ביטוח נסיעות הוא מוצר הכרחי לכל נוסע, ובפרט בתקופה הנוכחית, ונוסעים תכופים יכולים בקלות להגיע להוצאה שנתית של מאות דולרים בסיכום כל הנסיעות. אבל יש פתרון נוח ומשתלם שכדאי לכם להכיר.


חזרתי לשיגרת הטיסות. עד כה ביליתי כמעט 40 ימים בחו״ל השנה והיד עוד נטויה. כשגיליתי שג׳ינג׳ר מתחילה לשווק ביטוח שנתי – מיד אמרתי שאני מעוניין. עלות הפוליסה השנתית היא 350$ (לפחות בהיעדר החרגות ומקרים מיוחדים). לי זה כדאי, ואסביר מדוע.

ביטוח נסיעות שנתי

 

(1) דבר אחד נוסף שאפשר לשכוח ממנו

היתרון הראשון של הפוליסה השנתית הוא צמצום הטירחה. נכון, לרכוש ביטוח נסיעות לוקח בדר״כ דקות בודדות בלבד – אבל זה הופך למשמעותי מספיק עם 10+ נסיעות בשנה. הפוליסה השנתית מאפשרת לי למעשה לשכוח מהצורך בביטוח נסיעות – אבל להיות מבוטח באופן מלא לכל אורך השנה ולכל נסיעה.

תשאלו את עצמכם כמה הייתם מוכנים לשלם בשביל שהרכב שלכם יתדלק את עצמו.

(2) אין צורך להאריך או לקצר נסיעות

אולי אני חריג בעניין הזה אבל בערך חצי מהנסיעות שלי מתארכות או מתקצרות, אפילו ביום אחד בלבד, וזאת תמיד התעסקות. לרוב אני פשוט בוחר מראש את התאריך הרחוק ביותר שסביר שאחזור בו ובעצם משלם על ׳אקסטרה ימים׳. אפשר במקרים כאלו לפנות לחברת הביטוח ולקבל החזר יחסי על הימים העודפים אחרי החזרה לארץ, אבל למי יש זמן או רצון לרדוף אחרי החזר של דולרים בודדים? במקרים אחרים גם נאלצתי להאריך את הביטוח כשהייתי בחו״ל וזה אומנם אפשרי אבל לא תמיד פשוט.

הדבר נכון גם לנסיעות שמבוטלות – ואז צריך לפנות לחברת הביטוח כדי לקבל החזר מלא/חלקי.

(3) זה פשוט משתלם…

350$ זה לא סכום מבוטל, אומנם, אך חישוב פשוט מציג את הכדאיות עבור נוסעים תכופים.

כדי להוכיח את זה בדקתי באתר Wobi כמה יעלה ביטוח לנסיעה של עשרה ימים לארה״ב (יוני 10-1). הוספתי את ההרחבות שחשובות לי, ואני מאמין שחשובות לרוב הנוסעים העסקיים: כיסוי כבודה, כיסוי לביטול או קיצור נסיעה (כולל מקרי קורונה), כיסוי למחשב נייד וכיסוי לספורט אתגרי (כי בימינו אפילו אטרקציה תיירותית כמו נסיעת רכבל נחשבת לפעמים לספורט אתגרי…). לא הוספתי ביטוח לספורט חורף למשל או הרחבות מיוחדות אחרות שמקפיצות את הפרמיה. הנה התוצאות:

בבדיקה דומה שערכתי ליעד זול באירופה קיבלתי הצעות החל מ-6.3$ ליום (הרחבות דומות).

אם ניקח את הממוצע בין התוצאות, בהנחה שלא כל הנסיעות הן לארה״ב או ליעדים אחרים באותה דרגת מחיר, נגיע לעלות ממוצעת של 6.85$ לכל יום בחו״ל.

המשמעות הנגזרת היא שהביטוח השנתי של ג׳ינג׳ר מתחיל להשתלם ביום ה-52 בחו״ל לאורך השנה במצטבר. כלומר, גם אם אתם לא נותנים שום ערך כספי לשני היתרונות הקודמים (ואני בהחלט נותן…) אז הביטוח השנתי משתלם לכם אם אתם צופים שתהיו בחו״ל מעל 51 ימים במהלך 12 החודשים הבאים. נוסעים עסקיים רבים מגיעים למספר הזה יחסית בקלות.

התנאים העיקריים של הפוליסה השנתית

  • מיועדת לבני 60 ומטה בלבד.
    – – –
  • החברה המבטחת היא מגדל, תחת ׳מגדל מסע עולמי פלטינום׳.
    – – –
  • הפוליסה מכסה עד 150 ימים בחו״ל במהלך השנה ועד 30 ימים בחו״ל בנסיעה רצופה.
    – – –
  • הפוליסה מכסה, בין השאר: איתור חילוץ, חבות כלפי צד שלישי, ביטול וקיצור בעקבות קורונה או צו 8, כיסוי כבודה וכיסוי למחשב נייד (יש לציין מראש יצרן, דגם ושנה).

לצורך הגילוי הנאות: לבלוג וללאונג׳ יש שת״פ מתמשך עם סוכנות Ginger, ובפרט לאור התגובות בקהילה שהן כ״כ חיוביות לגבי איכות השירות והטיפול בלקוחות, אבל הפוסט הזה אינו ממומן ע״י Ginger. את הביטוח האישי שלי רכשתי בכסף.

ביטוח נסיעות שנתי

תגובה אחת

השאר תגובה