בשנים האחרונות מועדוני תעופה נהיים ׳קמצנים׳ יותר בקרדיט שהם נותנים משום שהכלכלה מתחזקת ומטוסים מלאים גם ככה. הדבר נכון בחזקת קל וחומר לכרטיסים מוזלים במחלקת התיירים, בעיקר נחלתם  של נוסעים מזדמנים, אשר בדר״כ מאפשרים צבירת מיילים/נקודות לפי יחס נמוך של 25% עד 50% ממרחק הטיסה בלבד (או ביחס פחות או יותר דומה בשיטות אחרות כמו אלו של בריטיש ואלעל).

נוסעים תכופים מכירים את הבעיה ובמקרים רבים מעדיפים לשלם קצת יותר כדי לרכוש מחלקת כרטוס גבוהה מספיק שתאפשר צבירת מיילים/נקודות ביחס גבוה יותר – לפחות 75% ממרחק הטיסה – או פשוט לשדרג למחלקות כמו פרימיום-אקונומי. זה משתלם עבור מי שטס מספיק ומעוניין להשיג סטטוס גבוה.

לרוץ לסטטוס

שחקנים מנוסים מכירים היטב את המונח ״Mileage Run״ (בקיצור: MR). פרושו: לטוס, כשהמטרה העיקרית היא צבירת המיילים/נקודות. בתרגום לעברית נקרא לזה ׳ריצת מיילים׳ או ׳ריצת סטטוס׳, כי התכלית האמיתית היא לצבור מיילים/נקודות לסטטוס ולא רק מיילים/נקודות למימוש (Redeemable Miles).

למה שמישהו יעשה דבר כזה? כי לנוסעים תכופים סטטוס גבוה שווה המון. הוא משדרג את חוויית הנסיעה, חוסך כסף רב שאחרת היינו מוציאים מהכיס, מאפשר צבירת מיילים/נקודות מהירה יותר, לרוב מספק שירות לקוחות טוב יותר ועוד ועוד. אם דפוס הנסיעות הרגיל מביא את הנוסע התכוף במרחק נגיעה מהסטטוס המבוקש – לפעמים לאותו נוסע ישתלם, ברמה ריאלית מאוד, לעשות את המאמץ הנוסף (על חשבונו – בכסף ובזמן) כדי לסגור את הפער.

הפרקטיקה הזאת כ״כ מקובלת, כ״כ מחושבת וכ״כ כדאית שנוסעים תכופים רבים מתכננים מראש, לפני תחילת השנה, להשלים כמה ׳ריצות׳ כדי לדאוג שישיגו את הסטטוס הרצוי להם. זה חלק מהשיגרה.

אחת הדרכים לרוץ היא באמצעות תעריפים מוזלים במחלקות הפרימיום. הם אומנם יקרים יותר מתעריפים מוזלים במחלקת התיירים אבל הם מאפשרים צבירת מיילים/נקודות מהירה פי כמה וסה״כ נוח יותר לטוס אותם. אם כבר טסים רק בשביל לטוס – לפחות שיהיה מקדימה.

אז הנה תעודת זהות  לשישה תעריפים מעניינים שתרצו להכיר…

מגרמניה לחוף המערבי של ארה״ב ב-650$

חברת תעופה: British Airways
ברית תעופה: OneWorld
מחלקת שירות: World Traveller Plus (תיירים פרימיום)
שדות מוצא: TXL / DUS / HAM / FRA / MUC
שדות יעד: LAX / SFO

ba-ham-lax

תעריף פנטסטי בעיניי – במידה ואתם יכולים להגיע לגרמניה בזול. המסלול הזול ביותר שאני מצאתי הוא מהמבורג (HAM) ללוס-אנג׳לס (LAX), במחיר של 615 אירו בלבד (~ 640$), אבל אני מניח שיהיה קל וזול יותר להגיע מת״א ליעדים אחרים בגרמניה כמו ברלין, מינכן ופרנקפורט כדי להתחיל את הריצה משם. הטיסות הקצרות מגרמניה ללונדון מכורטסות כמובן במחלקת כרטוס זולה, לרוב O/Q/S, אבל הטיסות הארוכות מעל האוקיינוס מכורטסות במחלקת כרטוס T. שימו לב שהכרטיסים האלו לא בטוח יופיעו במטריקס, בגלל השילוב של מחלקות הכרטוס ומחלקות השירות, אז חפשו אותם במנועי השוואת מחירים כמו קיאק או סקייסקאנר.

איזה קרדיט תוכלו לצבור?

  • במועדון Executive Club (בריטיש): 190 נקודות לסטטוס ובערך 11,150 אוויוס.
  • במועדון MileagePlan (אלסקה): בערך 11,150 מיילים לסטטוס ולמימוש.
  • במועדון AAdvantage (אמריקן): כמעט 16,900 מיילים לסטטוס, בערך 11,150 מיילים למימוש ובערך 2230$ בהוצאה (EQD, תנאי סף חדש לסטטוס).

מסופיה לבנגקוק ב-1050$

חברת תעופה: Qatar Airways
ברית תעופה: OneWorld
מחלקת שירות: Business Class (עסקים בינ״ל)
שדות מוצא: SOF
שדות יעד: BKK

qr-sof-bkk

אולי התעריף האטרקטיבי ביותר בברית לטיסה במחלקת עסקים מהשורה הראשונה. התעריף הזה, לצערנו, קיים רק בין צמד הערים לעיל ורק בתאריכים נבחרים בהם קיימת זמינות למחלקת כרטוס R בכל הטיסות. שימו לב לאורך הקונקשיין בדוחא – כי התעריף מאפשר עצירה (Stopover) אז בתוצאות החיפוש יעלו גם כרטיסים עם קונקשיין ארוך במיוחד. אם תבחרו את הטיסות שלכם כמו שצריך תוכלו לטוס ב-A380 של קטאר בין בנגקוק לדוחא (רק בכיוון הזה, בגלל השעות) בטיסה של כמעט שמונה שעות.

איזה קרדיט תוכלו לצבור?

  • במועדון Executive Club (בריטיש): 560 נקודות לסטטוס וקרוב ל-13,200 אוויוס.
  • במועדון AAdvantage (אמריקן): בערך 15,850 מיילים לסטטוס, בערך 10,550 מיילים למימוש ובערך 2110$ בהוצאה (EQD, תנאי סף חדש לסטטוס).

סקנדינביה לסין החל מ-730$

חברת תעופה: SAS
ברית תעופה: Star Alliance
מחלקת שירות: SAS Plus (תיירים פרימיום)
שדות מוצא: ARN / CPH / HEL / GOT / OSL
שדות יעד: PVG / PEK

sk-arn-pvg

תעריף נוח מאוד אם אתם מנסים להשיג סטטוס גבוה בברית סטאר. הכרטיסים מתחילים מ-730$ בלבד אבל הזולים ביותר לרוב דורשים קונקשיין ארוך שאפשר לוותר עליו תמורת כמה עשרות דולרים יותר. לכן לצורך הדוגמה בחרתי בכרטיס הלוך/חזור לבייג׳ינג משטוקהולם (עיר שזול להגיע אליה מת״א בטיסות ישירות של נורוויג׳ן) עם קונקשיינים קצרים בשני הכיוונים. שימו לב למחלקת הכרטוס.

איזה קרדיט תוכלו לצבור?

  • במועדון Miles&Bonus (איג׳יאן): 21,900 מיילים לסטטוס ולמימוש.
  • במועדון Miles&More (קבוצת לופטהנזה): מחלקת כרטוס A של SAS לא מופיעה כלל בטבלאות צבירת המיילים לטיסות בינ״ל. אולי תקלה, אבל לא מומלץ לנסות לקרדט למועדון זה.
  • במועדון MileagePlus (יונייטד): 10,950 מיילים לסטטוס ולמימוש.

שנגחאי לשיקגו ב-1560$

חברת תעופה: United Airlines
ברית תעופה: Star Alliance
מחלקת שירות: Polaris Business (עסקים) ו-First (ראשונה, טיסות פנים)
שדות מוצא: PVG
שדות יעד: ORD

ua-pvg-ord

בשנה האחרונה צצו לא מעט תעריפים מוזלים במחלקות פרימיום ממזרח אסיה, ובפרט מסין, לחוף המערבי של ארה״ב אבל יחסית מעט תעריפים זמינים גם לחוף המזרחי. תמורת קצת יותר מ-1500$, סכום לא מבוטל אומנם, תוכלו לבלות מעל 35 שעות במחלקות הפרימיום של יונייטד ובין השאר במחלקת העסקים המחודשת שלה (פולאריס). אם תרצו לעבור דרך סן-פרנסיסקו (SFO) תוכלו בחלק מהתאריכים לבחור לטוס במטוס החדש ביותר בצי של החברה – בואינג 787-900 דרימליינר.

איזה קרדיט תוכלו לצבור?

  • במועדון Miles&Bonus (איג׳יאן): 16,100 מיילים לסטטוס ולמימוש.
  • במועדון Miles&More (קבוצת לופטהנזה): 16,100 מיילים לסטטוס ולמימוש.
  • במועדון MileagePlus (יונייטד): 32,200 מיילים לסטטוס ו-24,150 מיילים למימוש.

ת״א לבייג׳ינג ב-780$

חברת תעופה: Alitalia
ברית תעופה: SkyTeam
מחלקת שירות: Economy Premium (תיירים פרימיום) ו-Economy (תיירים)
שדות מוצא: TLV
שדות יעד: PEK

az-tlv-pek

כשבדקתי מחירים לטובת הפוסט הזה האתר של אלאיטליה שוב הציע לי הנחה של 20% (בלי להציג את קוד הקופון, רק להחיל את ההנחה). אם אתם מצליחים למצוא אותה – המחיר יירד ל-635$ בלבד. בכל מקרה, אלאיטליה מציעה מחיר נוח מאוד לטיסה במחלקת פרימיום ליעד רחוק – והכרטיס, בגלל שהוא במחלקת פרימיום, מאפשר צבירת מיילים/נקודות אטרקטיבית למדי.

az-tlv-pek-20-off

איזה קרדיט תוכלו לצבור?

  • במועדון FlyingBlue (ק.ל.מ ואייר פראנס): 18,050 מיילים לסטטוס ולמימוש.
  • במועדון SkyMiles (דלתא): קרוב ל-19,500 מיילים למימוש, קצת מעל 15,500 מיילים למימוש.
  • במועדון Etihad Guest (אתיהאד): כמעט 13,000 מיילים לסטטוס וקצת מעל 24,500 מיילים למימוש.

ניו-יורק לשנגחאי ב-1120$

חברת תעופה: Aeroflot
ברית תעופה: SkyTeam
מחלקת שירות: Comfort Class (תיירים פרימיום)
שדות מוצא: JFK
שדות יעד: PVG

su-jfk-pvg

לאירופלוט יש מוניטין לא מוצדק במיוחד. המטוסים שלה צעירים, המוצרים שלה טובים ולדעת רבים גם השירות בטיסה בסטנדרט אירופי. אבל כולם זוכרים לה דור אחר, קודם, של מוצרים נחותים, שדה בית מיושן במיוחד ובעיות תחזוקה.

איזה קרדיט תוכלו לצבור?

  • במועדון FlyingBlue (ק.ל.מ ואייר פראנס): 17,850 מיילים לסטטוס ולמימוש.
  • במועדון SkyMiles (דלתא): קרוב ל-13,400 מיילים למימוש ו-17,850 מיילים למימוש.

לסיכום

אולי התעריפים האלו יהיו שימושיים עבור חלקכם ואולי רק יתנו לכם רעיונות למה אפשרי ומה כדאי לכם לחפש. תעריפים אטרקטיביים באים והולכים ובודדים מהם מפתים במיוחד. עולם ה-MR החדש מתמקד בתעריפי פרימיום.

מכוונים לסטטוס גבוה ב-2017? לאיזה סטטוס?

6 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם כבר אלסקה, יהיה נחמד אם תקדיש פוסט למועדון שחצי מלקוחות אמריקן עוברים אליו…

    הגב

השאר תגובה