יש אלו שטוענים נחרצות שמבצעים תקופתיים, טובים ככל שיהיו, לא משנים את הבחירות שלהם בהזמנת חדרים במלונות. הם כמובן שמחים שמועדון המלונות המועדף עליהם יוצא במבצע חדש שמאפשר להם לצבור עוד נקודות – אבל זה בגדר בונוס בלבד מבחינתם, כי ממילא היו מתארחים במלונות של אותה הקבוצה וללא המבצע פשוט היו צוברים פחות נקודות. בעיניהם המבצעים האלו לעולם לא יהיו מתגמלים מספיק כדי לגרום להם לשלם יותר כדי להתארח במלון כזה ולא באחר ובטח שלא מספיק מתגמלים כדי להצדיק הוספת לילות מעבר לצורך.

אני חושב שזו טעות.

מבצעים תקופתיים – סתיו 2016

אני מפרסם בעמוד ׳חדשות ומבצעים׳ כל מבצע שאני מוצא כאטרקטיבי מספיק. אני משתדל לעדכן את העמוד על בסיס יומי, אבל זה לא תמיד המצב – במיוחד כי לא בכל יום יש מה לפרסם. אם אתם רוצים ללמוד על כ-ל המבצעים הקיימים, גם הקטנים יותר והפחות רלוונטיים לקהל הרחב, אתם יכולים להיכנס לאתר Frequent Flyer Bonuses.

מועדון Honours (הילטון) מציע עד סוף השנה כפל נקודות ביחס לבסיס. כלומר, על כל דולר בחיוב תקבלו עשר נקודות בונוס נוספות (מלבד נקודות הבסיס, נקודות בונוס במסגרת דאבל-דיפ ונקודות בונוס על בסיס הסטטוס שלכם). לפי ערך ריאלי של 0.4 סנט/נקודה מדובר בהחזר של 4% נוספים מעלות השהייה. זה בהחלט לא בונוס שמשנה סדרי עולם.

מועדון IHG Rewards (קבוצת אינטרקונטיננטל) ממשיך עם המבצעים-הממוקדים שלו במסגרתם כל חבר מועדון מקבל אוסף משימות שלכאורה הותאמו לו אישית. כל משימה מקנה בונוס נקודות והשלמת מרביתן או כולן מקנה בונוס נוסף. פוטנציאלית המבצע הזה יכול להיות אטרקטיבי מאוד – כתלות ביכולת של חבר המועדון להשלים את המשימות שקיבל.

מועדון Marriott Rewards (קבוצת מאריוט) יצא במבצע כ״כ משעמם ולא אטרקטיבי שאני אפילו לא אטרח לפרט עליו.

המועדונים SPG (קבוצת סטארווד) ו-Club Carlson (קבוצת רזידור-קרלסון) לא השיקו מבצעים עולמיים לחודשי הסתיו אבל אולי יש משהו בתנור.

ואז הגיע מועדון גולד-פספורט

המועדון של הייאט, כמיטב המסורת, הודיע באיחור על המבצע התקופתי שלו. או, אם לדייק, פרטי המבצע פורסמו בדיוק יום אחד לפני שהוא התחיל. ההרשמה נדרשת – לחצו כאן.

במסגרת המבצע החדש, שנקרא ״More Points, More Play״ ויימשך עד ה-30 לנובמבר, מקבלים חברי המועדון בונוס לאחר השלמת כל חמישה לילות (מצטברים, לא משנה בכמה שהיות). הבונוס גדל בכל מדרגה, לפי הטבה הזאת:

HGP Fall2016 Promo - Bonus Table

בואו נתתח את זה בקצרה.

לאחר חמישה לילות מתקבל בונוס של 5,000 נקודות (~ 75$ בשווי ריאלי). כלומר, בונוס ממוצע של 1,000 נקודות ללילה. כבר אטרקטיבי. המבצע של הילטון, להזכירכם, מציע החזר נוסף של 4% על עלות הלילה. אם נניח עלות לילה של 100$ המבצע של הייאט – כבר לאחר חמישה לילות – מציע החזר בגובה 15% לפי שווי ריאלי של 1.5 סנט/נקודה.

לאחר עשרה לילות מתקבל בונוס כולל של 15,000 נקודות (~ 225$ בשווי ריאלי). כלומר, בונוס ממוצע של 1,500 נקודות ללילה.

לאחר חמש עשרה לילות הבונוס הממוצע יהיה 2,000 נקודות ללילה, לאחר עשרים לילות הבונוס הממוצע יהיה 2,500 נקודות ללילה ולאחר עשרים וחמישה לילות הבונוס הממוצע יהיה לא פחות מ-3,000 נקודות ללילה. אם נניח עלות ממוצעת של 180$ ללילה מדובר בהחזר פנטסטי של פחות או יותר 25% מהעלות (שוב, לפי שווי ריאלי של 1.5 סנט/נקודה). וזה רק ההחזר מהמבצע התקופתי, לא כולל נקודות הבסיס שנצברות ממילא, בונוס לסטטוס ומתנת הגעה לבעלי סטטוס דיימונד.

כך, פוטנציאלית, אם בעל סטטוס דיימונד ישלם 100$ עבור הלילה העשרים וחמישי ויבחר נקודות כמתנת הגעה הוא יצבור לא פחות מ-4,650 נקודות עם שווי ריאלי של 70$. כלומר, יקבל החזר של 70% על ההוצאה. במובנים של מבצעים תקופתיים זה חריג מאוד.

המבצע הזה, אם כן, סופר-אטרקטיבי למעט חברי המועדון שיכולים לרשום בתוך שלושה חודשים מספר רב מאוד של לילות. הוא אטרקטיבי, אם כי במידה פחותה משמעותית, גם למי שיצליח לרשום רק חמישה לילות. יותר אטרקטיבי מכל המבצעים התקופתיים האחרים – אולי למעט זה של IHG Rewards, בהנחה שהבונוסים נדיבים.

שיניתי הזמנות רבות להמשך השנה

הנסיעות שלי מעכשיו ועד סוף דצמבר עדיין לא וודאיות לגמרי אבל אני צופה שאשהה במלונות קרוב לשלושים לילות בשלושת החודשים הקרובים. הסטטוס הגבוה היחיד שטרם הבטחתי לשנה הבאה הוא סטטוס דיימונד במועדון של הייאט שדורש מינימום של 50 לילות או 25 שהיות בשנה. כרגע רשומים לזכותי רק 34 לילות ב-13 שהיות כך שאצטרך לרשום לפחות 16 לילות נוספים למועדון (או 12 שהיות, אבל זה פחות סביר).

Hyatt GP Status Credits - September 2016

מעבר לאותם 16 לילות עם הייאט התכוונתי להתמקד במלונות קבוצת אינטרקונטיננטל כדי להשלים את המשימות שלי במסגרת המבצע של IHG Rewards. המועדון מציע לי סה״כ קרוב ל-60,000 נקודות (~ 350$ בשווי ריאלי) עבור השלמת שבע משימות לא מורכבות במיוחד שאוכל להשלים בשבעה לילות בלבד.

IHGR Fall2016 Promo - My Offer

אבל – המבצע של הייאט טרף את הקלפים. כשאני כבר ׳מחוייב׳ ל-16 לילות עם הקבוצה משתלם לי לעשות את המאמץ ולהגיע ל-25 לילות. סה״כ אלו לילות שממילא אצטרך לבלות במלונות, אני לא מוסיף לעצמי נסיעות, אז למה לא לשלם קצת יותר כדי להתארח במלונות של הייאט?

החישוב די פשוט. תשעה לילות נוספים עם הייאט, מ-16 ל-25, יאפשרו לי לצבור בונוס נוסף של 45,000 נקודות. או, במילים אחרות, כל לילה נוסף מתשעת הלילות האלו יצבור לי בממוצע עוד 5,000 נקודות (~ 75$ בשווי ריאלי). קשה להתעלם מהחזר כ״כ משמעותי.

הבחירה שלי קלה בין 60,000 נקודות של IHG Rewards (בשווי ריאלי של 350$) ל-45,000 נקודות של Gold Passport (בשווי ריאלי של 675$).

לסיכום

מבצעים, אם הם אטרקטיביים מספיק, יכולים וצריכים לשנות את בחירת המלונות של הנוסעים. לפחות של אלו שמעריכים את הנקודות שהם יכולים לצבור. יחד עם זאת, חשוב לשים לב למחירי הלילות כדי לא לדחוף את עצמנו לשלם יותר מדי על מלונות יקרים רק כדי להשלים משימות במבצע תקופתי כלשהו.

המבצע החדש של הייאט הוסיף לי תשעה לילות במלונות הקבוצה שאחרת הייתי כנראה מבלה במלונות של קבוצה אחרת. כולם מרוויחים.

8 תגובות

השאר תגובה