אם המושג BRG לא מוכר לכם – אתם מוזמנים לקרוא את הפוסט הזה.

בתמצית, ע״פ התוכנית של הייאט: אם תמצאו מחיר נמוך יותר (1) למלון של הקבוצה (2) באתר הזמנות כלשהו (3) בתנאים זהים לאלו המוצעים באתר המלון (4) – תזכו לתעריף מוזל שמהוווה הנחה של 20% על המחיר הנמוך שמצאתם (5).

אין צורך להקים הזמנה לפני הגשת בקשת ה-BRG, וזה יתרון עצום, אך מרגע שבקשה מאושרת יש להקים הזמנה בהתאם לתנאים שאושרו בתוך 24 שעות ולהתקשר למוקד הלקוחות על מנת שיעדכנו את התעריף בהתאם לבקשה שאושרה. הנה עמוד התוכנית באתר הקבוצה.

בפוסט הזה אפרוט את ההסבר לחמשת הכוכביות האלו בצירוף רשמים שלי אחרי כמה עשרות רבות של בקשות BRG.

מחיר נמוך יותר

  • אין צורך שאתר ההזמנות יציג את המחיר ו/או יחייב את אמצעי התשלום במטבע שבו משתמש המלון באתר הייאט.
    – – –

  • כשיש שוני בין המטבעות של אתר ההזמנות ואתר המלון הייאט תבצע המרה של המחיר במטבע של אתר ההזמנות למחיר במטבע של אתר המלון ע״פ המחשבון שלה שנמצא באתר. הפרש המחיר לאחר ההמרה צריך להיות גדול מ-1%.
    – – –

  • תעריפים מיוחדים, ובפרט כאלו שדורשים זכאות כמו תעריף AAA, אינם תקפים ל-BRG.

מלון של הקבוצה

  • ישנם מספר מלונות בעולם שנמצאים בתהליך מיתוג מחדש ועדיין אינם נכללים רשמית במסגרת אחת הרשתות של הקבוצה. לדוגמה, מלון קונקורס ליד שדה התעופה של לוס-אנג׳לס עליו כתבתי ביקורת בשנה שעברה. מלונות אלו אינם נכללים בתוכנית ה-BRG.

אתר הזמנות

  • הייאט מחריגה אתרי הזמנות שדורשים חברות על מנת להציג את מחירי המלונות ו/או על מנת לבצע את ההזמנה. אלו נקראים ״Membership Sites״ והדוגמה הקלאסית הוא אתר Last Minute Travel Club (או: LMT Club, בקצרה). משזה נאמר, קיימת ביקורת שלילית רבה כלפי הייאט תחת הטענה שתוכנית ה-BRG עושה שימוש יתר בכלל הזה ומחריגה בפועל גם אתרים רבים שאינם אתרים סגורים לחברים בלבד – כמו אתרי הזמנות שיוצרים חשבון משתמש חדש כחלק אינטגרלי מכל תהליך הזמנה.
    – – –

  • אתרי הזמנות שאינם פתוחים לכלל הציבור, מכל סיבה, אינם תקפים ל-BRG. למשל אתרי ההזמנות המיוחדים של חברות האשראי השונות שאולי לא דורשים הרשמה אבל ע״פ תנאיהם זמינים רק למחזיקי כרטיסי אשראי מסוימים.

 תנאים זהים

  • נדרשת זהות בסוג התעריף (שניתן לביטול / שאינו ניתן לביטול) למעט במקרים שבהם התעריף הנמוך ביותר באתר המלון הוא תעריף גמיש (שניתן לביטול). במקרים כאמור ניתן להשתמש בתעריף לא-גמיש של אתר הזמנות לטובת בקשת BRG מול התעריף הנמוך ביותר באתר המלון.
    – – –

  • לא נדרשת, בפועל, זהות מלאה בתנאי התעריפים של אתר ההזמנות ואתר המלון. אם, למשל, שני התעריפים גמישים אבל התעריף של אתר ההזמנות מעט מוגבל יותר (דורש תשלום מראש, מאפשר ביטול עד מועד מוקדם יותר, וכיוצ״ב) כמעט בכל המקרים הבקשה תאושר.
    – – –

  • נדרשת זהות במרכיבים העיקריים של ההזמנה: קטגוריית החדר (לא בהכרח תחת אותו השם), מספר האורחים, תאריכי השהייה וכו׳.
    – – –

  • ניתן להשוות תעריפים שכוללים ארוחת בוקר.
    – – –

  • התעריף שמציע אתר ההזמנות מוכרח להיות נמוך יותר מהתעריף הזול ביותר באתר המלון. לדוגמה: אתר המלון מציע תעריף לא-גמיש של 100$ ותעריף גמיש של 150$, בעוד אתר הזמנות מציע רק תעריף גמיש של 120$. לכאורה בהשוואת התעריפים הגמישים אתר ההזמנות זול יותר, אבל בפועל הבקשה לא תאושר.
    – – –

  • אתר ההזמנות חייב להציע אישור מיידי על ההזמנה. ישנם אתרי הזמנות רבים, ביניהם כמה גדולים מאוד, שאינם מציעים אישור מיידי להזמנות – ואלו אינם תקפים ל-BRG.

תעריף ה-BRG החדש

  • במידה והבקשה תאושר – התעריף המוזל יהיה 80% מהתעריף הנמוך של אתר ההזמנות. ההנחה, בגובה 20%, היא על מחיר החדר בלבד – לפני מסים, היטלים נוספים, עמלות וכו׳.
    – – –

  • במידה והוקמה הזמנה לא-גמישה באתר המלון, כלומר אמצעי החיוב כבר חוייב, ישלח זיכוי על הסכום המלא של ההזמנה המקורית ובצמוד חיוב על התעריף המוזל שהתקבל.

פרטים נוספים

  1. אחד היתרונות הגדולים של התוכנית: אין צורך לבצע הזמנה לפני הגשת בקשת BRG.
    – – –

  2. נציגי הייאט נדרשים לתת מענה לבקשות BRG בתוך 24 שעות מרגע שהוגשו, כך שאם בקשה לא נענית בתוך 48 שעות (למחמירים) הרי שיש סיבה להתקשר לשירות הלקוחות כדי לברר את הסיבה לעיכוב במענה.
    – – –

  3. תעריפי BRG מוזלים לא מאפשרים, ברוב המקרים, לקבל החזר כלשהו באתרי קשבק.
    – – –

  4. לטופס ה-BRG כדאי מאוד לצרף צילום מסך של עמוד התשלום מאתר ההזמנות בשדה הייעודי של הטופס המאפשר להעלות קובץ. מומלץ להשתמש בפורמט JPEG משום שלפעמים קבצים בפורמטים אחרים (ובפרט PDF) לא נפתחים כהלכה במחשבי הייאט.
    – – –

  5. החלטה לגבי בקשת BRG כלשהי, לרבות גובה התעריף המוזל במידה והבקשה אושרה, אינה סוף פסוק. בדר״כ המייל יהיה חתום ע״י הנציג שטיפל בבקשה ויכלול את כתובת המייל שלו בתיבת הדוא״ל של הייאט כך שאם נפלה טעות בהחלטה, בעיניכם, ניתן לשלוח לאותו נציג מייל עם פרטים נוספים, צילומי מסך ונימוק על הטעות לכאורה. אלטרנטיבית ניתן להתקשר לשירות הלקוחות.
    – – –

  6. ניתן להגיש בקשת BRG לגבי כל חדר במלון ואפילו לגבי סוויטות.

בהצלחה!

5 תגובות

השאר תגובה