הערה: הפוסט הזה לא נועד להיות פוליטי או אידיאולוגי אלא אינפורמטיבי בלבד. אין לי רצון או אינטרס לקדם חברות תעופה ערביות או לעודד קוראים לנחות במדינות ערביות – אבל אני נשאל לעיתים תכופות על הנושא אז החלטתי שאכתוב פוסט עם קצת מידע וניסיון אישי.

קצת מהניסיון שלי…

לאורך השנים טסתי עם מספר מצומצם של חברות תעופה ערביות: טורקיש איירליינס, רויאל ג׳ורדניאן, קטאר איירוויס, אתיהאד איירוויס ומלזיה איירליינס. שתי חברות תעופה שאני מחכה בקוצר רוח לנסות הן אמירטס וגארודה-אינדונזיה. רוב החברות ברשימה הקצרה הזאת עומדות בשורה הראשונה של חברות התעופה בעולם מבחינת איכות.

לאורך השנים נחתתי במספר מצומצם של שדות תעופה במדינות ערביות וביניהם: עמאן (AMM), דוחא (DOH), אבו-דאבי (AUH) וקואלה לומפור (KUL). בהמשך השנה אנחת גם בדובאי (DXB) ואולי בשדות נוספים.

Doha Airport Teddy Bear

Dona Airport Teddy Bear

מעולם לא הרגשתי חוסר ביטחון או חוסר נוחות לטוס עם חברת תעופה ערבית או לנחות בשדה תעופה במדינה ערבית. אולי אני תמים, אולי אני מרגיש בטוח בעצמי יתר על המידה לאור הניסיון שלי בטיסות ברחבי העולם ואולי תחושתיי ישתנו ברגע שיהיו לי ילדים – אבל בינתיים, מבחינתי, לטוס עם חברה ערבית ולנחות בשדה של מדינה ערבית זה ממש כמו לטוס עם חברה ברזילאית ולנחות בשדה בברזיל.

כל עוד מדובר בחברת תעופה מודרנית ובשדה תעופה מודרני – אין לי דאגות.

מה מותר למחזיקי דרכון ישראלי?

כלל האצבע הוא שעם דרכון ישראלי ניתן לטוס בטיסותיה של כל חברת תעופה ולבצע קונקשיין בכל שדה שמאפשר לנוסעים להישאר בצד האווירי שלו במהלך קונקשיין. אבל יש יוצאים מן הכלל, ונמשיך בדוגמאות.

בהמשך הפוסט אספר את סיפורה של כווית איירוויס אבל לבינתיים אציין שמחזיקי דרכון ישראלי בהחלט רשאים לטוס עם החברות המובילות בעולם הערבי כמו אמירטס, אתיהאד איירוויס, קטאר איירוויס, טורקיש, גולף אייר, גארודה אינדונזיה ועוד.

במהלך קונקשיין ׳סטנדרטי׳ הנוסעים לא עוברים ביקורת דרכונים. זה נכון גם לגבי שדות תעופה במדינות ערביות. הנוסעים עוברים בדר״כ בידוק ביטחוני – לרוב ללא הצגת דרכון – ונשארים תמיד בצד האווירי של השדה. כלומר, אם נחתתם במדינה ערבית – אלא אם תדברו עברית בקול רם או תלבשו חולצה שקיבלתם בטירונות אין סיבה שמישהו יידע שאתם ישראלים.

הנה פוסט ישן עם טיפים לגבי קונקשיין מוצלח.

אלא שלא כל קונקשיין הוא ׳סטנדרטי׳ וחשוב לקחת את זה בחשבון. בשדות רבים ישנם מספר טרמינלים ואין בהכרח שהם יהיו מחוברים בצד האווירי. כלומר, קונקשיין בין טיסה שנוחתת בטרמינל אחד לטיסה שממריאה מטרמינל אחר עלולה לדרוש מעבר בביקורת הדרכונים – וזה לא תמיד אפשרי עם דרכון ישראלי. יותר נכון לומר: צאו מנקודת הנחה שזה לא אפשרי עם דרכון ישראלי.

> לדוגמה: לשדה התעופה הבינ״ל של קואלה לומפור (KUL), אחד השדות הטובים באסיה, יש שני טרמינלים בעלי השמות הקליטים ״KLIA״ ן-״KLIA2״ (ר״ת: Kuala Lumpur International Airport). הטרמינל ראשי משרת את כלל חברות התעופה בעוד הטרמינל השני משרת אקסקלוסיבית את חברות הלואוקוסט ובראשן אייר-אסיה שהשדה הוא אחד מבסיסיה הגדולים ביותר. אין מעבר בצד האווירי בין שני הטרמינלים האלו ולכן לא ניתן, למשל, לעשות קונקשיין בשדה בין טיסה של אייר-אסיה לבין טיסה של מלזיה איירליינס. לעומת זאת בהחלט ניתן לעשות קונקשיין בשדה בין שתי טיסות שמשתמשות בטרמינל הראשי.

הסיפור של כווית איירוויס

במשך יותר משלושה עשורים כוויית איירוויס הפעילה טיסות לארה״ב. בשנים האחרונות היא הפעילה טיסת חופש חמישי בין לונדון הית׳רו (LHR) לניו-יורק קנדי (JFK). בשנת 2013 ניסה בחור ישראלי לרכוש להזמין כרטיס בכיוון-אחד לאירופה בטיסת החברה וסורב משום שדרכונו ישראלי. ואני מדגיש שהוא לא ניסה לטוס לכוויית אלא ללונדון.

חברת התעופה טענה שהיא מחוייבת לציית לחוק הכווייתי וכוויית אינה מכירה בישראל כמדינה ריבונית ואוסרת על חברות מסחריות לנהל קשרים מסחריים עם אזרחי ישראל. אתר האינטרנט של כוויית איירוויס, למשל, לא הציג את ישראל ברשימת המדינות.

התביעה לא איחרה להגיע. ב-2015 קבע משרד התחבורה האמריקני (DOT) שזו מדיניות מפלה מצד חברת התעופה ודרש ממנה לשנות את המדיניות לאלתר. החברה סירבה וכתוצאה מכך נאלצה בתחילת 2016 להודיע על הפסקת הטיסות לארה״ב.

אז נכון – חברות תעופה יכולות לסרב להטיס נוסעים בגלל הדרכון שלהם, אבל בפועל רק חברות תעופה בודדות בעולם מרשות לעצמן לקיים מדיניות כזאת. אני יכול רק להניח שגם אייר-איראן לא תסכים להטיס ישראלים במידה והיא תפעיל טיסות חופש חמישי בשלב כלשהו.

באילו שדות תעופה אפשר לנחות?

הנה רשימה חלקית של שדות תעופה בהם ניתן לבצע קונקשיין עם דרכון ישראלי ואפילו ניתן לעבור את ביקורת הגבולות:

עמאן (AMM)

טרמינל יחיד בשדה. ניתן להיכנס למדינה ואין צורך להוציא ויזה מראש.

קהיר (CAI)

שלושה טרמינלים בשדה – אחד מהם סגור בשלב זה. ניתן להיכנס למדינה אך יש צורך להוציא ויזה מראש.

איסטנבול (IST)

שני טרמינלים בשדה – רק אחד מהם לטיסות בינ״ל. ניתן להיכנס למדינה ואין צורך להוציא ויזה מראש.

דוחא (DOH)

טרמינל יחיד בשדה. ניתן להיכנס למדינה ל-24 שעות ללא צורך בויזה רק במידה וניתן אישור לכך מחברת התעופה (STPC).

דובאי (DXB)

שלושה טרמינלים בשדה: טרמינל 1 משרת את מרבית החברות והוא מחובר בצד האווירי לטרמינל 3 שהוא ביתה של אמירטס. טרמינל 2  משרת את חברות הלואוקוסט וטיסות אזוריות והוא מנותק משני הטרמינלים האחרים. לא ניתן להיכנס למדינה.

אבו-דאבי (AUH)

שלושה טרמינלים בשדה: טרמינל 1 משרת את מרבית החברות והוא מחובר בצד האווירי לטרמינל 3 שהוא ביתה של אתיהאד איירוויס ושותפותיה הקרובות. טרמינל 2  משרת את חברות הלואוקוסט וטיסות אזוריות והוא מנותק משני הטרמינלים האחרים. כדי להיכנס למדינה נדרש אישור מיוחד.

קואלה לומפור (KUL)

שני טרמינלים בשדה – טרמינל 2 משרת את חברות הלואוקוסט והטרמינל הראשי משרת את כל שאר החברות. אין מעבר בצד האווירי בין שני הטרמינלים. ניתן להיכנס למדינה תחת אישור מיוחד שניתן בדר״כ לקבוצות מאורגנות ולאנשי עסקים.

בחריין (BAH)

טרמינל יחיד בשדה. ניתן להיכנס למדינה ואין צורך להוציא ויזה מראש תחת מגבלות מיוחדות.

איזה סיכון יש בטיסה עם חברת תעופה ערבית?
מה, נחיתת חירום בטהרן?

אולי תופתעו לדעת אבל בעשור האחרון נחתו ישראלים בטהרן. יותר מפעם אחת. למיטב ידיעתי המקרה האחרון התרחש לפני שנתיים במרץ 2014 כאשר טיסה של טורקיש איירליינס מאיסטנבול למומביי נאלצה לבצע נחיתת חירום בטהרן בגלל מצב רפואי של אחד הנוסעים. עשרים תרמילאים ישראלים מצאו את עצמם על אדמת איראן בזמן שהיחסים בין המדינות לא היו יוכלים להיות יותר מתוחים.

במקרה אחר, מ-2007, ובאופן מעניין גם כן בטיסת טורקיש מאיסטנבול למומביי, נחת ישראלי בטהרן. על אף החששות הרבים שהיו לו בטרם הנחיתה הוא סיכם ואמר ״אנשי הביטחון נתנו לי יחס טוב מאוד ואפילו קיבלתי מתנה – תיבת נגינה מעץ. הם הזמינו אותי לבוא לבקר שוב ואני הזמנתי אותם ארצה, כאשר יהיה שלום״.

כוונתי היא לא להוכיח שאיראנים הם אנשים נחמדים במיוחד, אם כי זו אולי האמת, אלא כוונתי להראות שהשד לא בהכרח נורא כמו שאפשר לחשוב. בסופו של יום אני מאמין שלאף נושא תפקיד רשמי אין אינטרס ליצור תקרית בינ״ל חמורה בלי סיבה טובה.

לסיכום

בעיניי יש סיכון נמוך בטיסה עם חברות תעופה ערביות ובנחיתה בשדות תעופה של מדינות ערביות אבל באותה נשימה אני מבין לגמרי את החששות.

עבור הנוסע הממוצע כל חוויית הנסיעה בחו״ל יכולה להיות די מלחיצה אז אולי עדיף לא להוסיף ללחץ הזה מרכיב נוסף רק כדי לחסוך כמה לירות. רצוי שכל אחד מאיתנו יטוס עם חברות התעופה שאיתן הוא מרגיש נוח לטוס ללא קשר למדינת האם שלהן, לדירוג הבטיחות שלהן או למספר הפרסים שהן קטפו בשנה האחרונה. תחושת חוסר ביטחון לא חייבת להיות רציונלית, וזה בסדר.

וכן, חלק מחברות התעופה הערביות הגדולות – אולי רובן בעצם – נמצאות בבעלות מלאה של מדינות האם שלהן שחלקן פחות ידידותיות לישראל.

האם טסתם בעבר עם חברות תעופה ערביות?
נחתתם בשדות תעופה במדינות ערביות?
האם אתם חוששים מכך?
שתפו את דעתם וניסיונכם בתגובות!

288 תגובות

  1. י

    חלק מהמדינות שציינת פה הן כלל לא מדינות ערביות, בהן טורקיה, אינדונזיה, איראן ומלזיה. המדינות האלה הן מדינות מוסלמיות או מדינות עם רוב מוסלמי. אך מוסלמי אין פירושו ערבי, וההפך.
    בלי קשר, כמדומני, החל מתחילת 2016 ירדן שינתה את מדיניות הויזה כלפי ישראלים, ולפיה כניסה של עד 48 שעות למדינה מחויבת בהוצאת ויזה של 360 שקלים. הדבר נכון בודאות כלפי המעברים הקרקעיים, אבל אני זוכר ששמעתי חוויות על כך גם ממטיילים שנחתו בעמאן.
    אגב, האם באמת יש הבדל בין אפשרות כניסה לדובאי ולאבו דאבי? הרי מדובר בשתי ערים של אותה המדינה.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אתה צודק בכל ההערות.

      (א) העדפתי לא להשתמש במונח ״מדיניות מוסלמיות״ כדי לא להכניס דת לתמונה, אבל, זה המונח הנכון יותר ואכן קיבלתי על כך מספר תגובות. במיוחד מלזיה ואינדונזיה – אלו מדינות אסייתיות לחלוטין. אני שוקל לתקן את הפוסט.

      (ב) צריך ויזה כדי להיכנס לירדן, גם דרך שדה התעופה, אבל לא צריך להוציא אותה מראש. הירדנים עושים קופה רצינית מישראלים שעוברים את הגבול כדי להמריא מעמאן – ולכן העלו לאחרונה את מחיר הויזה. הם פוטרים מויזה את מי שעובר לעקבה לשני לילות ומעלה כדי לנצל את תנועת התיירים לשדות התעופה בדרום.

      (ג) אבו-דאבי ודובאי הן תחת שתי אמירויות שונות באיחוד. אני לא יודע אם החוק שונה אבל ע״פ מה שידוע לי דובאי מסרבת בתוקף להכניס בעלי דרכון ישראלי מאז פרשת מבחוח ואילו אבו-דאבי מאפשרת כניסה במקרים מיוחדים. ייתכן שהמדיניות של שתי הערים/אמירויות זהה ובכל מקרה אדם מן השורה לא יכול להיכנס אליהן.

      הגב
  2. מיכאל האפרתי

    נחתתי בביירות בטיסה של בריטיש לעמאן ולא הייתה כל בעיה

    הגב
  3. יהודה

    איך אפשר להוציא אישור כניסה לקטאר מחברת התעופה?
    או לאבו דאבי?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אתה לא יכול להוציא בעצמך אישור כניסה לקטאר או לאיחוד האמירויות (אבו דאבי). אתה יכול לקבל מחברת תעופה (קטאר איירוויס, לדוגמה) טופס שנקרא STPC שיאפשר לך כניסה לקטאר למשך עד 24 שעות. בתנאי שאתה עומד בתנאי הסף של תוכנית ה-STPC. אתה מוזמן לחפש מידע על התוכנית בגוגל (מעבר למה שכתבתי בפוסט) ולפנות לחברת התעופה עם כל שאלת הבהרה. אם אתה לא עומד בתנאי התוכנית – לא תקבל את הטופס כאמור ולא תוכל להיכנס לקטאר במהלך הקונקשיין שלך במדינה. לאיחוד האמירויות אין אפשרות להיכנס עם דרכון ישראלי כך או כך.

      הגב
  4. גיא

    שלום! אני מעוניין לטוס עם קטאר איירווייז מעמאן לסרי להקה עם קונקשיין של שעה ורבע בדוחה וכך גם בחזור.. איך אני אמור להתכונן לטיסה שכזו ??

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אהלן גיא,

      אין צורך להכנות מיוחדות. המעבר בשדות של עמאן ודוחא דומה למעבר בשדות בינ״ל אחרים. לא תעבור ביקורת גבולות ולא תציג את הדרכון הישראלי שלך (אולי למעט בעמאן בדרך חזרה…). כרגיל רצוי לא להסתובב בכוונה עם חולצות נושאות כיתוב עברי, לדבר עברית בקול רם וכיוצ״ב עצות שנכונות לנו הישראלים כמעט בכל מקום בעולם לצערנו.

      ישראלים רבים עוברים בשדות של עמאן ודוחא בכל יום. אין לך סיבה לחשוש. נסיעה נעימה!

      הגב
    • אלי

      לא צריך להתכונן. השדה הוא חוויה בפני עצמה. כל העובדים שם הם הודים ואסייתים. כמעט ואין מוסלמים או ערבים. וגם תהנה מאוד מנטיסה של קטאר איירווייס

      הגב
  5. זוהר

    היי יש לנו טיסה ממינאמר למנילה (פיליפינים) ובדרך יש לנו קונקשיין של 12 שעות בקואלה למפור.
    יש לנו דרכון ישראלי בלבד. הטיסה שנוחתת בקואלה למפור נוחתת בטרמינל 2 וגם היציאה מאותו טרמינל אבל אנחנו צריכים לאסוף ולהפקיד את המזוודות שוב בטיסה היוצאת לפיליפינים . כשהזמנו את הכרטיס לא ציינו בפנינו כלום.
    האם ייתנו לנו לעבור כרגיל מנסיונכם?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      מרבית הסיכויים שאתם בבעיה.

      טרמינל 2 בשדה של קואלה לומפור (KLIA2) הוא טרמינל ייעודי לחברות לואוקוסט ובראשן אייר-אסיה. החברות האלו, ככלל, לא מציעות שירותי קונקשיין לנוסעים ולכן באמת צריך לצאת, להפקיד את המזוודות מחדש ולהיכנס שוב. הבעיה – לא ניתן לצאת מהשדה עם דרכון ישראלי, גם לא קונקשיין.

      המלצתי היא להתקשר מיד לחברת התעופה ולשאול האם היא מציעה שירותי קונקשיין שיאפשרו לכם לשלוח את הכבודה היישר ממיאנמר לפיליפינים כך שתוכלו להישאר בצד האווירי של KLIA2. אם התשובה שלילית אז אין לכם מנוס אלא לבחור בכרטיס אחר. למלזיה אין אפשרות להיכנס עם דרכון ישראלי.

      הגב
  6. רעות

    היי, אני נוסעת בקרוב לסרי לנקה דרך דובאי (קונקשן של כמה שעות ללא כניסה למדינה). האם יבקשו ממני להציג דרכון ? אני קוראת שקטאר מאוד נפוצה בקרב ישראלים, אבל לא קראתי על הרבה שנסעו מדובאי.
    אני אשמח לקבל דעתך בנושא כדי לוודא שלא תהיה לי בעיה.

    תודה

    הגב
  7. יאיר

    היי האם אתה יודע אם קונקשן באבו דאבי כאשר שתי הטיסות הן עם אטיהד אפשרי בלי לעבור בביקורת דרכונים?

    מתכנן לקחת טיסה מהודו ללונדון.
    תודה!

    הגב
  8. גל

    היי, ברצוני לטוס לתאילנד דרך עמאן עם ג'ורדן איירליינס עם קונקשן של שעתיים ו10 דקות בהלוך ושעה ו45 דקות בחזור, האם אצטרך להוציא את הויזה עליה דיברת?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      לא.

      ויזה לירדן תצטרך רק במקרה ותרצה לעזוב את שדה התעופה ולהיכנס למדינה – אבל זה לא המצב כשאתה מבקש רק להחליף טיסות בשדה.

      הגב
  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה לגבי שדה התעופה קזנבלנקה במרוקו אפשר חוות דעת?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      שאלה טובה. אינטואיבית אגיד שאין שום בעיה, אבל אין לי ניסיון אישי בקונקשיין בשדה הזה. אני כן יודע שמרוקו לא דורשת ויזה מנוסעים במעבר, עד 24 שעות על הקרקע, אבל יכול להיות שיש תנאים נוספים שאני לא מודע להם. אני ממליץ בחום לפנות לחברת התעופה עם השאלה הזאת.

      הגב
    • Lior @ FlyingOut

      זאת שאלה מצוינת אבל עדיין אין לי תשובה וודאית.

      עוד לא מצאתי מידע מסודר לגבי האפשרות של בעלי דרכון ישראלי לקבל ויזת תייר/טרנזיט לקטאר. בעלי דרכון ישראלי יכולים לקבל TWOV, כלומר טרנזיט ללא ויזה, במסגרת תוכנית ה-STPC של קטאר איירוויס. אבל זה לא אותו דבר. בשביל להנות מתוכנית Qatar+ חובה להוציא ויזה (על חשבון החברה).

      להערכתי בעלי דרכון ישראלי לא יוכלו להנות מהמבצע.

      יש לי במקרה טיסות של קטאר איירוויס בהמשך החודש, וכמובן קונקשיין בדוחא, אז אנסה לקבל שם תשובה מסודרת מדלפק הטרנזיט.

      הגב
      • רוני

        תודה רבה על התשובה המפורטת והמענה המהיר. על סמך תשובתך נראה שאין כל כך סיכוי שיאשרו ויזה לישראלים אבל יהיה מעניין לשמוע ממך עדכון מהשטח בנושא כשתהיה שם. בכל אופן, לאור השיפור ביחסים בין ישראל ומדינות המפרץ בשנים האחרונות ושינוי הגישה בעולם הערבי כלפי ישראל, אני מאמין שבשנים הקרובות נראה שיפור גם בגזרת הויזות.

  10. אדיר

    היי,
    אני אמור לטוס עם רויאל ג'ורדניאן לתאילנד עם קונקשן בעמאן של כשעתיים.
    האם במהלך הקונקשן בעמאן הם מעבירים לי את המזוודה אוטומטית לטיסה הבאה או שאני צריך לאסוף אותה ושוב להעביר אותה בידוק בטיסה הבאה?

    בנוסף, רציתי לדעת האם הטיסה לבנגקוק עוברת דרך מדינות ערב עוינות או שהם שינו את המסלול כבר?

    תודה מראש!

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      הקונקשיין בעמאן הוא מה שנקרא ״קונקשיין אונליין״, בין שתי טיסות של רויאל ג׳ורדניאן, והמזוודות יעברו אוטומטית בהנחה ששתי הטיסות הן תחת אותו כרטיס (אחרת הסוכן לא יידע לשרשר את הכבודה הלאה). בעמאן תעבור רק בידוק ביטחוני.

      רויאל ג׳ורדניאן לא מחוייבת לטוס במסלול טיסה מיוחד כלשהו. אין שום סיבה שהיא תעקוף בכוונה מדינות מסוימות אבל כמו כל חברת תעופה גם היא לא תטוס מעל אזורי מלחמה.

      הגב
  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הי ליאור,
    אני מתגוררת בקניה ורוצה לטוס להודו דרך אבו דאבי עם איתיהד. יש לי שם 7 שעות אבל אני לא מתכוונת לעזוב את השדה. האם אני צריכה אישור מיוחד כלשהו? אם כן, אתה יודע איך אני יכולה להשיג אותו?
    תודה!

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אין שום ביה שתעשי קונקשיין בשדה של אבו-דאבי (AUH). את לא צריכה אישור כלשהו ואף אחד לא יבדוק את הדרכון שלך. רק לעבור בידוק ביטחוני ולהעביר את הזמן בטרמינל.

      בקונקשיין ארוך כ״כ אני ממליץ לך להיכנס לאחד הטרקלינים בשדה (בתשלום). יש טרקלין של דיינרס (Al Reem) והכניסה אמורה לעלות 14$ בלבד אם מדובר בכרטיס דיינרס שהופנק בישראל.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        תודה על התשובה הזריזה! דיברתי עם שגרירות האמירויות בקניה והם אמרו אותו דבר.

        תהיתי לגבי טרקלינים בתשלום, אין לי דיינרס אבל אחפש אחרים

  12. אפרת

    היי, מעוניינת לרכוש כרטיס של גולף אייר. מגיעה עם ארקיע ללרנקה ומשם טיסה לבחריין ואז תאילנד.
    אין הרבה מידע על ישראלים שטסים דרך גולף אייר. אתה אולי יודע איך שם?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      לא עשיתי קונקשיין בבחריין בעצמי אבל לא אמורה להיות שום בעיה. בעלי דרכון ישראלי יכולים לטוס עם גולף-אייר ויכולים להחליף טיסות בשדה של בחריין. זה אחד מהשדות המודרניים באזור.

      הגב
  13. ליאור

    היי, תודה על המידע המפורט! יש לי שאלה לגבי טיסה מת"א לתאילנד עם שתי חברות תעופה שונות- 3 מקטעים:
    ת"א-רומא (alitalia)- רומא אבו דאבי (alitalia)- אבו דאבי- בנגקוק (אתיהאד),
    איך אוכל לדעת שלא אצטרך לעבור טרמינלים באבו דאבי? זה לא רשום בפירוט הטיסות.
    במידה וכן יהיו טרמינלים שונים, עד כמה בעייתי עניין הבידוק והחתמת הדרכון?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      הטרמינלים בשדה של אבו-דאבי מחוברים כך שלא תצטרך לעבור הגירה אלא רק בידוק ביטחוני. זה שדה מודרני וסה״כ נוח אם כי לפעמים מעט צפוף. בכל מקרה אף אחד לא יסתכל על הדרכון שלך.

      הגב
    • צחי

      בהמשך לשאלה של ליאור,
      אמרת שבאבו דאבי קיימים 3 טרמינלים ושטרמינל 2 מנותק משני האחרים.
      טיסת ההמשך לבנגקוק היא באמצעות אתיהאד ולפי מה שאמרת תצא מטרמינל 3.
      איך אוכל לדעת שהטיסה היוצאת מרומא באמצעות alitalia לא נוחתת בטרמינל 2?

      הגב
  14. אליעזר

    שלום וברכה!
    רציתי לשאול על קונקשן באבו דאבי טיסה שיוצאת מבודפשט לניו יורק עם קונקשן של שלוש שעות. אני אדם חרדי איך עלי להתנהג בקונקשן במדינה הנ"ל? אשמח לתשובה.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אני מאמין שאתה מתבלבל. אין טיסות מבודפשט (BUD) לאבו-דאבי (AUH). יכול להיות שהתכוונת לטיסות של אמירטס דרך דובאי (DXB)?

      בכל מקרה לא תהיה ביקורת דרכונים בקונקשיין אלא רק בידוק ביטחוני. באופן טבעי, כחרדי, אתה תראה כזר מוחלט בשדות האלו… אבל זה לא אומר שצפויות לך צרות. באופן כללי לנסיכויות המפרץ לא איכפת יותר מדי מישראל או מיהודים. מן הסתם רצוי לשמור על פרופיל נמוך – בלי שיחות קולניות בעברית, בלי ספרים עם כיתוב עברי, בלי לשאת תפילות באזורים פתוחים וכו׳ – אבל לצערנו הרב זו עצה טובה ליהודים בכל מקום בעולם.

      הגב
  15. שיראל מוטהדה

    היי אני ואחותי מצאנו אחלה טיסה מירדן דרך אבו דאבי ולדלהי עם חברת jet airways
    תיהיה לנו בעיית טרמינלי? הצגת דרכון?
    בנוסף שמעתי מחברה שעברה דרך מדינה ערבית שרק לישראלים עושים בדיקה בטחונית ופותחים להם תתיקים , זה נכון?
    וגם נוכח המצב הפוליטי והחרם על מדינות ערב, האים יש לקחת זאת בחשבון?
    תודה

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      לא צריכה להיות לכן שום בעיה. לא בעמאן ולא באבו-דאבי. בעמאן תצטרכו להציג את הדרכון במהלך הבידוק הביטחוני, לצד כרטיס טיסת ההמשך, אבל זה לא יגרור בדיקה ביטחונית מקיפה יותר. המוני ישראלים עוברים בעמאן בכל יום (שתי טיסות יומיות של רויאל ג׳ורדניאן בין ת״א לעמאן).

      לא יודע ממי שמעת שישראלים עוברים בידוק ביטחוני מקיף יותר. פורמלית זה לא נכון ומעולם לא שמעתי על דבר כזה מאף אחד. אני עצמי עברתי במדינות ערביות/מוסלמיות עשרות פעמים עד כה ומעולם לא חוויתי כל יחס מיוחד כבעל דרכון ישראלי.

      אין ״חרם על מדינות ערב״. יש כרגע סנקציות פוליטיות מצד מספר מדינות כלפי קטאר בלבד. וגם זה לא אומר ששדה התעופה של דוחא (DOH) מסוכן יותר ממה שהיה – רק אומר שקטאר איירוויס מוגבלת יותר כחברת תעופה. אבל אתן מתכננות לטוס עם רויאל ג׳ורדניאן, אתיהאד וג׳ט איירוויס כך שלא צריכה להיות שום בעיה.

      הגב
  16. רומי

    היי ליאור, אני מעוניינת לטוס לניו זילנד דרך היתרו שבלונדון ודרך דובאי. למעשה הטיסה הראשונה תהיה של אלעל (ישראל-לונדון) והשניה של אמירטס (לונדון-ניו זילנד) עם עצירה של כ3 שעות בדובאי. אני קונה כרטיס הלוך חזור עם אלעל בנפרד מקניית ההלוך חזור עם אמירטס. האם אצטרך לעשות צ'ק אאוט ואז צ'ק אין לתרמיל שלי? וגם – האם תהיה להם סיבה לבדוק אותי? אוסיף שיש באפשרותי להשתמש בדרכון זר. אם כן, כיצד להשתמש בו?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      קודם כל – קונקשיין כזה, בהית׳רו, יהיה ׳לא מוגן׳ במובן שאם חלילה טיסת אלעל תדחה או תבוטל אזי אמירטס לא תבוא לקראתך בשום צורה. את צריכה להשאיר מספיק זמן להחלפת הטיסות והעצה שלי היא פשוט להעביר לילה ליד השדה. לפחות בהלוך כי בחזור הבעיה תהיה קטנה יותר.

      אני כמעט משוכנע שבין אלעל לאמירטס אין הסכם העברת כבודה (אינטרליין) כך שתאלצי לאסוף את הכבודה בהית׳רו ולעשות צ׳ק-אין מחדש. כל הליך הבידוק יהיה סטנדרטי. את יכולה להשתמש בדרכון הזר לטיסה עם אמירטס, ואולי זה אפילו רעיון טוב, אם כי אין שום בעיה אמיתית לטסו עם אמירטס ולעבור בדובאי עם דרכון ישראלי.

      במהלך הקונקשיין בדובאי (DXB) תעברי רק בידוק ביטחוני.

      הגב
      • thematriarchit

        תודה ליאור! האם לפי נסיונך ברגע שמציגים דרכון זר שאיתו כמובן קנינו את הכרטיס, האם אפשר לצאת "שקרן" כי כביכול הם יכולים לגלות שיש לנו דרכון ישראלי ולהאשים "בהחבאת הזהות" שלנו? אציין שפניתי לחברת התעופה בהודעה בפייסבוק והם אישרו שאין עיה לבצע טרנזיט עם דרכון ישראלי. האם לדעתך זה ששטחתי את שאלתי אליהם בפייסבוק יכולה להיות משהו שהם יעקבו אחריו? (חח אני פרנואידית).

      • Lior @ FlyingOut

        לא לא… אלו חששות שאין להם אחיזה במציאות.

        (1) אין באמת דבר כזה ״הדרכון שאיתו קניתי את הכרטיס״. לפעמים חברות תעופה או אתרי הזמנות מבקשים לכלול פרטי דרכון בהזמנת הכרטיס, מסיבות כאלו ואחרות, אבל זה לא משנה להמשך. את יכולה להשאיר את אותו דרכון בבית אם תרצי – במידה ויש לך דרכון אחר להשתמש בו. החריג לכלל הוא כאשר מדינה – כמו ארה״ב – מבקשת מהנוסע לעדכן את פרטי הדרכון שלו לפני הנסיעה, אבל זה לא יהיה במעמד ההזמנה אלא במעמד הצ׳ק-אין.

        (2) הרבה נוסעים מחזיקים יותר מדרכון אחד. לפעמים אפילו שלושה או ארבעה. הם לא חייבים לדווח עליהם לאף אחד. חריג לכלל הוא כאשר קצין הגירה שואל באופן ישיר לגבי זה – ואז המלצתי היא לענות לו בכנות.

        (3) באמת אין בעיה לבצע קונקשיין עם דרכון ישראלי.

        (4) תסלחי לי על הישירות, אבל, לצוות המדיה הדיגיטלית של חברת התעופה לא באמת איכפת ממך, מהכרטיס שלך או מהדרכון שלך. הם מבחינתם ענו בזריזות לשאלה פשוטה. וגם אם היו רוצים לעדכן מידע בהזמנה – שיעדכנו, הרי ממילא אין שום בעיה עם הדרכון הישראלי.

        בקיצור, סעי לשלום ובאמת שאין לך מה לדאוג. רק תשאירי מספיק זמן לקונקשיין בלונדון. ותהני בניו-זילנד!

      • thematriarchit

        תודה ליאור (נבוכה מהשאלות ההזויות שלי..). אני חושבת לנסוע מירדן, אף שהטיסה הכי מהירה עולה כמו טיסה ללונדון, אבל חוסכת הרבה זמן. יש לך המלצות לגבי נחיתה בשדה התעופה בירדן? משהו שצריך לדעת חוץ מזה שיש צורך לשלם על ויזה? (למשל זמן המתנה מומלץ אם קונה בנפרד מג'ורדניאן ובנפרד מאמירטס).
        תודה וסליחה על החפירה.

      • Lior @ FlyingOut

        לעניין המעבר בירדן,

        (1) אין צורך בויזה במידה ואת לא יוצאת מהצד האווירי של שדה התעופה (קונקשיין סטנדרטי).

        (2) זה שדה שנראה מודרני אבל הוא מנוהל בצורה חובבית להחריד. תקווי לטוב ואל תצפי לסיוע כלשהו מהעובדים השונים – לא קשור לדרכון שלך, הם פשוט לא יודעים לסייע.

        (3) מציע לך לנסות לכלול את הטיסות בין ת״א ועמאן בתוך הכרטיס העיקרי.

        את מוזמנת לפנות אלי במייל עם שאלות נוספות לגבי סידורי הנסיעות שלך. זו בהחלט לא חפירה וטוב שאת עושה שיעורי בית לפני הנסיעה – כך עדיף.

  17. מוריס

    היי ליאור,

    לגבי בחריין, כתבת: "ניתן להיכנס למדינה ואין צורך להוציא ויזה מראש תחת מגבלות מיוחדות."

    תוכל לפרט? איך זה עובד בדיוק? באמת ניתן פשוט לנחות שם ולהיכנס למדינה? אומנם לי יש דרכון ארה"ב, אבל ליתר המשפחה אין, וזה יכול להיות חתיכת טיול מעניין אם הדבר אכן אפשרי.

    הסתכלתי באתר משרד הפנים של בחריין וישראל בכלל לא מופיע ברשימת המדינות, אלא רק "פלסטין"…
    מצד השני, ניסיתי לבדוק בגוגל וראיתי את האמירה שלך בעוד מקומות אבל אף פעם עם הוראות מפורטות לגבי איך ניתן להיכנס ומהם התנאים.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אני מניח שהגעת לאתר ה-eVisa של בחריין ולא מצאת שם את ישראל ברשימה. אכן, בעלי דרכון ישראלי לא זכאים לפטור מויזה או ל-eVisa. אבל בעלי דרכון ישראלי כן יכולים להוציא ויזה לבחריין – לפחות פורמלית – אם כי אני לא יודע להגיד דבר על סיכויי קבלת הויזה. יכול להיות שהערוץ הזה נשאר פתוח כדי לאפשר לנוסעים עסקיים גישה לשוק של בחריין אבל תיירים מסורבים באופן שיגרתי.

      מידע נוסף לגבי דרישות מסודרות, וזה נכון לכל מדינה ולא רק לבחריין, אתה יכול למצוא בקישור הבא:

      http://cms.olympicair.com/timatic/webdocsI/spdbmainv.html

      הגב
  18. גל

    היי ליאור, תודה על העזרה שאתה נותן לכולם!
    רציתי לוודא איתך- יש לי קונקשיין חזרה מקולמבו (סרי לנקה) דרך אבו דאבי לבלגרד ומבלגרד עוד טיסה לישראל.
    במהלך הקונקשיין באבו דאבי עליי להחליף טרמינל- נוחתת ב1 וצריכה לעבור ל3 לטיסה לבלגרד.
    הבנתי ממך שהם מחוברים ולא צריך להחתים דרכון אך רציתי לוודא זאת בוודאות שכן כבר רכשתי את הכרטיס!!
    תודה, גל

    הגב
      • גל

        תודה על המענה, חברת etihad לא ידעו לענות לי ממש.. האם עשית את המעבר בין הטרמינלים בעצמך במקרה?

      • Lior @ FlyingOut

        כן.

        עברתי בשדה של אבו-דאבי (AUH) לא מעט פעמים לרבות קונקשיין בין טרמינל 1 לטרמינל 3. בידוק ביטחוני וקצת הליכה – זה הכל.

  19. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי. אני ישאלי שגר באיטליה כבר 7 שנים. חושב לטוס לבנגקוק עם אמירטס עם קונקשיין בדובאי. התקשרתי לאמירטיס לשאול אם תהיה בעיה לקונקשן בדואבי ולא ידעו לתת תשובה מדוייקת. אמרו לי להתקשר ולשאול את שגרירות UAE באיטליה.. התקשרתי והיא ישר אמרה לי… עדיף שלא. לא. …. אז מה דעתכם?? כדאי לי לנסות בכל זאת ?? גם אם זה קונקשיין של 3 שעות עצירה בדובי?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      לא צריכה להיות שום בעיה. בקונקשיין כזה אתה נשאר בצד האווירי של השדה – כלומר, לא עובר הגירה – אז אין סיבה שמישהו בכלל יסתכל על הדרכון שלך. ישראלים רבים טסים עם אמירטס באופן שיגרתי ללא כל בעיה.

      הגב
  20. תום דורות

    אני חושב לטוס עם אתיחד לפיליפינים עם קונקשן באבו דאבי. השאלה הראשונה שלי היא מה הדרך הכי מומלצת לדעתך להגיע לעמאן? ושתיים: אם כל הטיסות שלי הם עם אתיחד האם אמורה להיות איזושהי בעיה?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אפשר להגיע לשדה התעופה של עמאן (AMM) בדרך יבשתית אבל זה לא נוח במיוחד, זה לוקח זמן רב (כולל מעבר גבול), זה עולה כמה מאות ש״ח לכל כיוון וזה דורש ממך להוציא ויזה לירדן. הדרך הנוחה ביותר היא בטיסה אבל כרטיס כזה, הלוך/חזור מת״א לעמאן, יכול להיות יקר. אפשר לרכוש כרטיס בונוס עם אוויוס של בריטיש לטיסות אלו – זו הדרך הטובה ביותר, בהנחה שיש לך אוויוס או שאתה יכול לרכוש אוויוס יחסית בזול (וכמובן בתנאי שיש זמינות מושבי בונוס בתאריכים הרצויים לך).

      לא תהיה בעיה בקונקשיין.

      הגב
  21. איציק

    היי ליאור תודה על כל האינפורמציה זה ממש עוזר!
    אני טס בספטמבר לסרי לנקה
    רציתי לשאול אם טיסה של אייר סרביה לקולמבו דרך אבו דאבי יצריך ממני לעבור בין טרמינלים ולכן אם יש עם זה בעיה ( אין לנו דרכון זר פרט לישראלי)

    תודה רבה,
    איציק

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      לא תהיה שום בעיה. הקונקשיין יהיה בטרמינל 3 ותדרש רק לבידוק ביטחוני.

      אייר סרביה, אגב, נמצאת בבעלות חלקית של אתיהאד (49%).

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        היי ליאור בהמשך למה שדיברנו על נחיתה באבו-דאבי, מסתבר שהנחיתה בטרמינל 3 אבל צריך לעבור לטרמינל 1 האם זה כרוך בבעיה?

      • Lior @ FlyingOut

        שני הטרמינלים מחוברים בצד האווירי. אין צורך לעבור הגירה אלא רק בידוק ביטחוני לנוסעים במעבר. נסיעה טובה!

  22. גורג

    אני צריך לתפוס טיסה בדובאי .אני רואה שדרך עמאן אני נתקע לילה לפחות בחזור.
    יש בעיה עם מעבר בין טרמינאלים בדובאי?
    יש איפה לישון בשדה בעמאן?בדובאי?
    אפשר להציג דרכון ישראלי במלון בשדה?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      לא תוכל לעבור הגירה עם דרכון ישראלי אבל יש מלון בצד האווירי של השדה (בטרמינל 1 ו-3). בעיניי מאוד לא נוח לבלות את הלילה בשדה של דובאי מחוץ לטרקלין או למלון, למרות שהוא מודרני, כי תרגיש לא נוח בתור ישראלי. השדה של עמאן מודרני גם הוא אבל די נטוש באמצע הלילה.

      ראה פרטים נוספים בקישור הבא:

      http://www.sleepinginairports.net/mideast/dubai.htm

      הגב
  23. מעין

    הי ליאור! אתה נהדר.
    שאלת הבהרה, טיסה להודו מירדן דרך אבו דאבי (קונקשן) שמחליפים בין איטהד לבין ג'אט ארוויס דורשת בדיקת דרכונים או שהם נמצאים שניהם בין טרמינל 1 ושלוש?
    כלומר איך אני יודע שלא אדרש לעבור לשתיים?

    וגם, הכוונה להגיע דרך ירדן יבשתית על מנת לחסוך עליות טיסה, פער הכרטיסים מתל אביב או מירדן עומד על 500 דולר (!) האם עליות המעבר היבשתי בירדן הופכות את החיסכון הזה ללא מתשלם או שמא הם נשארת בתווך סביר?
    (ויזה, מונית, רכבת, נגיד 170 דולר? הלוך ושוב? פעמים הוצאת ויזה? יוצא כבר איזה 340 דולר?)

    רב תודות!!!!

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      הטיסה של אתיהאד מעמאן נוחתת בטרמינל 1 והטיסה של ג׳ט לדלהי ממריאה מטרמינל 1. אין בעיה עם הקונקשיין הזה – תצטרכי לעבור רק בידוק ביטחוני, כרגיל. אתיהאד מחזיקה בחלק גדול מהבעלות של ג׳ט ולכן החברה ההודית בהכרח פועלת מהטרמינלים שנמצאים בשליטת אתיהאד (1 ו-3) כדי להבטיח לנוסעים קונקשיין נוח בין טיסות שתי החברות.

      אני לא מבין בענייני המעבר היבשתי לירדן. מעולם לא עשיתי את זה ומעולם לא בדקתי את העלויות.

      הגב
  24. מירב

    שלום ליאור
    יש לנו כרטיסים לאירופה דרך עמאן.
    הזמנתי אותם לפני כמה חודשים ללא כל חשש. אבל עכשיו, לאור ההסתבכות האחרונה וסגירת השגרורות בעמאן, האם כדאי "לא לחפש צרות" ולוותר על הטיסה הזו?
    אנחנו טסים עם ילדים קטנים…
    תודה,
    מירב

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אני לא חושב שיש באמת בעיה. התגובה הירדנית לאירוע הייתה מתבקשת, כדי להגיד ׳הראנו להם׳, אבל לא חושב שיש סכנה לישראלים בירדן עכשיו. בטח לא בשדה התעופה.

      זו רק דעה אישית. אין כאן שום דבר מקצועי.

      הגב
  25. גיא

    אני נמצא כרגע באיסטנבול. פגסוס איירליינס לא נותנים לי בורדינג פס לטיסת המשך לדובאי ומשם לסרי לנקה. מה אפשר לעשות?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      למה שלא יתנו לך בורדינג פאס? האם הטיסות מ/אל דובאי (DXB) נרכשו בנפרד? אולי אתה צריך לעבור טרמינלים וזה בלתי אפשרי.

      אני מניח שכברירת מחדל אתה צריך לחזור לישראל.

      הגב
  26. גיא

    אני נמצא כרגע באיסטנבול. פגסוס איירליינס לא נותנים לי בורדינג פס לטיסת המשך לדובאי ומשם לסרי לנקה. מה אפשר לעשות?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      למה שלא יתנו לך בורדינג פאס? האם הטיסות מ/אל דובאי (DXB) נרכשו בנפרד? אולי אתה צריך לעבור טרמינלים וזה בלתי אפשרי.

      אני מניח שכברירת מחדל אתה צריך לחזור לישראל.

      הגב
  27. שי

    היי,
    אני שוקל להזמין טיסה לשיקגו עם קונקשיין של 11 שעות בעמאן,
    האם עדיין מקבלים וואצר למלון לזמן ההמתנה לטיסה?
    ראיתי שכך היה פעם

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אני לא מכיר תוכנית STPC של רויאל ג׳ורדניאן. אל תבנה על זה. אבל, אתה יכול ליצור קשר עם חברת התעופה בצירוף הטיסות המסוימות שאתה מעוניין בהן ולשאול.

      הגב
  28. שי

    היי,
    אני שוקל להזמין טיסה לשיקגו עם קונקשיין של 11 שעות בעמאן,
    האם עדיין מקבלים וואצר למלון לזמן ההמתנה לטיסה?
    ראיתי שכך היה פעם

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אני לא מכיר תוכנית STPC של רויאל ג׳ורדניאן. אל תבנה על זה. אבל, אתה יכול ליצור קשר עם חברת התעופה בצירוף הטיסות המסוימות שאתה מעוניין בהן ולשאול.

      הגב
  29. שמואל

    כתבה טובה, אבל תורכיה, אינדונזיה ומלזיה אינם ערבים. לא כל מוסלמי ערבי

    הגב
  30. שמואל

    כתבה טובה, אבל תורכיה, אינדונזיה ומלזיה אינם ערבים. לא כל מוסלמי ערבי

    הגב
  31. ארי זקס

    מה עם חברת Air Arabi? ושדה התעופה ב Sharzah?
    חברה שלנו שנפצעה בתאונה בקטמנדו בדרך לירדן דרך Sharjah עם חברה זו?
    האם זה מסוכן?

    הגב
  32. רינה שפיגל

    למיטב ידיעתי הביטוח הרפואי לא תופס במידה וקרה לך מכל סיבה שהיא אירוע רפואי,בפוליסת ביטוח נאמר מפורשות שהביטוח תקף למדינות שלישראל יש יחסים איתם.האם אני טועה?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אני רחוק מלהיות סוכן ביטוח אז אין לי תשובה טובה לשאלה הזאת. אני גם מניח שלא בכל הפוליסות הסטנדרטיות יש את אותן תניות בדיוק. מי שדואג לכיסוי הביטוחי שלו בהחלט מוטב לו לבדוק אם הפוליסה שלו מכסה אותו במקרה של קונקשיין במדינה שעמה אין לישראל יחסים דימפלומטיים.

      להערכתי, וזה בגדר ניחוש מושכל, הפוליסות הסטנדרטיות יחריגו רק ׳מדינות אויב׳ – לא כל מדינה שאין לישראל יחסים דיפלומטיים עמה – וכאן הרשימה קצרה מאוד (אבל תלויה במקור עליו את מסתמכת). בישראל קיימת ׳פקודת המסחר עם האויב׳, שאולי היא המקור המשפטי הטוב ביותר לעניין זה, והיא מגדירה את המדינות הבאות כמדינות אויב: איראן, סוריה, עיראק ולבנון.

      הגב
  33. רינה שפיגל

    למיטב ידיעתי הביטוח הרפואי לא תופס במידה וקרה לך מכל סיבה שהיא אירוע רפואי,בפוליסת ביטוח נאמר מפורשות שהביטוח תקף למדינות שלישראל יש יחסים איתם.האם אני טועה?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אני רחוק מלהיות סוכן ביטוח אז אין לי תשובה טובה לשאלה הזאת. אני גם מניח שלא בכל הפוליסות הסטנדרטיות יש את אותן תניות בדיוק. מי שדואג לכיסוי הביטוחי שלו בהחלט מוטב לו לבדוק אם הפוליסה שלו מכסה אותו במקרה של קונקשיין במדינה שעמה אין לישראל יחסים דימפלומטיים.

      להערכתי, וזה בגדר ניחוש מושכל, הפוליסות הסטנדרטיות יחריגו רק ׳מדינות אויב׳ – לא כל מדינה שאין לישראל יחסים דיפלומטיים עמה – וכאן הרשימה קצרה מאוד (אבל תלויה במקור עליו את מסתמכת). בישראל קיימת ׳פקודת המסחר עם האויב׳, שאולי היא המקור המשפטי הטוב ביותר לעניין זה, והיא מגדירה את המדינות הבאות כמדינות אויב: איראן, סוריה, עיראק ולבנון.

      הגב
  34. אמיר

    אני שוקל לחזור מבנגלור, הודו עם קטאר איירוייס, דרך דוחא ולארנקה. בלארנקה יש לי שעתיים/שעתיים וחצי להחליף מטוס לבן-גוריון עם איגיאן או עם ארקיע. שאלה: האם קטאר יסכימו לשלוח את המטען שלי ישירות לתל-אביב? אם לא, האם הזמן בלארנקה יספיק להוריד ולהעלות מזוודה לדעתכם?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      בשביל לשרשר כבודה צריך שיהיה הסכם מתאים (אינטרליין) בין חברות התעופה. סביר להניח שיש אחד בין קטאר איירוויס לאיגיאן, סביר להניח שאין אחד בין קטאר איירוויס לכל חברת תעופה ישראלית.

      בכל מקרה, להערכתי שעתיים וחצי זה בהחלט מספיק זמן לקונקשיין בלרנקה גם אם צריך להעביר כבודה באופן עצמאי. זה פשוט פחות נוח.

      הגב
  35. אמיר

    אני שוקל לחזור מבנגלור, הודו עם קטאר איירוייס, דרך דוחא ולארנקה. בלארנקה יש לי שעתיים/שעתיים וחצי להחליף מטוס לבן-גוריון עם איגיאן או עם ארקיע. שאלה: האם קטאר יסכימו לשלוח את המטען שלי ישירות לתל-אביב? אם לא, האם הזמן בלארנקה יספיק להוריד ולהעלות מזוודה לדעתכם?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      בשביל לשרשר כבודה צריך שיהיה הסכם מתאים (אינטרליין) בין חברות התעופה. סביר להניח שיש אחד בין קטאר איירוויס לאיגיאן, סביר להניח שאין אחד בין קטאר איירוויס לכל חברת תעופה ישראלית.

      בכל מקרה, להערכתי שעתיים וחצי זה בהחלט מספיק זמן לקונקשיין בלרנקה גם אם צריך להעביר כבודה באופן עצמאי. זה פשוט פחות נוח.

      הגב
  36. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש לי טיסה מת"א לפרנקפורט עם לופטהנזה, אחר כך אמירטס לדובאי ומשם בפלי דובאי לבובאיי.
    האם צריך לעבור טרמינל\ביקורת דרכונים?

    עדיין לא הזמנתי, רק רוצה להתייעץ, כי זה מאוד זול:)

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      פליי-דובאי, חברת לואוקוסט, משתמשת בטרמינל 2 בשדה של דובאי (DXB). הטרמינל הזה מנותק משני הטרמינלים האחרים בשדה והוא רחוק מהם. למיטב ידיעתי המעבר לטרמינל 2 יחייב אותך לעבור בהגירה וזה כמובן לא תוכל לעשות. לפיכך הכרטיס שתיארת אינו מתאים.

      אם אתה רוצה לוודא ב-100% אז פנה לשירות הלקוחות של אמירטס ופליי-דובאי, בנפרד, ושאל האם קונקשיין כאמור בהכרח ידרוש ממך לעבור הגירה או לא. כלומר, אולי יש איזשהו שאטל בצד האווירי של השדה שמייתר את הצורך לעבור הגירה. אני מאמין שאין כזה ולכן תשובתי לעיל.

      הגב
  37. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש לי טיסה מת"א לפרנקפורט עם לופטהנזה, אחר כך אמירטס לדובאי ומשם בפלי דובאי לבובאיי.
    האם צריך לעבור טרמינל\ביקורת דרכונים?

    עדיין לא הזמנתי, רק רוצה להתייעץ, כי זה מאוד זול:)

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      פליי-דובאי, חברת לואוקוסט, משתמשת בטרמינל 2 בשדה של דובאי (DXB). הטרמינל הזה מנותק משני הטרמינלים האחרים בשדה והוא רחוק מהם. למיטב ידיעתי המעבר לטרמינל 2 יחייב אותך לעבור בהגירה וזה כמובן לא תוכל לעשות. לפיכך הכרטיס שתיארת אינו מתאים.

      אם אתה רוצה לוודא ב-100% אז פנה לשירות הלקוחות של אמירטס ופליי-דובאי, בנפרד, ושאל האם קונקשיין כאמור בהכרח ידרוש ממך לעבור הגירה או לא. כלומר, אולי יש איזשהו שאטל בצד האווירי של השדה שמייתר את הצורך לעבור הגירה. אני מאמין שאין כזה ולכן תשובתי לעיל.

      הגב
  38. דורון

    אם יש לי שתי טיסות עם איר אסיה תיהיה לי בעיה לעשות קונקשיין בקאולה למפור? הכל מטרמינל 2

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      למיטב ידיעתי כל הטיסות של אייר אסיה אכן נוחתות וממריאות מטרמינל 2 בשדה (KLIA2). מעבר בטרמינל הזה דורש הגירה – ואת זה אי אפשר לעשות עם דרכון ישראלי.

      הגב
  39. דורון

    אם יש לי שתי טיסות עם איר אסיה תיהיה לי בעיה לעשות קונקשיין בקאולה למפור? הכל מטרמינל 2

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      למיטב ידיעתי כל הטיסות של אייר אסיה אכן נוחתות וממריאות מטרמינל 2 בשדה (KLIA2). מעבר בטרמינל הזה דורש הגירה – ואת זה אי אפשר לעשות עם דרכון ישראלי.

      הגב
  40. דייוויד

    פוסט מצויין !
    בכוונתי לרכוש טיסה הלוך ושוב לסינגפור עם אמירטס וקונקשיון בדובאי. נקודת המוצא היא קהיר. את הקטע של ת״א-קהיר מתכוון לרכוש בנפרד. משיטוט באינטרנט למדתי כי ויזת טרנזיט ניתנת רק למי שמבצע קונקשיון עם איגפטאייר בלבד בעוד שכל קונקשיון אחר מחייב להוציא ויזת תייר המאפשרת כניסה אחת בלבד. הבעיה מתעוררת בחזור – האם ידוע לך כיצד להתגבר על הקושי ? בתודה מראש

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      לצערי אני לא מכיר את מדיניות הויזה בקהיר ומעולם לא עשיתי קונקשיין בשדה הזה. אני מציע שתפנה את השאלה לאמירטס ולאיג׳יפט אייר (לשתיהן בנפרד) בתקווה שהן יידעו לענות על השאלה עם מידע אקטואלי.

      הגב
  41. דייוויד

    פוסט מצויין !
    בכוונתי לרכוש טיסה הלוך ושוב לסינגפור עם אמירטס וקונקשיון בדובאי. נקודת המוצא היא קהיר. את הקטע של ת״א-קהיר מתכוון לרכוש בנפרד. משיטוט באינטרנט למדתי כי ויזת טרנזיט ניתנת רק למי שמבצע קונקשיון עם איגפטאייר בלבד בעוד שכל קונקשיון אחר מחייב להוציא ויזת תייר המאפשרת כניסה אחת בלבד. הבעיה מתעוררת בחזור – האם ידוע לך כיצד להתגבר על הקושי ? בתודה מראש

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      לצערי אני לא מכיר את מדיניות הויזה בקהיר ומעולם לא עשיתי קונקשיין בשדה הזה. אני מציע שתפנה את השאלה לאמירטס ולאיג׳יפט אייר (לשתיהן בנפרד) בתקווה שהן יידעו לענות על השאלה עם מידע אקטואלי.

      הגב
  42. אריאל

    יש לי טיסה לתאילנד
    מת"א לאיסטנבול עם חברת פגסוס המתנה של 2.5 שעות ואז
    מאסטנבול לקטאר עם קטאר איירוויס המתנה של 3.5 שעות
    מחליפים מטוס גם של חברת קטאר איירוויס לבנקוק

    שאלתי האם תיהיה בעיה באחד הקונקשיין?האם המזוודות עוברות לבד או שאני צריכה לדאוג?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אין סיבה שתהיה בעיה. המזוודות אמורות להישלח ישירות ליעד הסופי בהנחה שהקונקשיין באיסטנבול לא מצריך מעבר בין שני השדות של העיר (סביהה-גקצ׳ן הוא שדה הבית של פגסוס, שלא טסה לאטאטורק, אבל קטאר איירוויס טסה לשני השדות).

      הגב
      • אריאל

        תודה על התגובה
        איך אני אמורה לדעת שהקונקשיין לא מצריך מעבר בין השדות?

  43. אריאל

    יש לי טיסה לתאילנד
    מת"א לאיסטנבול עם חברת פגסוס המתנה של 2.5 שעות ואז
    מאסטנבול לקטאר עם קטאר איירוויס המתנה של 3.5 שעות
    מחליפים מטוס גם של חברת קטאר איירוויס לבנקוק

    שאלתי האם תיהיה בעיה באחד הקונקשיין?האם המזוודות עוברות לבד או שאני צריכה לדאוג?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אין סיבה שתהיה בעיה. המזוודות אמורות להישלח ישירות ליעד הסופי בהנחה שהקונקשיין באיסטנבול לא מצריך מעבר בין שני השדות של העיר (סביהה-גקצ׳ן הוא שדה הבית של פגסוס, שלא טסה לאטאטורק, אבל קטאר איירוויס טסה לשני השדות).

      הגב
      • אריאל

        תודה על התגובה
        איך אני אמורה לדעת שהקונקשיין לא מצריך מעבר בין השדות?

  44. אמיר

    פוסט מצוין!
    שאלה – יש לי טיסה לויטנאם באמצעות קטאר איירליינס עם המתנה של 5 שעות בדוחא. מנסיונך, האם בזמן קצר שכזה יש טעם לצאת לגיחת הצצה זריזה בעיר דוחא (בהנחה שאקבל אישור מחברת התעופה)?

    הגב
      • אמיר

        תודה על התשובה.
        האם יש בטרמינל הקונקשן בדוחא מקום לנוח ולקנות אוכל ושתיה?

      • Lior @ FlyingOut

        כן, וודאי. השדה של דוחא הוא אחד המתקדמים ביותר בעולם. יש בו אזורי מנוחה, טרקלינים, חנויות דיוטי-פרי, מסעדות וכו׳. מבין השדות במזרח-התיכון הוא כנראה הנעים ביותר לקונקשיין.

  45. אמיר

    פוסט מצוין!
    שאלה – יש לי טיסה לויטנאם באמצעות קטאר איירליינס עם המתנה של 5 שעות בדוחא. מנסיונך, האם בזמן קצר שכזה יש טעם לצאת לגיחת הצצה זריזה בעיר דוחא (בהנחה שאקבל אישור מחברת התעופה)?

    הגב
      • אמיר

        תודה על התשובה.
        האם יש בטרמינל הקונקשן בדוחא מקום לנוח ולקנות אוכל ושתיה?

      • Lior @ FlyingOut

        כן, וודאי. השדה של דוחא הוא אחד המתקדמים ביותר בעולם. יש בו אזורי מנוחה, טרקלינים, חנויות דיוטי-פרי, מסעדות וכו׳. מבין השדות במזרח-התיכון הוא כנראה הנעים ביותר לקונקשיין.

  46. טלי

    היי ליאור
    אני רוצה לטוס לדרום הודו דרך איסטנבול ואז דובאי.
    ראיתי שכתב לך מישהו באוגוסט שלא העלו אותו באיסטנבול לטיסת המשך.
    ידוע לך על איזה עניין קבוע שם עם זה? אני מפחדת לרכוש את הכרטיס…

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אני לא יודע את הפרטי המקרה המלאים. הכותב לא הגיב הלאה.

      להערכתי הוא רכש שני כרטיסים נפרדים: אחד מת״א לאיסטנבול עם פגסוס ואחד מאיסטנבול לסרי-לנקה עם אמירטס. זה בעייתי משתי סיבות: (1) לא כל הטיסות יחד תחת אותו כרטיס וזה בטח יצר בילבול אצל הסוכנים של פגסוס שלא ידעו מה הם אמורים לעשות עם הנוסע לאור הדרכון הישראלי שלו. (2) פגסוס מפעילה טיסות מת״א רק לשדה התעופה סביהה גקצ׳ן באיסטנבול (IST) בעוד אמירטס מפעילה טיסות רק לשדה התעופה אטאטורק (IST) כך שהנוסע, כנראה, היה נדרש למעבר יבשתי בין השדות. שוב, כל ההשערות האלו מבוססות על מידע חלקי בלבד.

      אם את מתכננת לטוס להודו דרך איסטנבול ודובאי, וכל הטיסות הן תחת אותו כרטיס (מניח שאלו טיסות של טורקיש ואמירטס), אז לא אמורה להיות כל בעיה. המזוודה שלך תתוייג ליעד הסופי כבר בנתב״ג.

      הגב
      • טלי

        תודה ליאור על תגובתך.
        אני פשוט קיבלתי הצעה מאתר קיווי לטוס לקוצ'ין במסלול הזה. אכן עם פגסוס ולאחר מכן עם האמירויות.
        זו כאילו מן עסקת חבילה ממש זולה אבל האם אני יכולה להסתמך עליה? הרי זה לא מול סוכנים…

      • Lior @ FlyingOut

        קיווי הוא הסוכן. האם מסלול הטיסות שהוצע לך כולל קונקשיין-יבשתי באיסטנבול? כי זה חיסרון משמעותי אם כן.

        את מוזמנת לשלוח לי פרטים נוספים במייל (lior@flying-out.com).

  47. טלי

    היי ליאור
    אני רוצה לטוס לדרום הודו דרך איסטנבול ואז דובאי.
    ראיתי שכתב לך מישהו באוגוסט שלא העלו אותו באיסטנבול לטיסת המשך.
    ידוע לך על איזה עניין קבוע שם עם זה? אני מפחדת לרכוש את הכרטיס…

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אני לא יודע את הפרטי המקרה המלאים. הכותב לא הגיב הלאה.

      להערכתי הוא רכש שני כרטיסים נפרדים: אחד מת״א לאיסטנבול עם פגסוס ואחד מאיסטנבול לסרי-לנקה עם אמירטס. זה בעייתי משתי סיבות: (1) לא כל הטיסות יחד תחת אותו כרטיס וזה בטח יצר בילבול אצל הסוכנים של פגסוס שלא ידעו מה הם אמורים לעשות עם הנוסע לאור הדרכון הישראלי שלו. (2) פגסוס מפעילה טיסות מת״א רק לשדה התעופה סביהה גקצ׳ן באיסטנבול (IST) בעוד אמירטס מפעילה טיסות רק לשדה התעופה אטאטורק (IST) כך שהנוסע, כנראה, היה נדרש למעבר יבשתי בין השדות. שוב, כל ההשערות האלו מבוססות על מידע חלקי בלבד.

      אם את מתכננת לטוס להודו דרך איסטנבול ודובאי, וכל הטיסות הן תחת אותו כרטיס (מניח שאלו טיסות של טורקיש ואמירטס), אז לא אמורה להיות כל בעיה. המזוודה שלך תתוייג ליעד הסופי כבר בנתב״ג.

      הגב
      • טלי

        תודה ליאור על תגובתך.
        אני פשוט קיבלתי הצעה מאתר קיווי לטוס לקוצ'ין במסלול הזה. אכן עם פגסוס ולאחר מכן עם האמירויות.
        זו כאילו מן עסקת חבילה ממש זולה אבל האם אני יכולה להסתמך עליה? הרי זה לא מול סוכנים…

      • Lior @ FlyingOut

        קיווי הוא הסוכן. האם מסלול הטיסות שהוצע לך כולל קונקשיין-יבשתי באיסטנבול? כי זה חיסרון משמעותי אם כן.

        את מוזמנת לשלוח לי פרטים נוספים במייל (lior@flying-out.com).

  48. אלכסנדר

    הי ליאור, תודה על המידע המעולה באתר.
    יש לי טיסה מתל אביב לבנגקוק עם קונקשן באיסטנבול ובטהרן. הכל על כרטיס אחד (כרטיס מיילים של סטאר אליינס). ת״א לאיסטנבול עם טורקיש. איסטנבול לטהרן עם טורקיש. טהרן לבנגקוק עם תאי אירוויז. הקונקשן בטהרן הוא 7 שעות. צריכה להיות בעיה עם זה לדעתך? כמו כן שכחתי לציין, יש לי דרכון אירופאי (בנוסף לישראלי) ואיתו אני מתכוון לטוס.
    תודה על כל פידבק שתוכל לתת.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אני מאמין שתוכל להשלים את המסע עם הדרכון האירופי שלך אבל לדעתי זה סיכון גדול ומיותר. אני ממליץ לך בחום לבחור בכרטיס אחר. קל וחומר עם הדרכון האירופי שלך הוצא בישראל ו/או מופיעה בו כתובת מגורים בישראל.

      אתה לא יודע איזה צרות יכולים לעשות לך בטהרן אם יגלו שאתה ישראלי. לא בטוח שזה מה שיקרה אבל זה יכול לקרות.

      הגב
      • אלכסנדר

        תודה רבה. אני אקח בחשבון את מה שאתה אומר ואולי אשנה את הטיסה, אם כי הדרכון האירופאי שלי לא הוצא בישראל ואין בו שום כתובת ישראלית.

        גם דיברתי על זה עם ידידה שלי בברלין שבאה מאירן, ולדעתה זה בכלל לא עניין ולא תהיה שום בעיה. היא אומרת שאין להם באירן שום דבר נגד ישראלים מן השורה. להפך, לה עצמה יש כמה חברים וחברות ישראלים בברלין, ולטענתה אנחנו בעצם מאוד דומים.. 😉
        אם כי ברור לי שדעה של אדם פשוט כמובן לא מעידה כלום על מדיניות של ממשלות לא שפויות שהחליטו להפוך אותנו לאויבים, כך שעדיין אולי לא אקח את הטיסה הזאת.. 🙂

  49. אלכסנדר

    הי ליאור, תודה על המידע המעולה באתר.
    יש לי טיסה מתל אביב לבנגקוק עם קונקשן באיסטנבול ובטהרן. הכל על כרטיס אחד (כרטיס מיילים של סטאר אליינס). ת״א לאיסטנבול עם טורקיש. איסטנבול לטהרן עם טורקיש. טהרן לבנגקוק עם תאי אירוויז. הקונקשן בטהרן הוא 7 שעות. צריכה להיות בעיה עם זה לדעתך? כמו כן שכחתי לציין, יש לי דרכון אירופאי (בנוסף לישראלי) ואיתו אני מתכוון לטוס.
    תודה על כל פידבק שתוכל לתת.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אני מאמין שתוכל להשלים את המסע עם הדרכון האירופי שלך אבל לדעתי זה סיכון גדול ומיותר. אני ממליץ לך בחום לבחור בכרטיס אחר. קל וחומר עם הדרכון האירופי שלך הוצא בישראל ו/או מופיעה בו כתובת מגורים בישראל.

      אתה לא יודע איזה צרות יכולים לעשות לך בטהרן אם יגלו שאתה ישראלי. לא בטוח שזה מה שיקרה אבל זה יכול לקרות.

      הגב
      • אלכסנדר

        תודה רבה. אני אקח בחשבון את מה שאתה אומר ואולי אשנה את הטיסה, אם כי הדרכון האירופאי שלי לא הוצא בישראל ואין בו שום כתובת ישראלית.

        גם דיברתי על זה עם ידידה שלי בברלין שבאה מאירן, ולדעתה זה בכלל לא עניין ולא תהיה שום בעיה. היא אומרת שאין להם באירן שום דבר נגד ישראלים מן השורה. להפך, לה עצמה יש כמה חברים וחברות ישראלים בברלין, ולטענתה אנחנו בעצם מאוד דומים.. 😉
        אם כי ברור לי שדעה של אדם פשוט כמובן לא מעידה כלום על מדיניות של ממשלות לא שפויות שהחליטו להפוך אותנו לאויבים, כך שעדיין אולי לא אקח את הטיסה הזאת.. 🙂

  50. טלטל

    היי ליאור
    האם מותר לנו לעשות קונקשן בביירות ?
    טיסה לביירות עם אאג'יאן היוונית , קונקשן של 10 שעות ואז המשך לאבו דאבי עם את'יהד של האמירויות.
    מתאים?

    הגב
  51. טלטל

    היי ליאור
    האם מותר לנו לעשות קונקשן בביירות ?
    טיסה לביירות עם אאג'יאן היוונית , קונקשן של 10 שעות ואז המשך לאבו דאבי עם את'יהד של האמירויות.
    מתאים?

    הגב
  52. הדס

    היי ליאור, תודה על הכתבה
    שאלה..אני רוצה לטוס דרך עמאן, ירדן להודו עם Oman air. הקונקשיין הוא בעומאן. האם צריכה להיות בעיה לדעתך?
    כמו כן, אני מתכננת להגיע לשדה התעופה בירדן עם מונית מהגבול ולא בטיסה. נראה לך בטיחותי? והאם אצטרך ויזה לירדן במקרה הזה?
    תודה!!

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אהלן הדס,

      (1) למיטב ידיעתי אין שום בעיה עם קונקשיין בעומאן וטיסה עם עומאן-אייר. אבל אין לי ניסיון אישי עם זה או עם זה.

      (2) אם תיכנסי לירדן יבשתית בהחלט תדרשי לשלם על ויזה. במקרים רבים החיסכון הכספי בדרך זו משמעותי, בחישוב כל העלויות, אבל זו עדיין טירחה לא מבוטלת. האם זה בטיחותי? בהתחשב בעובדה שעשרות ישראלים עושים את זה כל יום ואין כותרות מטרידות בעיתונים – כנראה שכן, זה בטיחותי ומוסדר. האם זה בטיחותי לנוסעת יחידה? לשיקולך, אבל לי זו נשמעת הרפתקה מיותרת.

      הגב
      • הדס

        תודה על התגובה ליאור:)
        אני לא נוסעת יחידה…עם הבן זוג. אז נראה לי שזה בסדר

        לגבי מה שכתבת בכתבה שבמידה וצריך להחליף טרמינל בקונקשן יכולה להיות בעיה עם כניסה עם דרכון ישראלי. איך מבררים את זה בעצם?

        שוב תודה!

      • Lior @ FlyingOut

        אני לא מכיר את השדה על עומאן. כאמירה כללית שדות תעופה מעדיפים שלא להכריח נוסעים לעבור הגירה היכן שאפשר שלא. אני מבין שאת מדברת על ׳קונקשיין אונליין׳, בין שתי טיסות של אותה חברת תעופה שהיא בעלת הבית בשדה, ולכן כמעט בוודאות לא תצטרכי לעבור הגירה או לעבור טרמינלים (אבל זה בגדר ניחוש מושכל).

  53. הדס

    היי ליאור, תודה על הכתבה
    שאלה..אני רוצה לטוס דרך עמאן, ירדן להודו עם Oman air. הקונקשיין הוא בעומאן. האם צריכה להיות בעיה לדעתך?
    כמו כן, אני מתכננת להגיע לשדה התעופה בירדן עם מונית מהגבול ולא בטיסה. נראה לך בטיחותי? והאם אצטרך ויזה לירדן במקרה הזה?
    תודה!!

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אהלן הדס,

      (1) למיטב ידיעתי אין שום בעיה עם קונקשיין בעומאן וטיסה עם עומאן-אייר. אבל אין לי ניסיון אישי עם זה או עם זה.

      (2) אם תיכנסי לירדן יבשתית בהחלט תדרשי לשלם על ויזה. במקרים רבים החיסכון הכספי בדרך זו משמעותי, בחישוב כל העלויות, אבל זו עדיין טירחה לא מבוטלת. האם זה בטיחותי? בהתחשב בעובדה שעשרות ישראלים עושים את זה כל יום ואין כותרות מטרידות בעיתונים – כנראה שכן, זה בטיחותי ומוסדר. האם זה בטיחותי לנוסעת יחידה? לשיקולך, אבל לי זו נשמעת הרפתקה מיותרת.

      הגב
      • הדס

        תודה על התגובה ליאור:)
        אני לא נוסעת יחידה…עם הבן זוג. אז נראה לי שזה בסדר

        לגבי מה שכתבת בכתבה שבמידה וצריך להחליף טרמינל בקונקשן יכולה להיות בעיה עם כניסה עם דרכון ישראלי. איך מבררים את זה בעצם?

        שוב תודה!

      • Lior @ FlyingOut

        אני לא מכיר את השדה על עומאן. כאמירה כללית שדות תעופה מעדיפים שלא להכריח נוסעים לעבור הגירה היכן שאפשר שלא. אני מבין שאת מדברת על ׳קונקשיין אונליין׳, בין שתי טיסות של אותה חברת תעופה שהיא בעלת הבית בשדה, ולכן כמעט בוודאות לא תצטרכי לעבור הגירה או לעבור טרמינלים (אבל זה בגדר ניחוש מושכל).

  54. טלי

    הי ליאור,
    קראתי שבקונקשן ארוך בעמאן מקבלים מלון (stpc) ועל בסיס המידע הזה רכשתי כרטיס לסרי לנקה עם 11 שעות המתנה בעמאן בטיסת החזור (נחיתה ב-19:20, המראה לישראל ב-07:00). ראיתי באתר של רויאל גורדנייאן שיש להם תוכנית STPC אבל עם החרגה שאינה ברורה לי ועכשיו אני חוששת. מה אתה יודע על האפשרות של קבלת מלון בעמאן בקונקשן ארוך? אני טסה לסרילנקה עם RJ וקטאר איירוויס.
    מתלבטת אם לבטל את הטיסה (במסגרת החוק יש לי 14 ימים לבטל) ולרכוש טיסה יקרה יותר עם קונקשן יותר נוח.
    תודה מראש.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אהלן טלי,

      כשזה נוגע לתוכנית STPC חשוב תמיד לקרוא את האותיות הכי קטנות ועדיף בכל מקרה לפנות לחברת התעופה ולשאול האם הכרטיס שרכשת (או מתכוונת לרכוש – אם טרם רכשת) עומד בתנאי התוכנית שמציעה החברה. רצוי שהפנייה הזאת תהיה בכתב כדי שתהיה לך אסמכתא.

      התוכנית של רויאל ג׳ורדניאן כוללת שלושה תנאים עיקריים: (1) קונקשיין של 8 עד 24 שעות. (2) שלא יהיה בלו״ז הטיסות של החברה קונקשיין קצר יותר באותו יום בין היעדים. (3) שהטיסות הן לא בתוך אזור המזרח התיכון.

      במקרה שלך, להערכתי, לא תהיי זכאית ל-STPC משום שהכרטיס שלך לא עומד בשניים משלושת התנאים. ראשית – לרויאל ג׳ורדניאן יש טיסת ערב לת״א ואם את נוחתת בעמאן ב-19:20 כנראה שתוכלי להספיק לה. מכאן, לכאורה, שבחרת בכוונה בקונקשיין ארוך יותר ממה שהיית יכולה. שנית – רויאל ג׳ורדניאן מטיסה אותך בפועל מקטאר לישראל, כלומר בתוך אזור המזרח התיכון, וזו החרגה כללית מ-STPC.

      למידע נוסף על התוכנית של רויאל ג׳ורדניאן:
      https://www.rj.com/en/info-and-tips/our-hub-and-beyond/transit-accommodation

      הגב
      • טלי

        תודה. אז אם אני נשארת עם הכרטיס, מה האפשרויות בשדה להעביר את הלילה? לא נראה לי הגיוני לשלם על ויזה ולצאת החוצה למלון לכמה שעות הללו

      • טלי

        תיקון טעות: הטיסה נוחתת בעמאן ב-19:40 כך שאי אפשר להספיק לטיסת הערב…

      • Lior @ FlyingOut

        יש בשדה טרקלין בשם ״Petra Lounge״. אפשר להיכנס אליו בתשלום (כסף, דיינרס, פריוריטי פאס…). אני מציע לך להוריד את אפליקציית LoungeBuddy ולראות פסטים נוספים בעצמך. להערכתי זו תהיה האפשרות הנוחה ביותר.

      • טלי

        תודה רבה על עזרתך ליאור. בדקתי בלאונג פטרה והם מקבלים נוסעים החל משעתיים לפני הטיסה מה שאומר שאי אפשר לבלות שם את רוב או חלק מהלילה.
        ביטלתי את הטיסה(יש יתרון ברכישת כרטיסים באתרים ישראלים:) ובחרתי טיסה אחרת עם קונקשן יותר שפוי. שוב תודה על העזרה!

  55. טלי

    הי ליאור,
    קראתי שבקונקשן ארוך בעמאן מקבלים מלון (stpc) ועל בסיס המידע הזה רכשתי כרטיס לסרי לנקה עם 11 שעות המתנה בעמאן בטיסת החזור (נחיתה ב-19:20, המראה לישראל ב-07:00). ראיתי באתר של רויאל גורדנייאן שיש להם תוכנית STPC אבל עם החרגה שאינה ברורה לי ועכשיו אני חוששת. מה אתה יודע על האפשרות של קבלת מלון בעמאן בקונקשן ארוך? אני טסה לסרילנקה עם RJ וקטאר איירוויס.
    מתלבטת אם לבטל את הטיסה (במסגרת החוק יש לי 14 ימים לבטל) ולרכוש טיסה יקרה יותר עם קונקשן יותר נוח.
    תודה מראש.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אהלן טלי,

      כשזה נוגע לתוכנית STPC חשוב תמיד לקרוא את האותיות הכי קטנות ועדיף בכל מקרה לפנות לחברת התעופה ולשאול האם הכרטיס שרכשת (או מתכוונת לרכוש – אם טרם רכשת) עומד בתנאי התוכנית שמציעה החברה. רצוי שהפנייה הזאת תהיה בכתב כדי שתהיה לך אסמכתא.

      התוכנית של רויאל ג׳ורדניאן כוללת שלושה תנאים עיקריים: (1) קונקשיין של 8 עד 24 שעות. (2) שלא יהיה בלו״ז הטיסות של החברה קונקשיין קצר יותר באותו יום בין היעדים. (3) שהטיסות הן לא בתוך אזור המזרח התיכון.

      במקרה שלך, להערכתי, לא תהיי זכאית ל-STPC משום שהכרטיס שלך לא עומד בשניים משלושת התנאים. ראשית – לרויאל ג׳ורדניאן יש טיסת ערב לת״א ואם את נוחתת בעמאן ב-19:20 כנראה שתוכלי להספיק לה. מכאן, לכאורה, שבחרת בכוונה בקונקשיין ארוך יותר ממה שהיית יכולה. שנית – רויאל ג׳ורדניאן מטיסה אותך בפועל מקטאר לישראל, כלומר בתוך אזור המזרח התיכון, וזו החרגה כללית מ-STPC.

      למידע נוסף על התוכנית של רויאל ג׳ורדניאן:
      https://www.rj.com/en/info-and-tips/our-hub-and-beyond/transit-accommodation

      הגב
      • טלי

        תודה. אז אם אני נשארת עם הכרטיס, מה האפשרויות בשדה להעביר את הלילה? לא נראה לי הגיוני לשלם על ויזה ולצאת החוצה למלון לכמה שעות הללו

      • טלי

        תיקון טעות: הטיסה נוחתת בעמאן ב-19:40 כך שאי אפשר להספיק לטיסת הערב…

      • Lior @ FlyingOut

        יש בשדה טרקלין בשם ״Petra Lounge״. אפשר להיכנס אליו בתשלום (כסף, דיינרס, פריוריטי פאס…). אני מציע לך להוריד את אפליקציית LoungeBuddy ולראות פסטים נוספים בעצמך. להערכתי זו תהיה האפשרות הנוחה ביותר.

      • טלי

        תודה רבה על עזרתך ליאור. בדקתי בלאונג פטרה והם מקבלים נוסעים החל משעתיים לפני הטיסה מה שאומר שאי אפשר לבלות שם את רוב או חלק מהלילה.
        ביטלתי את הטיסה(יש יתרון ברכישת כרטיסים באתרים ישראלים:) ובחרתי טיסה אחרת עם קונקשן יותר שפוי. שוב תודה על העזרה!

  56. יהלי

    שלום,
    אם יש לי קונקשין במלזיה בדרכי מנפאל לפיליפינים, כשאר שתי הטיסות ע"י מלזיה איירלינס, נוחתת וממריאה מאותו טרמינל- M, האם ישנו צורך בבירורים נוספים לפני קניית הכרטיס? בבעלותי רק דרכון ישראלי.
    תודה רבה מראש!

    הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        יקירי, תודה על הפוסט, אבל האם אתה בטוח בזה? אם מנסים באתר של אייר-אסיה ומסמנים ישראלי, זה ישר מדליק נורה אדומה ואומר שאי אפשר לקנות כרטיס, ולפי מה שקראתי, בכלל לא יעלו אותה על הטיסה.

      • Lior @ FlyingOut

        היא כתבה במפורש שהטיסות הן של מלזיה איירליינס. החברה משתמשת בטרמינל הראשי בשדה ובמקרה הזה הקונקשיין אפשרי בהחלט ואין צורך לעבור בהגירה.

        אייר-אסיה היא חברת לואוקוסט והיא משתמשת בטרמינל נפרד. במקרה כזה צריך לעבור הגירה – ואת זה אי אפשר לעשות עם דרכון ישראלי.

  57. יהלי

    שלום,
    אם יש לי קונקשין במלזיה בדרכי מנפאל לפיליפינים, כשאר שתי הטיסות ע"י מלזיה איירלינס, נוחתת וממריאה מאותו טרמינל- M, האם ישנו צורך בבירורים נוספים לפני קניית הכרטיס? בבעלותי רק דרכון ישראלי.
    תודה רבה מראש!

    הגב
  58. Doron Rapaport

    שלום אשמח לעזרה
    הזמנו טיסה לסרי לנקה דרך ירדן עם עצירה ב- Oman בשדה שנקרא Muscat עצירה של שעתיים.
    אנחנו לא חוששים מהפחד או מהאי נעימות אלא רק לדעת אם בכלל אפשרי לעצור בשדה התעופה הזה .
    תודה מראש 🙂

    הגב
  59. Doron Rapaport

    שלום אשמח לעזרה
    הזמנו טיסה לסרי לנקה דרך ירדן עם עצירה ב- Oman בשדה שנקרא Muscat עצירה של שעתיים.
    אנחנו לא חוששים מהפחד או מהאי נעימות אלא רק לדעת אם בכלל אפשרי לעצור בשדה התעופה הזה .
    תודה מראש 🙂

    הגב
  60. אוריאל

    היי היי
    אני בוחן הזמנת כרטיסי טיסה לסרי לנקה במסלול בן גוריון – עמאן באמצעות רויאל ג'ורדניאן ואז קטאר אירוויז לדוחה ומשם לסרי לנקה עם אותה החברה.
    בחזור המסלול דומה אך הפוך.
    האם המזוודות עוברות אוטומטית מטיסה לטיסה כך שלא אצטרך להראות שוב דרכון בקטאר?
    אני מניח שאצטרך להראות דרכון פעם אחת בעמאן בהלוך ופעם נוספת בקטאר בטיסה חזור. האם לא תהיה בעיה להציג את הדרכון בקטאר?

    כמו כן, את הכרטיס אני מזמין דרך "אליס", לא בטוח שזה המקום אבל האם אפשר לסמוך עליהם שיזמינו את הכרטיס כטיסה אחת מלאה?

    תודה מראש

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      לא צריכה להיות שום בעיה.

      בקונקשיין בעמאן (AMM) לא תצטרך לעבור הגירה. ייתכן שכן תתבקש להציג דרכון בבידוק הביטחוני אבל זה רק כדי שהם יוכלו להשוות בין השם בדרכון לשם בכרטיס הטיסה – ואין שום בעיה עם דרכון ישראלי (מה גם שניתן להיכנס לירדן עם דרכון ישראלי וישראלים רבים עושים זאת כל חודש). גם בקונקשיין בדוחא (DOH) לא תצטרך לעבור הגירה ובכלל לא תראה את הדרכון שלך. גם אם כן תתבקש להראות את הדרכון משום מה אז אל תחשוש כי הדרכון הישראלי לא יסבך אותך שם. טכנית אפשר אפילו להיכנס לקטאר עם דרכון ישראלי.

      המזוודות אמורות להישלח ישירות ליעד הסופי, כן.

      אני מכיר את אתר ׳אליס׳ אבל אין לי ניסיון איתו.

      הגב
  61. אוריאל

    היי היי
    אני בוחן הזמנת כרטיסי טיסה לסרי לנקה במסלול בן גוריון – עמאן באמצעות רויאל ג'ורדניאן ואז קטאר אירוויז לדוחה ומשם לסרי לנקה עם אותה החברה.
    בחזור המסלול דומה אך הפוך.
    האם המזוודות עוברות אוטומטית מטיסה לטיסה כך שלא אצטרך להראות שוב דרכון בקטאר?
    אני מניח שאצטרך להראות דרכון פעם אחת בעמאן בהלוך ופעם נוספת בקטאר בטיסה חזור. האם לא תהיה בעיה להציג את הדרכון בקטאר?

    כמו כן, את הכרטיס אני מזמין דרך "אליס", לא בטוח שזה המקום אבל האם אפשר לסמוך עליהם שיזמינו את הכרטיס כטיסה אחת מלאה?

    תודה מראש

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      לא צריכה להיות שום בעיה.

      בקונקשיין בעמאן (AMM) לא תצטרך לעבור הגירה. ייתכן שכן תתבקש להציג דרכון בבידוק הביטחוני אבל זה רק כדי שהם יוכלו להשוות בין השם בדרכון לשם בכרטיס הטיסה – ואין שום בעיה עם דרכון ישראלי (מה גם שניתן להיכנס לירדן עם דרכון ישראלי וישראלים רבים עושים זאת כל חודש). גם בקונקשיין בדוחא (DOH) לא תצטרך לעבור הגירה ובכלל לא תראה את הדרכון שלך. גם אם כן תתבקש להראות את הדרכון משום מה אז אל תחשוש כי הדרכון הישראלי לא יסבך אותך שם. טכנית אפשר אפילו להיכנס לקטאר עם דרכון ישראלי.

      המזוודות אמורות להישלח ישירות ליעד הסופי, כן.

      אני מכיר את אתר ׳אליס׳ אבל אין לי ניסיון איתו.

      הגב
  62. הדס

    הי ליאור,
    רכשנו כרטיסים לקטמנדו, דרך דובאי. אלא שמדובר בשתי טיסות נפרדות: האחת, לדובאי, עם קונקשן באיסטנבול, בפגסוס אייריילנס. השנייה, מדובאי לקטמנדו, באמצעות פליי דובאי. מאחר שלא מדובר בקונקשן אלא בשתי טיסות נפרדות, המשמעות היא שנידרש לאסוף מזוודות ולבצע צ'ק אין מחדש. לבעלי דרכון ישראלי ולי דרכון זר שהונפק בישראל. על פי שראיתי, הנחיתה בדובאי והטיסה מדובאי לקטמנדו, הן באותו טרמינל. למרות זאת, מה הסטטוס כעת, האם תהיה לנו בעיה? אפילו בפגסוס לא ידעו לענות לי על כך, ולמעשה, אף אחד לא ידע לענות לי על כך….

    תודה מראש
    הדס

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אהלן הדס,

      קודם כל – זה כרטיס בעייתי מאוד בלשון המעטה. אני מבין שהוא כבר נרכש אבל כאמירה כללית, לכל מי ששוקל לרכוש כרטיס דומה בעתיד, אני ממליץ בחום להימנע ממסלולים כאלו ויצירת קונקשיין לא-מוגן דווקא בשדה כמו דובאי. החיסכון הכספי לא שווה את זה בכלל.

      על פניו סביר שלא יהיו בעיות. אם אתם מוסרים מזוודה אז רק את תוכלי לעבור הגירה כדי לאסוף אותה ולהפקיד אותה מחדש, שהרי יש לך דרכון זר (בהנחה שהוא מאפשר כניסה לדובאי – בידקי!) בעוד בעלך ייאלץ להמתין לך בצד האווירי של השדה. זאת בהנחה שבכלל יעלו אתכם לטיסות של פגסוס לאור העובדה שהיעד של הכרטיס שלכם הוא דובאי ולאחד מכם אין אפשרות להיכנס למדינה. אם פגסוס תשתכנע מכרטיס טיסת ההמשך שלכם – וזה לא ברור מאליו, כי אין לה חובה להתייחס לכרטיס הזה בכלל – אז סביר שיתנו לכם לעלות לטיסות כרגיל ולהיות אדונים לגורלכם עם הנחיתה בדובאי.

      לחברת תעופה קיימת החובה שלא להטיס נוסעים ליעד שאליו הם לא יכולים להיכנס. במקרה כזה החברה לוקחת סיכון גדול של קנסות מצד הרשויות וכמו כן החובה להטיס חזרה את אותו נוסע לשדה המוצא שלו על חשבונה. לכן סוכני הקרקע בודקים דרכונים, ויזות וכיוצ״ב כדי להימנע ממצבים כאלו. מבחינת פגסוס היעד שלכם הוא דובאי וכל דבר אחר הוא סיכון מבחינתה.

      אם יש לכם אפשרות לבטל את הכרטיס הזה אז בטלו אותו. הוא לא נוח בשום צורה. אבל אם אתם רוצים לטוס בכל זאת אז תהיו מוכנים עם כל המסמכים ותזכרו שרק את תוכלי לאסוף כבודה בדובאי.

      הגב
  63. הדס

    הי ליאור,
    רכשנו כרטיסים לקטמנדו, דרך דובאי. אלא שמדובר בשתי טיסות נפרדות: האחת, לדובאי, עם קונקשן באיסטנבול, בפגסוס אייריילנס. השנייה, מדובאי לקטמנדו, באמצעות פליי דובאי. מאחר שלא מדובר בקונקשן אלא בשתי טיסות נפרדות, המשמעות היא שנידרש לאסוף מזוודות ולבצע צ'ק אין מחדש. לבעלי דרכון ישראלי ולי דרכון זר שהונפק בישראל. על פי שראיתי, הנחיתה בדובאי והטיסה מדובאי לקטמנדו, הן באותו טרמינל. למרות זאת, מה הסטטוס כעת, האם תהיה לנו בעיה? אפילו בפגסוס לא ידעו לענות לי על כך, ולמעשה, אף אחד לא ידע לענות לי על כך….

    תודה מראש
    הדס

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אהלן הדס,

      קודם כל – זה כרטיס בעייתי מאוד בלשון המעטה. אני מבין שהוא כבר נרכש אבל כאמירה כללית, לכל מי ששוקל לרכוש כרטיס דומה בעתיד, אני ממליץ בחום להימנע ממסלולים כאלו ויצירת קונקשיין לא-מוגן דווקא בשדה כמו דובאי. החיסכון הכספי לא שווה את זה בכלל.

      על פניו סביר שלא יהיו בעיות. אם אתם מוסרים מזוודה אז רק את תוכלי לעבור הגירה כדי לאסוף אותה ולהפקיד אותה מחדש, שהרי יש לך דרכון זר (בהנחה שהוא מאפשר כניסה לדובאי – בידקי!) בעוד בעלך ייאלץ להמתין לך בצד האווירי של השדה. זאת בהנחה שבכלל יעלו אתכם לטיסות של פגסוס לאור העובדה שהיעד של הכרטיס שלכם הוא דובאי ולאחד מכם אין אפשרות להיכנס למדינה. אם פגסוס תשתכנע מכרטיס טיסת ההמשך שלכם – וזה לא ברור מאליו, כי אין לה חובה להתייחס לכרטיס הזה בכלל – אז סביר שיתנו לכם לעלות לטיסות כרגיל ולהיות אדונים לגורלכם עם הנחיתה בדובאי.

      לחברת תעופה קיימת החובה שלא להטיס נוסעים ליעד שאליו הם לא יכולים להיכנס. במקרה כזה החברה לוקחת סיכון גדול של קנסות מצד הרשויות וכמו כן החובה להטיס חזרה את אותו נוסע לשדה המוצא שלו על חשבונה. לכן סוכני הקרקע בודקים דרכונים, ויזות וכיוצ״ב כדי להימנע ממצבים כאלו. מבחינת פגסוס היעד שלכם הוא דובאי וכל דבר אחר הוא סיכון מבחינתה.

      אם יש לכם אפשרות לבטל את הכרטיס הזה אז בטלו אותו. הוא לא נוח בשום צורה. אבל אם אתם רוצים לטוס בכל זאת אז תהיו מוכנים עם כל המסמכים ותזכרו שרק את תוכלי לאסוף כבודה בדובאי.

      הגב
  64. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הי ליאור,

    אני מעוניינת להזמין כרטיסי טיסה לסידני באמצעות טורקיש. הטיסה הלוך כוללת חניית ביניים באינדונזיה (ג'קרטה) של מספר שעות, ומקטע טיסה עם גרודה אינדונזיה.
    1. האם חברת התעופה מוכרת ומומלצת לנוסעים ישראלים?
    2. האם חניית הביניים עשויה להיות בעייתית (אנחנו בעלי דרכונים זרים – אמריקאי וצרפתי)
    3. האם יש חשש מהתנהלות לא עקבית של אינדונזיה בהתאם למצב הפוליטי (הטיסה היא בעוד מספר חודשים)
    תודה,
    אלה

    הגב
  65. אוריאן

    היי אני מתכנן טיסה למזרח דרך מדינת ערב ואני חשבתי יותר בכיוון של בחריין או קטאר אשמח לקבל תשובה והאם בחריין מקבלת דרכון ישראלי?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אתה לא אמור לעבור הגירה במהלך הקונקשיין אז לא צריכה להיות בעיה.

      שים לב שבחלק מהשדות יש טרמינל נפרד לחברות לואוקוסט ושם הקונקשיין לא כ״כ טריוויאלי אז אל תנסה להרכיב כרטיס לבד עם טיסות שאתה לא יודע באיזה טרמינל בשדה הן נוחתות/ממריאות. קונקשיין בדוחא (DOH) בין טיסות של קטאר איירוויס, לדוגמה, הוא בסדר גמור.

      הגב
  66. אוריאן

    היי אני מתכנן טיסה למזרח דרך מדינת ערב ואני חשבתי יותר בכיוון של בחריין או קטאר אשמח לקבל תשובה והאם בחריין מקבלת דרכון ישראלי?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אתה לא אמור לעבור הגירה במהלך הקונקשיין אז לא צריכה להיות בעיה.

      שים לב שבחלק מהשדות יש טרמינל נפרד לחברות לואוקוסט ושם הקונקשיין לא כ״כ טריוויאלי אז אל תנסה להרכיב כרטיס לבד עם טיסות שאתה לא יודע באיזה טרמינל בשדה הן נוחתות/ממריאות. קונקשיין בדוחא (DOH) בין טיסות של קטאר איירוויס, לדוגמה, הוא בסדר גמור.

      הגב
  67. ירדן

    היי ליאור,
    ראשית תודה רבה על הכתבה -באמת שנותנת הרבה מאוד אינפורמציה ומרגיעה את הלחץ בקונקשיינים מסוג זה.
    הזמנתי כרטיס טיסה דרך אתר skyscanner לארה״ב עם קונקשיין של Royal Jordanian בעמאן (נשארת עם אותה חברת תעופה גם לאחר הקונקשיין). לאחר ההזמנה ניסיתי להיכנס לאתר הרשמי של חברת התעופה והופיעה לי הודעת שגיאה (חוסמים הזמנת כרטיסים מישראל). האם זה אומר שאקבל יחס עוין כשאנחת בעמאן ? האם בקונקשיין בעמאן אני צריכה לחשוף את הדרכון הישראלי או שזה נטו בידוק?
    תודה רבה על העזרה!

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אהלן ירדן,

      (1) אם הכרטיס נרכש בשבועיים האחרונים דרך סוכן ישראלי, או ישירות באתר החברה (שלה נציגות בישראל), הרי שיש באפשרותך לבטל את הכרטיס במסגרת חוק הגנת הצרכן. זו סתם הערה מקדמית ולא המלצה באמת לבטל את הכרטיס. סקייסקאנר אינו סוכן אלא רק אתר השוואת מחירים.

      (2) אין סיבה אמיתית לחשוש מקונקשיין בעמאן ו/או מטיסה עם רויאל ג׳ורדניאן. החברה מפעילה בדר״כ שתי טיסות יומיות לת״א כשרוב הנוסעים הם ישראלים בדרך החוצה מישראל או חזרה הבייתה. כך או כך החברה מטיסה מאות ישראלים בכל יום ללא בעיות מיוחדות.

      (3) השדה בעמאן חדיש יחסית אבל העובדים שם הם מהאיטיים בעולם. זה כמובן לא בגדר יחס מיוחד לישראלים וגם בעלי דרכונים אחרים סובלים מהאיטיות של הירדנים. במהלך הקונקשיין לא תצטרכי לעבור הגירה אלא רק בידוק ביטחוני. במהלך הבידוק הביטחוני תידרשי להראות את הדרכון, ככל הנראה, אבל זה רק כדי שאיש הביטחון יוכל לוודא את ההתאמה בין הדרכון לכרטיס הטיסה.

      (4) אין סיבה שלא תוכלי לראות את פרטיי הכרטיס באתר החברה. לשם כך את צריכה את קוד ההזמנה של החברה (PNR) שיכול להיות שונה מקוד ההזמנה של אתר ההזמנות.

      הגב
  68. ירדן

    היי ליאור,
    ראשית תודה רבה על הכתבה -באמת שנותנת הרבה מאוד אינפורמציה ומרגיעה את הלחץ בקונקשיינים מסוג זה.
    הזמנתי כרטיס טיסה דרך אתר skyscanner לארה״ב עם קונקשיין של Royal Jordanian בעמאן (נשארת עם אותה חברת תעופה גם לאחר הקונקשיין). לאחר ההזמנה ניסיתי להיכנס לאתר הרשמי של חברת התעופה והופיעה לי הודעת שגיאה (חוסמים הזמנת כרטיסים מישראל). האם זה אומר שאקבל יחס עוין כשאנחת בעמאן ? האם בקונקשיין בעמאן אני צריכה לחשוף את הדרכון הישראלי או שזה נטו בידוק?
    תודה רבה על העזרה!

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אהלן ירדן,

      (1) אם הכרטיס נרכש בשבועיים האחרונים דרך סוכן ישראלי, או ישירות באתר החברה (שלה נציגות בישראל), הרי שיש באפשרותך לבטל את הכרטיס במסגרת חוק הגנת הצרכן. זו סתם הערה מקדמית ולא המלצה באמת לבטל את הכרטיס. סקייסקאנר אינו סוכן אלא רק אתר השוואת מחירים.

      (2) אין סיבה אמיתית לחשוש מקונקשיין בעמאן ו/או מטיסה עם רויאל ג׳ורדניאן. החברה מפעילה בדר״כ שתי טיסות יומיות לת״א כשרוב הנוסעים הם ישראלים בדרך החוצה מישראל או חזרה הבייתה. כך או כך החברה מטיסה מאות ישראלים בכל יום ללא בעיות מיוחדות.

      (3) השדה בעמאן חדיש יחסית אבל העובדים שם הם מהאיטיים בעולם. זה כמובן לא בגדר יחס מיוחד לישראלים וגם בעלי דרכונים אחרים סובלים מהאיטיות של הירדנים. במהלך הקונקשיין לא תצטרכי לעבור הגירה אלא רק בידוק ביטחוני. במהלך הבידוק הביטחוני תידרשי להראות את הדרכון, ככל הנראה, אבל זה רק כדי שאיש הביטחון יוכל לוודא את ההתאמה בין הדרכון לכרטיס הטיסה.

      (4) אין סיבה שלא תוכלי לראות את פרטיי הכרטיס באתר החברה. לשם כך את צריכה את קוד ההזמנה של החברה (PNR) שיכול להיות שונה מקוד ההזמנה של אתר ההזמנות.

      הגב
  69. Stav Gigi

    היי ליאור,
    אני והבן זוג שלי טסים לויאטנם בספטמבר ומצאנו טיסה להו צ'י מין דרך דוחא ועמאן. בטיסה הלוך אנחנו לוקחים טיסה מתל אביב לעמאן ומעמאן לדוחא כאשר הקונקשיין הוא רק 50 דק. השאלה האם זה משהו שהוא אפשרי או גבולי?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      זה אפשרי בהחלט. השדה בעמאן לא גדול ודי פשוט לניווט. אבל חשוב מאוד שיהיה בידך כרטיס העלייה למטוס לטיסת ההמשך. תתעקש לקבל אותו בנתב״ג.

      הגב
  70. Stav Gigi

    היי ליאור,
    אני והבן זוג שלי טסים לויאטנם בספטמבר ומצאנו טיסה להו צ'י מין דרך דוחא ועמאן. בטיסה הלוך אנחנו לוקחים טיסה מתל אביב לעמאן ומעמאן לדוחא כאשר הקונקשיין הוא רק 50 דק. השאלה האם זה משהו שהוא אפשרי או גבולי?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      זה אפשרי בהחלט. השדה בעמאן לא גדול ודי פשוט לניווט. אבל חשוב מאוד שיהיה בידך כרטיס העלייה למטוס לטיסת ההמשך. תתעקש לקבל אותו בנתב״ג.

      הגב
  71. ליאת

    היי,
    אנחנו בני זוג חרדים שטסים לשוויץ עם קונקשן בטורקיה, נראה לך שיכולה להיות בעיה להסתובב שם בלבוש חרדי?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      לא צריכה להיות בעיה. אלפי ישראלים, וביניהם חרדים, עוברים בשדות התעופה של טורקיה בכל יום.

      הגב
  72. ליאת

    היי,
    אנחנו בני זוג חרדים שטסים לשוויץ עם קונקשן בטורקיה, נראה לך שיכולה להיות בעיה להסתובב שם בלבוש חרדי?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      לא צריכה להיות בעיה. אלפי ישראלים, וביניהם חרדים, עוברים בשדות התעופה של טורקיה בכל יום.

      הגב
  73. חגי

    אהלן
    טיסה מעמאן לדלהי עם air arbia
    עם קוניקשיין בשרג'אה
    עם דרכון ישראלי נראה לך אפשרי?
    תודה

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      לא צריכה להיות בעיה למיטב ידיעתי. אבל רצוי לפנות לחברת התעופה ולוודא את זה.

      ראוי לציין שאייר-ערבייה היא חברת לואוקוסט ולכן הנהלים שלה יכולים להיות שונים משל חברת שירות-מלא ובכלל זה בכל הנוגע לקונקשיינים.

      הגב
  74. חגי

    אהלן
    טיסה מעמאן לדלהי עם air arbia
    עם קוניקשיין בשרג'אה
    עם דרכון ישראלי נראה לך אפשרי?
    תודה

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      לא צריכה להיות בעיה למיטב ידיעתי. אבל רצוי לפנות לחברת התעופה ולוודא את זה.

      ראוי לציין שאייר-ערבייה היא חברת לואוקוסט ולכן הנהלים שלה יכולים להיות שונים משל חברת שירות-מלא ובכלל זה בכל הנוגע לקונקשיינים.

      הגב
  75. טל

    היי. יש לי טיסה מקטמנדו לברצלונה עם קונקשיין בדובאי כאשר הטיסה מקטמנדו לדובאי נוחתת בטרמינל 2 ויוצאים מטרמינל 3 לברצלונה. האם זה אפשרי?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      למיטב ידיעתי – לא!

      לשדה התעופה הבינ״ל של דובאי (DXB) יש שלושה טרמינלים כשטרמינלים 1 ו-3 צמודים ומחוברים בצד האווירי, כך שאין בעיה לעשות קונקשיין שמערב אותם, בעוד טרמינל 2 נפרד מהם ונמצא בכלל הצד השני של השדה. יש כמובן שאטלים מ/אל טרמינל 2 אך למיטב ידיעתי שימוש בשאטלים האלו מחייב מעבר בהגירה וזה כמובן לא אפשרי לנוסעים עם דרכון ישראלי בלבד.

      הגב
  76. טל

    היי. יש לי טיסה מקטמנדו לברצלונה עם קונקשיין בדובאי כאשר הטיסה מקטמנדו לדובאי נוחתת בטרמינל 2 ויוצאים מטרמינל 3 לברצלונה. האם זה אפשרי?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      למיטב ידיעתי – לא!

      לשדה התעופה הבינ״ל של דובאי (DXB) יש שלושה טרמינלים כשטרמינלים 1 ו-3 צמודים ומחוברים בצד האווירי, כך שאין בעיה לעשות קונקשיין שמערב אותם, בעוד טרמינל 2 נפרד מהם ונמצא בכלל הצד השני של השדה. יש כמובן שאטלים מ/אל טרמינל 2 אך למיטב ידיעתי שימוש בשאטלים האלו מחייב מעבר בהגירה וזה כמובן לא אפשרי לנוסעים עם דרכון ישראלי בלבד.

      הגב
  77. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי ליאור תודה על התשובות והמידע!
    רציתי לדעת מה לגבי שדות התעופה בסעודיה (ריאד או ג'אדה) והחברה הסעודית? אני יודע שלעומת המדינות שצויינו היחסים נחשבים עוינים והכניסה לישראלים אסורה (גם עם דרכון זר). יש לך ניסיון שם?

    הגב
  78. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי ליאור תודה על התשובות והמידע!
    רציתי לדעת מה לגבי שדות התעופה בסעודיה (ריאד או ג'אדה) והחברה הסעודית? אני יודע שלעומת המדינות שצויינו היחסים נחשבים עוינים והכניסה לישראלים אסורה (גם עם דרכון זר). יש לך ניסיון שם?

    הגב
  79. shay meterany

    שלום ליאור אני מעונין לרכוש כרטיס טיסה חזור לארץ מפר'ת שבאוסטרליה , הטיסה עוצרת באבו דאבי AUH לעצירת בינים במשך 6ש40ד . רציתי לדעת האם מניסונך זה אפשרי ואפילו נעים לשהות בשדה התעופה למשך אותו הזמן

    הגב
  80. shay meterany

    שלום ליאור אני מעונין לרכוש כרטיס טיסה חזור לארץ מפר'ת שבאוסטרליה , הטיסה עוצרת באבו דאבי AUH לעצירת בינים במשך 6ש40ד . רציתי לדעת האם מניסונך זה אפשרי ואפילו נעים לשהות בשדה התעופה למשך אותו הזמן

    הגב
  81. ישי

    היי אני אמור לטוס לסרי לנקה מירדן וקוניקשן באבו דאבי של 10 שעות האם זה אפשרי עם דרכון ישראלי חברת התעופה זאת איתיחאד איירווייז

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אפשר, כן, אבל לא בטוח שיהיה לך כיף גדול לבלות עשר שעות בשדה תעופה שם. כנראה שאף אחד לא יבקש לראות את הדרכון שלך, אז במובן הזה אין חשש.

      הגב
  82. ישי

    היי אני אמור לטוס לסרי לנקה מירדן וקוניקשן באבו דאבי של 10 שעות האם זה אפשרי עם דרכון ישראלי חברת התעופה זאת איתיחאד איירווייז

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אפשר, כן, אבל לא בטוח שיהיה לך כיף גדול לבלות עשר שעות בשדה תעופה שם. כנראה שאף אחד לא יבקש לראות את הדרכון שלך, אז במובן הזה אין חשש.

      הגב
  83. יובל

    אהלן. יש לי טיסה מויאטנם להודו דרך קואלה לאמפור. הטיסה היא של חברת malindo air שטסה דרך טרמינל klia. מה אתה חושב על מעבר עם דרכון ישראלי? שתי הטיסות באותו טרמינל.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      להבנתי החברה אכן פועלת מהטרמינל הבינ״ל (מסומן לרוב באות M, כקיצור ל-"Main״). אם זה אכן המצב לשתי הטיסות הרלוונטיות – לא צריכה להיות לך שום בעיה.

      הגב
  84. יובל

    אהלן. יש לי טיסה מויאטנם להודו דרך קואלה לאמפור. הטיסה היא של חברת malindo air שטסה דרך טרמינל klia. מה אתה חושב על מעבר עם דרכון ישראלי? שתי הטיסות באותו טרמינל.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      להבנתי החברה אכן פועלת מהטרמינל הבינ״ל (מסומן לרוב באות M, כקיצור ל-"Main״). אם זה אכן המצב לשתי הטיסות הרלוונטיות – לא צריכה להיות לך שום בעיה.

      הגב
  85. רויטל

    היי ליאור,
    אנחנו טסים לתאילנד עם רויאל ג'ורדניאן. יש עצירה באמאן. רציתי לדעת מה הסיכוי להגיע לטיסה הבאה בזמן אם הקונקשן הוא קצר – שעה ורבע?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      סיכוי טוב סה״כ אבל בשדה של עמאן אי אפשר לדעת. עובדים שם האנשים העצלנים ביותר בעולם והם לפעמים פשוט לא נמצאים. הכוונה לבידוק הביטחוני כמובן, כי זו התחנה היחידה שבה צריך לעבור במהלך קונקשיין.

      חשוב מאוד לקבל כבר בנתב״ג את כרטיס העלייה למטוס של טיסת ההמשך.

      הגב
  86. עדי

    היי

    רציתי לדעת אם זה אפשרי לבצע קונקשן במרוקו עם דרכון ישראלי דרך חברת Royal Air Maroc
    הטיסה ממלאגה לניו יורק דרך קזבלנקה ושתי הטיסות מאותו טרמינל

    תודה רבה

    הגב
  87. משה

    היי ליאור,
    שמי משה
    אני ו2 חברים רכשנו כרטיס טיסה לסרי לנקה דרך גאוגריה,קונקשן של 3 שעות עצירה ולאחר מכן דובאי עם flydubai עצירה של 3 שעות וטיסת המשך גם עם flydubai לקולומו סרי סלנקה.
    בידיינו דרכונים ישראליים ודרכון גרמני לאחד החברה.

    בנוסף נרכשו מטרבלגיניו דרך סקייסקנר,האם יש אופציה לבטל/לשנות כרטיס?
    כמו כן הדרך חזור מסרי לנקה זה עצירה בדוחה קטר 3 שעות ומשם ירדן 3 שעות

    תודה על ההענות.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אהלן,

      למיטב ידיעתי, ע״פ מידע עדכני יותר שקיבלתי, ניתן לבצע קונקשיין ב-DXB ביו טיסות של פליי-דובאי. להבנתי קונקשיין כזה אינו אפשרי כאשר נדרש מעבר בין טרמינל 1 ו-2 אבל אם הקונקשיין הוא בתוך אחד הטרמינלים בלבד (כמו במקרה הזה, טרמינל 2) אז לא צריכה להיות בעיה. אבל לא ניסיתי את זה בעצמי.

      לגבי החזור אין בעיה בוודאות.

      הגב
      • משה

        קודם כל אתה תודה על התשובה המהירה.
        במידה ובאאמת לא יתנו לי לעשות את הקונקשן בדובאי, אגלה זאת בעת העלייה למטוס בגאורגיה או בהגעתי לטרמינל בדובאי?

      • Lior@FlyingOut

        בגאורגיה. אבל אם מסרבים לך – תתעקש שיבדקו פעמיים ושלוש, כי, כאמור, להבנתי זה קונקשיין אפשרי כעת.

  88. תומר

    היי, תודה על הפוסט.
    רק אתקן שבניגוד לנכתב בפוסט: טורקיה, מלזיה ואינדונזיה אינן מדינות ערביות. נכון, הן מדינות בעלות רוב מוסלמי, ובין הגדולות ביותר בעולם המוסלמי, אכן הן אינן ערביות (וכך גם 80% מהמוסלמים). אני בטוח שהרמיזה על כך שמוסלמי=ערבי אינה על רקע גזעני, אלא בלבול או בורות בלבד.

    הגב
  89. ליטל

    היי ליאור,
    יש לך מידע לגבי קונקשיין בערב הסעודית? אני סטודנטית באיטליה ויש לנו טיול מטעם הלימודים לפיליפינים. בשנים קודמות אני יודעת שהם טסו עם חברת התעופה הסעודית עם קונקשין בריאד. התרעתי להם שיכולה להיות בעיה עם הדרכון הישראלי שלי ושיבדקו את הנושא, אבל אשמח לשמוע גם את דעתך בנושא. אנחנו נוסעים כקבוצה של 20 תלמידים מכל העולם.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      למיטב ידיעתי ערב הסעודית לא מאפשרת לישראלים לנחות בשיטחה בכלל. גם לא לצורך קונקשיין.

      הגב
  90. Elvira Morozov

    היי ליאור!
    מצאתי טיסה להודו דרך דובאי
    תל אביב – טביליסי
    טביליסי – דובאי
    דובאי – מדוראי

    בשלושתם צריך להחליף חברת תעופה – כלומר לקחת את המוצ'ילה ולעשות צ'אק אין מחדש.
    אני נוחתת בדובאי עם חברה FlyDubai
    וממריאה עם Spicejet
    השאלה היא האם לבעלי דרכון ישראלי אפשר בדובאי להחליף חברת תעופה ולעשות צ'אק אין לכבודה?
    תודה רבה !

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אני לא יודע. להערכתי לא.

      לאחרונה קיבלתי עדכון שקונקשיין בין טיסות של פליי-דובאי הוא כן אפשרי, למרות שהוא בטרמינל המשני של השדה, אבל אני לא יודע מה הדין לגבי קונקשיין בין שתי חברות תעופה שונות. ממליץ בחום לפנות לחברות התעופה ולבקש הבהרות בכתב ובכל מקרה להעדיף כרטיסים אחרים.

      הגב
  91. אלון מגן

    ליאור שלום
    האם בקונקשן של 7 שעות ו-50 דקות בדוחא חברת התעופה (קטאר) יתנו אישור SPTC לבקר בדוחא?
    תודה רבה!

    הגב
  92. ‫דניאל חסון‬‎

    היי, ידוע לך אם אפשר לטוס עם fly dubai ל DXB ולעבור בקונקשיין בין טרמינל 3 ל2? ואם לא, אז האם לעשות קונקשיין בטרמינל 2 זה בסדר? תודה:)

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      למיטב ידיעתי לא ניתן לעבור בין טרמינלים ב-DXB עם דרכון ישראלי. וגם אם אפשר – לא חושב שהייתי מתנדב לבדוק את זה.

      הגב
      • יוסי

        מנסיון אישי, אפשרי בהחלט.
        מיד אחרי הנחיתה עם פליי דובאי בטרמינל 2 יש שילוט ברור בצבע אדום לכיוון הקונקשן, ממתינים לאוטובוס שלוקח אותך לטרמינל 3 ללא צורך להציג דרכון בכל שלב.
        חשוב לשים לב שזה מסורבל במעט ולוקח כחצי שעה לפחות ולכן יש לתכנן את הטיסה הבאה בהתאם.

  93. יריב

    היי
    רציתי לדעת האם יש בעייה לעשות קונקשין בדובאי עם הדרכון האוסטרלי שלי…
    אני שואל מפני שמשם המשפחה בדרכון שלי ברור שאני יהודי
    והדרכון הישראלי גם יהיה עלי מפני שמחייבים אותי לצאת מהארץ עם הדרכון הישראלי ולא עם האוסטרלי.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לצערי אין לי תשובה וודאית. להבנתי זה אפשרי אם הקונקשיין לא מצריך החלפת טרמינלים (או שאולי אפשרי גם אם כן, אבל, כאמור, אני לא יודע בוודאות).

      הגב
  94. Israel Shamay

    היי
    אני טס מהודו לפיליפינים ו קונקשיין במלזיה (קואלה למפור ) קונקשיין של שעתיים, נוחת בטרמינל D וממריא מאותו טרמינל, אפשרי או שלא יתנו לי לעלות לטיסה?
    תודה רבה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      מה זה טרמינל D?

      בשדה הבינ״ל של קואלה-לומפור (KUL) יש את הטרמינל המרכזי (טרמינל 1) עם השלוחה שלו (A) ואת טרמינל 2 (שנקרא גם KLIA2).

      הגב
      • Israel Shamay

        סליחה, זה טרמינל M ככה כתוב לי בכרטיס
        האם ידוע לך אם זה אפשרי או יעשו לי בעיות?

      • Lior@FlyingOut

        זה הסימון של הטרמינל המרכזי. לא צריכה להיות בעיה.

        עם אילו חברות תעופה אתה טס?

  95. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    Malaysa airline בכל הטיסות
    האם בוודאות לא תהיה בעיה?
    בהלוך זה קונקשין של שעה ורבע ובחזור קונקשין של שעתיים

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      קונקשיין אפשרי. עשיתי כזה בעצמי מספר פעמים. טיסה נעימה.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        גם כשאני עם דרכון ישראלי?

      • Lior@FlyingOut

        וודאי, זו הייתה הכוונה.

        ואף אחד לא יסתכל לך על הדרכון בקונקשיין הזה.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      שכחתי לשאול לגבי הקונקשיין בקואלה למפור שעה ורבע יספיקו ל קונקשיין?
      אגב זה בטרמינל KLIA1

      הגב
      • Lior@FlyingOut

        זה מעט זמן אבל לא צריכה להיות בעיה.

        אני מניח ששתי הטיסות הן תחת אותו כרטיס. כלומר, שמדובר בקונקשיין מוגן.

  96. נתי

    קונקשין בקהיר מצריך ויזה או לא ? כתבת שלהיכנס למדינה צריך ויזה . האם כוונתך גם לקונקשין? תודה מראש

    הגב
    • ורד

      היי, אני טסה באייר ג׳ורדין מישראל לירדן, שם יש קונקשין של 55דק' ואז טיסה מירדן לבנקוק. האם קונקשן של 55 דק יספיקו?

      הגב
      • Lior@FlyingOut

        אמור להספיק, כן. השדה בעמאן הוא יחסית קטן ויחסית מותאם לנוסעים במעבר. זה כמובן לא אופטימלי, ועדיף קונקשיין מעט ארוך יותר, אבל סביר להניח שיהיו איתך בטיסה מת״א עוד כמה עשרות ישראלים שימשיכו לבנגקוק עם אותו קונקשיין כך שאני בספק רב שתפספסו.

      • צבי פ.

        היי ,
        אני קורא פה את כל המלל כל הזמן וממש נהנה ,
        אז א. תודה רבה לך .
        (אני אוהב מושבע של טיסות טרקלינים וכו,)
        אבל חולם כבר תקופה ארוכה על טיסות עם חברות כמו קטאר אמיריטס וכו ..
        השאלה אם הפוסט שכתבת לגבי קונקשנים בחברות ערביות ובכלל טיסה וחברות התעופה שלהם . אם זה תקף גם להיום או שישנם שינויים מיוחדים .
        (אני מתכוון למאמר מ2016 )
        תודה,
        צבי

  97. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי
    האם משהו טס עם דרכון ישראלי oman air
    אני רוצה לטוס מירדן דרך עומאן (מדינה ) לתאילנד
    חברת התעופה oman air
    אשמח בתשובה
    עד היום טיסתי דרך קטאר ואבו דאבי
    לא ניסיתי מעולם לטוס דרך עומאן

    הגב
  98. קווין כהן

    היי ליאור ,ראשית תודה על הפוסט ,ענייני ,ואינפורמטיבי.
    אני בוחן טיסה עבורי ועוד חבר ,לשנינו דרכונים בריטיים ,אולם אצלי כתוב שנולדתי בירושלים ושם המשפחה לכשעצמו מסגיר גם כן *כהן*
    בכוונתנו לטוס למומבאי מלרנקה עם גולף אייר ,עם עצירה בבחריין ,כמה שאלות ואודה לך אם תוכל לענות

    1.האם נוכל להיכנס למדינה או שהעניין כרוך בסיכונים מיותרים ?
    2.באותו עניין-האם ריאלי לקחת את הצ'אנס שאקבל סירוב בכניסה למדינה,גם אם רק ל24 שעות ,ובתוך כך לסבך את כל המכלול השלם של תכנית הנסיעה שלנו
    3.האם אתה מכיר תקדימים או מקרים דומים של ישראלים המבקשים לשהות במדינה כתיירים לפרק זמן קצר או לlay over ארוך ?
    4.מציין רק שבעבר טסתי דרך דוחא ודובאי ,אבל לא ניסיתי להיכנס .אלא רק לקונקשן
    5.יש אתר שאתה יכול להפנות שמספק מידע נחוץ בנושאים הבאים ֿ

    תודה מראש

    הגב
  99. צבי

    האם כל הפוסט הזה הוא גם לזוג חרדי (עם כובע וזקן) וגם ילדים חרדים, או שזה כבר יותר מדי?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא צריכה להיות בעיה. מאז שהפוסט פורסם, המצב השתנה בעיקר לטובה בזכות הסכמי אברהם וכו׳.

      הגב

השאר תגובה