הילטון מרחיבה את מודל התמחור הדינמי ללילות-בונוס

עם השנים עולה מחיר המקסימום ללילה-בונוס במועדון Hilton Honors. בעבר הלא-רחוק זה היה 80,000 נקודות (בערך 400$ ברכישה ישירה) אבל יחסית מהר עלה ל-95,000 נקודות (המחיר המקובל במלונות הישראלים למשל). מלון אחד עלה ל-120,000 נקודות בשנה שעברה אבל הוא מציע וילות על המים במלדיביים אז זה נשמע הוגן. אלא שכעת ארבעה מלונות נוספים מצטרפים לטרנד ודורשים 110,000 נקודות או 120,000 נקודות לכל לילה – וזה כבר סימן למגמה חדשה של התמחור הדינמי במועדון שממשיך לדרדר את ערך הנקודות שלו.

מועדון התעופה Aeroplan (אייר-קנדה) מוכר נקודות בחצי המחיר

לא מדובר במבצע חריג במיוחד, אומנם, אך המועדון לא מציע בונוס מעל 100% במבצעי רכישת נקודות (למעט מקרה יחיד כשהמועדון ׳הושק מחדש׳ בשנה שעברה). המבצע הנוכחי יסתיים ב-22 במרץ והמחיר לנקודה מגיע עד 1.37 סנט בלבד אם תרכשו 100,000 נקודות ומעלה (לפני הבונוס). אירופלן, בגרסתו הנוכחית, הוא אחד ממועדוני התעופה המתקדמים והאטרקטיביים בעולם. אייר-קנדה היא חלק מברית סטאר, ומכאן שכל חברות התעופה של הברית הן שותפות של המועדון, אבל בנוסף אליהן שותפות גם חברות אחרות כמו איתיחאד, אייר מאוריציוס, עומאן אייר, ויסטרה, וירג׳ן אוסטרליה וגאלף-אייר. טבלאות המימוש של המועדון מבוססות אזורים, ולא מבוססת מרחק, אז יש הרבה הזדמנויות לכרטיסי בונוס מעניינים.

כנראה שבקרוב ייפתח קו טיסות מנתב״ג לשארם א-שייח׳

מתוך הכתבה שפורסמה אתמול באתר ׳ישראל היום׳: ״ישראל ומצרים הגיעו לישורת אחרונה לקראת במגעים לקראת פתיחת טיסות ישירות מנתב"ג לשארם א שייח'. זהו הסיכום אליו הגיעו בכירים במערכות הביטחון של המדינות […] השיחות נערכו במשך יומיים, במסגרת מיוחדת שכללה את סגן שר המודיעין המצרי, יחד עם אנשי עסקים מובילים במדינה. במקביל, בראש הצד הישראלי עמד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יאיר פינס, גורמים במערכת הביטחון וכן אנשי עסקים ישראליים […] מטרת מרתון השיחות הייתה לקדם את הקשרים הכלכליים בין המדינות, וזאת לאור רצון של מנהיגי שתי המדינות, נשיא מצרים סיסי, וראש הממשלה בנט, לחזק את היבוא ההדדי״.

פינאייר הציגה את מחלקת העסקים הבאה שלה – המבוססת על מושב שלא ניתן להשעין

במבט ראשון המוצר החדש עלול להיראות לא-נוח, או בעל מידה מוגבלת של פרטיות, אבל לפי ההתרשמות של רוב מבלוג הבריטי HfP דווקא ההפך הוא הנכון. מדובר במוצר חדשני שבו פינאייר בחרה לשפר את איכות החומרים ואת שטח המושב על חשבון אלמנטים כמו דלת ומנגנון מושב יקר ומורכב. המושב החדש מתאים מאוד לאנשים גדולים יותר, וגבוהים יותר, ואפילו שחקני כדורסל שמגיעים ל-2 מטר גובה יוכלו כנראה לישון בנוחות במושב הזה. המוצר צפוי להיות מותקן בכל המטוסים רחבי-הגוף של פינאייר עד סוף 2023. החברה השיקה במקביל גם מחלקת פרימיום חדשה שלא הייתה עד כה.

רוסיה שוקלת לאפשר לחברות התעופה שלה לנכס לעצמן מטוסים חכורים

בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה, גופים בינ״ל רבים, ובפרט כאלו שמונהגים ישירות ע״י ארה״ב או אחת ממדינות המערב שלצידה, מטילים סנקציות רבות על רוסיה, על חברות רוסיות ועל רוסים עשירים שיש להם פעילות ונכסים במדינות המערב. בין השאר הודיעו בואינג ואיירבוס כי לא ימכרו לחברות תעופה רוסיות מטוסים, חלפים, ציוד טכני אחר או עדכוני תוכנה. מדינות רבות גם אוסרות על מטוסים רוסים לנחות בשדות התעופה שלהן או אפילו לחלוף בשטח האווירי שלהן. הסנקציות האלו מחריפות משבוע לשבוע מתוך ניסיון של מדינות המערב לעצור את ההתקדמות של פוטין. השבוע פרסמה רוסיה שהיא שוקלת להעביר חוק שיאפשר לחברות תעופה רוסיות לתפוס בעלות על מטוסים שהן חוכרות מחברות זרות ובעצם להחרים אותם. החוק הזה טרם עבר, אומנם, אבל הוא בגדר הצהרת כוונות נגד הסקציות שמוטלות על שוק התעופה הרוסי.

5 תגובות

  1. אורי

    החוק שמאפשר לחברות רוסיות לקחת בעלות על המטוסים לא ישנה כלום – זה כבר נעשה, ולכן אין פה איום ממשי.
    החברות הרוסיות הפסיקו לשלם דמי חכירה ולא מחזירות את המטוסים. כדי להמנע מהחרמה הן לא מבצעות טיסות בינלאומיות, מה שמבטיח שלא יהיו להן דולרים לשלם גם אם ירצו.
    החרם של בואניג ואיירבוס מונע מהן לתחזק את המטוסים כראוי, כך שגם אם יחלוף המשבר ערך המטוסים יפול.
    בקיצור – חברות ההחכרה יכולות כבר היום למחוק את המטוסים מהמלאי.

    הגב
  2. איתן

    תודה ליאור.
    כרטיס מתל אביב לאבו דאבי, ומשם ללונדון (עם אתיחאד) נחשב ככרטיס בונוס אחד באירופלן או שצריך שני כרטיסי בונוס?
    תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אמור להיות כרטיס בונוס אחד, כן. אתה גם יכול לעצור באבו-דאבי בתוספת של 8,000 מיילים.

      הגב

השאר תגובה