נתחיל מהעיקר, זו הפרסומת:

בריטיש ואמריקן מובילות יחד ׳ברית טרנסאטלנטית׳ (בה מעורבות גם איבריה ופינאייר, שותפות של השתיים בברית OneWorld). במסגרת הברית מעל האגם ארבעת החברות האלו חולקות רווחים אחת עם השניה ומאפשרות גישה מלאה למושבים אחת של השניה. מבחינת הנוסע הממוצע יש לכך יתרונות עצומים ולא פעם נהנתי מכך בעצמי. בגלל שיתוף הפעולה ההדוק הזה, לדוגמה, זכיתי לטוס במחלקה הראשונה של בריטיש מסן-פרנסיסקו ללונדון מוקדם יותר השנה.

tatl-alliance-together-for-you

שתי החברות מציעות יחד אינספור טיסות יומיות מעל האטלנטי. בריטיש טסה מלונדון הית׳רו (LHR) למגוון רחב של יעדים בארה״ב לרבות סיאטל (SEA), סן-פרנסיסקו (SFO), סן דייגו (SAN), פיניקס (PHX), אוסטין (AUS) ועוד. אמריקן מפעילה מגוון רחב של טיסות ללונדון ויעדים רבים אחרים באירופה ממגון שדות בארה״ב לרבות ניו-יורק קנדי (JFK), שיקגו (ORD), פילדלפיה (PHL), מיאמי (MIA), דאלאס (DFW), לוס אנג׳לס (LAX) ועוד.

הטיסות האהובות עלי ביותר הן הטיסות של אמריקן ללונדון מלוס אנג׳לס (LAX), דאלאס (DFW), מיאמי (MIA) וניו-יורק קנדי (JFK) שמופעלות במטוסי ה-77W (בואינג 777-300ER). במטוסים אלו, שהיו עד לאחרונה מטוסי הדגל של אמריקן, מוצעת מחלקת העסקים הטובה ביותר בצי של אמריקן שהיא בעיניי גם אחת הטובות בעולם. לא כל הטיסות בקוים האלו מופעלות ע״י הדגם המסוים הזה, למעט בקו מלוס אנג׳לס שבו כל הטיסות הן ב-77W.

American Business Class Boeing 77W

American Boeing 777-300ER Business Class Cabin

מחלקות העסקים של בריטיש ואמריקן

לכאורה, ע״פ הפרסומת השיטחית-משהו הזאת, בריטיש ואמריקן מציעות את אותו מוצר. שתיהן מציעות מושבי מיטה-שטוחה (Fully-Flat), שתיהן מציעות מערכת בידור מתקדמת, שתיהן מציעות גישה ישירה למעבר מכל מושב וכיוצ״ב.

אבל כמעט כל החברות מציעות את זה.

מה לגבי העובדה שאמריקן מציעה ארבעה מושבים בשורה לעומת שמונה מושבים בשורה במחלקת העסקים של בריטיש? מה לגבי העובדה שהמושבים של אמריקן, ככלל, רחבים יותר מהמושבים של בריטיש ולכן נוחים יותר גם לישיבה וגם לשינה? מה לגבי העובדה שאמריקן מציעה אוזניות מבודדות רעש של Bose לעומת בריטיש שקנתה משהו סיני? מה לגבי העובדה שבריטיש עדיין מטיסה מעל האטלנטי מטוסים ישנים מאוד דוגמת ה-744 וה-777 שלה – בעוד אמריקן מטיסה בעיקר מטוסים חדישים מאוד כמו ה-77W וה-787? מה לגבי העובדה שמערכת הבידור של אמריקן מתקדמת מאוד ונוחה לשימוש (אפשר אפילו לשמור בזיכרון רשימת סרטים) בעוד מסך המגע של בריטיש, אפילו במחלקה הראשונה, הוא בטכנולוגיה של סוף שנות ה-90? ולא נשכח את הצפיפות – הרי בריטיש דוחסת 72 מושבים במחלקת העסקים שלה במטוסי בואינג 777-300 באותו שטח שאמריקן מכניסה רק 52 מושבים במטוסי בואינג 777-300ER שלה (זהים בגודלם).

british-business-class-cabin

British Airways Business Class Cabin – Eight Seat per Row

להשוות בין מחלקת העסקים של אמריקן ב-77W לבין מחלקת העסקים של בריטיש ב-744 זה כמו להשוות בין טויוטה קורולה לב.מ.וו סידרה 5 ולהגיד שלשני הרכבים יש ארבעה גלגלים, מושבי עור ומנוע. לא שיש משהו רע בטויוטה קורולה אבל, נו, קצת רצינות.

הבעיה של אמריקן היא בחוסר האחידות בתוך הצי שלה. בריטיש מפעילה בדיוק את אותה מחלקת העסקים (בינונית-משהו, כאמור) בכל המטוסים רחבי-הגוף. ב-747, ב-777, ב-787… בכולם תקבלו חוויה דומה מאוד אם לא זהה לחלוטין. וזה יתרון אמיתי, חשוב להבהיר. אמריקן, לעומת זאת, מציעה לא פחות משבעה סוגים שונים של מושבים (טכנית יותר). יש את מטוסי ה-A330 הישנים של יו-אס איירוויס, יש את מחלקת העסקים הישנה במטוסי ה-777 שמוחלפת בהדרגה, יש את מטוסי ה-767 עם מושבים מסוג Staggered, יש מטוסי 777 ו-788 עם מחלקת עסקים חדשה, יש את מטוסי ה-77W המעולים עם מחלקת העסקים הטובה ביותר בצי ועכשיו נכנסו לשימוש גם מטוסי ה-789 שמציעים מחלקת עסקים חדשה לגמרי (ושונה מזו ב-788). מחלקות העסקים בכל המטוסים של אמריקן, מלבד ה-777 הישנים, טובות יותר ממה שמציעה בריטיש אבל אי-האחידות הזאת פשוט מתישה. אמריקן, בחייך.

American Boeing 787 Business Class

American Boeing 787-8 Business Class Cabin

American 767 New Business Class Cabin

American Boeing 767 Business Class Cabin

לסיכום

מצאתי את הפרסומת הזאת גם די שיטחית, במובן שהיא עוסקת במחלקות פרימיום של שתי חברות תעופה מובילות וכל מה שרואים בה זה שני ילדים בשדה תעופה, וגם מצאתי את המסר שלה לא נכון וכמעט בגדר הטעייה צרכנית. טכנית כל האמור הוא אמת לאמיתה, אי אפשר להאשים את בריטיש בשקר, אבל הצופה התמים עלול באמת לחשוב ששתי החברות מציעות מוצר זהה… וזה קצת קשקוש.

חשוב לי להבהיר: אני לא חושב שמחלקת העסקים של בריטיש גרועה במיוחד. החברה כן מציעה מושבי מיטה-שטוחה עם גישה ישירה למעבר מכל מושב (על אף שיש שמונה בשורה, בגלל תצורה ייחודית) והיא כן מציעה את שאר הפינוקים המקובלים כמו מערכת בידור אישית באיכות טובה, תפריט אוכל איכותי, תפריט אלכוהול עשיר מספיק, טרקלינים טובים ועוד.

אבל אם אתם רוצים לרכוש כרטיס במחלקת העסקים מת״א לאחד היעדים בצפון-אמריקה, או בכיוון ההפוך, אני ממליץ לכם בחום להעדיף את הטיסות של אמריקן מעל האוקיינוס. בפרט במטוסי ה-789, ה-77W, ה-788 וה-777 המחודשים. אפילו במטוסי ה-767 וה-A330 תקבלו תמורה גבוהה הרבה יותר לכסף לעומת המוצר של בריטיש.

תגובה אחת

  1. עומר

    בבריטיש אין גישה ישירה למעבר מכל מושב… מבחינתי ברגע שצריך לטפס מעל מישהו, זה לא גישה ישירה.

    הגב

השאר תגובה