הירשמו למבצע התקופתי החדש של מועדון IHG Rewards

לשהיות בין ה-1 באפריל וה-17 במאי. במסגרת המבצע ניתן לצבור עד 50,000 נקודות בונוס שמגיעות כחמישה בונוסים לפי מספר הלילות שהושלמו בתקופת המבצע: 4,000 נקודות לאחר 2 לילות, 3,000 נקודות נוספות לאחר 4 לילות, 3,000 נקודות נוספות לאחר 6 לילות, 10,000 נקודות נוספות לאחר 10 לילות ו-30,000 נקודות נוספות לאחר 20 לילות. במיקסום המבצע, אם כן, ניתן לקבל בונוס ממוצע של 2,500 נקודות לכל לילה (כ-12.5$ בשווי ריאלי). מכיוון שהבונוס אינו יחסי להוצאה, הרי שמדובר במבצע שמתאים במיוחד למי שמתכנן חופשה ארוכה בשבועות הבאים ומתארח בעיקר במלונות זולים יחסית. בכל מקרה כדאי להירשם כדי לא לפספס נקודות בונוס אפשריות.

מועדון התעופה של קטאר איירוויס, Privilege Club, עובר להשתמש באוויוס

חברת התעופה הקטארית, שנהנית מכיסים עמוקים במיוחד בחסות המדינה, על אף שאינה רווחית באמת, מחזיקה חלק גדול ממניות קבוצת התעופה IAG שבבעלותה בין השאר חברות התעופה בריטיש ואיבריה. אוויוס הוא המטבע של מועדוני התעופה של שתי האחרונות (וגם של אייר-לינגוס ומספר גופים נוספים) ובאופן חריג לעולם מועדוני התעופה ניתן להעביר אוויוס בין חשבונות במועדונים שונים. כעת מצטרף גם מועדון Privilege Club לשמחה הזאת ועבר להשתמש באוויוס כמטבע שלו במקום QMiles. היתרות של חברי המועדון הומרו ביחס 1:1. כמו כן, מעתה ניתן להעביר אוויוס בין חשבונות של אותו אדם במועדונים השונים וזה רלוונטי משום שכל מועדון עדיין מחזיק בטבלאות מימוש שונות ולפעמים גם גובה תוספת כספית שונה בכרטיסי בונוס (כך, לדוגמה, טיסות של איבריה תמיד עדיף לכרטס דרך המועדון של איבריה ולא דרך המועדון של בריטיש).

בקרוב ייפתח מלון קמפינסקי בת״א – ומבול הסיקורים בתקשורת החל

יש סיבה להייפ: המלון החדש בחוף ת״א, לפחות מבחינת ניראות ואיכות המוצר, הוא אחד המלונות היוקרתיים ביותר בישראל. התחרות שלו כוללת גם מלונות עם מוניטין מבוסס שאולי פחות חדישים ממנו או פחות מרשימים ממנו בניראות אבל ידועים כנותני שירות טובים מאוד (לפחות יחסית לישראל, ועם כל הכבוד רמת השירות בתחום בארץ היא מתחת לכל ביקורת). הקמפינסקי החדש באמת נראה מצוין וכל החדרים והסוויטות שלו מציעים נוף ים מלא או חלקי לפחות. המלון גם משתתף בפורטפוליו של וירטואוזו כך שאפשר וכדאי להזמין בערוץ זה ולהנות מהטבות נוספות, אם כי זה לא בהכרח משתלם כשמדובר בשהיות ארוכות אז כדאי לשים לב גם לתעריף המוזל לחברי מועדון Discovery (הרשמה בחינם). המועדון גם מאפשר צבירת נקודות אבל זה נכון גם בהזמנה בתעריף וירטואוזו. המחירים כמו שאפשר לצפות – מתחילים בדר״כ מ-700$/לילה, לפני מע״מ, בחודשי הקיץ.

סינגפור מקלה את תנאי הכניסה לנוסעים מחוסנים

החל מה-1 באפריל לא יהיו מכסות יומיות למספר התיירים שיורשו להיכנס, לא יהיה צורך באישור מיוחד, לא יהיה צורך לבחור טיסה שעונה להנחיות ה-VTL וגם לא יהיה צורך בבדיקה מיד לאחר הנחיתה בשדה. תיירים מחוסנים יוכלו להיכנס לסינגפור בקלות ורק יידרשו לבצע בדיקת אנטיגן במהלך 24 השעות שלאחר הנחיתה (כולל בדיקה עצמאית, במלון, ובתנאי שהיא מדווחת).

עומסים כבדים בנתב״ג – ורש״ת כמובן זורקת את האחריות על משרד הבריאות

בזמנים מסוימים לאחרונה נתב״ג עמוס בצורה מטרידה עם תורי-ענק לתשאול ולצ׳ק-אין. לפעמים יש גם תור ארוך לנוסעים שלא מוסרים כבודה ואפילו המסלול המהיר לנוסעי מחלקת העסקים לא תמיד פתוח. רש״ת היא זו שמנהלת את המשמרות בשדה, כולל של המתשאלים, והיא האחראית היחידה לבלאגן בנתב״ג ולסבל שנגרם לכ״כ הרבה נוסעים באופן שיגרתי. היא האחראית ולא אף אחד אחר. רש״ת מרגישה בנוח להעלות את השכ״ד לעסקים בשדה, להעלות את העמלות לחברות התעופה ולנוסעים, להעלות את מחירי החנייה – ומצד שני לא עושה מספיק כדי לטפל במצוקת כוח האדם שיוצרת את העומסים בשדה. אבל לגלגל אחריות זה ספורט לאומי בארצנו אז כמובן שרש״ת טוענת שכל העומסים הם בגלל משרד הבריאות שדורש ממנה להקצות שטחים בטרמינל למתחמי הבדיקות (״תפסו טרמינל וחצי״, בלי להגזים, כמובן). כלומר, לטענת רש״ת, עיכוב של שעה בתור בקומת הנוסעים היוצאים – זה בכלל בגלל הבדיקות שמתקיימות באוהל שהוקם בקומת הנוסעים הנכנסים. הגיוני ומתקבל על הדעת.

בקרוב ייכנסו לתוקף שינויים במועדון IHG Rewards

הרוב קוסמטי, אל חשש. כיום ישנם שלושה סטטוסים: גולד, פלטינום וספייר. בקרוב יהיו ארבעה סטטוסים: סילבר, גולד, פלטינום ודיימונד. הסטטוס הגבוה ביותר ידרוש 70 לילות בשנה או 120,000 נקודות בסיס בשנה (הוצאה של 12,000$ במלונות הקבוצה) וההטבה העיקרית שלו, לפחות כרגע, היא בונוס של 100% בצבירת הנקודות. אני מקווה שהמועדון יפרסם בקרוב הטבות נוספות לסטטוס דיימונד כי אחרת לא ברור מה הוא שווה. השינויים ייכנסו לתוקף מתישהו במהלך אפריל.

5 תגובות

  1. ya-ya

    לגבי העומס בנתב"ג בתשאול ובדלפקים – לא שרש"ת צדיקה גדולה וברור שמסכים לכל מה שכתבת לגבי העלאת השכ"ד , אגרות ומחירי החניה, אבל כל מי שטס או חוזר, רואה שאכן כל הדלפקים בקומת הקרקע ששימשו לצק אין את בריטיש ונדמה לי שגם לופטהאנזה ואוסטריאן – הפכו למתחם בדיקה לנוסעים חוזרים נעזרים.
    האוהל שבו כולנו נבדקים הקומת הקרקע, הוקם לפני הקורונה ושימש את דלפקי צק אין טורקיש .
    כל אלו חסומים כיום, וצפוי שכעת כאשר לוח הטיסות עמוס , יש עומס חריג בתשאול ובדלפקים בקומה העליונה של הטיסות יוצאות

    עוד משהו מהנסיון שלי לפני שבועיים, המראה עם WIZZ , צק אין של חברת שרותי קרקע QAS – לא היה תור בכלל בתשאול.
    אבל QAS פתחו 4 דלפקים לארבע טיסות WIZZ, בזמן שכל הנוסעים נדרשים לעבור בדלפקים לבדיקת מסמכים .
    העומס לצק אין היה הזוי, התור הגיע כמעט עד לדלת של הטרמינל, ובילבל עם התור לתשאול…
    לא מבין למה עדיין מתעקשים על בדיקת המסמכים ומונעים צק אין עצמאי.
    בחזור ראיין אייר דרשו לצלם או לסרוק את תעודת ההתחסנות, והצהרת נוסע חוזר לישראל. באפלקצייה שלהם,
    וקיבלתי בורדינג קארד לנייד, ללא צורך לעבור בדלפקים. היה יעיל ומהיר.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      עבודת הדלפקים היא באמת לא באחריות רש״ת, למעט העובדה שרש״ת אולי מקצה את המיקומים ואת התורים אליהם. נכון שאוהל הבדיקות תופס את מקומם של דלפקים שהיו שם בעבר – ומצד שני תעבורת הנוסעים בנתב״ג כרגע היא דלה משמעותית לעומת 2019 אז לכאורה גם מחצית מהדלפקים שהיו אז אמורים להספיק בקלות היום. רש״ת פשוט לא מעוניינת להיות יעילה או להיטיב עם הנוסעים כי רק תמונות של עומסים כבדים משרתות אותה במאבק המתמשך שלה להשגת תנאים טובים יותר לעובדיה הקבועים.

      הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה קורה עם מי שטס בביזנס ולא באלעל? עדיין אפשר לבוא שעתיים לפני הטיסה בבטחון?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      בגדול כן. בפרט אם לא מוסרים כבודה ואפשר לגשת לתור הייעודי לתשאול.

      המסלול המהיר, לנוסעי מחלקת העסקים, אינו של אלעל בלבד. הוא משרת את כל החברות וגם את אלעל. לצערנו הוא לא פתוח באופן קבוע אלא רק בזמנים מסוימים.

      הגב

השאר תגובה