ מהן ערך גבוה יותר במימוש נכון, אבל לא כדאי לבצע רכישות ספולקטיביות של יתרות גבוהות אם אין מימוש מתוכנן באופק. בעבר היה ניתן למצוא הזדמנויות טובות רבות למימוש נקודות של הילטון אך לצערנו המועדון עבר למודל של תמחור דינמי מלא וכיום ההזדמנויות מועטות ולרוב רחוקות ממצוינות. המלונות של הרשת בישראל – וולדורף אסטוריה בירושלים והילטון בת״א – דורשים כמעט תמיד מעל 80,000 נקודות ללילה (400$+ אם תרכשו נקודות במסגרת המבצע, אבל לפחות לא תידרשו לשלם מע״מ בנוסף).

ישראלים יוכלו להיכנס לסינגפור החל מה-3 במרץ

גם כיום יכולים בעלי דרכון ישראלי להיכנס לסינגפור אבל רק אם שהו במדינות מסוימות במהלך השבועיים שלפני כניסתם למדינה (וישראל אינה נכללת באותה רשימה). כלומר, הלכה למעשה, רוב הנוסעים הישראלים לא יכלו להיכנס לסינגפור. החל מה-3 במרץ זה ישתנה כי ישראלים תיכנס לרשימת המדינות שניתן לשהות בהן בשבועיים שלפני הכניסה לסינגפור. שימו לב שחברת התעופה המצוינת סינגפור איירליינס אומנם לא טסה לישראל (עדיין…) אבל כבר מציעה תעריפים ליציאה מישראל עם קונקשיין בדובאי.

תגובה אחת

  1. יואב

    ליאור-תודה.
    איפה ראית תעריפים לסינגפור דרך דובאיי? כל מה שאני מוצא זה רק דרך מוסקווה בהלוך ובחזור כל מיני

    הגב

השאר תגובה