במאי 2016 פרסמתי פוסט בנושא זה. מטעמים ברורים נוסעים רבים חוששים מקונקשיין בשדות תעופה שבמדינות אשר נחשבות פחות ידידותיות לישראל. הפוסט ההוא נותר אחד הפופולריים בתולדות הבלוג, כשנה וחצי לאחר פרסומו, הוא זוכה לעשרות צפיות ביום. לפוסט תגובות רבות אז הגיעה העת לרענון.


לקריאת הפוסט לחצו כאן. התשובות לרוב השאלות נמצאות בגוף הפוסט. אולי גם תרצו לקרוא שני פוסטים נוספים:

האם ואיך להיכנס לקטאר עם דרכון ישראלי

שמונה טיפים חשובים למעבר בשדה תעופה

At the Airport 2

בשדות בינ״ל רבים ישנם מספר טרמינלים. לפעמים הטרמינלים האלו מחוברים פיסית, לפעמים הם מקושרים בצד האווירי (כך שלא צריך לעבור הגירה במעבר ביניהם) ולפעמים הם מנותקים לחלוטין אחד מהשני (כך שחובה לעבור הגירה במעבר ביניהם). באופן טבעי חברות תעופה מובילות, כמו אתיהאד או קטאר איירוויס, מעוניינות להציע לכל הנוסעים שלהן חוויית קונקשיין נוחה ולכן הן בדר״כ משתמשות בטרמינל יחיד בשדה או לכל היותר בשני טרמינלים שיש ביניהם חיבור פיסי. רק במקרים חריגים יחסית קונקשיין אונליין (בין שתי טיסות של אותה חברה) ידרוש מעבר בין טרמינלים נפרדים ומעבר בהגירה.

על מנת לגלות באיזה טרמינל בשדה נוחתת טיסה מסוימת ומאיזה טרמינל בשדה ממריאה טיסת ההמשך אפשר וכדאי לשאול את גוגל. זו באמת הדרך הפשוטה ביותר לגלות את המידע, על אף שהוא לרוב מופיע בכרטיס הטיסה. מקור מידע נוח נוסף הוא עמוד הויקיפדיה של שדה התעופה שבו רשומות כל חברות התעופה הפועלות בשדה וכל הטרמינלים הקיימים.

שאלות ותשובות

כדי לעשות סדר נוסף בנושא בחרתי להציג חלק מהשאלות שנשאלו בתגובות לאותו פוסט ראשון ולענות עליהן מחדש כאן. השאלות עברו עריכה קלה בלבד אבל התוכן שלהן נשמר.

שאלה: איך אפשר להוציא אישור כניסה לקטאר מחברת התעופה? או לאבו דאבי?

תשובה: כדי להיכנס לקטאר יש לקבל טופס שנקרא STPC אותו מנפיקה חברת התעופה המקומית קטאר איירוויס. את הטופס הזה מקבלים נוסעים בקונקשיין ארוך, תחת תנאים מאוד מסוימים, ומלבד הפטור מויזה הוא כולל גם חדר במלון, העברות וארוחות. כאמור את הטופס לא ניתן לקבל מראש אלא רק בשדה התעופה לאחר הנחיתהואף קבלת הטופס אינה מבטיחה כניסה למדינה (אם כי אין סיבה אמיתית לסירוב). פרטים נוספים בפוסט שכתבתי בנושא.

בעלי דרכון ישראלי לא יכולים להיכנס לאיחוד האמירויות הערביות, לפחות רשמית.

שאלה: אני מעוניין לטוס עם קטאר איירוויס מעמאן לקולומבו (סרילנקה) עם קונקשיין של שעה ורבע בדוחא בהלוך ובחזור. איך אני אמור להתכונן לטיסה שכזו?

תשובה: אין צורך בהכנה מיוחדת. שדה התעופה הבינ״ל של דוחא (DOH) הוא אחד המודרניים ביותר במזרחהתיכון, ובעולם כולו, והוא מספק חוויית קונקשיין נוחה מאוד לנוסעים. זמן הקונקשיין המינימלי  (MCT) בשדה של דוחא הוא 45 דקות בלבד כך שלא צריכה להיות כל בעיה בקונקשיין של 75 דקות.

שאלה: אני נוסעת בקרוב לסרילנקה עם קונקשיין של מספר שעות בשדה של דובאי (DXB). האם יבקשו ממני להציג דרכון? אשמח לקבל דעתך בנושא כדי לוודא שלא תהיה לי בעיה.

תשובה: בהנחה שמדובר בשתי טיסות של אמירטס, בעלת הבית בשדה, הרי שלא תצטרכי לעבור הגירה ובכלל לא תצטרכי להציג את הדרכון שלך במהלך הקונקשיין.

שאלה: האם במהלך קונקשיין בשדה של אבו דאבי (AUH), בין שתי טיסות של אתיהאד, אצטרך לעבור בביקורת הדרכונים?

תשובה: לא. בשדה שלושה טרמינלים וטרמינל 3 מוקדש כולו לאתיהאד. כך הקונקשיין יכול להיות נוח לכלל נוסעי החברה ובמהלך הקונקשיין יש לעבור רק בידוק ביטחוני.

שאלה: ברצוני לטוס לתאילנד בטיסות של רויאל ג׳ורדניאן. בהלוך קונקשיין של שעתיים ו-10 דקות ובחזור קונקשיין של שעה ו-45 דקות. האם אצטרך להוציא את ויזה לירדן?

תשובה: לא. ויזה לירדן תצטרך רק במקרה ותרצה לעזוב את שדה התעופה ולהיכנס למדינהאבל זה לא המצב כשאתה מבקש רק להחליף טיסות בשדה.

שאלה: אני מתגוררת בקניה ורוצה לטוס להודו בטיסות של אתיהאד. הקונקשיין באבודאבי הוא באורך שבע שעות אבל אני לא מתכוונת לעזוב את השדה. האם אני צריכה אישור מיוחד כלשהו? אם כן, אתה יודע איך אני יכולה להשיג אותו?

תשובה: לא תדרשי לאישור כלשהו. במהלך הקונקשיין תעברי רק בידוק ביטחוני ולא הגירה. בקונקשיין ארוך כ״כ אני ממליץ לך להיכנס לאחד הטרקלינים בשדה (בתשלום). יש טרקלין של דיינרס (Al Reem) והכניסה אמורה לעלות 14$ בלבד אם מדובר בכרטיס דיינרס שהופנק בישראל.

שאלה: אני מעוניינת לרכוש כרטיס של חברת התעופה גולף אייר. הכרטיס כולל טיסה של ארקיע ללרנקה ומשם בטיסות גולף אייר לתאילנד דרך בחריין (BAH). אין הרבה מידע על ישראלים שטסים עם גולף אייר דרך בחריין. אתה אולי יודע איך שם?

תשובה: לא עשיתי קונקשיין בבחריין בעצמי אבל לא אמורה להיות שום בעיה. בעלי דרכון ישראלי יכולים לטוס עם גולףאייר ויכולים להחליף טיסות בשדה של בחריין. זה אחד מהשדות המודרניים באזור.

שאלה: אני מעוניין בכרטיס מת״א לבנגקוק הכולל טיסות של שתי חברות. ת״א לרומא ורומא לאבודאבי עם אליטליה ואבודאבי לבנגקוק עם אתיהאד. איך אוכל לדעת אם אצטרך לעבור טרמינלים באבו דאבי? במידה וכן אצטרךעד כמה בעייתי עניין הבידוק הביטחוני והחתמת הדרכון?

תשובה: הטרמינלים בשדה של אבודאבי מחוברים כך שלא תצטרך לעבור הגירה אלא רק בידוק ביטחוני. אליטליה היא שותפה קרובה של אתיהאד (חלקית בבעלותה) והטיסות שלה נוחתות בטרמינל 3 שהוא ביתה של אתיהאד. במהלך הקונקשיין לא תצטרך לעבור הגירה אלא רק בידוק ביטחוני. למידע נוסף על קונקשיין בשדה של אבודאבי לחץ כאן.

שאלה: יש לי קונקשיין של שלוש שעות בדובאי בדרך מבודפשט לניויורק. אני אדם חרדי. איך עלי להתנהג בקונקשיין הנל?

תשובה: לא תדרש לעבור הגירה במהלך הקונקשיין אלא רק בידוק ביטחוני. באופן טבעי, כחרדי, אתה תראה כזר מוחלט בשדה כזה אבל זה לא אומר שצפויות לך צרות. מן הסתם רצוי לשמור על פרופיל נמוךבלי שיחות קולניות בעברית, בלי ספרים עם כיתוב עברי, בלי לשאת תפילות באזורים פתוחים וכו׳ולצערנו הרב זו עצה טובה ליהודים בכל מקום בעולם.

שאלה: אני מעוניינת לטוס לניוזילנד דרך לונדון ודובאי. הטיסה הראשונה של אלעל (ת״א ללונדון) והטיסה השניה של אמירטס (לונדון לאוקלנד) עם עצירה של כשלוש שעות בדובאי. ארכוש בנפרד כרטיס של אלעל וכרטיס של אמירטס. האם אצטרך לעשות צ׳קאין מחדש בלונדון ולהעביר את המזוודה בעצמי?

תשובה: ראשיתקונקשיין כזה, בהית׳רו, יהיה ׳לא מוגן׳ במובן שאם חלילה טיסת אלעל תדחה או תבוטל אזי אמירטס לא תבוא לקראתך בשום צורה. את צריכה להשאיר מספיק זמן להחלפת הטיסות והעצה שלי היא פשוט להעביר לילה ליד השדה לפחות בהלוך.

אני כמעט משוכנע שבין אלעל לאמירטס אין הסכם העברת כבודה (אינטרליין) כך שתאלצי לאסוף את הכבודה בהית׳רו ולעשות צ׳קאין מחדש. כל הליך הבידוק יהיה סטנדרטי.

שאלה: מה עם חברת התעופה איירערביה (Air Arabia) ושדה התעופה של שארג׳ה (SHJ)? חברה שלנו שנפצעה בתאונה בקטמנדו תטוס לעמאן עם החברה הזו ודרך השדה הזה. האם זה מסוכן?

תשובה: איירערביה היא חברת לואוקוסט גדולה והשדה של שארג׳ה, באיחוד האמירויות, הוא שדה הבית שלה. בשדה יש טרמינל אחד בלבד. לכן לא צריכה להיות שום בעיהזה כמו קונקשיין בדובאי.

שאלה: למיטב ידיעתי הביטוח הרפואי לא תופס במהלך קונקשיין במדינות ערביות ומוסלמיות. בפוליסת הביטוח נכתב מפורשות שהביטוח תקף רק במדינות שלישראל יש יחסים דיפלומטיים עמן. האם אני טועה?

תשובה: אני רחוק מלהיות סוכן ביטוח אז אין לי תשובה טובה לשאלה הזאת. אני גם מניח שלא בכל הפוליסות הסטנדרטיות יש את אותן תניות בדיוק. מי שדואג לכיסוי הביטוחי שלו בהחלט מוטב לו לבדוק אם הפוליסה שלו מכסה אותו במקרה של קונקשיין במדינה שעמה אין לישראל יחסים דימפלומטיים.

להערכתי, וזה בגדר ניחוש מושכל, הפוליסות הסטנדרטיות יחריגו רק ׳מדינות אויב׳לא כל מדינה שאין לישראל יחסים דיפלומטיים עמהוכאן הרשימה קצרה מאוד (אבל תלויה במקור עליו את מסתמכת). בישראל קיימת ׳פקודת המסחר עם האויב׳, שאולי היא המקור המשפטי הטוב ביותר לעניין זה, והיא מגדירה את המדינות הבאות כמדינות אויב: איראן, סוריה, עיראק ולבנון.

שאלה: אני שוקל לטוס מבנגלור ללארנקה עם קטאר איירוויס ומשם לת״א עם ארקיע. כל הטיסות תחת אותו כרטיס. בלרנקה יהיה לי קונקשיין של שעתיים עד שעתיים וחצי. האם קטאר איירוויס תסכים לשלוח את המטען שלי ישירות לת״א? אם לאהאם הזמן בלרנקה יספיק?

תשובה: על מנת לשרשר כבודה צריך שיהיה הסכם מתאים בין חברות התעופה. סביר להניח שאין הסכם כזה בין קטאר איירוויס לבין כל חברת תעופה ישראלית. בכל מקרה, להערכתי שעתיים וחצי זה בהחלט מספיק זמן לקונקשיין בלרנקה גם אם צריך להעביר כבודה באופן עצמאי.

שאלה: אני מעוניין להזמין טיסה של לופטהנזה מת״א לפרנקפורט, משם טיסה של אמירטס לדובאי ומשם טיסה של פליידובאי למומבאי. האם בשדה של דובאי אצטרך לעבור טרמינלים וביקורת גבולות?

תשובה: פליידובאי היא חברת לואוקוסט והיא משתמשת בטרמינל 2 בשדה של דובאי (DXB). הטרמינל הזה מנותק משני הטרמינלים האחרים בשדה. למיטב ידיעתי המעבר לטרמינל 2 יחייב אותך לעבור בהגירה ואת זה כמובן לא תוכל לעשות. לפיכך מסלול הטיסות שתיארת אינו מתאים.

אם אתה רוצה לוודא ב-100% אז פנה לשירות הלקוחות של אמירטס ופליידובאי, בנפרד, ושאל האם קונקשיין כאמור בהכרח ידרוש ממך לעבור הגירה או לא. כלומר, אולי יש איזשהו שאטל בצד האווירי של השדה שמייתר את הצורך לעבור הגירה. אני מאמין שאין כזה ולכן תשובתי לעיל.

37 תגובות

  1. מארק

    תודה על הפוסט המצויין והרלבנטי!
    יש לי 12 שעות בלילה להעביר באבו דאבי בדרך לטיסת המשך של אתיאחד מלונדון והמלון שמציעה החברה בחינם לא רלבנטי בשל הדרכון הישראלי שלי.
    האם המלון בנמל שהוא לא זול הוא האפשרות היחידה שלי?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      כן.

      לדעתי שווה לך לפנות לחברת התעופה, להסביר את המצב (שאין לך אפשרות לעבור הגירה) ולשאול האם יש להם סידור כלשהו עם המלון בצד האווירי של השדה. אולי הם כן יכולים לתת לך שם כמה שעות בחינם או במחיר מוזל.

      הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לגבי שליחת המזוודות עם ארקיע בטיסת קטאר
    לארקיע ולקטאר אייר יש הסכם העברת מזוודות
    אין בעיה לעלות על טיסה של קטאר והם יגיעו לת"א

    בלרנקה יש למזוודות בידוק נוסף של אנשי ביטחון ישראלים

    הגב
  3. דיוויד

    מבין שלושת שדות התעופה שהוזכרו בפוסט (דוהא, דובאי ואבו דאבי) מי לדעתך מציע את ״הבילוי״ הטוב ביותר להעביר כמה שעות? והכוונה היא לטרקלינים, חנויות ופעילויות בשדה..

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      לדעתי האישית, וזה סובייקטיבי מאוד, השדה של דוחא (DOH) הוא המרשים ביותר והנעים ביותר למעבר. יש בו דיוטיפרי גדול ומגוון אם כי אני לא יודע להעיד על המחירים.

      בשדות האלו ניסיתי רק את טרקליני הדגל של בעלות הבית וטרקלין המחלקה הראשונה של קטאר איירוויס הוא בליגה משל עצמו.

      הגב
  4. דניאל

    כמו שכתבו מעלי. לארקיע וקטאר יש הסכם העברת כבודה בינהם. המזוודות נשלחות אוטומטית בהלוך מת"א עד ליעד הסופי. בחזור לכיוון ת"א בירידה מהטיסה של קטאר יש תהליך מסורבל של הבאת המזוודות אל הנוסעים בטיסת ההמשך לתל אביב עם ארקיע ופתיחתם בפניהם בצד האווירי, כלומר ללא הגירה וצ'ק אין. לכן להערכתי עדיף את הסיבוב הזה לעשות חזרה דרך ירדן עם רויאל. שם אין את ההליך הבטחוני הנ"ל.

    הגב
  5. רובי

    קצת טיפים להעביר את הזמן בשדה של אבו דאבי? והאם כתבת ביקורת על הלאונג׳ של המחלקה הראשונה של אתיאחד?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      השדה של אבו-דאבי הוא די עמוס ברוב שעות היום ולכן לדעתי כדאי לשלם על כניסה לטרקלין במידה ויש אפשרות. לא בדקתי אבל אני משוכנע שיש שם טרקלין של PP ואולי גם טרקלין של דיינרס (לרוב זול יותר וכדאי יותר).

      לא כתבתי ביקורת על טרקלין המחקה הראשונה של אתיהאד. הוא מצוין אבל לא חריג בצורה מיוחדת, לפחות בעיניי. אזכרתי אותו במספר פוסטים בעבר, הנה לדוגמה:

      http://www.flying-out.com/2016/10/20/two-flights-in-etihad-789

      הגב
  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק להצטרף למה שכתב ליאור- אם עוברים בשדה באבו-דאבי בין הטרמינלים – לדוגמא בין טיסת רויאל גורדניאן לטיסת אתיהאד – יש צורך להציג דרכון (מנסיון אישי) – אבל ממש אין בעיה או משהו מפחיד בכך.
    עם אילו חברות ערביות ישראלים לא יכולים לטוס (לדוגמה החברה הסעודית)?
    תודה
    אלעד

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      זה מורכב. חברות תעופה לא נוהגות לפרסם מידע רשמי על דרכונים שהן לא מוכנות לקבל. בנוסף, במקרים רבים הקושי לא מגיע מחברת התעופה (שכלל נדרשת לקבל את כל הדרכונים) אלא ממדינת הבית שלה שדורשת ויזה גם מנוסעים במעבר או פשוט לא מוכנה לתת לבעלי דרכונים מסוימים לנחות בשטחה. למיטב ידיעתי בעלי דרכון ישראלי יכולים לעשות קונקשיין בערב סעודית ובתנאי שטיסת ההמשך שלהם עוזבת בתוך 18 שעות מהנחיתה.

      לפני מספר שנים היה סיפור מפורסם שבמרכזו עמדה כוויית איירוויס. החברה הפעילה טיסת חופש חמישי בין ניו-יורק ללונדון (שהמשיכה אח״כ לכווית סיטי) והיא סירבה, בהוראת המדינה, להטיס בטיסה זו נוסע שהחזיק בדרכון ישראלי. כאמור, הנוסע לא ביקש לנחות בכוויית אלא רק לטוס עם חברת התעופה הכוויתית. הנוסע תבע את החברה. לא רק שהוא זכה בתביעה אלא שארה״ב הודיעה לחברת התעופה חגיגית שאם היא מסרבת להטיס נוסעים בעלי דרכון ישראלי אז נשללת ממנה הזכות לנחות בארה״ב בכלל – וכך היה, חברת התעופה ממשיכה לסרב לבעלי דרכונים ישראלים ולא טסה יותר לארה״ב.

      אני מניח שגם חברות תעופה שבסיסן בעיראק, לבנון, סוריה, תימן ואירן ייסרבו להטיס נוסעים בעלי דרכון ישראלי בכל טיסה. אני לא יכול לחשוב כרגע על חברה כזאת שמפעילה טיסת חופש חמישי כלשהי.

      הגב
  7. שירי

    אני קצת בפאניקה. טסה ביום ראשון עם קונקשן של 13 שעות באבו דאבי. הנציג הטלפוני של אתיאחד (הלא נחמד) אמר לי עכשיו שמעל 4 שעות חייבים ויזה. האם הוא סתם מקשקש?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      לא ידוע לי על מגבלה כזאת. בוודאות עשיתי קונקשיין ארוך יותר מ-4 שעות באבו-דאבי (AUH) ולא נדרשתי לויזה.

      אני מציע שתנסי לפנות שוב לחברת התעופה, אולי בטלפון (אם כי רצוי בכתב), וקבלי דעה וודאית. ייתכן שהנציג הראשון פשוט טעה.

      הגב
  8. משה

    היי ליאור,
    שמי משה
    אני ו2 חברים רכשנו כרטיס טיסה לסרי לנקה דרך גאוגריה,קונקשן של 3 שעות עצירה ולאחר מכן דובאי עם flydubai עצירה של 3 שעות וטיסת המשך גם עם flydubai לקולומו סרי סלנקה.
    בידיינו דרכונים ישראליים ודרכון גרמני לאחד החברה.

    בנוסף נרכשו מטרבלגיניו דרך סקייסקנר,האם יש אופציה לבטל/לשנות כרטיס?
    כמו כן הדרך חזור מסרי לנקה זה עצירה בדוחה קטר 3 שעות ומשם ירדן 3 שעות

    תודה על ההענות

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אהלן,

      למיטב ידיעתי, ע״פ מידע עדכני יותר שקיבלתי, ניתן לבצע קונקשיין ב-DXB ביו טיסות של פליי-דובאי. להבנתי קונקשיין כזה אינו אפשרי כאשר נדרש מעבר בין טרמינל 1 ו-2 אבל אם הקונקשיין הוא בתוך אחד הטרמינלים בלבד (כמו במקרה הזה, טרמינל 2) אז לא צריכה להיות בעיה. אבל לא ניסיתי את זה בעצמי.

      לגבי החזור אין בעיה בוודאות.

      הגב
  9. hannalo

    שלום ליאור.
    אני וחבר טסים לאינדונזיה דרך ירדן, הטיסה שלנו עם עצירת ביניים בג'דה סעודיה אבל כתוב שטיסת ההמשך יוצאת מאותו הטרמינל.
    שנינו בעלי דרכון אירופאי אך כתוב בו שנולדנו בישראל.
    האם אמור להיות לנו בעיה לעשות שם קונקשיין?
    תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא.

      אני מניח שעם ההזמנה מהאדם הנכון אפשר הכל, אבל במהלך עניינים רגיל הדרכון הישראלי לא מתקבל שם.

      הגב
  10. יקי

    תודה על הפוסט המעולה!
    רציתי לשאול אם כישראלי עם דרכון ישראלי יש אפשרות לטוס מאתונה לפיליפינים עם סעודיה אירליינס עם קונקשיין בJED Jeddah?

    שוב תודה!

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      למיטב ידיעתי אפשר, אבל לא עשיתי קונקשיין כזה בעצמי ואני לא בטוח ב-100% שאפשר. מוטב שתפנה בשאלה לחברת התעופה ותקבל תשובה רשמית וכתב.

      כאמירה כללית – לדעתי שווה לשלם קצת יותר ולרכוש כרטיס נוח יותר שלא כולל קונקשיינים בשדות שבהם יהיה לך בהכרח לא-נוח לעבור (גם אם אפשר).

      הגב
      • יוסי

        שלום
        אני ישראלי בעל דרכון ישראלי
        יש לי יום שישי אחר הצהריים טיסה מאתונה לדובאי עם אמטיארס
        ולאחר עשר שעות של קונקשיין עוד טיסה מדובאי לויטנאם עם אמטיארס גם
        כמובן שהטיסה מיוון לדובאי תנחת בטרמינל 3 וגם היוצאת לויטנאם תצא מטרמינל 3
        יש לי שתי שאלות
        1. האם ני בעל שרכון ישראלי אוכל להכנס והאם אצטרך לעבור ביקורת דרכונים ?
        2. שתי הטיסות נרכשו בנפרד האם אוכל לבקש ש מזוודות יגיעו ליעד הסופי

      • Lior@FlyingOut

        1. לא תוכל לעבור ביקורת גבולות. תצטרך לבלות את כל השעות בתוך הטרמינל.

        2. כן, זו לא בעיה, ורק אל תשכח להציג לפקיד הצ׳ק-אין באתונה את הכרטיס השני. הוא לא יראה אותו במערכת בלי לחפש.

  11. יוסי

    ליאור התכוונתי אם אני נוחת בשדה אוכל להכנס לשדה עצמו ללא בעייה הם דרכון ישראלי ואם אני בקונקשיין אני חייב בביקורת גבולות או לא ?
    ועוד שאלה בבקשה שמעתי שיש שם מלון בתוך הטרמינל שלוש אם נוכל לשהות בו בזמן של השהייה או שיש עוד אופציות ?

    הגב
  12. OmMaYaOm - התעוררות לחיי מודעות ושינוי

    שלום ליאור,
    שאלה לגבי טיסת קונקשיין דרך קואלה לומפור.
    הטיסה שאני מעוניינת בה היא עם חברת מלזיה איירליינס, והחלפה באותו טרמינל (M) עם חברת Emirates.
    דיברתי עם מלזיה איירליינס והם אמרו שאני אצטרך לעשות צ׳ק אין בקואלה לומפור עם Emirates, אבל הכבודה שלי כן תמשיך עד היעד הסופי.
    האם יש סיכון בלעשות צ׳ק אין בקואלה לומפור? מה זה אומר לגבי ביקורת דרכונים?
    תודה רבה.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      משאלתך אני מקבל את הרושם ששתי הטיסות הן תחת כרטיסים נפרדים. אחרת קשה להסביר את התשובה שקיבלת.

      בכל מקרה, אין סיבה שתצטרכי לבצע צ׳ק-אין פיסית ב-KUL. בעקרון את גם לא יכולה. מה שכן, כמו כל חברת תעופה נורמלית גם אמירטס מאפשרת לעשות צ׳ק-אין אונליין וזה יספיק. כשתגיעי לדלפקי מלזיה איירליינס בשדה המוצא חשוב מאוד שתבהירי לסוכן שיש לך טיסת המשך של אמירטס, שעשית לה צ׳ק-אין (תראי לו BP מודפס) ושאת רוצה לשרשר את הכבודה הלאה לטיסה זו וליעד הסופי שלך. שימי לב שהמדבקה שמוצמדת למזוודה בשלב זה כוללת את הקודים של כל השדות כוללת שדה היעד.

      אם שתי הטיסות הן תחת כרטיס אחד אז התשובה שקיבלת פשוט שגויה והצ׳ק-אין יהיה אוטומטית גם לטיסת ההמשך.

      הגב
      • OmMaYaOm - התעוררות לחיי מודעות ושינוי

        תודה על התשובה ליאור.
        הטיסות הן תחת כרטיס אחד, פשוט חברות תעופה שונות.
        שמתי לב שכתבת בפוסט אחר שלך ״מסביב לעולם בכיוון מערב: חוויה מלזית״ –

        ״ואז זה נהיה מוזר…

        אחרי הנחיתה המשכתי עם שאר הנוסעים במעברי השדה… ובמהרה מצאנו את עצמו עומדים במרכז הטרמינל בין החנויות. בלי שעברנו בידוק ביטחוני. נוסעים שקואלה לומפור הוא יעדם הסופי כנראה חיפשו את היציאה ואני חיפשתי את דלפק הטרנזיט. מדוע? כי אומנם עשיתי צ׳ק-אין לטיסת ההמשך שלי לבנגקוק אבל משום מה סוכני הקרקע של מלזיה איירליינס בטוקיו לא הצליחו להנפיק לי כרטיס עלייה למטוס – ולכן הייתי צריך לאסוף אותו ב-KLIA.״

        אולי זה בעצם אותו מקרה ומלזיה איירליינס לא מנפיקים כרטיסי עליה לחברות תעופה שונות?
        אם אני עושה צ׳ק אין אונליין אז זה פשוט אומר איסוף של כרטיס העליה בדלפק של אמירטס בKLIA? אולי לזה הוא התכוון כשהנציג אמר שאצטרך לעשות צ׳ק אין בקואלה לומפור.

        תודה רבה על ההתייחסות.

      • Lior@FlyingOut

        בין חברות תעופה בינ״ל, או לפחות בין רובן המוחלט, קיימים ׳הסכמי אינטרליין׳ שמאפשרים להן לעשות פעולות שונות אחת עבור השניה. ההסכמים האלו מאפשרים צ׳ק-אין לטיסות המשך ושרשור כבודה, למשל.

        יפתיע אותי מאוד אם מלזיה איירליינס לא מסוגלת לעשות צ׳ק-אין לטיסת המשך של אמירטס אבל מנגד כן מסוגלת לשרשר כבודה לטיסה זו. גם אם כן – את יכולה לעשות צ׳ק-אין אונליין בעצמך ויהיה לך ביד BP כך שלא תצטרכי להגיע לדלפקי הטרנזיט ב-KUL. במקרה שציטטת מהפוסט שלי קרה שעשיתי צ׳ק-אין אבל לא הייתה לי הזדמנות להדפיס לעצמי את ה-BP, ולסוכנים בשדה התעופה גם לא הייתה אפשרות להדפיס לי BP משום מה, ולכן נדרשתי לעבור בדלפקי הטרנזיט. זה מקרה חריג ואת יכולה להימנע ממנו. בפרט שיש כיום BP דיגיטלי. בכל מקרה, דלפקי הטרנזיט ב-KUL נמצאים במרכז הטרמינל ולא דורשים מעבר בביקורת הגבולות (כמו כל דלפקי טרנזיט). יכול להיות שלזה התכוון הנציג באמת.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי, אנחנו טסים לסינגפור דרך דובאי עם 4 שעות המתנה בשדה של דובאי, טיסה של אל על לדובאי ואז 4 שעות המתנה וטיסה של AIR SINGAPORE לסינגפור האם צריך ויזה לדובאי בשביל זה? מה הפרוצדורה שם? האם צריך לעבור בידוקים? גבולות? ביטחון?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא צריך להכין שום דבר. קונקשיין רגיל ב-DXB. יהיה בידוק ביטחוני, כמו בכל קונקשיין, אבל לא תהיה ביקורת גבולות.

      אם אתה שולח מזוודה – וודא מראש, מול אלעל, שלא תהיה בעיה לשרשר את הכבודה ישירות לסינגפור. 99% שאפשר, אפילו אם הטיסות נרכשו בנפרד, אבל צריך לוודא את זה. אם אי אפשר, ואתה צריך לצאת ולאסוף את הכבודה, במידה ושלחת, אז כן תצטרך ויזה לאיחוד האמירויות ו-4 שעות לא בטוח יספיקו לך אם טיסת אלעל תאחר.

      הגב
  14. Igal Alon

    היי ליאור שלום
    אני ומשפחתי רכשנו טיסות לתאילנד עם קונקשיין בדובאי של 9 שעות .
    האם יש באפשרותנו לקחת מלון בצמוד לשדה לכמה שעות או שאין באפשרותנו כלל לצאת משדה התעופה?
    לתשובתך אודה
    תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כדי לצאת מהצד האווירי של השדה תצטרכו להחזיק ויזה. זה עולה בסביבות 100$-120$ לאדם, ולכן, במקרה שתיארת, כנראה לא משתלם בעליל.

      החדשות הטובות: ב-DXB יש מלון בתוך הטרמינל שהוא ייעודי לנוסעים במעבר. זה לא מפנק כמו מלון חיצוני, אולי, אבל זה בהחלט מספיק טוב. כל הפרטים כאן –

      https://www.dubaiairports.ae/while-youre-here/sleep-options

      הגב

השאר תגובה