פריוריטי פאס (Priority Pass) הוא מועדון הטרקלינים הגדול בעולם המאפשר לחבריו גישה למעל אלף טרקלינים ברחבי העולם. חברי המועדון יכולים להיכנס לטרקלינים אלו ללא תלות בחברת התעופה עמה הם טסים, במחלקת השירות של הכרטיס וכיוצ״ב. באופן טבעי חלק מהטרקלינים טובים מאחרים אבל עלות הכניסה זהה בכולם.

תוכניות חברות במועדון

הכרטיס הבסיסי, Standard, רק מאפשר גישה לטרקלינים אבל כל כניסה היא בתשלום. עלות הכרטיס ועלותה של כל כניסה תלויים במדינה ובמטבע בהם הונפק הכרטיס. החברות הבסיסית הזאת במועדון ניתנת בחינם כהטבה למחזיקי כרטיסי אשראי מסוימים (פרימיום) וללקוחות נבחרים אחרים. ישנן גם חברות שרוכשות חברות שנתית לעובדיהן כדי שאלו יוכלו להיכנס לטרקלינים מדי פעם ע״פ מדיניות הנסיעות של החברה.

ניתן גם לרכוש תוכנית הכוללת כרטיסיית כניסות, Standard Plus, כשבעצם חבר המועדון מחזיק באותו כרטיס בסיסי אבל עומדות לרשותו עשר כניסות ראשונות בחינם במהלך שנת החברות. הכניסות האלו הן אישיות ולא חלות על אורחים מלבד חבר המועדון. במחירי המועדון בארה״ב תוכנית זו עולה 150$ יותר מהחברות הבסיסית כך שבעצם ניתן בדרך זו לרכוש עשר כניסות במחיר של 15$ לכניסה אבל בתשלום מראש לכל הכניסות.

התוכנית הגבוהה ביותר, Prestige, מאפשרת כניסה חופשית לכל הטרקלינים בכל רחבי העולם במהלך שנת החברות. גם כאן הכניסה היא רק לחבר המועדון אך הוא יכול להכניס עימו אורחים ככל שירצה תמורת תשלום עבור כל כניסה.

priority-pass-membership

לצד אלו קיים גם כרטיס שנקרא Priority Pass Select אבל הוא זמין רק בשווקים מסוימים ורק ללקוחות מסוימים. הוא מאפשר גישה חופשית וחינמית למספר מוגבל של טרקלינים מהרשת הגדולה של המועדון.

עדיף לשלם בפאונד בריטי

מחירי המועדון ידועים בעיקר בגירסתה האמריקנית שלהם משום שברוב העולם המחירים מצוטטים בדולרים אמריקניים. כך מחירן של התוכניות במועדון עומד על 99$ / 249$ / 399$ בהתאמה. כל כניסה בודדת לטרקלין – של חבר מועדון ללא יתרת כניסות או של אורחים – עולה 27$.

priority-pass-regular-prices-usd

אלא שניתן גם לרכוש חברות במועדון במטבעות אחרים מדולר אמריקני. המחירים במטבעות אחרים אינם מתורגמים ישירות מהמחיר בדולרים אלא נקבעים מראש, כנראה אחת לשנה, ע״י הסניפים המקומיים. המחיר באירו, לדוגמה, זהה למחיר בדולרים אמריקניים למרות שלשני המטבעות ערך מעט שונה.

ובכן, נראה ש׳המחיר הבריטי׳ לא התעדכן לאחר קריסת הפאונד בחודשים האחרונים. מחיר התוכניות השונות במועדון עומד כעת על 69 / 159 / 259 פאונד לשנה. או, אם תרצו להמיר ע״פ שער החליפין הנוכחי, 74 / 199 / 323 דולר אמריקני. כלומר, קרוב ל-20% הנחה מול ׳המחיר האמריקני׳ רק בזכות בחירת מטבע אחר.

מחיר מבצע עד ה-2 לדצמבר

המועדון מציע לעיתים תכופות הנחה על תוכניות החברות שלו. קל למדי למצוא הנחה של 10%, אך לפעמים קיימת גם הנחה של 20% עליה כתבתי לא מזמן.

ובכן כעת, באופן חריג, מציע המועדון 40% הנחה על תוכנית החברות הבסיסית (כרטיס בלבד, ללא כניסות) ו-25% הנחה על שתי תוכניות החברות המשודרגות. ולא רק זה – ההנחה ניתנת דרך האתר הבריטי של המועדון ומכאן על המחירים הגם-ככה נמוכים בפאונד בריטי.

ואלו המחירים המוזלים:

priority-pass-gbp-black-friday-sale

לעמוד המבצע לחצו כאן.

בתרגום לש״ח: תמורת בערך 575 ש״ח בלבד תוכלו לרכוש חברות שנתית עם עשר כניסות ראשונות בחינם (פחות מ-60 ש״ח לכניסה, אם תרצו) ותמורת 940 ש״ח תוכלו לרכוש חברות שנתית ללא הגבלת כניסות.

למי יכולה להשתלם התוכנית היקרה ביותר?

למשל לנוסעים תכופים יחסית – מעל עשר נסיעות בשנה – שטסים עם חברות לואוקוסט מדי פעם ובכל מקרה לא שומרים נאמנות לברית אחת ולכן לא מחזיקים בסטטוס גבוה מספיק במועדון תעופה מסוים. נוסע כזה יוכל להנות מלמעלה מעשרים כניסות לטרקלינים בשנת החברות שלו וישלם אם כן פחות מ-50 ש״ח עבור כל כניסה.

לרוב הנוסעים, אם כן, תתאים התוכנית השניה שמקנה עשר כניסות ראשונות בחינם.

Priority Pass Cards

לסיכום

המבצעים החודש לא נגמרים ואני שמח לראות שגם פריוריטי פאס מציעים הנחה גדולה. אני מחזיק בחברות בסיסית במועדון מזה כמה שנים, כהטבה של שני כרטיסי אשראי שונים, אבל נדיר שאני עושה בהם שימוש כי (א) אני כמעט טס עם אחת הבריתות בהן יש לי סטטוס גבוה מספיק (ב) וכי לפעמים ניתן להיכנס לטרקלין בעלות נמוכה יותר באמצעות תוכנית הטרקלינים של דיינרס.

המבצע, כאמור למעלה, בתוקף עד ה-4 לדצמבר. אם יש לכם חברים או בני משפחה שטסים לחו״ל לעיתים תכופות יחסית ואולי יוכלו להנות מכניסה לטרקלינים במחיר שפוי – אנא שתפו אותם בפוסט הזה או לפחות בקישור ההרשמה כדי שיוכלו להנות מהמחיר הנמוך הנוכחי. יש כל סיכוי שבעתיד הקרוב המועדון יעדכן את המחירים שלו בפאונד בריטי והמחיר יקפוץ משמעותית (מה גם שלא תהיה הנחה).

האם אתם מחזיקים בכרטיס של פריוריטי פאס ומשתמשים בו בנסיעותיכם? האם ביקרתם בטרקלין טוב במיוחד של המועדון? שתפו בתגובות.

9 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אפשר לקבל לשנה מתנה (הבסיסי) מחברות האשראי בישראל.. אני קיבלתי מישראכרט

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      ברוב הכרטיסים זו הטבה מתחדשת. כלומר, יישלח אליך כל שנה כרטיס חדש של פריוריטי פאס כל עוד תמשיך להחזיק בכרטיס האשראי שלך.

      הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קיבלתי מנוי כהטבה מכרטיס האשראי האמריקאי של ריץ׳ קרלטון. מה שנחמד, מזכה גישה לכל האנשים שאיתך, ללא הגבלה

    הגב
  3. Michael Haephrati מיכאל האפרתי

    כבעלים של אמריקאן אקספרס פלטיניום אני מקבל את הכרטיס השחור ומשתמש בטרקלינים של Priority Pass במדינות שונות בעולם. על פי רוב מדובר בטרקלינים שנופלים באופן משמעולי מטרקליני ביזנס קלאס של חברות התעופה. טרקליני Priority Pass נמצאים לעיתים במרחק הליכה רב לעומת טרקלינים אחרים. הצפיפות שם גבוהה. ההיצע דל.

    מיכאל האפרתי Michael Haephrati

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      תודה על הפידבק. אני גם מסכים איתך.

      אוסיף ואציין, לטובת שאר הקוראים, שכרטיס אמקס פלטינום מקנה חברות חינם במועדון ובנוסף שלוש כניסות ראשונות בכל שנה בחינם (פוטנציאלית הטבה של 81$).

      בעיניי כרטיס הפלטינום של אמקס הוא כרטיס האשראי הטוב ביותר לנוסעים תכופים בשקלול כל ההטבות. לפחות מחוץ לחוג כרטיסי האשראי האולטרה-יוקרתיים כמו הסנטוריון והוורלד-סיגניה שניתנים רק לבעלי הון רציני מאוד ועם דמי כרטיס חודשיים פי כמה גבוהים יותר.

      הגב
  4. מוריס

    במקרה הזה, מאוד משתלם להיות בעל אזרחות ארה"ב. יש לי כרטיס Chase Sapphire Reserve שמקנה כניסה ללא הגבלה חינם לכלל הטרקלינים בתוכנית — לי ולכל מי שנוסע איתי (כן, גם אורחים ללא הגבלה)!

    אגב, בלוג פשוט פנטסטי. גיליתי אותו אתמול ואני לא יכול להפסיק לקרוא. אני במקור אמריקאי, והייתי בטוח שאני בין היחידים כאן בישראל שמכיר את כל הטריקים ושיטות שאתה מפרט כאן — מסתבר שיש עם מי לדבר!

    אבל באמת באמת, הבלוג שלך מן השורה הראשונה באיכות הפוסטים ובתוכן וההשקעה שלך מאוד ניכרת. לדעתי האישית הצנועה, הבלוג לא נופל ואף עובר את האיכות של ה"שמות הגדולים" באנגלית כמו loyalty lobby, dansdeals, etc.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אהלן מוריס,

      המון תודה על המחמאות! במיוחד ממישהו שקורא גם בלוגים מפורסמים יותר ומקצועיים לא פחות. המטרה שלי היא באמת להנגיש את המידע על העולם המרתק הזה גם לקוראים בעברית. ברוך הבא לקהל הקוראים!

      אני זמין לכל שאלה או דיון במייל: lior@flying-out.com

      נ.ב.

      לרווחת הקוראים האחרים: ישנו מסלול רביעי של פריוריטי-פאס שנקרא ״Select״ והוא מיועד בעיקר לשוק האשראי האמריקני. מידע נוסף בקישור למטה. הכרטיס מאפשר כניסה חופשית לכל הטרקלינים וההטבה אכן חלה גם על אורחים אם כי במקור הכוונה הייתה רק ׳משתמשים רשומים׳ (authorized users).

      https://www.prioritypass.com/en/Select

      הגב

השאר תגובה