אמקס החלה לשלוח כרטיסים מתכתיים ללקוחות סנטוריון ופלטינום

כרטיסי אשראי מתכתיים הם כבדים יותר מכרטיסי אשראי עשויים פלסטיק ומרגישים יוקרתיים הרבה יותר. הם גם עמידים יותר ולכן מחזיקים מעמד לזמן רב הרבה יותר בשימוש תכוף (אפילו שכיום לקוחות רבים לא משתמשים בכרטיס הפיסי לתשלומים אלא באפליקציות תשלומים שהכרטיס מעודכן בהן). כלומר, כרטיסים מתכתיים הם ידידותיים יותר לסביבה וגם מגניבים הרבה יותר. הם נפוצים בארה״ב ובמספר שווקים אחרים אבל זאת הפעם הראשונה שחברת אשראי מנפיקה כרטיסים כאלו בישראל. לקוחות סנטוריון לקוחות פלטינום נבחרים כבר קיבלו את הכרטיס המתכתי החדש בשבועות האחרונים ולמיטב ידיעתי אין תוכניות להנפיק כרטיסים כאלו ללקוחות פלייקארד (אמקס פרימיום, לא פלטינום) וללקוחות גולד ואחרים.

מלון דניאלי המפורסם בונציה עבר לידיי רשת פור-סיזנס וייפתח מחדש ב-2025

המלון היוקרתי פועל כיום תחת אוסף מלונות היוקרה של קבוצת מאריוט (Luxury Collection) ונחשב לאחד המלונות הטובים ביותר בעיר המדהימה. הוא יקר בהתאם, כשהחדר הבסיסי עולה מעל 1,000 אירו ללילה בתאריכים רבים בשנה. מימוש נקודות במלון הזה הוא אחד הטובים באירופה, בהינתן שהצלחתם למצוא זמינות, וזה כמובן ייעלם לצערם של חברי מועדון Bonvoy כי המלון ייסגר בקרוב לטובת שיפוץ נרחב. המלון צפוי להיפתח מחדש ב-2025 תחת המותג פור-סיזנס ואפשר להניח שעם פתיחתו הוא יתחרה רק עם האמאן והבלמונד. מבחינת מיקום, לעניות דעתי, הדניאלי מנצח את שני האחרונים.

חזרה לשיגרה: במאי 2022 טסו יותר נוסעים מישראל לארה״ב לעומת מאי 2019

ע״פ נתוני רש״ת טסו כ-171,000 נוסעים בין ישראל וארה״ב בטיסות ישירות בחודש מאי השנה. אלעל ויונייטד אחראיות לכ-135,000 מתוכם – מה שמשאיר את דלתא ואמריקן הרחב מאחור. המספר הזה גבוה בכ-10% לעומת מאי 2019. נתון מרשים. כמובן שנוסעים רבים הגיעו לארה״ב בטיסות שאינן ישירות. יהיה מעניין לראות אם נתוני הטיסות לארה״ב ייפגעו בחודשים הקרובים לאור משבר התורים בשגרירות ארה״ב שלא מאפשר לישראלים רבים לקבל ויזה.

ההטבות החדשות של מועדון IHG One Rewards נכנסו לתוקף

המועדון של קבוצת IHG עבר מהפך קטן בחודשים האחרונים כולל מיתוג מחדש למועדון ולסטטוסים שלו, הטבות חדשות, דרישות חדשות לסטטוסים גבוהים, השקת תוכנית Milestone Rewards בדומה להילטון ועוד. אלו שינויים חיוביים מאוד שהופכים את המועדון לתחרותי יותר ביחס למועדונים של המתחרות הגדולות מאריוט והילטון. בתוכנית החדשה ייקבלו בעלי סטטוס דיימונד ארוחת בוקר בחינם במלונות וגם ניתן יהיה להבטיח מראש שדרוגים לסוויטות ולחברי קלאב (תמורת שוברים שצריך לצבור).

קבוצת לופטהנזה מבטלת כ-900 טיסות שתוכננו לחודש יולי בשל מחסור בכוח אדם

הקיץ הזה הוא סיוט קטן לשוק התעופה. אחרי כמעט שנתיים של ביקושים נמוכים מאוד, שגרמו נזקים עצומים כמעט לכל חברת תעופה, חזרו הביקושים אומנם אבל חברות התעופה ושדות התעופה לא הספיקו להיערך בזמן וסובלים ממחסור חמור מאוד בכוח אדם. את העומסים בנתב״ג כל ישראלי מכיר אבל העומסים האלו קיימים כמעט בכל שדה תעופה באירופה בתקופה האחרונה ובחלק מהמקרים אפילו חמורים הרבה יותר מהמצב בנתב״ג. בארה״ב המצב פחות חמור כי שוק התעופה האמריקני היה פעיל הרבה יותר לאורך השנתיים האחרונות ולפיכך פחות עובדים עזבו או תפקידם. אם אתם אמורים להמריא מנתב״ג בחודשים הקרובים, ובפרט באוגוסט, אני ממליץ לכם בחום לנסות להזמין שירות VIP להמראה או פשוט להניח שהמעבר בשדה יהיה סיוט ארוך במיוחד.

הונגריה החליטה להטיל מס של 25-10 אירו על נוסעים שממריאים משדות התעופה שלה

המס החדש ייכנס לתוקף ב-1 ביולי. זאת הדרך של הממשלה המקומית לכסות חלק מהגירעון העצום שהיא יצרה למדינה. נוסעים שימריאו ליעד אירופי (כולל בריטניה, כלומר לא האיחוד האירופי) יידרשו לשלם 3900 פורינט (9.8 אירו נכון להיום) ונוסעים שימריאו ליעד מחוץ לאירופה יידרשו לשלם 9750 פורינט (24.5 אירו נכון להיום). חברות תעופה כבר החלו לפנות לנוסעים עם העדכון על המס החדש והצעה לבטל את כרטיסם בתמורה להחזר כספי מלא במידה ואינם מעוניינים לטוס לאור העלות הנוספות. כ-100,000 ישראלים צפויים לטוס להונגריה בחודשים יולי ואוגוסט, ואפשר רק להניח שרובם לא יבטלו את טיסתם בגלל המס החדש. באופן טבעי ראינאייר הייתה הראשונה להתלונן ולדרוש מהונגריה לבטל את ההחלטה המטופשת הזו שעלולה לעשות נזק לתעשיית התיירות המקומית.

אליטליה לא איתנו – אבל מועדון התעופה שלה חי וקיים

תנו לאיטלקים לעשות בלאגן והם לא יפסיקו להפתיע. כתבתי לאחרונה על ITA, חברת התעופה שהיא 99% אליטליה אבל מתעקשת שהיא משהו אחר, ולחברה ׳החדשה׳ יש גם מועדון תעופה שנקרא Volare. הוא לא טוב במיוחד אבל הוא שם. הייתם מניחים שאם אליטליה הפסיקה לפעול כמותג נפרד אז גם מועדון התעופה שלה יפסיק לפעול כמותג נפרד – אבל המציאות היא לא כזאת, ולמעשה מועדון MilleMiglia יצא השבוע במבצע למצטרפים חדשים עם בונוס הצטרפות מוגדל של 3,000 נקודות במקום 2,000 נקודות כרגיל. בהצלחה לכולנו.

השאר תגובה