טייסי אלעל ממשיכים לבטל טיסות רבות בגלל שאינם מקבלים עלייה בשכר

וועד הטייסים יכול להמציא מעשיות כרצונו אבל המציאות היא ששכר הטייסים הוותיקים באלעל הוא מהגבוהים בעולם גם לאחר הקיצוצים שנעשו בזמן הקורונה (בעוד שכר הטייסים הצעירים באלעל הוא שפוי הרבה יותר). מן הסתם את הוועד מנהלים הטייסים הוותיקים שהפכו את הסחטנות למקצוע שני – ואת זה הם עושים על חשבון לקוחות החברה שמגלים ברגע האחרון שטיסתם בוטלה ואין מענה. במצב הנוכחי, עד יעבור זעם, אני ממליץ בחום להימנע מטיסות אלעל לאירופה במידה ומועד הטיסה הוא קריטי. כלומר, אם אתם יכולים לסבול תרחיש שבו טיסתכם תבוטל ברגע האחרון ותוכלו לעבור לטיסה חלופית כמה שעות מאוחר יותר, או אפילו למחרת, אז אפשר בכל זאת לבחור באלעל, אבל אם אתם פשוט חייבים לטוס במועד מסוים אז אין ברירה אלא להימנע לגמרי מאלעל כי פשוט לא ניתן בשלב זה לסמוך על לו״ז הטיסות של החברה. כדי להוסיף חטא על פשע, שירות הלקוחות של אלעל פשוט לא קיים לאחרונה ונוסעים רבים לא מקבלים פיצויים שמגיעים להם ע״פ חוק.

הסיסמה הסודית של רשת קימפטון לחודשי הקיץ הוא ״Stay Cool״

אם וכאשר תעשו צ׳ק-אין לשהייה במלון של רשת קימפטון הצבעונית, לפני ה-5 בספטמבר, אל תשכחו להגיד לפקיד ״Stay Cool״. הסיסמה הזאת תיתן לכם הטבה כלשהי שיכולה להיות ארוחת בוקר בחינם, שדרוג לחדר, שובר למשקה וכו׳. יש מלונות שהופכים את זה להגרלה ויש מלונות שפשוט נותנים הטבה קבועה לכל אורח שאומר את הסיסמה בצ׳ק-אין. המשחק הזה נמשך כבר מספר שנים, כשהסיסמה מתחלפת כל מספר חודשים, ובעיניי זה מגניב למדי והופך את הצ׳ק-אין למהנה יותר.

עד ה-14 ליוני ניתן לרכוש מיילים של מועדון LifeMiles עם בונוס של עד 155%

המבצע הפומבי כולל בונוס מקסימלי של 150% אבל בהרשמה דרך הבלוג OMAAT תוכלו להנות מ-5% נוספים. כדי להנות מהבונוס המקסימלי צריך לרכוש לפחות 51,000 מיילים (לפני הבונוס) והמחיר המשוקלל הוא 1.29 סנט/מייל (כלומר 12.9$ לכל 1,000 מיילים). ברכישת 21,000 מיילים ומעלה ניתן בונוס של 145% – שהוא גם אטרקטיבי למדי. כרגיל אני לא ממליץ על רכישות ספקולטיביות לגמרי, אבל כן אציין שבטבלאות המימוש של המועדון אפשר למצוא הרבה הצעות שוות ואני אישית רוכש מהמועדון מיילים באופן קבוע ותמיד שומר על יתרה גבוהה בחשבון. כחיסרון בולט בתנאי המועדון אציין שכרטיסי בונוס ניתנים לביטול תמורת עמלה גבוהה של 200$, וזאת בניגוד לרוב מועדוני התעופה שגובים עמלה נמוכה משמעותית.

טורקיה משנה את שמה באנגלית ל-״Turkiye״

מסתבר שלעריץ ארדואן נמאס ששם מדינתו באנגלית הוא ״Turkey״ שנכתב ונהגה כמו שם התרנגול וכנגזרת כמו כינוי גנאי באנגלית שפרושו ׳אדם טיפש׳ או ׳אדם לא מוצלח׳. שינוי השם, אולי, לשיטתו של ארדואן, אמור לשנות את גורל המדינה ולהפוך אותה למצליחה יותר. שר החוץ הטורקי פנה במכתב רשמי לאו״ם עם הבקשה לשינוי השם ומשרד התיירות הטורקי כבר הפיק סרטון שבו נראים תיירים מערביים מחוייכים אומרים את השם החדש באנגלית פעמים רבות. בהצלחה עם זה. חשוב לציין שנכון להיום יש אזהרת מסע חמורה של משרד החוץ לפיה ישראלים צריכים להימנע מנסיעה לטורקיה.

נפתח מלון וולדורף-אסטוריה בוושינגטון

מדובר במלון טראמפ הוותיק והפופולרי שעבר שדרוג ושינה את המיתוג שלו (אפשר להניח בעקבות הפסד טראמפ בבחירות האחרונות). המלון נראה נהדר ובמיקום מצוין בעיר – אבל הוא גם יקר למדי ובתאריכים רבים החדר הרגיל עולה כ-1,000$ ללילה או החל מ-110,000 נקודות של הילטון (נניח 550$ בשווי ריאלי). בעיר יש מבחר משמעותי של מלונות יוקרה ובאופן אישי אני ממליץ על מלון אינטרקונטיננטל ווילארד שהוא אחד המלונות האהובים עלי בעולם וכשהמחירים שפויים הוא מציע תמורה יוצאת מן הכלל לכסף. אם בכל זאת תרצו להתארח בוולדורף-אסטוריה אז כמובן שמוטב להזמין את השהייה בתעריף אימפרסריו ולהנות מהטבות נוספות.

ישראייר רוצה לטוס בשבת, בניגוד להבטחות של בעלי החברה

עד לפני כשנה וחצי ישראייר הפעילה טיסות בשבת. המדינה לא מונעת ממנה לטוס בשבת כפי שהיא מונעת מאלעל. אבל אז החברה נרכשה ע״י רמי לוי שהחליט שהחברה תפסיק לטוס בשבת (על אף שאינו דתי/חרדי בעצמו, אבל כן שומר מסורת). כעת, כשהחברה מתכוננת להנפקה ובתוך כך פרסמה מצגת למשקיעים כנדרש, נתגלה כוונה לרכוש רישיון מפעיל אירופי בשביל ״ניצול טוב יותר של המטוסים בסופי שבוע״. במילים אחרות: ישראייר רוצה לחזור להפעיל טיסות בשבת אבל כנראה תחת קוד אחר. קומבינה מעניינת.

עד ה-19 ביולי: מועדון Hilton Honors מוכר נקודות בחצי המחיר

המבצע הזה חוזר מספר פעמים בשנה כך שלא מדובר באירוע מיוחד. במסגרת המבצע הנוכחי ניתן לרכוש עד 160,000 נקודות (לפני בונוס של 100%), כלומר עד 320,000 נקודות שייכנסו לחשבון, והמחיר המשוקלל הוא 0.5 סנט/נקודה. בעבר הייתי אומר שזה מחיר הוגן אבל בשנים האחרונות הערך של נקודת הילטון ממשיך להתדרדר וקשה יותר למצוא מימושים אטרקטיביים לנקודות. ריאלי נקודה של הילטון שווה קרוב יותר ל-0.4 סנט בלבד. המימושים הטובים ממשיכים להיות במלונות היוקרתיים ביותר של הקבוצה, וביעדים היקרים ביותר, ובאופן טבעי מימושים אלו דורשים יתרת נקודות גבוהה מאוד. כך, לדוגמה, אחד המימושים הטובים ביותר יהיה לשהייה של חמישה לילות במלון וולדורף-אסטוריה במלדיביים – אם יש לכם סטטוס גבוה ואם תצליחו למצוא זמינות מתאימה ללילות-בונוס.

תגובה אחת

  1. עמרי

    במידה ויש לך תוכניות רלוונטיות, קניית נקודות הילטון בחצי סנט בהחלט משתלמת. לדוגמא בדוגמא למעלה של וואלדורף אסטוריה בוושינגטון זה יעלה $550 במקום $1000. אכן ככל שלוקחים מלון בקטגוריה גבוהה יותר, ערך המימוש עולה.

    הגב

השאר תגובה